Installera windows 7, nedladdad iso med produktnyckel på dator

Permalänk

Installera windows 7, nedladdad iso med produktnyckel på dator

Fungerar det att installera en nedladdad iso från *bort* tillsammans med en produktnyckel som finns på datorn? Skulle helst vilja testa om detta fungerade eller inte, går det att installera windows 7 på min dator och verifiera med aktivering att allt fungera och sedan installera det på den egentliga datorn? Situationen är denna att en bekant har en laptop med bara windows 7 och ingen recovery cd eller liknande, och jag ska ominstallera windows men vill testa att det fungera så att bekant inte hamnar i situationen med en installation och inte kan verifieras.

Permalänk
Medlem

Datorn har en recovery-partition du kan starta direkt utan CD. Läs manualen. Det normala är att starta datorn med kortkommandon specifika till tillverkaren, sen kan man återställa Windows.

I övrigt så måste man aktivera Windows när man manuellt skriver in nyckeln. Det slipper du när du gör en återställning istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vattenfall:

Fungerar det att installera en nedladdad iso från *bort* tillsammans med en produktnyckel som finns på datorn? Skulle helst vilja testa om detta fungerade eller inte, går det att installera windows 7 på min dator och verifiera med aktivering att allt fungera och sedan installera det på den egentliga datorn? Situationen är denna att en bekant har en laptop med bara windows 7 och ingen recovery cd eller liknande, och jag ska ominstallera windows men vill testa att det fungera så att bekant inte hamnar i situationen med en installation och inte kan verifieras.

Jo, om det är rätt version. Jag tror Win7 Home Premium fungerar med OEM-nyckel. Du kan ju testa med ett virtualiseringprogram som t.ex. VirtualBox eller liknande.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ja nyckeln kommer såklart att fungera. Rätt nyckel till rätt version såklart.

Har du en återställningspartition?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

MyDigitalLife är ett känt piratnäste, dit länkar vi inte. Endast ställen som är certifierade av Microsoft för Windowsnedladdningar får länkas för att inte falla under §7.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.