Permalänk
Medlem

Värde på min uppsättning?

Hejsan!

La ut en annons på blocket för en stund sen och är lite nyfiken på vad ni anser att allt är värt?

http://www.blocket.se/vi/47704152.htm

Fick ett bud på 9000:- för allt men tycker det är skambud..

Visa signatur

Dator 1 » CPU: Intel i7 4790k 4GHz GPU: MSI GTX 970 PSU:EVGA 750W Ram: Corsair 16GB@1600MHz SSD Samsung 120GB Chassi: Corsair 760T Black Kylare: Corsair H100i

Permalänk
Medlem

skriver man bud får man skylla sig själv

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

skriver man bud får man skylla sig själv

Ah jo det är klart, men nu frågade jag vad ni tycker är ett rimligt pris för allt.

Visa signatur

Dator 1 » CPU: Intel i7 4790k 4GHz GPU: MSI GTX 970 PSU:EVGA 750W Ram: Corsair 16GB@1600MHz SSD Samsung 120GB Chassi: Corsair 760T Black Kylare: Corsair H100i

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalbjer:

Ah jo det är klart, men nu frågade jag vad ni tycker är ett rimligt pris för allt.

vad är nypris på allt?

Permalänk
Medlem

Hej,

Spontant tror jag detta blir lättare att kränga isär än som paket. Sälj objektiven var för sig och sätt ihop ett paket med huset, batterigrepp och någon lins så tror jag det går att sälja lättare.

70-200an är ju populär begagnad i alla tider iaf, vet inte så mycket om resterande objektiv. Huset är väl inte det hetaste i nuläget kan jag tänka mig.

mvh

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Avstängd

För att få rättvist marknadsvärde så får du lägga ut den på tradera. Då kommer den att säljas till det aktuella värdet den har.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av olle:

vad är nypris på allt?

Runt 28000:-

Visa signatur

Dator 1 » CPU: Intel i7 4790k 4GHz GPU: MSI GTX 970 PSU:EVGA 750W Ram: Corsair 16GB@1600MHz SSD Samsung 120GB Chassi: Corsair 760T Black Kylare: Corsair H100i

Permalänk
Medlem
Skrivet av typh00n:

Hej,

Spontant tror jag detta blir lättare att kränga isär än som paket. Sälj objektiven var för sig och sätt ihop ett paket med huset, batterigrepp och någon lins så tror jag det går att sälja lättare.

70-200an är ju populär begagnad i alla tider iaf, vet inte så mycket om resterande objektiv. Huset är väl inte det hetaste i nuläget kan jag tänka mig.

mvh

Ah testade att dela upp allt förut, men blev så jobbigt. Lägger ut allt i en annons, sen får man köpa separat om man känner för det!

Visa signatur

Dator 1 » CPU: Intel i7 4790k 4GHz GPU: MSI GTX 970 PSU:EVGA 750W Ram: Corsair 16GB@1600MHz SSD Samsung 120GB Chassi: Corsair 760T Black Kylare: Corsair H100i

Permalänk
Medlem

Gopron har jag inte koll på, men 9000kr för allt låter väl lite i underkant. 10-12kkr (+ vad nu gopron kan generera) kanske är rimligt. Kanske något mer om allt verkligen är mint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalbjer:

Hejsan!

La ut en annons på blocket för en stund sen och är lite nyfiken på vad ni anser att allt är värt?

http://www.blocket.se/vi/47704152.htm

Fick ett bud på 9000:- för allt men tycker det är skambud..

Sälj L-objektivet separat. Bara det är ju värt en hel del.

Visa signatur

Spelar http://wurmonline.com/, Broar är live, skepp fått nytt utseende. 21:a oktober steam Wurm Unlimited

Sammanfattning i trådstart

Permalänk
Medlem
Skrivet av dumbo:

Gopron har jag inte koll på, men 9000kr för allt låter väl lite i underkant. 10-12kkr (+ vad nu gopron kan generera) kanske är rimligt. Kanske något mer om allt verkligen är mint.

ah, hade själv tänkt mig någonstans runt 12-14k

Visa signatur

Dator 1 » CPU: Intel i7 4790k 4GHz GPU: MSI GTX 970 PSU:EVGA 750W Ram: Corsair 16GB@1600MHz SSD Samsung 120GB Chassi: Corsair 760T Black Kylare: Corsair H100i

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalbjer:

ah, hade själv tänkt mig någonstans runt 12-14k

Säljer du sakerna separat kan du nog få ut det, men som paket tror jag det blir svårt. Men det handlar ju lite om att ha turen att rätt köpare ska råka ens väg åxå.

Permalänk
Medlem

Marknadsvärdet på ditt paket är det högsta budet du får när du annonserar till rätt kundkrets.

Att du tycker det är värt mer är inte relevant.

Jag hade personligen aldrig heller betalat bra för ett stort paket där jag ändå kanske inte vill ha alla saker.

Styckförsäljning ger nog bäst prischans, det är mer sannolikt att någon som letar efter en specifik produkt betalar "bra" än att någon som letar efter en specifik produkt lastar upp 5ggr pengarna för att få massa annat med på köpet.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Vad vill du ha för ditt 70-200mm?

Visa signatur

Intel i7 860 @ 2,8 Ghz - Msi P55-GD65 - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8 GB - 2 St XFX Radeon HD 5770 1GB - 2 St Crucial C300 64 Gb SSD - Fractal Design XL Black - Corsair TX 650W
Hp ProBook 4530s
iMac 20 tum från 2008
iPhone 3G 16 GB - iPhone 4 32 GB - iPhone 5 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalbjer:

ah, hade själv tänkt mig någonstans runt 12-14k

Det är nog svårt med tanke på hur annonsen ser ut nu, du skriver att du vill ha bud och dessutom att du behöver pengarna... Ser jag en sådan annons så försöker jag iallafall inte bjuda mer än vad jag anser att det kan vara värt för mig speciellt när säljaren bara är ute efter att bli av med sina saker så fort som möjligt pga han är less på grejorna.