Koprad av dator i Australien runt 10-12k

Permalänk
Medlem

Koprad av dator i Australien runt 10-12k

Hejsan!

Jag befinner mig just nu i Australien och skulle behova en ny dator...
Jag har tittat pa denna:
http://www.inet.se/produkt/1970619/asus-g75vx-rog
och undrar hur det fungerar med tangentbordet om jag t.ex. skulle kopa den har borta! Vill ju ha ett svenskt tangentbord. Gar det att byta pa nagat enkelt och smidigt satt?

Finns det nagon annan dator ni rekommenderar i samma prisklass? Den skall framst vara bra for gaming.

MVH

Permalänk
Medlem

Hur staller sig Alienware datorerna mot denna? Har tittat mig om pa Ebay och det ar nastan samma pris pa dem!

Permalänk
Medlem

Är det inte enklast och gå in i valfri datorbutik där du befinner dig nu och köpa valfri dator, visst kan du ju köpa en dator på Inet men frakten till Australien är ju knappast gratis direkt.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar att du frågar http://www.notebookreview.com/ om vilken laptop du skall köpa istället för här på swec , du de mesta del av användarna där är från usa och au så lär de hitta bästa datorn för rätt pris nere hos dig

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

Är det inte enklast och gå in i valfri datorbutik där du befinner dig nu och köpa valfri dator, visst kan du ju köpa en dator på Inet men frakten till Australien är ju knappast gratis direkt.

Betydligt dyrare att köpa en dator i en butik här tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Rekommenderar att du frågar http://www.notebookreview.com/ om vilken laptop du skall köpa istället för här på swec , du de mesta del av användarna där är från usa och au så lär de hitta bästa datorn för rätt pris nere hos dig

Bra svar, ska testa detta!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av nickhe:

Rekommenderar att du frågar http://www.notebookreview.com/ om vilken laptop du skall köpa istället för här på swec , du de mesta del av användarna där är från usa och au så lär de hitta bästa datorn för rätt pris nere hos dig

Nu pratar du i nattmössan, självklart ska han fråga på SweClockers Skämt åsido, forumet på notebookreview är en bra plats att fråga på om den ska inhandlas i Australien. Väldigt svårt att rekommendera en dator här för en så specifik prisbild med tanke på skillnaderna i valuta, skatter och inte minst prispressen hos svenska återförsäljare.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Men problemet med svenskt tangentbord kvarstår.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Men problemet med svenskt tangentbord kvarstår.

är du en av dom som sitter och kollar ned i tagentbordet när du skriver? i fall så kanske du ska vänta eller beställa ifrån sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_elk:

är du en av dom som sitter och kollar ned i tagentbordet när du skriver? i fall så kanske du ska vänta eller beställa ifrån sverige

Vad har det att göra med ts problem? Det är ju inte bara vad som står på knapparna som är skillnad eller? för vi har ju 3 fler bokstäver så själva tangentbordet borde ju även vara annorlunda.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Vad har det att göra med ts problem? Det är ju inte bara vad som står på knapparna som är skillnad eller? för vi har ju 3 fler bokstäver så själva tangentbordet borde ju även vara annorlunda.

Det är ganska stor skillnad, specialtecken sitter helt annorlunda på engelska tangentbord (antar att det är standarden i Australien).

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Men problemet med svenskt tangentbord kvarstår.

Det är väldigt enkelt att byta inmatningsspråk i Windows. Men som sagt, om du tittar på tangentbordet när du skriver blir det förstås lite förvirrande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfj:

Det är väldigt enkelt att byta inmatningsspråk i Windows. Men som sagt, om du tittar på tangentbordet när du skriver blir det förstås lite förvirrande.

jag vet. men då förlorar man ju några andra tecken istället.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

Jag tittar väll lite halvt när jag skriver, skulle klara mig utan att titta. Blev sjukt sugen att inhandla något från ebay när jag såg hur mycket billigare det var... Alienwarex18 för 1500 dollar + 250 för frakt och sådant = ca 12800 kr