Scythe gör högtalarförstärkare för persondatorer

Permalänk
Medlem

Om den bara håller vad den lovar så klarar man sig faktiskt på 24W till ett par mindre högtalare. Rolig pryl och bra pris, fast håller mig nog till min NAD.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Personligen skulle jag hellre köpa en T-amp och två stativare, typ sådan här:
http://viewitem.eim.ebay.se/20Wx2-New-Ta2020-TAmp-HiFi-2-CH-S...
http://www.gbeshop.com/InfoBase/SAVEBASE/PKG/001934/Image/1.p...

(OBS! tog bästa första, finns finare utan massa fula klistermärken)

Snyggare och mindre (även om den inte direkt kanske passar in i 5,25" platser utan modifieringar). Var på väg och göra det, köpte mig T-ampen men när OnOff gick i konkurs så fick jag tag på ett par Audio Pro Addon One med inbyggd förstärkare för ett riktigt bra pris så körde jag på dem istället, nöjd med vad de levererar, enda nackdelen är att ljudkontrollen är bak på högtalaren och i denna modell följer det inte med någon fjärrkontroll.

Kan ju säga att jag tar mkt hellre denna:
http://www.brl.se/sv/artiklar/dayton-audio-dta-100a.html

Hade en T-Amp i köket innan men denna kör åttor runt den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

Kan ju säga att jag tar mkt hellre denna:
http://www.brl.se/sv/artiklar/dayton-audio-dta-100a.html

Hade en T-Amp i köket innan men denna kör åttor runt den

Absolut, syftar mest på stilen av förstärkare, en enkel låda med ljudreglage, behövs de nå mer?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Grym, finns ju liknande manicker på marknaden redan dock Men bra att det kommer mer. Ge mig en i VIT!

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag brukar skratta åt beskrivningen på många färdiga surroundpaket när det står:
Effekt: 1000 W
Strömförbrukning: 100 W

Ja just!
Men då räknar de nog med att den är avstängd 90% av tiden, eller är det så att elementen brinner upp först vid 1000w och att man aldrig någonsin använder mer än 100w?

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

Riktigt nice. Om den kommit innan olika T-amps slagit igenom hade den varit riktigt värd. Synd att den inte kan drivas direkt från nätagget också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jay-C:

Bara jag eller känns 24 W per kanal jäkligt svagt? Inget man driver ett par golvhögtalare med direkt.

driver bnra mycket med det lovar jag

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Att så många uttalar sig om effekten när dom är helt okunniga i ämnet?
Stativ-högtalare kräver som regel MER effekt för att spela lika högt som en vanlig golvhögtalare. En mindre låda betyder alltså INTE att den högtalaren kräver mindre effekt, snarare tvärtom.

24W per kanal i 8 ohm räcker oerhört långt om man matchar det med ett par högtalare som har en känslighet runt 90db eller mer.
Det räcker garanterat för att ge hörselskador om högtalarna står precis vid skärmen eller så.

Jag skall absolut köpa en sån där, skall ha den för att driva högtalarna ute på altan tillsammans med en AirPort Express, blir en liten smutt lösning för att pimpla öl och strö-lyssna på Spotify.

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

De hade inte råd med någon berättarröst till videoklippet?

De la sina sista dollar på att utveckla denna

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbebandy:

den där hade vart riktigt riktigt intressant om den hade haft sub utgång :/

Om du har ett moderkort med 5.1 så har du sub utgången direkt på moderkortet och kör höger/vänster signal genom denna enheten så använder du "windows" volymen som Master och ställer nivåerna med volymen på subban och på Front enheten. Inga problem alls.

Så jag ser inte ditt problem om du inte tänker använda den som fristående enhet. För då finns det MASSOR med aktiva subbar med högnivåingångar. Och då är det ju inte något problem då heller egentligen.

Men letar man efter fel så är det ju klart att man finner det.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Sry för bump men kom precis på att de kunde ju ha dragit nytta av den strömförsörjningen från nätagget när man sätter den i en dator.

Borde väll inte va så svårt att lösa? Eller?

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

är denna förstärkare kompatibel med dom här http://www.djservice.se/cgi-bin/db.pl?id=IDS0013498&sok=&q=1&... ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson_:

Ja och nej. De är kompatibla, men högtalarna har inbyggd förstärkare och kommer inte dra nytta av förstärkaren i Scythe-mojängen.

2x24w räcker förresten gott och väl, särskilt med golvare och >90db känslighet. Man överskrider sällan 1w vid normal lyssning.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av yroll:

Ja just!
Men då räknar de nog med att den är avstängd 90% av tiden, eller är det så att elementen brinner upp först vid 1000w och att man aldrig någonsin använder mer än 100w?

De räknar garanterat med maxeffekten för varje högtalare vilket ju är helt irrelevant i ett färdigt paket. Det är ju knappt intressant om man köper läsa grejer heller för den delen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Den får mitt första lol.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Sry för bump men kom precis på att de kunde ju ha dragit nytta av den strömförsörjningen från nätagget när man sätter den i en dator.

Borde väll inte va så svårt att lösa? Eller?

12V DC hittar du ju på ditt nätagg, frågar är hur rippeln ser och ifrån nätagget. Men förmodligen så sitter det spänningsstabbar i nätdelen på förstärkaren och glättningskondensatorer så det är fullt möjligt att göra en adapter och försörja ifrån datorn själv

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem

Söt - lite som en mini-Mcintosh! Tyvärr misstänker jag att det ger mer ljud för pengarna att köpa en enkel T-amp. Alla dessa ut- och ingångar, rattar och VU-mätare etc innebär förmodligen att den absoluta ljudkvalitetén fått stryka på foten.

Fast kul att det går att göra/sälja en sån här pryl för så sjukt lite pengar.

Visa signatur

Intel: Asrock Z370 Extreme M4|8700K@4.9|Noctua DH15|G.Skill Flare X 3200@4000 17-19-19-39 32GB|MSI 1080TI Gaming X|Samsung 960 EVO 1TB
AMD: MSI B350 Tomahawk|RyzenR5 1600X|Fractal Design Celsius S24|Corsair Vengeance@2933 32GB|Asus 970|Samsung830 SSD

Permalänk
Skrivet av Ekner:

Ja och nej. De är kompatibla, men högtalarna har inbyggd förstärkare och kommer inte dra nytta av förstärkaren i Scythe-mojängen.

2x24w räcker förresten gott och väl, särskilt med golvare och >90db känslighet. Man överskrider sällan 1w vid normal lyssning.

okej kung då blir det den:)

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av eriksson_:

okej kung då blir det den:)

Förstod du verkligen vad han skrev till dig?

Högtalarna du länkade har redan en förstärkare, en 'Scythe Kama Bay Amp Pro' skulle göra absolut ingenting. Du kan inte förstärka en aktiv högtalare.

Permalänk

Känns lite som en oxymoron när produktvideon för en ljudförstärkare inte har något ljud.

Permalänk
Medlem

Jag överväger tanken att kanske köpa en sån! Den flirtar ju lite med 70 talet och verkar ju ge ganska bra med kräm.. Verkar som ni rynkar på näsan för 24w, Men de räcker längre än vad man tror

Ett bra substitut till min Argon på 2x20 w =D

Visa signatur

Intel 5820K~3,3GHZ+/ASUS X99-S/2 st R9 290 CF/Crucial DDR4 2133MHz 16 (4x4)/ANTEC HCG-900 PSU/AeroCool Hitech 7 chassi

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson_:

Köp aktivahögtalarna och skit i förstärkaren. Elller.... köp dom här istället: http://www.billebro.se/myshop_start.php?PRID=1256&XID=Prisjak....

(jag vet, jag vet, Billebro är inte precis hovleverantören, men va då? Det är ju Fostex ändå, och billigt som attans).
Fräcka grejer!!! ...om du är lite ljudnördig så är det helt rätt.
Ska du spela dubstep kan du åka till närmaste elkedja och cranka bas och handla därefter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swednick:

Köp aktivahögtalarna och skit i förstärkaren. Elller.... köp dom här istället: http://www.billebro.se/myshop_start.php?PRID=1256&XID=Prisjak....

(jag vet, jag vet, Billebro är inte precis hovleverantören, men va då? Det är ju Fostex ändå, och billigt som attans).
Fräcka grejer!!! ...om du är lite ljudnördig så är det helt rätt.
Ska du spela dubstep kan du åka till närmaste elkedja och cranka bas och handla därefter.

3k e för dyrt för dom där, då köper man hellre krk rokit 6or för 500 till eller m-audio bx8a d2 för 500kr billigare skulle till och med välja behringers b1031a osv deras 2500kr modeller före dom där.

Permalänk

I vanliga fall vill man inte ha så mycket elektronik i vägen för ljudsignaler.
Men denna produkten verkar inte följa den sunda vägen, speciellt om man får för sig att stoppa den i datorn!
Skulle aldrig få för mig att köpa något sådant här, inte när man kan löda fina förstärkare med bra effekt till en bråkdel av priset.

Vill rekommendera 41hz.com till alla som vill göra saker själv och minimera mellanhänder, finns givetvis fler alternativa hemsidor som säljer "amp-kits".

Mvh

Visa signatur

specc.
i7 920, 570, intel ssd. fulltower FD.

Permalänk
Medlem

Söt liten grej, najs med tre ingångar och ett par VU-mätare gör den extra gullig, skulle kunna tänka mig att ha den i min retro-hörna och köra ut ljudet på gamla konsoller etc.

Men stoppa in den i datorn verkar inte så vettigt och smidigt!?
Edit: Om den hade en panel nån annanstans, kanske då i så fall.

Allt beror ju på vad den kommer att kosta i butik också.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk

Vad klen.
Har redan ett 2x100W i datorn, dock utan allt onödigt bling bling som får en fjortis å dräggla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Nja köper hellre något audiofil märke än Scythe, känns lite smäckig.

Permalänk
Skrivet av quattro-2.6:

Vad klen.
Har redan ett 2x100W i datorn, dock utan allt onödigt bling bling som får en fjortis å dräggla.

Skickades från m.sweclockers.com

Sen är inte watt i specifikationerna allting, t.ex. Stereoförstärkare är kraftfullare än surroundförstärkare vid samma angivna watt och 50 watt från en klass A förstärkare motsvarar kanske 200-300 watt i en klass AB förstärkare.

Permalänk
Inaktiv

Ett bra alternativ till att ha en separat förstärkare på bordet. 24W per kanal är ganska ok för mindre bordshögtalare, mer än inbyggda steg i småhögtalare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av hau5mau5:

3k e för dyrt för dom där, då köper man hellre krk rokit 6or för 500 till eller m-audio bx8a d2 för 500kr billigare skulle till och med välja behringers b1031a osv deras 2500kr modeller före dom där.

Eller så köper man riktiga passiva stativare för 2-2,5k och kastar in en T-amp av bättre kvalitet.

Finns ingen som helst mening att ha ett par aktiva högtalare om man nu av någon konstig anledning inte bara måste ha det.