Streama via skype (skrivbord/Spel)

Permalänk
Medlem

Streama via skype (skrivbord/Spel)

Hej.

Frågan lyder:

Hur fungerar det med att streama via skype för dina vänner?
(Då twitch har en delay blir det svårt för mig och mina vänner att diskutera vad som händer då det jag gör, syns på deras skärm allt från 30sec till en minut senare.)

Vad behöver jag för program som lurar skype att det är en webkamera och därefter streamar mitt skrivbord?
Mina dator speccs finner ni i min signatur, jag lär väl inte ha några problem med detta? Kommer jag känna av det vid spel som Starcraft2 alternativt Aion Online?

Eller det kanske finns bättre alternativ? Jag vill helt enkelt bli av med stream delay, det går tyvärr inte via twitch.

Permalänk
Medlem

Fungerar det inte att "Dela skärm" i alla spel om man kör window-mode? Vet inte om det bara fungerar för en person eller flera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spetch:

Hej.

Frågan lyder:

Hur fungerar det med att streama via skype för dina vänner?
(Då twitch har en delay blir det svårt för mig och mina vänner att diskutera vad som händer då det jag gör, syns på deras skärm allt från 30sec till en minut senare.)

Vad behöver jag för program som lurar skype att det är en webkamera och därefter streamar mitt skrivbord?
Mina dator speccs finner ni i min signatur, jag lär väl inte ha några problem med detta? Kommer jag känna av det vid spel som Starcraft2 alternativt Aion Online?

Eller det kanske finns bättre alternativ? Jag vill helt enkelt bli av med stream delay, det går tyvärr inte via twitch.

Om du har premium, har du övervägt att endast skärmdela? Har gjort det med kompisar och det funkar hyfsat men är ju inte riktigt som att streama.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziddie:

Om du har premium, har du övervägt att endast skärmdela? Har gjort det med kompisar och det funkar hyfsat men är ju inte riktigt som att streama.

Nej, men jag har planer på att köpa premium om detta nu fungerar bra.

Eftersom att du har gjort det; berätta; Hur fungerar det?
Ingen delay?
Kan de välja att få mitt ingame ljud?
Laggar det för DIG när du spelar? Känner du av det?
Flyter "streamen" på bra? Blir det rakt av 1080p och den upplösningen du använder?

Hoppas du kan svara på detta

Permalänk

fungerar att streama spel i skype via dxtory

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBlobfish:

fungerar att streama spel i skype via dxtory

Jo, men han får då samma problem eftersom man inte längre kan videochatta med flera personer samtidigt utan "premium"...

Saknar gamla Skype! ^^

Permalänk
Medlem

Du kan/kunde streama SC2 via SC2Gears för något år sedan i alla fall. Pröva det!

Permalänk
Medlem

Några fler idéer?
Hur funkar det osv.

Behöver tips för att streama utan delay! Varesig det är skype eller annat

Permalänk
Medlem

Teamviewer

Nu har jag inte använt det för stream av spel men Teamviewer kan kanske vara något för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spetch:

Några fler idéer?
Hur funkar det osv.

Behöver tips för att streama utan delay! Varesig det är skype eller annat

Googla på sc2gears, kommer komma upp fin-fina resultat

Prova att streama med det!

Permalänk
Medlem

Delay kommer alltid finnas dock

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Google Hangouts, där finns möjligheter till skärmdelning i gruppchatter, kanske värt att pröva innan du köper skype premium i alla fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Delay kommer alltid finnas dock

Ja, fast nu är det skillnad på delay och delay.
Min twitch delay är 30-40-50 sekunder vilket jag inte kan ha.

1-5sec kan man leva med.

Permalänk
Medlem

Tror inte min delay på twitch är 30-40 sekunder snarare kanske 5 med free account

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem
Skrivet av osbo22:

Kan rekommendera Google Hangouts, där finns möjligheter till skärmdelning i gruppchatter, kanske värt att pröva innan du köper skype premium i alla fall?

Jag testade att starta en egen Hangout och startade sedan Dishonored. Jag kunde bara välja de fönster som jag hade igång i bakgrunden, inklusive Google Chrome, men inte Dishonored :/ Mycket synd, för det hade varit roligt i sådana fall.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Jag har tidigare använt mig av inspelningsprogrammet Dxtory som används som en "webcam-enhet" just när jag spelat in vid flera tillfällen med några kompisar över Google+ Hangout. Spelade Minecraft Hungergames då och det flöt på så länge man hade bra internet så att säga. Sen borde det gå att streama med hjälp av Dxtory utan att behöva spela in också har jag för mig.

Har tidigare även testat Manycam som gör din skärm till en Webcam-enhet men tycker själv den är lite trög...

Permalänk
Medlem

Pröva spela i Windowed mode (Maximized), kan lösa dina problem, annars prövar du Windowed

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K GPU: 2x MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP HDD: Corsair Force 3 + WD Green 5400 2x 2TB(Raid) Case: Fractal Design R3 PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze MB: MSI P67A-GD55 REV B3 OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk

Ett annat alternativ kan vara oovoo (skype liknande med möjlighet att dela skärm gratis för alla i samtalet)
Det kräver dock att du anväder något streaming program (T.ex. xsplit) för att bestämma vad du ska visa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spetch:

Nej, men jag har planer på att köpa premium om detta nu fungerar bra.

Eftersom att du har gjort det; berätta; Hur fungerar det?
Ingen delay?
Kan de välja att få mitt ingame ljud?
Laggar det för DIG när du spelar? Känner du av det?
Flyter "streamen" på bra? Blir det rakt av 1080p och den upplösningen du använder?

Hoppas du kan svara på detta

Jag vet att bildkvalitén är okej men ej säker på att det är 1080p och delayen är väl inte större än min egen ping.
Ljud från spel har har ingen erfarenhet av då det inte är spel jag har streamat men något lag ska det inte heller vara om man har en någorlunda lina.

Permalänk
Medlem
Skrivet av necry:

Tror inte min delay på twitch är 30-40 sekunder snarare kanske 5 med free account

Du har inte 5 sekunders delay via Twitch.
Det finns ingen som bara har 5 sekunders delay via twitch.

Hade jag haft 5 sekunders delay hade jag inte haft detta problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziddie:

Jag vet att bildkvalitén är okej men ej säker på att det är 1080p och delayen är väl inte större än min egen ping.
Ljud från spel har har ingen erfarenhet av då det inte är spel jag har streamat men något lag ska det inte heller vara om man har en någorlunda lina.

Toppen, tack för bra svar!