Bioshock Infinite-tråden

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

…på en del inlägg som inte följde §1 i reglerna.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Hmm, hur många timmars speltid är det ungefär? Kört 8 timmar nu och det kändes lite "gå mot sitt slut" vibbar. Även om jag hoppas det inte tar slut, för det är ruggigt roligt

Spoiler:

Kommit till precis efter man släpper ut Elizabeth från labbgrejen

Dold text
Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av Josuroli:

Booker slogs i slaget vid Wounded Knee (även kallat massakern vid Wounded Knee) i slutet på indiankrigen i USA. I slaget anföll armén ett indianläger där ett krigsband av indianer höll till, problemet var att lägret var fullt av kvinnor och barn. I slaget så hade armén ihjäl i princip allt som rörde sig i lägret och det är det som Booker har svårt för, de hade ihjäl även kvinnor och barn.

I den verkligheten där han väljer att inte döpa sig spökar hans dåliga samvete för honom och påverkar allt han gör, det är i den verkligheten han fortsätter att vara Booker DeWitt. Han kommer aldrig riktigt över massakern utan samvetet påverkar honom och driver honom till alkohol, spel och till slut säljer han sin dotter för att betala av skulder som levernet har orsakat honom.

I en annan verklighet så väljer han att döpa om sig och får då syndernas förlåtelse och tar namnet Comstock. I den verkligheten rättfärdigar han sin inblandning i massakern med att indianerna med kraftig rasism blandat med religiös dogma och tror att gud har hjälpt honom att slå ner den vita mannens fiender. Han anpassar alltså det som hände till att bli ett hjältedåd i stället för att vara en massaker och blir på så sätt av med samvetskvalen.

Rasismen blir då ett sätt att uppehålla den bilden av världen som han skapat för att slippa plågas av det han har gjort: eftersom den vite mannen är överlägsen alla andra raser p.g.a. att gud har gjort dom till det har den vite mannen även en plikt att förvalta det genom att se till att den vite mannen fortsätter att vara överlägsen och näpsa alla som sätter sig emot. Som afroamerikaner, indianer, kineser eller irländare.

Dold text

Spoiler:

När får man veta att han bytte namn? Spelar igenom spelet en andra gång nu och är nästan klar men har inte hört något om det. Har kanske glömt det...

Dold text
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av azmodan:

Hmm, hur många timmars speltid är det ungefär? Kört 8 timmar nu och det kändes lite "gå mot sitt slut" vibbar. Även om jag hoppas det inte tar slut, för det är ruggigt roligt

Spoiler:

Kommit till precis efter man släpper ut Elizabeth från labbgrejen

Dold text

Vissa har gnällt över att det är för kort, men jag kan säga hur långt det är ungefär ca

30-40timmar

Dold text

, iaf om man kör på 1999 då det är lite svårare (men verkligen inte omöjligt)

Dom som klarar det kortare än så kör troligen på easy o bara springer igenom hela spelet, och missar troligen det mesta som gör spelet så sjukt suveränt som det är. Bioshock Infinite är en upplevelse för sig, och det måste spelas, men ska inte rushas igenom, det är som att spola igenom en film o sen tro att man spelat det. Ett av de bättre spelen någonsin, en underbar upplevelse.

Märks att vissa har spelat fem min, alt tabbat ut o sen skriver sina åsikter direkt. Som att spela Civilization i fem minuter o sen säga "jaha här byggtde jag en stad o sen då? Sjukt dåligt spel, testade Minecraft också, ett gäng klossar, o sen då?" Och "enkel banal story där man vet allt redan innan"? Wut?
Klicka på "visa" på alla spoilertags o säg sen "jo men det visste jag redan efter en timme" så är man ju synsk.

Alla har rätt till sin åsikt såklart, men detta är ett av de bästa FPSen någonsin, i klass med tidigare Bioshocks och Half Life.
Spelet kan verka lite som alla andra de första 2-3 timmarna, även om jag tycker att intron är väldigt magisk och trollbindande, men kom ffs inte o säg att det är ett dåligt spel o lågbudget för att sen hylla någon skitproduktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Vissa har gnällt över att det är för kort, men jag kan säga hur långt det är ungefär ca

30-40timmar

Dold text

, iaf om man kör på 1999 då det är lite svårare (men verkligen inte omöjligt)

Dom som klarar det kortare än så kör troligen på easy o bara springer igenom hela spelet, och missar troligen det mesta som gör spelet så sjukt suveränt som det är. Bioshock Infinite är en upplevelse för sig, och det måste spelas, men ska inte rushas igenom, det är som att spola igenom en film o sen tro att man spelat det. Ett av de bättre spelen någonsin, en underbar upplevelse.

Märks att vissa har spelat fem min, alt tabbat ut o sen skriver sina åsikter direkt. Som att spela Civilization i fem minuter o sen säga "jaha här byggtde jag en stad o sen då? Sjukt dåligt spel, testade Minecraft också, ett gäng klossar, o sen då?" Och "enkel banal story där man vet allt redan innan"? Wut?
Klicka på "visa" på alla spoilertags o säg sen "jo men det visste jag redan efter en timme" så är man ju synsk.

Alla har rätt till sin åsikt såklart, men detta är ett av de bästa FPSen någonsin, i klass med tidigare Bioshocks och Half Life.
Spelet kan verka lite som alla andra de första 2-3 timmarna, även om jag tycker att intron är väldigt magisk och trollbindande, men kom ffs inte o säg att det är ett dåligt spel o lågbudget för att sen hylla någon skitproduktion.

30-40 timmar?

Även om man lider av svår OCD bör man inte komma i närheten av så många speltimmar.

Jag spelade på Hard och hittade ungefär fyra femtedelar av alla Voxophones etc. Under spelets första halva tog jag god tid på mig och utforskade minsta vrå.

12 timmars speltid landade jag på i slutändan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Windir87:

30-40 timmar?

Även om man lider av svår OCD bör man inte komma i närheten av så många speltimmar.

Jag spelade på Hard och hittade ungefär fyra femtedelar av alla Voxophones etc. Under spelets första halva tog jag god tid på mig och utforskade minsta vrå.

12 timmars speltid landade jag på i slutändan.

Skickades från m.sweclockers.com

12timmar? Visst att man dör som fan ibland när man kör 1999 och att det tar tid, men hur kunde du missa någon Voxophone?Dom ligger ju nästan alltid mitt i vägen. Jag är alltid utforskande när jag lirar, även om det rör sig om lite korridorspangande ibland. All ammo, hälsa o salt behövs osv.
Enligt Steam har jag 27 timmar. Men kanske har det med svårighetsgraden att göra, jag har inte testat på hard.

Permalänk

Kvantfysik ftw
"Perception without comprehension is a dangerous combination"
- BioShock: Infinite (possibilities?)

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Personligen landade jag på 6 timmars speltid, åt andra sidan försökte jag inte i varje hörn, har heller inget större intresse att göra det heller. Men men, spelet är ungefär så långt jag hade gissat att det hade varit så.

Samt vist kan man alltid dra ut på speltiden om man nu så önskar eller vill för andra är detta av mindre intresse.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Verkar ha hamnat på typ 18 timmar. Sjukt bra spel enligt mig!

Kolla vad jag hittade ifrån Bioshock 1:

Kolla vid 0:14. Då hör ni den.

Amagad! Det är ju songbird ifrån Infinite. De kanske utspelar sig vid samma tid? Att det här är samtidigt som man åker ner till Rupture med Elisabeth och Songbirden dör?

Dold text
Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billström:

Spoiler:

När får man veta att han bytte namn? Spelar igenom spelet en andra gång nu och är nästan klar men har inte hört något om det. Har kanske glömt det...

Dold text

När Booker väljer att döpa sig så blir han återfödd ("reborn") och prästen frågar vilket namn Booker har valt som återfödd, Booker säger då att han valt namnet Comstock.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Verkar ha hamnat på typ 18 timmar. Sjukt bra spel enligt mig!

Kolla vad jag hittade ifrån Bioshock 1:

http://www.youtube.com/watch?v=qpmvkZ6TIMk&feature=youtu.be&t...

Kolla vid 0:14. Då hör ni den.

Amagad! Det är ju songbird ifrån Infinite. De kanske utspelar sig vid samma tid? Att det här är samtidigt som man åker ner till Rupture med Elisabeth och Songbirden dör?

Dold text

Hörs dock inte i den här videon:

PR-knep

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Hörs dock inte i den här videon:

http://www.youtube.com/watch?v=JG5fg8dxaS8

PR-knep

Kanske är skillnad med ljudinställningar :)?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Kanske är skillnad med ljudinställningar :)?

Kanske det men som en Youtube-användare påpekar:

Citat:

Why would IGN upload a random video of Fitzpatricks death 5 years after Bioshock came out? Seems like IGN and Irrational set this one up.

I och för sig vet man ju aldrig med Ken Levine.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Kanske det men som en Youtube-användare påpekar:

I och för sig vet man ju aldrig med Ken Levine.

Aww det hade varit episkt dock

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Och där tog det slut, synd. Men ett väldigt bra och spännande slut blev det

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av Pantsoff:

Verkar ha hamnat på typ 18 timmar. Sjukt bra spel enligt mig!

Kolla vad jag hittade ifrån Bioshock 1:

http://www.youtube.com/watch?v=qpmvkZ6TIMk&feature=youtu.be&t...

Kolla vid 0:14. Då hör ni den.

Amagad! Det är ju songbird ifrån Infinite. De kanske utspelar sig vid samma tid? Att det här är samtidigt som man åker ner till Rupture med Elisabeth och Songbirden dör?

Dold text

Grattis, det är alltså ditt Scoop som spridit sig runt om i världen i Bioshock Infinite-relaterade forums...

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av ColinZeal:

Grattis, det är alltså ditt Scoop som spridit sig runt om i världen i Bioshock Infinite-relaterade forums...

Haha om det vore så väl Om det inte spridits världen över ifrån Sweclockers forum =D

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det spelar någon roll vilket smycke man väljer i början åt Elizabeth? Fågeln eller buren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Någon som vet om det spelar någon roll vilket smycke man väljer i början åt Elizabeth? Fågeln eller buren?

Spelar ingen roll. Man har inga val överhuvudtaget i spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Här är ett alternativ för er som inte vill SPELA igenom spelet... men ändå inte vill gå miste om spelets STORY.

Skulle hellre ha väntat på det klippet istället för att faktiskt spela igenom spelet... eftersom jag upplevde det mer som en interaktiv film med en massa irritation i form av "interaktion".

Jo det var nästan en film, vilket också gör spelet meninglöst att spela en gång till. Kan inte fatta hur det finns folk som tycker det är i klass med HL, man kan fortfarande spela hela HL serien trots sin ålder, jag kan inte se någon spela infinite om tio år.

Sedan var det ju inte det utlovade spelet som släpptes, här är en kille som räknat in allt som syntes i demo filmerna och som inte fanns med i spelet:
http://billywritings.blogspot.se/2013/03/bioshock-infinite-su...

Permalänk
Skrivet av comstock:

Jo det var nästan en film, vilket också gör spelet meninglöst att spela en gång till. Kan inte fatta hur det finns folk som tycker det är i klass med HL, man kan fortfarande spela hela HL serien trots sin ålder, jag kan inte se någon spela infinite om tio år.

Sedan var det ju inte det utlovade spelet som släpptes, här är en kille som räknat in allt som syntes i demo filmerna och som inte fanns med i spelet:
http://billywritings.blogspot.se/2013/03/bioshock-infinite-su...

Han tar upp några viktiga punkter men vissa kunde jag verkligen inte bry mig mindre om. Det tas också upp att man laddar om på samma knapp som man tar emot ammunition eller pengar från Elizabeth. Men vapnet laddas om automatiskt om man tar emot ammo ifrån henne...

Permalänk
Medlem

Fy faen säger jag...

Citat:

5. There are no quick-time events

Oh my GOD, Irrational. What were you thinking? Going against years of accepted industry wisdom? Even Tomb Raider had the good sense to put in quick-time events, and you didn’t put a single-one in your entire goddamn game? I think the closest you came was maybe one time where I had to press E to mangle a dude’s face with my weird motor arm? I don’t know about you my friends, but I love quick-time events and I’ll be mashing buttons until the day I die. This is an absolute deal-breaker for me. Disgusting.

Haha

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk
Medlem

De verkar fixat prestanda problemen nu i alla fall, kom en patch på steam för någon timme sedan, 10M.

Fortfarande lite hackande när man byter scen men inte som det var förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Spelar ingen roll. Man har inga val överhuvudtaget i spelet.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu testade jag att vara elak och kasta bollen i början, då står de inte och väntar på en senare så en liten meningslös skillnad där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Kanske det men som en Youtube-användare påpekar:

I och för sig vet man ju aldrig med Ken Levine.

Mer eld på brasan
Uppladdat 19 Jan 2012...

Visa signatur

Ω[sic] Sic (=thus, so), invariably bracketed and usually set in italics, is used to indicate that a preceding word or phrase in a quoted passage is reproduced as it appeared in the original passage. Sic at its best is intended to aid readers who might be confused about whether the quoter or the quoted writer is responsible for the spelling or grammatical anomaly.♠

Permalänk
Medlem
Skrivet av comstock:

De verkar fixat prestanda problemen nu i alla fall, kom en patch på steam för någon timme sedan, 10M.

Fortfarande lite hackande när man byter scen men inte som det var förut.

Den patchen/updaten fryser/hänger spelet för mig. Går ut ur "gunsmithen" med Liz, då dyker en handyman upp å det blir fight ett par sec å sedan fryser/hänger spelet sig. Testat å laddat in samma save 2 gånger nu men fryser/hänger sig på samma ställe.

Prövade å starta ett nytt game å det funkade fram till jag kastade "besatt" på ett kulsprutetorn på första nivån, tornet sköt på några poliser å sedan fryser/hänger sig spelet.

Spelet funkade bättre för ett par dagar sen (tror det var i torsdags).

Tillägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk

Detta spel använder 2799mb (än så länge) grafikminne för mig som mest 2560x1440 Ultra settings. Har dock bara spelat ~1 timma. Är vid kråkorna så att säga .

Kommer grafikminnet käkas upp mer tro? Max out.
Ni som kör med högre upplösning på Ultra samt >3Gb kort, hur stor minnesanvändning?

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Det var inte bättre än att diskussionerna dog ut efter en vecka ?

Permalänk
Skrivet av bjobb:

Det var inte bättre än att diskussionerna dog ut efter en vecka ?

Jodå,

vi kan diskutera varför det inte finns en annan Elizabeth i dimensionen där Booker är en martyr.

Dold text

Och,

varför säger Booker: Anna, Anna is that you? efter eftertexterna. Eftersom hans minnen borde har blivit raderade men ändå är han osäker om hon är i spjälsängen eller inte? Han borde varit säker om att hon finns där om hans minnen nu blev helt raderade.

Dold text
Permalänk
Medlem

"Kultureliten" är upprörda över våldet i bioshock
http://blog.svd.se/spelbloggen/2013/04/10/valdet-saboterar-fo...