Permalänk

Tips på billigt webbhotel

Hej,

Skulle behöva tips om ett bra och stabilt webbhotel. Materialet jag tänkte lägga upp är arbeten jag gjort under min utbildning. Har skapat ett cms system för nyhetsartiklar, artiklarna är tagna från sweclockers måste jag be dem om tillstånd innan jag publicerar webbsidan eller är det lagligt då sidan är gjort i utblidningssyfte?

Visa signatur

i5 6700K @4.5GHz -Noctua NH-U14S -Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III -ASUS PRO GAMING Z170 -Crucial DDR4 16 GB -Crucial MX300 750GB -Corsair RM750i - NZXT H440W Silent Ultra - ASUS VC239 -Dell Professional P1914S IPS

Permalänk
Medlem

Skulle tipsa om Crystone, surftown eller one.com .. __INTE__ binero.

Gällande artiklarna, troligtvis är det copyright. Dunno.

Visa signatur

.:[Main System - Chassi: Fractal Design Define R2 XL - Moderkort: TUF Z370-PLUS GAMING - CPU: Intel i5-8600K - RAM: Corsair Vengeance 2133mhz 8GB x2 - GFX: Nvidia GeForce GTX 1080]:.
Citera för svar!

Permalänk
Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk
Medlem

Har en god vän som är väldigt nöjd med Manufrog, från 120kr per år.

http://www.manufrog.com/

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av xamber:

Skulle tipsa om Crystone, surftown eller one.com .. __INTE__ binero.

Gällande artiklarna, troligtvis är det copyright. Dunno.

Varför skulle du inte rekommendera Binero?

Visst dem är inte billigast men dem har ganska bra avtal.

Permalänk

Skulle tipsa om Azure, väldigt lätt och smidigt. Till och med gratis om man inte använder för mycket databaser/cpu/etc. 3 månader free trial.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Skrivet av wRRM:

Varför skulle du inte rekommendera Binero?

Visst dem är inte billigast men dem har ganska bra avtal.

Det undrar jag också för en rekommenderade det till mig?

Jag har använt one.com i några år nu och flera webbhotell och inte haft några problem alls. Deras kundsuppoet är riktigt bra och de är billiga.

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk

Jag har inte varit kund hos Binero, men jag har dessvärre behövt vara i kontakt med dom flera gånger och kundtjänst är helt värdelösa.

Story:
Jag får ett SMS om att jag har en obetald räkning hos dom till mitt jobbnummer, så jag ringer dom och meddelar att detta nummer går till "företag" och mig som anställd samt säger att jag aldrig varit kund hos dom och haft numret i 3 år. De svarar att de tar bort numret direkt.

Några dagar senare.. *pling* Du har en obetald faktura hos Binero. Kontakta oss blah blah blah.
Jag ringer och upprepar samma sak igen, de vill då veta mitt namn, personnnummer och så vidare, och jag vägrar ge dom det då jag inte tycker att de behöver ha det, de avslutar med att ta bort mitt telefonnummer igen (som redan är borttaget enligt förra samtalet?)

2 veckor senare *pling* Du har en obetald faktura hos Binero blah blah blah...
Ännu en gång ringer jag monstren som sitter där och inte kan sitt jobb, denna gång kräver dom att prata med min chef som intygar att jag heter vad jag heter samt att telefonnumret går till "företag". Jag förklarar att de inte får skicka spam, jag har aldrig varit kund, och vill inte vara kund och aldrig bett dem att kontakta mig. De kräver vidare att prata med min chef, jag säger att de inte får det och meddelar att en polisanmälan kommer upprättas om de inte tar bort numret. De kan kontakta personen som har skrivit fel nummer på annat sätt än att störa mig.

Efter det har jag inte hört något av pajaserna på Binero. Men om de inte lyssnar på folk som inte är kunder, trots att de stör dom med sms så lyssnar de säkert lika värdelöst på sina egna kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowNalle:

Synd att cliche's 100mb inte var php/mysql.. hade varit kanon för en enkel sida

Permalänk
Skrivet av xamber:

Skulle tipsa om Crystone, surftown eller one.com .. __INTE__ binero.

Gällande artiklarna, troligtvis är det copyright. Dunno.

Är inte så insatt när det gäller vilka webbhotel man bör undvika men one.com verkar prisvärt.

Visa signatur

i5 6700K @4.5GHz -Noctua NH-U14S -Asus Geforce GTX 980 Ti Strix DirectCU III -ASUS PRO GAMING Z170 -Crucial DDR4 16 GB -Crucial MX300 750GB -Corsair RM750i - NZXT H440W Silent Ultra - ASUS VC239 -Dell Professional P1914S IPS

Permalänk

Hade hos one.com under 8år. Stabilt och bra.

Visa signatur

Intel i5-3570K, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz, MSI GTX 1060, Samsung 850 EVO 250GB
(•̪●)´

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen webbhotell ifrån yey.nu efter att ha sett en annons på undertexter.se. Riktigt trevligt med exempelvis cloudfare!

So far, so good!

Permalänk
Inaktiv

Jag har haft "Alla" (givetvis inte alla, men de flesta) och jag tycker helt klart dessa är bäst: http://www.datakultur.se/

Permalänk
Medlem

Lithium Hosting hade jag i ett par år och var väldigt nöjd under den tiden för det priset (10USD per år). Bytte från dem mest på grund av att jag ville hosta mina grejer själv istället, och inte för att de på något sätt var dåliga; tvärtom kan jag inte minnas att jag hade något problem alls under tiden jag nyttjade deras tjänster.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

One.com är inte dumt

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

Jag kan erbjuda dig gratis plats med directadmin panel, ftp/mysql, 10 GB trafik i mån, 5 GB utrymme. Året ut iallf
Skicka ett PM om du är intresserad och vill veta mera.

Permalänk

http://mebo.se 10 spänn i månaden, billigt och bra. Cpanel, php, mysql och stöd för flera domäner.

Permalänk
Medlem

http://inleed.se/ är enligt mig det bästa för pengen Jag kör min webbutik där och det är inga problem att öka PHP memory till 64 eller 90 MB som kan vara viktigt när man använder CMS. http://codex.wordpress.org/Editing_wp-config.php#Increasing_m...

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »