Permalänk
Medlem

Förbud mot att inte följa trådämnet.

Mer seriöst dock, här är några förslag på; förbud mot att sälja produkter som privatperson om personen även säljer identiska produkter genom eget företag, förbud mot handel som innefattar elektronisk valuta typ bitcoin, rättighet till att få en högst månadsgammal bild på den specifika produkten innan köp undantag mjukvara.

Annars, för att hitta din egen lag, browsa marknadsdelen av forat efter problem som uppstår och försök lappa den. Lagen är ju lite som ett lapptäcke av silvertejp trots allt.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Hej!

Tänkte att ni kanske ville se slutresultatet på denna lilla uppgift? Observera att jag inte är expert när det gäller reflektioner och sådant Däremot får ni gärna hojta till ifall något i innehållet jag skrivit skulle vara felaktigt. Observera även att jag jämför med annonser som jag hittat på sweclockers. Men för att personangrepp skall förhindras kommer jag istället att hänvisa till google-bilder

"Jag sitter nu i regeringen och har tänkt att ge förslag på en lag. Lagen berör handel bland privatperoner, och riktar sig mot annonser. Lagens uppgift är att hindra annonser från att innehålla bilder som säljaren ej tillhandahållit från eget bruk. Detta innebär alltså att det skall vara förbjudet att använda copyright-bilder av en likadan produkt som själva annonsen syftar på. I sin tur får bilderna som används i annonsen inte heller vara äldre än 1 månad.

Låt mig ta ett exempel, Anonnsen nedan använder en copyright-bild som inte är framtagen av säljaren själv:

http://cdn3.wccftech.com/wp-content/uploads/2012/01/hd7970-dc...

Istället skall endast annonser där säljaren själv tillhandahållit bilderna godkännas, länken nedan använder sig av detta kriterie:

http://imageshack.us/scaled/medium/542/3394511015096453075397...

Varför har jag valt denna lag som ett förslag? Till och börja med finns det ingen lag vad gäller vilka bilder man som privatperson får använda i en annons, så länge bilden stämmer överens med varan man säljer. Samt att bilden inte är tagen på någon annan privatpersons produkt. Jag tycker att denna lag skulle behövas då bilder till annonser skall ge en överblick av i vilket skick varan som säljs är i. Denna överblick får man inte av att säljaren valt en bild till annonsen av en likadan ny produkt som dessutom företaget som tillverkat produkten tillhandahåller. Enligt mig tolkar man lätt en sådan annons som oseriös. Det är säljarens ansvar att genom annonsens bilder, visa för intressenter i vilket skicka varan som säljs är i. Även ifall varans skick beskrivs i annonsen, så talar en copyright-bild för någonting annat. Anldeningen till att bilderna som får användas i annonser skall vara högst 1 månad gammal är mycket enkel: För att säljaren inte skall kuna kringå eventuella skador på varan, som kanske inte beskrivs i annonsen, bör bilden vara tagen under en bestämd period så att intressenter skall kunna uppfatta ungefär hur produkten såg ut när annonsen lades in."

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Att män ska få kräva att bli kroppsvisiterade av män, diskriminerande att bara kvinnor kan kräva att bli visiterade av kvinnor.

För min egen del blir jag hellre visiterad av kvinnor än män

Permalänk
Medlem
Skrivet av Puttefnasket:

För min egen del blir jag hellre visiterad av kvinnor än män

Jo, jag blir också det, men det handlar mer om principen. Feminismen har spårat ur totalt när det gäller vissa saker.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Mitt förslag till förbättring av skolresultaten.

Lagen om extra skolgång för föräldrar.
Om en elev inte klarar grundämnena i skolan blir föräldrarna och eleven skyldiga gå på helgskola tills eleven klarar av ämnet/ämnena. I helgskolan får eleven och föräldrarna hjälp med bristande kunskaper i ämnena.

Om föräldarna eller eleven vägrar att närvara så höjs inkomstskatten med 5% per vecka, alternativt att bidragen sänks med samma belopp.

något åt det hållet.

Permalänk
Medlem

Införa lag på att människor som vill köpa/äga djur måste ta en licens för det innan, vilket skulle regleras av länstyrelsen kanske?

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna