När använder ni era gaminglaptops?

Permalänk
Medlem

När använder ni era gaminglaptops?

Sitter och funderar på när man skulle ha nytta av en gaminglaptop egentligen. Så fort man ska köpa en ny dator blir det ju genast väldigt lockande att köpa en med fräsch prestanda, och förr var det inget problem för mer än plånboken då alla laptops var relativt klumpiga. Men idag med alla ultrabooks så får man göra ett val mellan smidighet eller prestanda istället. Kan ju stapla tre ultrabooks ovanpå varandra för att nå samma höjd och vikt som en gaminglaptop.

Så grapplar, ni som bestämde er för att köpa en laptop med spelprestanda, när använder ni den? Är nog inte många på SweC som inte har en stationär dator som spelstation, så vad gör ni med den? Sätter er någon annanstans i hemmet? Tar med den till kompisar?

Permalänk
Medlem

tar med den till kompisar och spelar i soffan (har en kylplatta med stöd för att sitta i knät med) dock så är den tre och ett halvt år gammal och ska köpa ett mItx istället men jag klarar fortfarande alla spel utom crysis 3 på low (du ser vad jag har i signaturen)

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

Detta är bara vad jag tror, de som köper gaminglaptops har förmodligen det istället för en stationär och riggar upp den hemma. Sedan tar de med sig den på lan etc. Eftersom att en laptop är väldigt dyr så blir det mycket pengar att ha båre och kan jag tycka

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

När jag sover, då agerat min GT780 laptop ifrån msi som musikspelare åt mina ATH-M50. Vilket i sig borde betyda att jag har dyraste musikspelaren samt mest funktionella på sweclockers.

Ja, jag är seriös med att den används när jag sover.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelAti:

När jag sover, då agerat min GT780 laptop ifrån msi som musikspelare åt mina ATH-M50. Vilket i sig borde betyda att jag har dyraste musikspelaren samt mest funktionella på sweclockers.

Ja, jag är seriös med att den används när jag sover.

Hade inte en surfplatta varit bättre? Billigare drar mindre ström och låter mindre.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av IntelAti:

När jag sover, då agerat min GT780 laptop ifrån msi som musikspelare åt mina ATH-M50. Vilket i sig borde betyda att jag har dyraste musikspelaren samt mest funktionella på sweclockers.

Ja, jag är seriös med att den används när jag sover.

Dyraste musikspelaren?

Det låter väääääldigt tveksamt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Då min stationära är väldigt stationär så ville jag ha en laptop för skola och lan. har en ASUS G53-nånting för det. Den väger ca 5kg om man räknar med nätadaptern. Har 20min promenad till skolan och har med datorn ungefär hälften av dagarna och har inga problem med det.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Jag har min clevo speldator som min enda dator. Så kör inte en bra stationär och en lite sämre bärbar för lan-tillfällen. Jag flyttar min mellan datorrummet och vardagsrummet, dock står den mest i vardagsrummet för tillfället sen tas den med till polare ibland då det är mycket smidigare än att konka med en stationär. Så vill man bara dra till en polare för att spela några timmar på kvällen och sen åka hem igen så är det inga problem, jämfört med att göra samma sak med en stationär som inte känns riktigt lika värt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Dyraste musikspelaren?

Det låter väääääldigt tveksamt

I sängen så

Permalänk
Medlem

Jag har precis köpt en gaming laptop eftersom jag inte kommer kunna använda min stationära under 7 veckor p.g.a. stambyte i lägenheten. Skulle aldrig klara mig utan en dator så länge. Min surfplatta är bra(Nexus 7) men kan inte spela spel och är lite jobbig att använda i vissa tillfällen. Sen kommer jag ha med den på semester och dylikt.

Permalänk
Medlem

Spela spel när man åker tåg, spela spel när man hälsar på morsan, surfa i soffan, spela battlefield i soffan, skriva kod i sängen. Typ så. Jag har en stationär dator jag använder till det mesta, men den är lite väl bökig att ha i knät på tåget. Just Eyefinity setupen funkar dåligt i en tågkupé.

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig fundera på en bärbar om jag inte veckopendlar eller dylikt, aldrig hemma istället för en stationär.

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red