Permalänk
Medlem

Entertainment delen av lägenheten

Dags för ett nytt galleri efter flytten om någon är intresserad av att se hur jag har det.

Hade tänkt att göra monteringsgalleri först när nya chassit med mera kom för ett tag sen, men detta glömdes givetvis bort. Även själva arbetet med kabeldragning osv i lägenheten blev det inget av, men tänkte dela med mig av slutresultat åtminstonde.

Bild/Ljud:
Samsung 50" UE50ES6715XXE)
Samsung Hemmabiosystem HT-C5500

Kringutrustning:
Logitech Wireless Keyboard K800
Logitech Performance Mouse MX

Dator:
Intel Core i5-3570K @ 4,3ghz
Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz 16GB
XFX Radeon HD 7950 3GB @ 1000/1500
Intel SSD 330 Series 60GB & Seagate Barracuda Green 2TB
Asus Xonar D1
MSI Z77A-G43
Fractal Design R4 White
Silver Power SP-SS850 850W
Corsair H80i
Arctic Cooling Accelero Xtreme 7970

Nya tvn på plats nu!

Hoppas det faller någon i smaken och intresse, enjoy!

Entertainment delen av lägenheten

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Favorit färg: Vit! xD

Snyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mylifestyle95:

Favorit färg: Vit! xD

Snyggt!

Tackar, ja det är väl fästmön som styr o ställer med just vitt och jag anpassar mig, men det blir bra tycker jag

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Ett tips bara, vänd 120mm-fläkten under grafikkortet åt andra hållet, då ger den mer "färsk" luft till grafikkortet och därmed får du lägre temperaturer och bättre airflow i chassit. Just nu är det som att ha 2 magneter med samma sida emot varandra, det går inte riktigt ihop. Dock är det inte så farligt i detta scenario, men bara som ett litet tips. (sant, det är snyggare utan de där armarna där fläkten sitter fast)

Visa signatur

<|> AMD Ryzen 7 1700x <|> ASUS GTX 960 Dual 3gb OC <|> 2x8gb Crucial Ballistix 2400mHz <|> ASUS Prime B350M-A <|> Samsung 840 EVO 120GB <|> Fractal Design Integra 550w 80+ Bronze <|> Phanteks P400 <|> AOC E2460S <|>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Max Kinnunen:

Ett tips bara, vänd 120mm-fläkten under grafikkortet åt andra hållet, då ger den mer "färsk" luft till grafikkortet och därmed får du lägre temperaturer och bättre airflow i chassit. Just nu är det som att ha 2 magneter med samma sida emot varandra, det går inte riktigt ihop. Dock är det inte så farligt i detta scenario, men bara som ett litet tips. (sant, det är snyggare utan de där armarna där fläkten sitter fast)

Hehe jo, medveten om det. Meeen som sagt så är det betydligt finare åt detta håll och inget ligger i farozonen så kör vidare så här. Tänkte på det senast igår faktiskt, men dem är inte fina på andra sidan. Tips på vit fläkt som är fin på baksidan eller blåser åt andra hållet?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Tänkte ge dig fyra (****) först men såg jag bilden på thomson routern så det fick bli en tvåa (**).

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Tänkte ge dig fyra (****) först men såg jag bilden på thomson routern så det fick bli en tvåa (**).

Hehe, faktiskt fungerat över förväntan, trots vad alla säger. Dock har jag inga högre hastigheter på den eller värre avancerade inställningar. (Plus att den är undangömd i en garderob för den är då inte vacker )

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Riktigt stilrent! ser snyggt och trevligt ut, Används det också en vit kostym? : D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darker:

Riktigt stilrent! ser snyggt och trevligt ut, Används det också en vit kostym? : D

Vit one-piece o leker ninja på katterna

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Avstängd

ja, rummet passar in med din visningsbild

Visa signatur

Intel i7 3930k , Asus p9x79-pro, 16gb ram, Evga Gtx 780, Samsung 840 250gb ssd, 2tb hdd,
benq XL2420t 120hz skärm , Qpad mk80 tagentbord, Steelseries sensei raw mus,
,corsair hx850w , 800d chassi

Permalänk
Medlem

Ljust och fräsct

Tycker du borde hänga upp TVn på väggen, tillsammans med högtalarna oxå Sen skulle jag ha köpt en smal kabel"slits" för nätverkssladden. Mycket finare än dom där fula kabelspikarna

Rummet är alldeles för kallt tycker jag. Ni har ju precis flyttat in så kan tänka mig att lite färgklickar i form av tavlor, kuddar och annat roligt ska komma in så småning om och göra sjukhuset lite mer ombonat, men det ser kallt och ogästvänligt förtillfället. Lite som ett väntrum till psyk. Min subjektiva reaktion på detta galleri

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Ljust och fräsct

Tycker du borde hänga upp TVn på väggen, tillsammans med högtalarna oxå Sen skulle jag ha köpt en smal kabel"slits" för nätverkssladden. Mycket finare än dom där fula kabelspikarna

Rummet är alldeles för kallt tycker jag. Ni har ju precis flyttat in så kan tänka mig att lite färgklickar i form av tavlor, kuddar och annat roligt ska komma in så småning om och göra sjukhuset lite mer ombonat, men det ser kallt och ogästvänligt förtillfället. Lite som ett väntrum till psyk. Min subjektiva reaktion på detta galleri

Jo, lite tavlor o sånt blir det väl. Men nån upphängd tv blir det icke, tycker inte det är spec snyggt
Det känns faktiskt inte så sterilt [F1ref4ll nyck3ln 86SHR-8J3DD-DKV6A-8Y66U-M5DLU ] som jag först trodde med allt vitt, bilderna gör väl kanske inte riktigt rättvisa. Det är nån liten bruten/tonad vit färg egentligen så inte sådär "vitt vitt". Alltid roligt att höra vad andra tycker dock

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Avstängd

vilken liten tv

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

vilken liten tv

Instämmer, det blev väldigt pluttigt här

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Får jag fråga vad du tog kort med? Nice hörna för överigt:)

Visa signatur

I'm dreaming of a technical christmas, just like the ones at webhallen. I'm dreaming of the good christmas, when sweclockers will come byyy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mahoganygnu:

Får jag fråga vad du tog kort med? Nice hörna för överigt:)

Mobilkameran, Samsung Galaxy S3 4g. Ger smått varierande kvalitet. Allt som finns att tillgå dock Tackar

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Trevlig lite hörna! Du borde dock vända på fläkten i botten på datorn så att den drar in luft istället för att dra ut

Visa signatur

DATOR: [ASUS P8Z77-V DELUXE | ASUS GeForce GTX 670 DIRECT CU II | Intel 330 series 120GB | Intel Core i5 3570K | Corsair VENGEANCE 8GB 1600MHz | Corsair Hydro H80 | Cooler Master M2 620W Modular | Fractal Design Arc Midi R2 USB 3.0]

FOTO: [Nikon D80 | Nikon SB-700 | Nikon 50mm 1.4/f | Sigma DC 18-50mm 2.8/f EX MACRO HSM]

Permalänk
Medlem

Jag ser direkt att du inte har hund iallafall
om du har en så är den inte stor och älskar lera iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aspir3:

Trevlig lite hörna! Du borde dock vända på fläkten i botten på datorn så att den drar in luft istället för att dra ut

Tackar, jo egentligen borde den ju vara vänd åt andra hållet. Tycker dock den är betydligt finare åt detta hållet och sedan så är det inga värme problem ändå så det får va

Skrivet av Dallebull:

Jag ser direkt att du inte har hund iallafall
om du har en så är den inte stor och älskar lera iaf

Två innekatter hårar ner fullt tillräckligt, men slipper ju leran iaf

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Ny större tv på ingång (en vit ). Stay tuned for update

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Dem där kylflänsarna för minnena man sätter dit när man köper accellero extreme var lite smådryga tyckte jag när jag väl hade ett 7970, gled runt och hade sig, vissa ramla av också. Men det kanske bara är jag som gjort något fel

Du har ett par sjysta komponenter där i burken iaf, känner igen mig lite med mina egna!

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Dem där kylflänsarna för minnena man sätter dit när man köper accellero extreme var lite smådryga tyckte jag när jag väl hade ett 7970, gled runt och hade sig, vissa ramla av också. Men det kanske bara är jag som gjort något fel

Du har ett par sjysta komponenter där i burken iaf, känner igen mig lite med mina egna!

Det var tålamods krävande o få dit ja, va ett äventyr att sätta dit den som första GPUkylar byte, men det kanske inte är svårare än någon annan Lossnade gjorde dem aldrig men inte fasen hade det härdat på manualens utsatta tid. Ja, det funkar och jag är nöjd (så nöjd man nu blir då det konstant kliar i fingrarna efter nytt men beställde en ny tv under kvällen nu så får väl hålla mig)

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Så, uppdaterat med nya tvn

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av azmodan:

Så, uppdaterat med nya tvn

Wow, den passar så bra in där så den nästan verkar specialbeställd snyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon181280:

Wow, den passar så bra in där så den nästan verkar specialbeställd snyggt!

Ja det blev grymt bra, var en fröjd o spela på måste jag säga

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Vad hade du tänkt göra med 32:an?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpstig:

Vad hade du tänkt göra med 32:an?

Den blir det nog till att sälja till fastern verkade det som

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Trevligt! Men bara en fyra för särskriven titel. Död åt särskrivningen!

Visa signatur

Tomorrow Never Knows - Ringo Starr

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoflCopter:

Vad hade du tänkt göra med 32:an?

Skrivet av azmodan:

Den blir det nog till att sälja till fastern verkade det som

Det blev det, nu är den borta

Skrivet av InfraViolet:

Trevligt! Men bara en fyra för särskriven titel. Död åt särskrivningen!

Haha, sorry 'bout that

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem
Skrivet av azmodan:

Dags för ett nytt galleri efter flytten om någon är intresserad av att se hur jag har det.

Hade tänkt att göra monteringsgalleri först när nya chassit med mera kom för ett tag sen, men detta glömdes givetvis bort. Även själva arbetet med kabeldragning osv i lägenheten blev det inget av, men tänkte dela med mig av slutresultat åtminstonde.

Bild/Ljud:
Samsung 50" UE50ES6715XXE)
Samsung Hemmabiosystem HT-C5500

Kringutrustning:
Logitech Wireless Keyboard K800
Logitech Performance Mouse MX

Dator:
Intel Core i5-3570K @ 4,3ghz
Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz 16GB
XFX Radeon HD 7950 3GB @ 1000/1500
Intel SSD 330 Series 60GB & Seagate Barracuda Green 2TB
Asus Xonar D1
MSI Z77A-G43
Fractal Design R4 White
Silver Power SP-SS850 850W
Corsair H80i
Arctic Cooling Accelero Xtreme 7970

Nya tvn på plats nu!

Hoppas det faller någon i smaken och intresse, enjoy!

Entertainment delen av lägenheten

Jävligt fräscht! Gillar bakgrunden på tv:n! va äre för bild?

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP