Nån som hann köpa dead island riptide på cdon?

Permalänk
Snusfri

Även fått mail jag med nu med en rabattkod på 50:-
Relativt bra skött av CDON, kunde gärna varit lite snabbare, iaf gått ut tidigt med att de kommer att återbetala samt ge ut en rabattkod så folk hade sluppit spekulera och komma med falska "rykten".

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd

"Dead Island Riptide (Europe)
2013-04-27 Nerladdningsbar
Nerladdningslternativ

Det finns inga filer tillgängliga för nerladdning än."

Mina gamla spel har fortf inga nycklar.
CDON är fortfarande otroligt dåliga.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Min fråga är hur många "bästa kund" finns det xD

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xenoz:

Min fråga är hur många "bästa kund" finns det xD

Ingen aning men vet att det bara finns en "Sämsta affär"

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Hur mycket fel får ett företag göra? Först release datum från 70-talet, skriver prissänkt med 95%! och sedan genomför dom affären.

Nån som har en skärmdump?

uppenbarligen handlar det ju om ett tekniskt fel. Det säger sig själv att inget PC spel som säljs idag hade release på 70-talet. det är bara dumt att hävda att man trodde att man köpt ett rimligt prissatt spel som kom för 40 år sedan, det är ju bara befängt. Pinsamt uppenbart att det handlar om ett misstag och alla barnungar som kräver leverans etc. är bara barnsliga

Permalänk
Medlem

Inte fått något mail än så det verkar som om det är 3e produkten jag lyckats få för underpris.

Först tangentbord för ca 50kr. Sen SSD för ca 800kr och nu riptide för 15kr.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Förstår verkligen inte hur man kan bli så upprörd över ett så uppenbart fel?
Men men.. Kanske bara är för att jag lyckades få en nyckel? ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, det låter ju ungefär lika sannolikt som att jag köpt en burk färg, som jag målar väggarna med, och sen insåg de att de råkat sälja mig färg med diamantspån i, som egentligen skulle kostat 50 000kr, och jag får välja att antingen betala dem ytterligare 49 500kr eller så river de våran lägenhet. För bedrägerimordsrån-stöld.

Det var ju så klart bara ett drygt skämt. Vad som händer med dom som fick nycklarna har jag ingen aning om, förmodligen ingenting, men jag fick i alla fall ett mail nu om att köpet har makulerats. Hade inte förväntat mig så mycket mer än det här, men inget jag direkt gråter över då jag fick tag på Riptide till ett bra pris. Fick dessutom en rabattkupong på 50kr av CDON för besvären, så det var inte sån dum affär trots allt

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Träpuben:

Förstår verkligen inte hur man kan bli så upprörd över ett så uppenbart fel?
Men men.. Kanske bara är för att jag lyckades få en nyckel? ;D

Förstår inte heller hur man kan bli upprörd när man inte får ett nytt spel som var på 95% rabatt.
Men jag kan förstå att vissa blir upprörda att några fick sina nycklar (dig..) medan de flesta andra inte fick det (t.ex jag..)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Träpuben:

Förstår verkligen inte hur man kan bli så upprörd över ett så uppenbart fel?
Men men.. Kanske bara är för att jag lyckades få en nyckel? ;D

Känns inte som det är folk som fick nycklar som är upprörda utan mer de som inte fick

Nåväl, fortfarande inte fått ett mail från CDON där de hotar med att radera allt på mitt Steamkonto, formatera min dator samt skicka mig i fängelse. Turen verkar hålla i sig.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Det står fortfarande att spelet är släppt 1970 på deras sida

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cirap:

uppenbarligen handlar det ju om ett tekniskt fel. Det säger sig själv att inget PC spel som säljs idag hade release på 70-talet. det är bara dumt att hävda att man trodde att man köpt ett rimligt prissatt spel som kom för 40 år sedan, det är ju bara befängt. Pinsamt uppenbart att det handlar om ett misstag och alla barnungar som kräver leverans etc. är bara barnsliga

Frågan är inte om det är barnsligt osv. utom vad gäller enligt konsumentköpslagen. CDON hade som sagt en banner där det står 95% rabatt vilket ju gör att man tror att priset är korrekt. Sedan skrev flyawaynille att man borde ha kunnat räkna ut att det var fel när man såg releasedatumet. Tyvärr failade cdon även på denna punkten och därmed blev det ännu svårare att genomskåda felet. Nu har jag faktiskt köpt spel på cdon förut och releasedatum på 70-talet är inget ovanligt på deras hemsida. Därför tänkte jag inte närmare över detta.
För att handla i ont tro krävs det att man insåg, eller borde ha insett att priset var felaktigt. Med tanke på cdons felinformation i annonsen/hemsidan och det faktum att det säljs väldigt mycket spel för småpengar, är det faktiskt svårt att veta om priset stämmer. Frågan är då om jag, och många andra, har handlat i ond tro eller ej. Har vi inte det, ska vi ganska enkelt ha vårt spel.

Finns flera ärenden där ARN har "dömd" till konsumentens fördel trots varan blev köpt till extremt bra pris. Tex. en CPU som kostade väl över 9000 kr men pga. fel på hemsidan stod den till runt 2500:- ARN bedömde att 2500:- för en CPU inte är orimligt lågt och man antar därför att kunden handlade i god tro. Spelar ingen roll om företaget går back med 6500:-

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Inte fått något mail än så det verkar som om det är 3e produkten jag lyckats få för underpris.

Först tangentbord för ca 50kr. Sen SSD för ca 800kr och nu riptide för 15kr.

PR-trick? hmm

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Ja en sak är säker, cdon lär ha fått en massa nya kunder denna helg även om hälften är lite småsura

Fortfarande möjligt att det är ett pr trick. Ubisot och Ea gjorde samma sak för inte så länge sen och är det inte konstigt att vissa nät affärer gjort såna fel direkt efter varandra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Frågan är inte om det är barnsligt osv. utom vad gäller enligt konsumentköpslagen. CDON hade som sagt en banner där det står 95% rabatt vilket ju gör att man tror att priset är korrekt. Sedan skrev flyawaynille att man borde ha kunnat räkna ut att det var fel när man såg releasedatumet. Tyvärr failade cdon även på denna punkten och därmed blev det ännu svårare att genomskåda felet. Nu har jag faktiskt köpt spel på cdon förut och releasedatum på 70-talet är inget ovanligt på deras hemsida. Därför tänkte jag inte närmare över detta.
För att handla i ont tro krävs det att man insåg, eller borde ha insett att priset var felaktigt. Med tanke på cdons felinformation i annonsen/hemsidan och det faktum att det säljs väldigt mycket spel för småpengar, är det faktiskt svårt att veta om priset stämmer. Frågan är då om jag, och många andra, har handlat i ond tro eller ej. Har vi inte det, ska vi ganska enkelt ha vårt spel.

Finns flera ärenden där ARN har "dömd" till konsumentens fördel trots varan blev köpt till extremt bra pris. Tex. en CPU som kostade väl över 9000 kr men pga. fel på hemsidan stod den till runt 2500:- ARN bedömde att 2500:- för en CPU inte är orimligt lågt och man antar därför att kunden handlade i god tro. Spelar ingen roll om företaget går back med 6500:-

inte den bästa jämförelsen, då 2500kr som du själv påpekar likaså ARN inte är ett ovanligt pris för en högpresterande processor. 15kr är dock extremt ovanligt pris för ett spel, även om det hade råkat vara några år gammalt. Så du faller själv ARNs tidigare utlåtanden att kunden borde insett att priset var uppenbarligen felaktigt.
De köp som har gått igenom kan CDON inte göra något åt enligt lagen. Leveransen är klar och avtalet utfört till 100% för båda parter. De som inte blivit levererade har dock CDON fortfarande chansen att rätta till misstaget på, och de har de gjort. Fullkomligen inom sin laga rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

Ja en sak är säker, cdon lär ha fått en massa nya kunder denna helg även om hälften är lite småsura

Fortfarande möjligt att det är ett pr trick. Ubisot och Ea gjorde samma sak för inte så länge sen och är det inte konstigt att vissa nät affärer gjort såna fel direkt efter varandra?

Mmm sätt ett "fel" prist på 14,99kr låt några tidiga beställa slippa igenom och få sina koder så dom kan ragga en drös nya kunder på diverse forum sedan neka koder och skuylla på fel men ge en rabattkod på 50kr som kompensation, som dom nya kunderna använder när dom köper te x ett headset för 699:- från Cdon som dom kanske annars skulle göra ifrån någon annan sida,det kom lägligt och bra såhär vid lönedagarna ochså helt klart ett fult genomtänkt trick.

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Skrivet av jsf:

Kostade 15 kr för nån minut sen på cdon, jag köpte en

edit.

Gäller tydligen fortfarande

http://cdon.se/spel/downloads/dead-island-riptide-europe-2300...

Jag fick det inte..

beställde mitt igår morse.

Fick nu idag ett svarsmail efter att jag mailat och frågat vart min CD-nyckel var då jag inte fått den efter min beställning.

Se CDON:s mail nedan

Bästa kund,

Du har beställt Dead Island: Riptide (PC Download). Tyvärr var det angivna priset,

14,99 kr, felaktigt. Det korrekta priset är 339 kr. Vi kommer att makulera och

återbetala din order.

Vi beklagar det inträffade och bifogar en rabattkod värd 50 kr som kompensation.

Kod: jJK....

Koden är giltig t o m 2013-10-29 och endast vid ett köptillfälle. Koden gäller ej

vid köp av presentkort eller när du tecknar ett mobiltelefonabonnemang.

Observera att koden inte kan kombineras med andra rabattkoder.

Med vänlig hälsning

CDON.COM

Permalänk
Medlem
Skrivet av 100mbit:

Mmm sätt ett "fel" prist på 14,99kr låt några tidiga beställa slippa igenom och få sina koder så dom kan ragga en drös nya kunder på diverse forum sedan neka koder och skuylla på fel men ge en rabattkod på 50kr som kompensation, som dom nya kunderna använder när dom köper te x ett headset för 699:- från Cdon som dom kanske annars skulle göra ifrån någon annan sida,det kom lägligt och bra såhär vid lönedagarna ochså helt klart ett fult genomtänkt trick.

Det förklarar fortfarande inte varför nycklar från andra (tidigare) köpta spel inte visas. Något tekniskt fel måste ändå förekomma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bideberg92:

En massa radbrytningar

Kunde tänka mig att detta skulle ske när jag beställde... I värsta fall så får man ju bara pengarna tillbaka, men nu så "får" man 50:- (Ja, oavsett vad man gör så kommer de pengarna åka tillbaka till CDON...)

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cirap:

inte den bästa jämförelsen, då 2500kr som du själv påpekar likaså ARN inte är ett ovanligt pris för en högpresterande processor. 15kr är dock extremt ovanligt pris för ett spel, även om det hade råkat vara några år gammalt. Så du faller själv ARNs tidigare utlåtanden att kunden borde insett att priset var uppenbarligen felaktigt.
De köp som har gått igenom kan CDON inte göra något åt enligt lagen. Leveransen är klar och avtalet utfört till 100% för båda parter. De som inte blivit levererade har dock CDON fortfarande chansen att rätta till misstaget på, och de har de gjort. Fullkomligen inom sin laga rätt.

15-30 kr är inte ovanligt för spel, kolla bara på cdons hemsida under "Max 49:-" kategorin.

Eller ta en titt på deras -80% banner med Assasins Creed för 7 kr:

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Är det inte väldigt konstigt att folk som beställt sent fått nycklar, men inte de som varit tidigt ute? ( som jag själv...).

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

15-30 kr är inte ovanligt för spel, kolla bara på cdons hemsida under "Max 49:-" kategorin.

Eller ta en titt på deras -80% banner med Assasins Creed för 7 kr:
http://img842.imageshack.us/img842/991/cdon.png

Konstigt, 7 kr.

Menar de att jag ska köpa AC på nytt då min nyckel är borta (blankt) på Cdon? Likaså min BC2 och MW2 nyckel!

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

15-30 kr är inte ovanligt för spel, kolla bara på cdons hemsida under "Max 49:-" kategorin.

Eller ta en titt på deras -80% banner med Assasins Creed för 7 kr:
http://img842.imageshack.us/img842/991/cdon.png

Jo det är ovanligt för ett helt nytt spel, har aldrig någonsin hänt att ett helt nysläppt spel utanför indie spel kostat 15kr.

Icke relaterat till dig jag quotar:
Som vanligt är många här på swec ett skämt som klagar, gnäller, hotar med diverse saker när dom inte får sina saker som dom beställt för 100% solklart prisfel, likadant varje gång något stackars företag får ett prisfel.

Beställ fine, men varför klaga. Så löjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Jo det är ovanligt för ett helt nytt spel, har aldrig någonsin hänt att ett helt nysläppt spel utanför indie spel kostat 15kr.

Nu var ju iofs detta spelet väl 40 år gammalt enligt deras sida.. Jag hade ingen koll på att det var nysläppt.. Såg att det var billigt - köpte... Kan helt ärligt säga att det var i 100% god tro om att det helt enkelt var ett lågt pris på ett spel som jag har relativt dålig koll på.

Permalänk
Hedersmedlem

Måste vara skönt för cdon att ha en så pass f*cked up hemsida, alltid nåt att skylla på. Hade hemsidan fungerat som den skulle hade alla ju kunnat se deras produktnycklar och hunnit aktivera spelet. CDON sitter säkert och avgudar deras värdelösa webbdesigner just nu......

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

15-30 kr är inte ovanligt för spel, kolla bara på cdons hemsida under "Max 49:-" kategorin.

Eller ta en titt på deras -80% banner med Assasins Creed för 7 kr:
http://img842.imageshack.us/img842/991/cdon.png

Assassins creed är inte ett nytt spel. Det är inget normalt med ett helt nytt spel för 15kr. Det finns inget fel i att Cdon inte ger folk spelen i detta fall. Hade det varit 150kr så hade det kunnat vara rimligt. Men 15kr är inte rimligt. Sen att folk säger att de "inte visste" att det var ett nytt spel, det är inte cdons problem. Det är väldigt lätt att se att det är ett gammalt spel och att då priset är orimligt. Om du hade haft ett företag så hade det ju inte funnits en chans att du hade sålt en helt ny produkt för 1/20 av priset, då hade du tappat mängder av pengar.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flyawaynille:

Assassins creed är inte ett nytt spel. Det är inget normalt med ett helt nytt spel för 15kr. Det finns inget fel i att Cdon inte ger folk spelen i detta fall. Hade det varit 150kr så hade det kunnat vara rimligt. Men 15kr är inte rimligt. Sen att folk säger att de "inte visste" att det var ett nytt spel, det är inte cdons problem. Det är väldigt lätt att se att det är ett gammalt spel och att då priset är orimligt. Om du hade haft ett företag så hade det ju inte funnits en chans att du hade sålt en helt ny produkt för 1/20 av priset, då hade du tappat mängder av pengar.

Vi kommer aldrig bli eniga 15 kr kan vara rimligt för ett random pc-spel. Det är utifrån detta som ARN skulle bedöma ärendet. Speciellt med tanke på att cdon inte skrev rätt releasedatum. ARN kräver inte att köparen ska ha sweclockers-kundskapar. Ponera detta: En fattig pappa vill köpa ett spel åt sonen. Han letar runt på cdons 80% kampanj men ser plötsligt Dead island riptide för 15 kr och tycker det ser bra ut. Har han handlat i ond tro?
(Vet om att ARN inte skulle röra detta)

Visst har cdon rätt att inte leverera spelen pga. prisfel men det pratades ett tag om att Steam skulle plocka bort redan aktiverade spel. (det var faktisk det jag reagerade på från början).
Det jag vill fram till är om man redan har fått nyckeln har cdon inte ett skit att komma med. Alla andra är lite mer tveksamt då det endast verkar pga. ett tekniskt fel att vi inte kan se koden, dvs. cdon har i princip levererad spelen till alla (Detta får givetvis räknas som spekulation från min sida)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

15-30 kr är inte ovanligt för spel, kolla bara på cdons hemsida under "Max 49:-" kategorin.

Eller ta en titt på deras -80% banner med Assasins Creed för 7 kr:
http://img842.imageshack.us/img842/991/cdon.png

Hittar inte kampanjen på deras hemsida?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konqer:

Dumt att köpa åt polarna då... Snål much?

På vilket sätt är det snål? Vill bara vara snäll mot dem. Då det inte är alla som är vaken när jag skrev till dem.
Skit samma, dem hann i alla fall köpa och fick sina nycklar.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mocka:

Hittar inte kampanjen på deras hemsida?

Nej verkar ha försvunnit.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...