Galaxy Tab 10.1 för Spotify - bra idé?

Permalänk
Medlem

Galaxy Tab 10.1 för Spotify - bra idé?

Jag funderar på att skaffa en surfplatta (troligtvis en Galaxy Tab 10.1) att ha för att köra Spotify på. Tanken är den att jag ska ha den i sovrummet och att jag sen på något sätt ska köra ut Spotify-ljudet till min Cambridge Stream Magic 6. som jag har på nattduksbordet.

Har bredband med Ciscomodem från Comhem med både trådlöst och kabel så den biten ska ju vara löst.

Hur får jag då ut ljudet till stereon?

Alternativ ett: Genom en usbsladd till mitt usbuttag på Stream Magic 6
Alternativ två: Genom tex en blåtandsdongel
Alternativ tre: ?

Några frågor bara:
1: Hur gör DU när du kör ut ljudet från din platta till din stereo? Vilket av alternativen är bäst?
2: Kan man spela upp filmer och musik från ubs-minne på den (om man köper den usb-adapter som finns)?
3: Stöder den flac-filer?
4: Hur tycker ni Spotify funkar på plattan?
5: Något annat man bör tänka på?

Läskigt tacksam för svar!

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Du kan lägga in 64gb minneskort om det är intressant.
Spotify funkar bra. Funkar bättre på htpc.
Flac stödjer nog alla Android system. Men du kan nog inte nyttja dess fulla potential.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Så det finns en plats för minneskort, det visste jag inte!

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slinger:

Så det finns en plats för minneskort, det visste jag inte!

Det är jag inte säker på för jag har Note 10.1 men gissade på att det är samma eller liknande hårdvara.
För det enda jag vet som skiljer är CPUn där Note har en mycket bättre.
För du menar väl Samsung Galaxy Tab 2 10.1?

Googlade lite och hittade
http://beforeitsnews.com/science-and-technology/2012/08/galax...

Ska vara SDHC plats på båda och står på sidan max 32gb men jag har 64gb i min note och rätt säker på att det funkar i Tab 2 också. Du får googla vidare på det om du vill vara säker.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Galaxy Tab 2 10.1 laggar rätt mycket. Lägg lite mer pengar och köp en Galaxy Note 10.1 istället, den har mycket bättre prestanda.

Permalänk
Medlem

Passade på att beställa en Galaxy Note 10.1 istället... ska väl funka än bättre!

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk

Nu har jag dålig koll på om huruvida detta fungerar på android. Men i dagsläget strömmar jag ljudet från min pc till mitt ps3 med hjälp av Jamcast. Det kostar någon hundring men funkar utmärkt!

Jag skulle undersöka om det finns en jamcast app till android!