Nätagg för nytt datorbygg

Permalänk
Inaktiv

Nätagg för nytt datorbygg

Hej snart ska jag bygga en dator. Komponenterna kommer vara radeon hd 7850, intel i3 3225 samsung/intel/crucial ssd och andra komponenter
Går det att köra med cx 430w? Ska användas till gaming. Från vad jag har hört säger vissa att om jag inte väljer en bra nätagg kommer datorn helt enkelt inte fungera.

Permalänk
Medlem

Skulle satsa på ett kraftigt psu när du ändå ska bygga nytt. Jag skulle kika i första hand på Seasonic och sen kolla på evga, corsair. 700w+ om inte mer. Andra här har mer kunskap än mig om psu's. Men de var mitt tips

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon196042:

Hej snart ska jag bygga en dator. Komponenterna kommer vara radeon hd 7850, intel i3 3225 samsung/intel/crucial ssd och andra komponenter
Går det att köra med cx 430w? Ska användas till gaming. Från vad jag har hört säger vissa att om jag inte väljer en bra nätagg kommer datorn helt enkelt inte fungera.

Se till att välja version tre, då det är bronze. Inga problem med 430 till den setupen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

430 W räcker och blir över till ett sådant system, men personligen undviker jag budgetnätagg som Corsairs CX-serie.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epyon:

Skulle satsa på ett kraftigt psu när du ändå ska bygga nytt. Jag skulle kika i första hand på Seasonic och sen kolla på evga, corsair. 700w+ om inte mer. Andra här har mer kunskap än mig om psu's. Men de var mitt tips

700w? Han ska ha en i3a och 7850, inte kraftigt överklockan 3960x och titan i SLI.

430w kommer fundera alldeles utmärkt. Skulle dock, som ovanstående sa, satsat på något annat än CX. T.ex XFX 550w eller något.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

700w? Han ska ha en i3a och 7850, inte kraftigt överklockan 3960x och titan i SLI.

430w kommer fundera alldeles utmärkt. Skulle dock, som ovanstående sa, satsat på något annat än CX. T.ex XFX 550w eller något.

Mmm, min tanke hade varit att ändå köpa ett nytt agg och då lägga på lite extra watt, men de är ju jag de.
Sen skrev jag även att de finns nog de som vet mer

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

Visst kan man satsa på CX430W bronze skulle fungera personligen skulle jag nog ta ett XFX nätagg på 450W istället även om du inte kan få det modulärt jag tycker det håller högre kvalité och har tidigare hört lite klagomål på CX serien o kvalité tidigare men det e ju väldigt billigt så inte konstigt man sparar in på vissa saker då.

XFX är nog bland dom billigaste nätaggen där ute som håller best kvalite förutom CX serien, och pris skillnaden mellan 450w och 550w är nog så liten du kan lika gärna passa på ta 550W.

Har själv byggt säkerligen iaf 6-8 datorer med XFX nätagg nu där dom äldsta är snart 3 år och alla kör på bra fortfarande.
Är nog många andra här på forumet som kan intyga att XFX nätaggen håller hög kvalite för sin prispunkt.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Jag har flera Corsair hx520 igång fortfarande, men de verkar ha slutat tillverka dem. Tänkte jag skulle rekommendera det, men tji fick jag. Har haft det rullande 24/7 sen 2006.