Hårddisk som försvinner rätt som det är, ungefär som man drar ur kabeln...

Permalänk
Medlem

Hårddisk som försvinner rätt som det är, ungefär som man drar ur kabeln...

Jag har en hårddisk som fungerat klockrent i många många år men igår så slutade den fungera, den helt plötsligt försvann från windows/explorer och jag hittade den inte alls i varken disk hantering eller enhetshanteraren.

Plockade ur den och satte den i usb3-sata adapter och händer samma sak då..

Den kan dyka up ilbland så man kan bläddra på disken men så fort man kopierar något så dör den...

Ibland hinner man inte bläddra knappt så dör den.

Har testat lägga in den i frysen med usb adaptern ut genom dörren så dne får kyla men ingen skillnad.

Funderar på att försöka få tag på en likadan och byta kontrollkortet men har någon annan någon bättre ide?

Har 4 månaders utveckling på disken... rätt värdefull utveckling...

Visa signatur

| Intel Core i7 8700K || Corsair Hydro H115i || ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING |
| G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 || GeForce GTX1070 ARMOR 8G OC |
| Samsung 850-Series EVO 500GB SSD x 2 || Corsair RM750X 750W v2 || Corsair Carbide 400Q |
| ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING |

Permalänk
Medlem

Skulle tro att den håller på att dö. Du borde se till att fixa backup ganska omgående.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Ingen backup? Alls?

Om det är så värdefullt så skicka disken till Data Recovery Sweden, de gör en gratis analys av disken och ger sedan ett prisförslag på vad det kostar att återläsa informationen.

Skrivet av Hymer:

Skulle tro att den håller på att dö. Du borde se till att fixa backup ganska omgående.

Han kan ju inte kopiera något ifrån den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson30:

Ingen backup? Alls?

Om det är så värdefullt så skicka disken till Data Recovery Sweden, de gör en gratis analys av disken och ger sedan ett prisförslag på vad det kostar att återläsa informationen.?

Jag trodde jag hade backup genom att jag kör en molntjänst som gör att jag har backup + syncning mellan datorer.

Men av någon anledning blev inte det programmet installerat efter senaste ominstallationen i december... så har en backup sedan 18 December.

Utvecklingen är hobby projekt men ett av dem var så pass färdigt att det var dags att börja sälja tjänsten vilken dag som helst...

Fick tips nu av en kollega att köra linux rescue disk och försöka kopiera över partionen från en disk till en annan.

Annars blir det kanske något sådant bolag du rekommenderar.

Visa signatur

| Intel Core i7 8700K || Corsair Hydro H115i || ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING |
| G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 || GeForce GTX1070 ARMOR 8G OC |
| Samsung 850-Series EVO 500GB SSD x 2 || Corsair RM750X 750W v2 || Corsair Carbide 400Q |
| ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING |

Permalänk
Medlem

Det låter verkligen som den håller på att ge upp. Kör du inte din utveckling mot någon repo eller har backup på det?
Jag skulle aldrig ha viktiga saker utan backup, har förlorat allt för mycket p.g.a av det förut.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem

Hade samma problem förut, men det löste sig när jag ominstallerade Windows.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Hade samma problem förut, men det löste sig när jag ominstallerade Windows.

Har testat med USB3 adapter på min bärbara dator och får samma problem.

Visa signatur

| Intel Core i7 8700K || Corsair Hydro H115i || ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING |
| G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 || GeForce GTX1070 ARMOR 8G OC |
| Samsung 850-Series EVO 500GB SSD x 2 || Corsair RM750X 750W v2 || Corsair Carbide 400Q |
| ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING |