Streamma media från NAS > Mobil (Lumia 800)

Permalänk
Medlem

Streamma media från NAS > Mobil (Lumia 800)

Hej!

Jag har en D-Link DNS-325 NAS som är inkopplad till min D-Link DIR-855 router samt en D-Link Boxee Box DSM-380. Är det möjligt att kunna streamma media som jag har på NAS-en till min mobiltelefon Nokia Lumia 800?

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se

Permalänk
Hedersmedlem

Den står som DLNA kompatibel och i så fall räcker det med en app som har stöd för det. Jag har dock ingen aning om vilka appar som finns tillgängliga för Windows Phone. DLNA inkluderar funktionalitet att läsa taggar.

Tillägg: det kan också vara så att du lättast hittar en app genom att söka efter UPnP. Jag använder t ex minidlna på min linux-server och UPnPlay appen på Android telefoner. DLNA är standarden som är satt för strömning av media och UPnP ett nätverksprotokoll som används.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

Den står som DLNA kompatibel och i så fall räcker det med en app som har stöd för det. Jag har dock ingen aning om vilka appar som finns tillgängliga för Windows Phone. DLNA inkluderar funktionalitet att läsa taggar.

Tillägg: det kan också vara så att du lättast hittar en app genom att söka efter UPnP. Jag använder t ex minidlna på min linux-server och UPnPlay appen på Android telefoner. DLNA är standarden som är satt för strömning av media och UPnP ett nätverksprotokoll som används.

Tack ska du ha för all info! Visste inte vad jag skulle söka efter när jag letade efter en app till telefonen.

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se

Permalänk
Medlem

Appen heter Nokia Play To. Du hittar den i Marketplace.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

Appen heter Nokia Play To. Du hittar den i Marketplace.

Tack för svaret, men den finns inte i Marketsplace i telefonen. Men jag hittade den på Nokias hemsida.
Men kunde aldrig ladda ner den, då min telefon inte finns med i listan som man behöver välja från för att kunna ladda ner den.
Har skickat ett e-post till Nokia, men inte fått något svar (mailade dom samma dag som jag skrev detta inlägg).

Visa signatur

[GAMER 6.0] CHASSI Vit Fractal Design Define R6 USB-C MODERKORT ASUS Rog Strix Z390-F Gaming CPU Intel Core i9-9900K 3,6GHz RAM Corsair Vengeance LPX 2666MHz 32 GB SSD M.2 Samsung 970 EVO 1 TB GRAFIK ASUS GeForce GTX 1070 PSU EVGA Supernova G3 750W OS Windows 10 x64 MUS Roccat Kiro TGB Logitech G910 LJUD Logitech Z906 SKÄRM 24-tum BenQ G2420HDBL och 2 st 24-tum BenQ GL2450. STOL AKRACING ProX Gamingstol Svart/Vit [HEMSIDA] Tcip.se