Bilder på ditt senaste inköp (2013)

Permalänk
Medlem
Skrivet av baguette_2:

Hur känns det med 24" på trial? Bara lekt med 20" hojjar.
Aldrig vågat köra street, så svårt :/ BMX (Lokal Skatepark, Drakstaden), XC och Utförsåkning håller jag mig till.

Vad äre för rigg du har? Gissar på en AM då du har M4:an?
Oh, trodde Formula var bortglömt... Märks vilken koll man har på cyklingen
Sitter fortfarande fast i den tiden när Magura och Formula var the shit, Hade Magura hydraliska fälgbromsar på min Crescent Draupner WOOP!

12år när jag fick min draupner, så man är ju ung ;D

jorå, helt okey faktiskt, inte för att jag har något direkt att jämföra med, förr körde jag på en DDG shooter innan man ens visste att det fanns speciella hojar för den typen av åkning så.
heh, har aldrig kört bmx på riktigt men street/trial/dirt var väl det man pysslade med när man gick i gymnasiet på väldigt låg nivå innan jag slog av knäskålen och fått lägga alla extremsporter på hyllan tills för nått år sedan

Skrivet av TheFlyingFin:

har "bara" 170mm slaglängd och ren der känns konstigt att cykla i stan med xD ba o konstatera att DH cyklar är dyra bara däcken kostar en förmögenhet. Mina går på 50€ styck+frakt

Skickades från m.sweclockers.com

behöver inte vara så farligt dyrt i jämförelse med andra hobbys, för runt 15-20k kan man ju få en helt okey cykel och skydd.
kör på Maxxis minion 2.5" Supertacky på mina downhillriggar, kostar runt detsamma men dom håller ju ett bra tag om man inte cyklar asfalt

och lite ontopic:
Avid Elixir 1 hydrauliska skivbromsar samt en +20mm adapter för att köra 180mm skiva fram, helt annan känsla mot mekaniska BB5

Permalänk
Skrivet av TheFlyingFin:

har "bara" 170mm slaglängd och ren der känns konstigt att cykla i stan med xD ba o konstatera att DH cyklar är dyra bara däcken kostar en förmögenhet. Mina går på 50€ styck+frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av hoz:

behöver inte vara så farligt dyrt i jämförelse med andra hobbys, för runt 15-20k kan man ju få en helt okey cykel och skydd.
kör på Maxxis minion 2.5" Supertacky på mina downhillriggar, kostar runt detsamma men dom håller ju ett bra tag om man inte cyklar asfalt

Enligt mig så är cykeln inte det dyra utan det som är dyrt är att hålla cykeln i ett bra skick; bra ställ, verktyg, service osv...
Man kan få en fräsch hojj för 12-13000kr med boxxer, dhx/vivid osv. men att ta hand om den som om det vore ens barn kostar lika mycket om inte mer...
Själv använder jag Continental Rubber Queen 2.4" på min Gravityhojj, billiga som stryk! Mycket däck för 200kr.

Visa signatur

5900X | RTX 3090 | NR200P

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Inte hojjen i sig som är nyköpet, utan förgen på värmesköldarna ^^

den bakre ser ut att vara en ljusare färg, men på grund av solen ser det fel ut

Visa signatur

Huvuddator: | Gigabyte X58A-UD3R | Core i7 930@4GHz | 6GB (3x2) Corsair XMS3 | Zotac GTX570 |
Backupdator: | DFI DK P45-T2RS Plus | Core 2 Duo E6750@3.2GHz | 4GB (2x2) Corsair Dominator PC8500 | XFX 8800GTS XT 640MB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

jorå, helt okey faktiskt, inte för att jag har något direkt att jämföra med, förr körde jag på en DDG shooter innan man ens visste att det fanns speciella hojar för den typen av åkning så.
heh, har aldrig kört bmx på riktigt men street/trial/dirt var väl det man pysslade med när man gick i gymnasiet på väldigt låg nivå innan jag slog av knäskålen och fått lägga alla extremsporter på hyllan tills för nått år sedan

behöver inte vara så farligt dyrt i jämförelse med andra hobbys, för runt 15-20k kan man ju få en helt okey cykel och skydd.
kör på Maxxis minion 2.5" Supertacky på mina downhillriggar, kostar runt detsamma men dom håller ju ett bra tag om man inte cyklar asfalt

och lite ontopic:
Avid Elixir 1 hydrauliska skivbromsar samt en +20mm adapter för att köra 180mm skiva fram, helt annan känsla mot mekaniska BB5
http://farm9.staticflickr.com/8279/8828486830_172b129a36_z.jp...

Maxxis Minion DH kör jag med.

Skrivet av baguette_2:

Enligt mig så är cykeln inte det dyra utan det som är dyrt är att hålla cykeln i ett bra skick; bra ställ, verktyg, service osv...
Man kan få en fräsch hojj för 12-13000kr med boxxer, dhx/vivid osv. men att ta hand om den som om det vore ens barn kostar lika mycket om inte mer...
Själv använder jag Continental Rubber Queen 2.4" på min Gravityhojj, billiga som stryk! Mycket däck för 200kr.

Kan inte annat än hålla med. Dyrt med underhåll.

det där är min hojj, måste kanske sälja den tyvärr. Som 14'åring räcker inte inkomsten till för att hålla sig med den.
Lagt alltför mycket pengar i den =P Dock köpte jag den totalt underprisad. nästan 1000€ billigare än exakt likadana av samma årsmodell och skick.
Ni som är proffs på detta: Har ni prövat Hayes HFX9? Prövat nyare Hayes bromsar och nåra andra och tycker HFX9 klassar ut de andra totalt. Skulle vilja köra Saint men det är ju totalt idiotiskt mycket pengar att köpa såna.

Dock mitt allra senaste köp här då:

Derbi Senda X-Race SM 2008 Hebo högvarvs tryckavlopp, finns endast att köpa i Italien. Toppfart nånstans runt 100. Men moppar får väl bara gå i 45 XD Detta underverk är då orsaken till försäljningen av skräppåsen (Dirtbag XD)
. (Som kanske märks så är bilderna tagna med LIIITE olika kameror. Ena med L900 (Derbi) och andra med en D600 med 18-270MM objektiv)

Permalänk
Medlem

Köpte ny led lampa, bra köp, startar omedelbart. (det är inte den dimmbara)

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bAkewelle:

http://www.clasohlson.com/medias/sys_master/8901360484382.jpg

Köpte ny led lampa, bra köp, startar omedelbart.

Classes (V-light) dimbara eller den vanliga?

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Den vanliga, den dimbara är inte lika bra

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bAkewelle:

Den vanliga, den dimbara är inte lika bra

Nej precis, alltid trevligt när folk har koll.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baguette_2:

Enligt mig så är cykeln inte det dyra utan det som är dyrt är att hålla cykeln i ett bra skick; bra ställ, verktyg, service osv...
Man kan få en fräsch hojj för 12-13000kr med boxxer, dhx/vivid osv. men att ta hand om den som om det vore ens barn kostar lika mycket om inte mer...
Själv använder jag Continental Rubber Queen 2.4" på min Gravityhojj, billiga som stryk! Mycket däck för 200kr.

Skrivet av TheFlyingFin:

Maxxis Minion DH kör jag med.

Kan inte annat än hålla med. Dyrt med underhåll.

[IMG]http://img546.imageshack.us/img546/4387/peedebr010.jpg[/IM]

det där är min hojj, måste kanske sälja den tyvärr. Som 14'åring räcker inte inkomsten till för att hålla sig med den.
Lagt alltför mycket pengar i den =P Dock köpte jag den totalt underprisad. nästan 1000€ billigare än exakt likadana av samma årsmodell och skick.
Ni som är proffs på detta: Har ni prövat Hayes HFX9? Prövat nyare Hayes bromsar och nåra andra och tycker HFX9 klassar ut de andra totalt. Skulle vilja köra Saint men det är ju totalt idiotiskt mycket pengar att köpa såna.

Dock mitt allra senaste köp här då: [IMG]http://img833.imageshack.us/img833/3296/wp000404m.jpg[/IMG

Derbi Senda X-Race SM 2008 Hebo högvarvs tryckavlopp, finns endast att köpa i Italien. Toppfart nånstans runt 100. Men moppar får väl bara gå i 45 XD Detta underverk är då orsaken till försäljningen av skräppåsen (Dirtbag XD)
. (Som kanske märks så är bilderna tagna med LIIITE olika kameror. Ena med L900 (Derbi) och andra med en D600 med 18-270MM objektiv)

ni måste ju göra något seriöst fel om ni på fullt allvar menar att underhållet är det som kostar?
alternativt tävlar/har för mycket pengar och byter saker långt innan det egentligen behövs med rätt tvätt och service?

Permalänk
Medlem

Blev en ny/gammal bil på bröllopsdagen förra veckan ^^

Bilen vi hade innan vart för liten i och med alla renoveringar vi planerar samt ingen dragkrok.

1,9TDi sportkombi

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Blev en ny/gammal bil på bröllopsdagen förra veckan ^^
http://img19.imageshack.us/img19/121/20130525165557.jpg

Bilen vi hade innan vart för liten i och med alla renoveringar vi planerar samt ingen dragkrok.

1,9TDi sportkombi

Tolkade det först som att den nyinköpta bilen inte hade dragkrok, och tyckte det verkade rätt dumt... Sedan läste jag det igen och insåg att den förra bilen inte hade dragkrok ^^, vilket verkar vettigare.

Permalänk
Medlem

Inte min pangare på bilden men jag hoppas på att få licensen i brevlådan vilken dag som helst nu så jag kan hämta ut min egna. En Feinwerkbau AW93 Light.

Den på bilden är dock en AW93 men min är identisk i utseende mer eller mindre, står ett L också på pipan. Så tråkigt att Polisen ska ta sådan tid på sig bara. :/

Lägger upp en ny bild när jag får min.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Tolkade det först som att den nyinköpta bilen inte hade dragkrok, och tyckte det verkade rätt dumt... Sedan läste jag det igen och insåg att den förra bilen inte hade dragkrok ^^, vilket verkar vettigare.

Hehe jo det hade vart lite dumt om den nya inte haft dragkrok om den gammla hade det ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av hoz:

ni måste ju göra något seriöst fel om ni på fullt allvar menar att underhållet är det som kostar?
alternativt tävlar/har för mycket pengar och byter saker långt innan det egentligen behövs med rätt tvätt och service?

Verktyg = +2500kr
Cykelställ = 1700kr
Riktställ = 2300kr
Div. smågrejer = +1000kr
Rengöring, oljor = 2-300kr
Hjälm, skydd = 4000kr
Slitagekomponenter = runt 3-400kr/mån om man cykla ofta

Sen underållning på två MTB och en BMX = helt olika verktyg och komponenter, BMXdelar ryker lite då och då... Kraschade en bakhjul inte allt för längesen, 2500kr där också.

Redan där är jag uppe i 15000kr, en riktigt fin begagnad Giant Glory 01 kostar 15lök..

ONT: I CAN SEE!!! Nya brillor

Visa signatur

5900X | RTX 3090 | NR200P

Permalänk
Medlem

Nämen vad är detta? Ett paket från Webhallen...

Undrar vad det är för något i...

En SSD!
Samsung 840 250 GB.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Bara för att ha något att göra, få tiden att gå, så blev det inte bättre än att man återanvände en gammal teckning som fick sig en liten uppfräschning, och som hamnade bakom glas och ram i slutändan.

Så efter några timmars jobb, och en tur ner till Fotobaren för ett provtryck. Det här blev resultatet. Klart nöjd.
Ska väl inflika att själva ramen, den hade jag köpt tidigare.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av devour:

Inte min pangare på bilden men jag hoppas på att få licensen i brevlådan vilken dag som helst nu så jag kan hämta ut min egna. En Feinwerkbau AW93 Light.
http://www.shooting.com.au/forum/uploads/monthly_05_2012/post...

Den på bilden är dock en AW93 men min är identisk i utseende mer eller mindre, står ett L också på pipan. Så tråkigt att Polisen ska ta sådan tid på sig bara. :/

Lägger upp en ny bild när jag får min.

Så är det med alla myndigheter som inte gillar det man gör, då tar det låååång tid att få fram tillstånd för olika saker. Man tycker att det inte ska vara så i Sverige år 2013 men tyvärr.

Fin pistol

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av baguette_2:

Verktyg = +2500kr
Cykelställ = 1700kr
Riktställ = 2300kr
Div. smågrejer = +1000kr
Rengöring, oljor = 2-300kr
Hjälm, skydd = 4000kr
Slitagekomponenter = runt 3-400kr/mån om man cykla ofta

Sen underållning på två MTB och en BMX = helt olika verktyg och komponenter, BMXdelar ryker lite då och då... Kraschade en bakhjul inte allt för längesen, 2500kr där också.

Redan där är jag uppe i 15000kr, en riktigt fin begagnad Giant Glory 01 kostar 15lök..

ONT: I CAN SEE!!! Nya brillor
[IMG]http://i.imgur.com/aFC5DXv.jpg[IMG]

ah, man räknar inte på "underhåll" utan "cykel"
Dina summor på verktyg och ställ känns lite väl höga och knappast som ett "måste" för att det ska funka hemmavid...
fick med en verktygsväska från crc (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=40997 rekommenderas!) samt multiverktyg, det enda jag egentligen behövt köpa själv är en slangtång (för stålspunna slangar) och torxsats, i övrigt behövs det ju bara hammare, skruvmejslar, polygrip och ett mekställ från biltema för 800:- för att plocka en cykel i molekyler och rikta hjul tillräckligt bekvämt när det inte gäller mer än enstaka gånger
totalt max 2000:- på verktyg/mekställ, ställ till bilen finns det för några hundralappar...

Permalänk
Skrivet av hoz:

ah, man räknar inte på "underhåll" utan "cykel"
Dina summor på verktyg och ställ känns lite väl höga och knappast som ett "måste" för att det ska funka hemmavid...
fick med en verktygsväska från crc (http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=40997 rekommenderas!) samt multiverktyg, det enda jag egentligen behövt köpa själv är en slangtång (för stålspunna slangar) och torxsats, i övrigt behövs det ju bara hammare, skruvmejslar, polygrip och ett mekställ från biltema för 800:- för att plocka en cykel i molekyler och rikta hjul tillräckligt bekvämt när det inte gäller mer än enstaka gånger
totalt max 2000:- på verktyg/mekställ, ställ till bilen finns det för några hundralappar...

Park Tool all the way! Dyrt men värt, kvalitén är off the scale!
Biltemastället är skräp imo, polaren har ett... Tyckte det kändes ostabilt, men det är ju likadant som Brand-X@CRC

Visa signatur

5900X | RTX 3090 | NR200P

Permalänk
Skrivet av TheFlyingFin:

Dock mitt allra senaste köp här då: http://img833.imageshack.us/img833/3296/wp000404m.jpg

Derbi Senda X-Race SM 2008 Hebo högvarvs tryckavlopp, finns endast att köpa i Italien. Toppfart nånstans runt 100. Men moppar får väl bara gå i 45 XD Detta underverk är då orsaken till försäljningen av skräppåsen (Dirtbag XD)
. (Som kanske märks så är bilderna tagna med LIIITE olika kameror. Ena med L900 (Derbi) och andra med en D600 med 18-270MM objektiv)

Vad äre som bara går och köpa i italien ifall jag får fråga?

Mitt senaste inköp är en Galaxy S4 svart, har tyvärr ingen bild då kameran sitter på telefonen, men ni vet säkert hur dom ser ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av FamousDonkey:

Vad äre som bara går och köpa i italien ifall jag får fråga?

Mitt senaste inköp är en Galaxy S4 svart, har tyvärr ingen bild då kameran sitter på telefonen, men ni vet säkert hur dom ser ut

Hebo avloppet

Permalänk
Skrivet av TheFlyingFin:

Hebo avloppet

Vad äre för modell då?:)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FamousDonkey:

Vad äre för modell då?:)

if i knew id tell you han jag köpte av sa iaf så, och jag har ingen anledning att misstro honom.

Permalänk
Hedersmedlem

Har rensat lite i tråden. Har ni mycket ni vill diskutera om varandras köp så försök ta det via PM. Enkla frågor som inte drar igång en diskussion kan ställas här däremot.

Som alltid gäller ska det såklart anmälas när saker spårar ur. Börja inte diskutera regelbrott eller andra olämpliga saker i tråden!

MVH
Moderator Shimonu

Permalänk
Medlem

Blev ett nytt tangentbord eftersom tangenterna på mitt gamla tangentbord har gjort sitt.

http://i.imgur.com/aKEIKgg.jpg

Permalänk
Hedersmedlem

Har inte betalt för dem än.. men snart så! Litta finöl.

Hela förpackningen är inte min. Får se hur många öl jag dricker.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Skrivet av CCWarlock:

Har inte betalt för dem än.. men snart så! Litta finöl.
http://uglybob.df.lth.se/bilder/sinkop/IMG_0272.JPG

Hela förpackningen är inte min. Får se hur många öl jag dricker.
http://uglybob.df.lth.se/bilder/sinkop/IMG_0273.JPG

Jäklar vad fint med Westvleteren! Hur kom du över dessa?

Permalänk
Medlem

hann beställa nya handtag och pedaler innan det blev ändrade planer, fick tag på en totalservad Inspired Skye som varit demokörd hos Rishede för 10k under nypris, helt klart värt för lite lackskador, så zooten ska säljas
men hur som, Superstars Thru pin pedals och excel handtag