Sugen på att köpa 27" men vad kan jag få för min 24"?

Permalänk
Medlem

Sugen på att köpa 27" men vad kan jag få för min 24"?

Hej.
Är i tankarna att köpa en 27" LED skärm och just nu har jag en LG 24" W2453 LCD som är två år gammal. Den är väl omhändertagen så om det kan öka priset kanske? Vad tycker ni en sån är värd och vad borde man kunna få för den?
Notera att detta INTE är en annons utan måste veta vad jag kan räkna med att få innan jag beställer den nya.
Tack

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Medlem

Kanske 400 kronor, om du hittar nån som vill köpa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade personligen max gett 200kr för den då det är en TN-panel och usel upplösning (1920x1080). Men kränger du den på blocket lär du säkert kunna få 3-400kr.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

WTF inte mer?!
Jag trodde att jag kunde få 600kr för den iaf :/
Får lägga ut den på blocket och se vad jag får för bud, annars behåller jag den själv som andraskärm.
Herregud 200kr...

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Medlem

Betona att det är en designskärm, så kanske du får 600kr. På sidor som Sweclockers lär du inte få mer än 200-250kr.

Din skärm är liksom två år gammal, du får en 1080p 24" i samma kaliber för runt tusenlappen ny i butik. Tror hellre att folk lägger dem extra 400kr på att få garanti alt. ångerrätt om de inte är nöjda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Betona att det är en designskärm, så kanske du får 600kr. På sidor som Sweclockers lär du inte få mer än 200-250kr.

Din skärm är liksom två år gammal, du får en 1080p 24" i samma kaliber för runt tusenlappen ny i butik. Tror hellre att folk lägger dem extra 400kr på att få garanti alt. ångerrätt om de inte är nöjda.

Är det en designskärm? haha det visste inte en jag om

Visa signatur

-=[ Asus M2N-SLI Deluxe ] - [ AMD x2 4200+ 65w ] - [ 4x1GB Kingston DDR2-667 ] - [ AMCC 3ware Escalade 8506-8 PCI-X ] - [ ~8 TiB HD ] - [ ATI Radeon HD 2600XT ]=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av radimax:

Är det en designskärm? haha det visste inte en jag om

Allt som har rundade kanter är ett designobjekt för medelsvensson.

Lite som när folk säljer speldatorer på blocket och skriver att den maxar alla spel eftersom den har 4GB grafikminne, sen har dem ett GT210 med 4GB.

Produktbeskrivning från Newegg:

Citat:

This ultra-large 24” LCD monitor meets or beats the standards set by its competition. With a resolution of 1920 x 1080 (16:9), the monitor supports HDTV 1080p, so you can enjoy full HD content with a perfect visual experience. The brilliant 50,000:1 contrast ratio and 300cd/m2 brightness deliver accurate color reproduction and sharp images. There is also a HDCP compliant HDMI port to receive high-definition digital video and audio.

With LG Smart Monitor’s Auto Bright function, the W2453V-PF monitor automatically analyzes the brightness of ambient light and data source, and then sets the optimal brightness to make your eyes comfortable. The Live Sensor feature saves energy and extends the monitor’s life; Time Control reminds you when it’s time to take a break to avoid eye strain; and the Cinema mode lets you view film on the monitor just like you would in a movie theater.

For the gamers and video editors out there, the blazing response time will keep blurring and ghosting to a negligible minimum. It's insane for us to offer such a high quality LCD monitor at such a value! Quick, take advantage of this deal!

Skriv om det på svenska bara så lär du ju få vilken svensson som helst på fall, och till det otroligt låga priset av 700kr!

P.S. Få dem att pruta ner till 600kr, så tror dem att de gjort ett riktigt kap. D.S.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TAG9217:

Betona att det är en designskärm, så kanske du får 600kr. På sidor som Sweclockers lär du inte få mer än 200-250kr.

Din skärm är liksom två år gammal, du får en 1080p 24" i samma kaliber för runt tusenlappen ny i butik. Tror hellre att folk lägger dem extra 400kr på att få garanti alt. ångerrätt om de inte är nöjda.

Jag förstår precis hur du tänker, när du nämner Sweclockers som en sämre marknad pg.a expertisen - men det är ganska underhållande när man ser en sådan kommentar och sedan läser uppsjö av ännu mer underhållande frågor i forumet. :D(klassikern med glömda distanser under moderkortet te.x).

On Topic,

Skärmen är en standard 1080p, inte mycket att hänga i granen tyvärr. TN panel, visst...men det är exakt samma skräp på de nya gamingskärmarna, bara att dom är snabbare. Sikta runt 500kr, skärmen är inte skit...den sticker bara inte ut tillräckligt för att väcka något större intresse på Sweclockers - är min gissning. Blocket ÄR faktiskt inget hån när det gäller att lägga ut sämre produkter, det finns fler som kan finna skärmen intressant (framför allt Svensson).