Podcast 22: "Battlefield 4"

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Tycker dom ska satsa på en uppföljare till Mirrors edge istället.. :'(

Dom jobbar på det, om jag inte mins fel så ligger det en trailer ute nu.

Visa signatur

Min YouTube kanal: http://www.youtube.com/downhillproductions5
"Kan vi nu sluta skylla ifrån oss på piratkopiering när vi gör skitspel" -LeafBox (Sweclockers)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Tyvärr Jonas detta är numera BF temat =/
http://youtu.be/U8HVQXkeU8U?t=16m55s

Ja herre jösses vilket skittema.
Annars Ser det riktigt sjyst ut.

Permalänk

Hm, jag ser Battlefield 3 grafik, hade hoppats på bättre. Nu har vi en Call of duty serie till. Bara luta tillbaka och svälja besvikelsen och inte köpa spelet. Spelutvecklarna gör ju rätt i sig, de uppmuntrar gamers att sluta spela datorspel.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur alla kan ha synpunkter på spelet och grafiken när det största felet som gjorts i BF3 är att det står Marines på en F/A-18E Super Hornet!!

USMC har aldrig införskaffat några Super Hornets och skulle aldrig göra det då det tar bort pengar ifrån F-35 programmet, de låter hellre deras VMFAs flyga med legacy hornets.

Det här är då inte det viktigaste om ni förstår min IRONI, men detaljer i ett spel är viktigt om man inte vet vad man gör kan man hellre skita i detaljer än att ha felaktiga!

Permalänk

Ser fram imot BF4 men trailern säger en annan sak men det kommer säkerligen bli nice när det har släppt!

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk

Må jag vara tråkig och efter strävande, men jag tycker inte att BF3 har fått njutas klart innan nästa äventyr börjar. Ser dock i nuläget på denna trailer ut som BF3 igen. :S

Visa signatur

Kotten

Permalänk
Medlem

Ser fett nice ut, bättre grafik än BF3 men dock fick man inte en bra gameplay känsla då personen som gjorde gameplayen rakt av sög hoppas det blir ett nice SP läge och ett epic MP läge och att det funkar på minst HIGH med 2xAA i 1920x1080 i 60FPS med datorn i sig så blir det nog ett klart köp

Visa signatur

Gaming: Sabertooth P67 B3 & i7 2600k @4,2Ghz 1,28v kylda av EK H30 HFX + EK Mosfet loop | MSI GTX 770 Lightning 1320/ 7400 | Patriot Viper 3 IEM LE 16GB CL9 1600mhz | OCZ V4 128GB System/Spel + A-Data S510 120GB Spel + 3,5TB lagring | Corsair TX V2 850w | SoundBlaster ZxR + Qpad QH-90 | 298X4QJAB + Dell 19" | Aquarius X90 | Win 7 x64
Tablet: Nexus 7 LTE PA 4.4, Samsung Galaxy Player 5 CM 11 Mobil: Xperia Z2 RomAur v4.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

***********************

"Det var inte syftet med inlägget heller. Om man skriver en dum kommentar får man vara beredd att få en tillbaka."
"jag svara på hans vinklade kommenter med samma attityd"

Där fick tydliga svar från början ändå ältar du personangrepp mot mig, det måste var sjukt känsligt för dig nästa som att du vore en Fanbo.... Nej omöjligt.

Redigering:
Okej så här ligger det till, jag tog åt mig hans kommenter på fel sätt och såg rött sen börja jag skriva rätt snabbt och tog i lite extra som man lyckas göra ibland.
När jag kollar i efterhand ser jag att det är löjligt att påstå att han är en fanboy eller till och med löjligt att kommentera att någon är fanboy, jag håller inte riktigt med honom bara och jag säger inte att COD är dåliga spel utan i min värld går dessa spel inte jämföras för att BF3 erbjuder modernare grafik, ljud och den biten. "Kidsen" är inget illa menat utan jag refererar till barn, ungdomar och även äldre som tex 25 men det kanske är mest i USA man säger så. Fatta mig inte fel, åldern har ingen betydelse.
Jag kan inte påstå att jag är en fanboy eller har direkta favoriter speciallt inte i spel-sammanhang, det är verkligen inte ofta jag spelar BF3 eller COD men jag har spelat så mycket att jag kan ha en uppfattning om de.
Jag prioriterar väldigt mycket om spelet är snyggt, hur gubbarna rör sig, natur, ta sönder föremål osv därför blev min kommenter som den blev. Hoppas du förstår.

Kanske ska förtydliga, jag gjorde inlägget med lite ironi och en smula överdrift likt den jag citrerade som jag sa.
(Tycker jag)
Det känns som du är i denna tråd endast för en sak, tack.
Jag ska inte säga något om dig.

Observera!!!! Vi har olika åsikter

Permalänk
Medlem

CODs action möter Frostbite. Inget emot det per se, men hade hoppats på mera "tyngd". Inte mer realism, vill inte ha ett till ARMA, men det är löjligt att en Huey dödar ett helt kompani ryssar, medan en Ajkula inte kan träffa en vit Ranger Rover:P

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

Verkar som att de använder 8.5% mer av Frostbite motorn, very nice!
(Kom ihåg vart ni hörde det först)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en BF singelplayer men! inte i BF X, ta ett nytt IP grafiken vapen och känslan sätt in i någon rpg hybrid etc, eller bara kartor där jag kan ta mig in i ett hus och snipra ner hela fiendeskaran utan att få osynlig vägg, "get back to the fight" etc...gärna möjlighet att välja vapen i början osv... Jag ska kunna döda sådana som är på min sida/neutrala etc utan att "förlora" helt och skippa film, det är ett helt annat medium och föder bara QTEs när stora bolag gör det....och jag (och många fler) absolut HATAR QTEs hade det inte vart för dem tror jag BF3s SP hade nästan vart OK... Och vill gärna ha något (bra) singelplayer spel med BF känsla...

Håll Battlefield MP centrerat och/eller åtminstone QTE fritt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Jag tänker mer på gränderna i karkand när folk springer in i dom, så forsätter man skjuta fast man inte ser dom så får man killen ändå

Men dom kan ju faktiskt blöda ihjäl!

Har knappt spelat karkand något alls, jag uplever det inte i vanliga och har aldrig tänkt på det i de andra expansionerna. Så det är väl begränsat problem då

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem

Jag antar att det bara är dom 17 minuterna som är med i singleplayer när man köper spelet från början.
Jag antar också helt kallt att dom kommer sälja varje kvarvarande 17 minuter som ett eget DLC.

Visa signatur

-- Arkade --

Permalänk

Jag blev i alla fall imponerad.

Förstår inte varför alla klagar på SP i bf3 och bf4

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Medlem

Alldeles för tidigt att släppa ett nytt redan till hösten, men om de nu måste det så är det tråkigt att se att de väljer samma väg som BF3 vad gäller scenario, gameplay och färgsättning. Känns som ett nytt Bad Company tyvärr.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Devildoll:

bössorna lät nice, m4an låter lite väl tam i 3an.

lämnar den här bilden här.

http://i.imgur.com/e4Skt7H.jpg

man vill ju fortfarande ge grafiska designern för bf3 ett nackskott, jävla stolpskott han är alltså (arab banorna är ok ändå färgsatta ändå)

Permalänk

Hoppas de ordnar flygplansfysiken och att allt är blått. Jag får mer damp av det varje gång jag kör BF3.

Visa signatur

En hel del grejer i datorn, som ingen av er bryr er om.
Därför tänkte jag istället posta lite användbara länkar här.
Bra CPU-kylare: http://m.techspot.com/review/707-best-cpu-coolers/
Gratis frakt från Inet: http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MayorTroll:

Hoppas de ordnar flygplansfysiken och att allt är blått. Jag får mer damp av det varje gång jag kör BF3.

Och helikopterfysiken.

Permalänk
Medlem

tråkiga rörelser det var med spelkonsol
tur att det blir mjukare och finare rörelser med en pc
man ser på en gång på filmer när de vrider sig och inte spelar på en pc
jag har svårt att förstå varför man spelar på något annat en dator

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av bryggarn:

tråkiga rörelser det var med spelkonsol
tur att det blir mjukare och finare rörelser med en pc
man ser på en gång på filmer när de vrider sig och inte spelar på en pc
jag har svårt att förstå varför man spelar på något annat en dator

jag är övertygad det är på pc detta utspelar sig , dock med en ahndkontroll

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

man vill ju fortfarande grafiska designern för bf3 ett nackskott, jävla stolpskott han är alltså (arab banorna är ok ändå färgsatta ändå)

Skumt. Är det bara jag som gillar det blåtonade?

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sAAb:

Skumt. Är det bara jag som gillar det blåtonade?

Majoriteten ville inte ha det, även om somliga gillade det.

Permalänk
Medlem

Tycker att det såg bra ut och det blir säkert bra.

Men för i helvete dice! Den här jävla Ryssland vs USA rötan börja bli så jävla uttjatad.

Nåt som skulle vara helt fucking awesome skulle vara Sverige vs Ryssland under Kalla Kriget. Flyga JA37 Viggen över de svenska skogarna, köra torpedbåt i skärgården, köra en strv 102 över åkrarna. Seriöst, ett sånt spel skulle vara värt att dö för...nästan. För dör man så kan man ju inte spela det. Men iaf, skulle vara hel grymt med ett sånt spel och inte samma vanliga skit.

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Geeks Gaming

Man ska ju egentligen inte klaga på att bf4 kommer så tätt in på Bf3

2002 Battlefield 1942
2003 Battlefield 1942: The Road to Rome
2003 Battlefield 1942: Secret Weapons of WWII
2004 Battlefield Vietnam
2005 Battlefield 2
2005 Battlefield 2: Special Forces
2005 Battlefield 2: Modern Combat
2006 Battlefield 2: Euro Forces
2006 Battlefield 2: Armored Fury
2006 Battlefield 2142
2007 Battlefield 2142: Northern Strike
2008 Battlefield: Bad Company
2009 Battlefield Heroes
2009 Battlefield 1943
2010 Battlefield: Bad Company 2
2010 Battlefield: Bad Company 2: Vietnam
2010 Battlefield Online
2011 Battlefield Play4Free
2011 Battlefield 3
2011 Battlefield 3: Back to Karkand
2012 Battlefield 3: Close Quarters
2012 Battlefield 3: Armored Kill
2012 Battlefield 3: Aftermath
2013 Battlefield 3: End Game
2013 Battlefield 4

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spaderkung:

Jag blev i alla fall imponerad.

Förstår inte varför alla klagar på SP i bf3 och bf4

Yahtzee uttrykte det rätt bra.

Som spel är BF3 totalt fantasilöst, passionslöst och ambitionslöst. Och av döma av trailen så verkar single player delen i 4:an precis lika illa om inte ännu sämre t.om. Bad Company hade en del problem men det spelet hade ju åtminstone en identitet, BF3 kändes som att det var designat utav ett marknadsförings team. Kan sen hända att dem lagt mer krut på multiplayer den här gången så vi kommer tillbaks till samma standard som vi hade 2005 (yay...) men jag tvivlar. Har väldigt lite förtroende för DICE nu för tiden, kanske kan tyckas som en orättvis bedömning med tanke på att det troligtvis är främst EA som tryckt ner DICE i bajsträsket, dock var dem väl inte tvunga att springa dit till att börja med...

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=zKViA_z6jwE
antar jag är saab-reklamen ni syftade på?

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur folk ens kan påstå att den grafiken vi såg i gameplay-videon var snarlik BF3. Allting var ju förbättrat? Texturer, ljussättning, partiklar, explosioner, vattnet m.m.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FyoDisco:

Tycker att det såg bra ut och det blir säkert bra.

Men för i helvete dice! Den här jävla Ryssland vs USA rötan börja bli så jävla uttjatad.

Nåt som skulle vara helt fucking awesome skulle vara Sverige vs Ryssland under Kalla Kriget. Flyga JA37 Viggen över de svenska skogarna, köra torpedbåt i skärgården, köra en strv 102 över åkrarna. Seriöst, ett sånt spel skulle vara värt att dö för...nästan. För dör man så kan man ju inte spela det. Men iaf, skulle vara hel grymt med ett sånt spel och inte samma vanliga skit.

Precis detta vill jag också ha. Fan man lirar samma uppsättning usa, uk och Ryssland i samma banuppsättning i alla fps spel nu. Tänkte också under trailern att det vore så jävla mycket roligare att se andra flaggor, vapen, kostymer på karaktärerna. Sverige under kalla kriget hade vart perfekt, en hemlig jävla elitstyrka som infiltrerar diverse och med neutraliteten som backstory. Det hade fan vart exotiskt.

Visa signatur

Sydney > Sverige
[Those where the days gaming] Ioiny Or-lo - ReDevils n' Fusion for life rip -05 ; Namow - TSA n' ReDevils Jedi rip -05:: rDe Chimaera PvPer! Pre-cu veteran

Permalänk
Medlem

Bättre optimering nu kanske??

E-sportstöd??

Bättre kartor som passar till 8v8 och framför allt 32v32?!

Mindre CoD??

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk

Jag tror ARMA 3 blir nya (riktiga) Battlefield (3) 4!