Värdig ersättare till Antec P182

Permalänk
Medlem

Värdig ersättare till Antec P182

Hej på er!

Jag har planer på att bygga ett nytt Haswellsystem under sommaren och tänkte då även titta lite på vilka alternativ det finns på chassisidan. Mitt gamla Antec P182 har hängt med ett bra tag nu och jag har väl egentligen inget emot det chassit utan tänkte snarare spara det med de gamla komponenterna i och bara flytta över det jag inte köper nytt till det nya chassiet. Det enda som flyttar med från den gamla burken (se sign) är GPU och HDDs. Här får jag dock problem då jag inte riktigt kan tycka mig hitta någon värdig ersättare som har allt som jag behöver.

Mina preferenser vad gäller chassin är egentligen att de ska vara stilrena, smidiga/roliga att jobba i samt att de ska vara tysta. Jag är ingen OC-fantast utan kör ofta mina komponenter i stock och trivs med det. Processorkylare är av intresse men då inte så mycket för att hålla nere temperaturerna utan snarare för att slippa de högljudda stockkylarna.

Jag har kikat lite på Corsair Obsidian 550D vars inre lösningar tilltalar mig. Lite på samma sätt som P180-serien gjorde en gång i tiden och var en av de stora anledningarna till att jag köpte just P182. Jag tycker dock att 550D ser lite plastigt ut. Man har väl blivit lite bortskämd med den premiumkänsla P182:ans kalla metalliska sidor ger.

Av just denna anledning har jag mer och mer sneglat på Lian-Li och främst då PC-12(B) men även PC-A76. Den förstnämnda har den premiumkänsla jag eftersträvar samtidigt som den håller nere måtten. Här är jag dock lite tveksam till de få HDD-platserna. Då jag i nuläget kör tre interna diskar (2 st 2.5" och 1 st 3.5") och har planer på att sätta upp en RAID-konformation framöver så ser jag ett problem med framtida platsbrist. PC-A76 å andra sidan har knappast någon platsbrist men är av just den anledningen aningen stor. PC-12(B) har totalt 4 HDD-slots medan PC-A76 har 12 st. Finns det något mellanting här? Allt vad gäller fönster och annat tjafs är inte aktuellt. Stilrent är viktigt.

Tacksam för alla tips!

/fogy

Visa signatur

Antec P182 | Corsair HX750 | Asus Z87-PRO | i5 4670K | Corsair vengeance LP DDR3 1600 MHz 2x8 GB | Asus GTX 660 2 GB | Intel X25-M 80 GB | Samsung 840 120 GB | WD Caviar "RE2" 500 GB | Asus DRW-1814BLT | Dell 2209WA

Permalänk
Medlem

Jag gick från ett P180B till P280, var precis som du väldigt nöjd med tidigare chassi både vad gäller lösning, kvalité, funktionalitet och design. Känner med facit i hand att jag gjorde precis rätt, då P280 är allt som 180 inte var. Däremot känns det som att skillnaden mellan P182 och P280 inte är lika milsvid, i jämförelse med P180 som kom redan 2005 (om jag inte missminner mig).

Om du gillar cleant så är ett R4 ett välrekommenderat chassi av just den anledningen. Annars har Coolermaster Silencio-serien som har en del rätt stilrena chassin.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murvel:

Jag gick från ett P180B till P280, var precis som du väldigt nöjd med tidigare chassi både vad gäller lösning, kvalité, funktionalitet och design. Känner med facit i hand att jag gjorde precis rätt, då P280 är allt som 180 inte var. Däremot känns det som att skillnaden mellan P182 och P280 inte är lika milsvid, i jämförelse med P180 som kom redan 2005 (om jag inte missminner mig).

Om du gillar cleant så är ett R4 ett välrekommenderat chassi av just den anledningen. Annars har Coolermaster Silencio-serien som har en del rätt stilrena chassin.

Tack för tipset!

Ja, P280 är ju självklart ett chassi jag följde med spänning när det lanserades för ett par år sedan. Det har, precis som du säger, det mesta som man eventuellt saknat hos föregångarna. Jag kommer dock inte ifrån att jag inte tilltalas av det yttre. Den ser lite grotesk ut framtill vid gångjärnen på de bilder jag sett. Kanske får ta mig till någon fysisk butik och kolla hur den ser ut i verkliga livet.

Vad gäller R4 så håller jag med om att det är cleant men sidogallret går bort. Dels för att det ser taskigt ut men också för att en bruten chassisida ger upphov till ett mer högljutt system än nödvändigt. Risken för att damm letar sig in är dessutom överhängande.

Silencioburkarna tycker jag inte tillför så mycket mer än mitt gamla P182. Det är lite detta som är problemet. Det känns inte försvarbart att köpa ett nytt chassi som är precis som mitt P182. Ska jag köpa nytt så måste det vara bättre på alla plan. Annars kan jag alltid köpa en budgetburk för ett par hundralappar där jag kan slänga in mina gamla komponenter och fortsätta använda mitt P182 som huvuddator.

Visa signatur

Antec P182 | Corsair HX750 | Asus Z87-PRO | i5 4670K | Corsair vengeance LP DDR3 1600 MHz 2x8 GB | Asus GTX 660 2 GB | Intel X25-M 80 GB | Samsung 840 120 GB | WD Caviar "RE2" 500 GB | Asus DRW-1814BLT | Dell 2209WA

Permalänk
Medlem

Tog själv steget från P182 till P280 för ett år sedan och är i stort sett nöjd. Upplevde kanske det nya chassit som lite plastigare men känns fortfarande som en riktig kvalitetsprodukt! Fläktarna har jag bytt ut mot tystare Noctua-fläktar, men jag tycker ändå att P280:s orginalfläktar var tystare än de på P182:an.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Mini C TG | CPU: Intel Core i5 9600K | Kylning: Noctua NH-U14S | GPU: Asus Radeon GTX 970 | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2666Mhz CL16 Vengeance LPX | MB: Asus Prime Z390M-Plus | PSU: be quiet! Power Zone 750W Bronze Modular | SSD: Samsung 970 EVO 500GB | HDD: Western Digital Green 3TB

Permalänk
Medlem

Antec's P193 v3 då?
http://www.inet.se/produkt/6900367/antec-performance-one-p193...

Min kusin kör i ett sådant och måste erkänna verkar vara en trevlig burk och har helt ok ljudmässigt

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eclipse9:

Tog själv steget från P182 till P280 för ett år sedan och är i stort sett nöjd. Upplevde kanske det nya chassit som lite plastigare men känns fortfarande som en riktig kvalitetsprodukt! Fläktarna har jag bytt ut mot tystare Noctua-fläktar, men jag tycker ändå att P280:s orginalfläktar var tystare än de på P182:an.

Ja, det låter som att P280 är något jag verkligen ska ha i åtanke. Vad gäller fläktar så kommer jag också att byta ut originalen mot Noctua eller liknande. För fem år sedan var ju de orangea Nexusfläktarna hett stoff om man ville hålla nere kostnaden men ändå ha en tyst och bra fläkt. Jag får nog sätta mig in i detta igen känner jag...

Skrivet av Road:

Antec's P193 v3 då?
http://www.inet.se/produkt/6900367/antec-performance-one-p193...

Min kusin kör i ett sådant och måste erkänna verkar vara en trevlig burk och har helt ok ljudmässigt

Ja jo. Men där tar vi inte bara ett kliv, utan en ironman, åt fel håll när det gäller stilrenhet. Öppna sidor, som dessutom sticker ut från sidan, och ventilationshål på dörren är saker som verkligen inte tilltalar mig. Tack för tipset ändå!

Visa signatur

Antec P182 | Corsair HX750 | Asus Z87-PRO | i5 4670K | Corsair vengeance LP DDR3 1600 MHz 2x8 GB | Asus GTX 660 2 GB | Intel X25-M 80 GB | Samsung 840 120 GB | WD Caviar "RE2" 500 GB | Asus DRW-1814BLT | Dell 2209WA

Permalänk
Avstängd

Jag sitter själv i samma sits.
Har funderingar kring ett Haswellsystem och kollar lite på chassin.
Antec P182 och Fractal Design R4 verkar lovande.

P182 har några år på nacken, men vet inte om det spelar någon roll.
Ett bra chassi är väl ett bra chassi. Tidslöst som jeans.

R4 verkar i överlag lovande, men gillar inte att den har fläkthål och sånt, jag vill gärna ha datorn utan damm och oljud.

Lian-Li ser ut att ha en del bra grejer också. Tyckte man hörde mer om dem förr än vad man gör nu.

Det är svårt med chassin, de flesta ser ganska fula ut, med lysdioder, fönster, plast, hål, och blaj. Vill inte ha något barnsligt som ser ut som en alien, robot eller transformer. Söker efter något stilrent och diskret.

Jag har alltid haft midi-tower men börjar tveka nu... känns inte som jag behöver 7 expansionsplatser, och massa 5.25-tum and 3.5-tum platser. Allt är ändå integrerat på moderkortet nuförtiden och inte heller har man längre floppy eller optisk enhet.

Hör gärna av dig om du hittar något vettigt chassi.

Permalänk
Avstängd

Jag har med ett P182 sen några år och visst det är snyggt men jag är trött på dom olika kammrarna speciellt h-diskarnas är svårt o bökigt och få det snyggt med kablarna.Har kollat lite på P280 insidan är helt perfekt och utsidan är snygg så länge dörren är stängd.Fractal design faller helt bort för min del p.g.a deras lucka som bara går o öppna rakt ut.ett knä på fel ställe så knäcker man nog av den.så jag gick helt mot strömmen och beställde ett gamingchassi Antec elevenhundred. Är så gott som identisk med insidan på p280.(Får det imorgon

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Road:

Antec's P193 v3 då?
http://www.inet.se/produkt/6900367/antec-performance-one-p193...

Min kusin kör i ett sådant och måste erkänna verkar vara en trevlig burk och har helt ok ljudmässigt

Jag har också P193 första versionen (den utan USB 3.0 portar fram) och är riktigt nöjd. Jag tittade just igenom prisjakt på chassin, och P193 är fortfarande den som väger mest i klassen och har tyngst och tjockast plåt (bra för ljuddämpningen). Gillar att det känns rejält! Väger över 25 kg med allt i.

Kör 2 ssd och 2hdd i den men Asus HD7970 Cu2 top graffikort. En massa fläktar men har nu stängt av de två i taket eftersom jag bytt till vattenkyld cpu. Ljudnivån är i mitt tycke låg, med tanke på all värme utveckling. Antec har tänkt till då de skapat 3 värmezoner i chassit vilket gör att värme från nätagget inte kommer in i utrymmet där mobo sitter osv.
Det enda negativa jag märkt av under åren är att vattenkylningen H20 620 inkräkter på chassits gigantiska sidofläkt. Så jag fick trycka sidoplåten rätt hårt för att få den på plats. H20 tar upp 1mm för mycket utrymme.

Kan inte annat än att rekommendera detta, speciellt nu när den bara kostar tusingen istället för 1700.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jag sitter själv i samma sits.
Har funderingar kring ett Haswellsystem och kollar lite på chassin.
Antec P182 och Fractal Design R4 verkar lovande.

P182 har några år på nacken, men vet inte om det spelar någon roll.
Ett bra chassi är väl ett bra chassi. Tidslöst som jeans.

R4 verkar i överlag lovande, men gillar inte att den har fläkthål och sånt, jag vill gärna ha datorn utan damm och oljud.

Lian-Li ser ut att ha en del bra grejer också. Tyckte man hörde mer om dem förr än vad man gör nu.

Det är svårt med chassin, de flesta ser ganska fula ut, med lysdioder, fönster, plast, hål, och blaj. Vill inte ha något barnsligt som ser ut som en alien, robot eller transformer. Söker efter något stilrent och diskret.

Jag har alltid haft midi-tower men börjar tveka nu... känns inte som jag behöver 7 expansionsplatser, och massa 5.25-tum and 3.5-tum platser. Allt är ändå integrerat på moderkortet nuförtiden och inte heller har man längre floppy eller optisk enhet.

Hör gärna av dig om du hittar något vettigt chassi.

Jag antar att du menar P280 och inte P182...

Håller med om jeansparallellen, bra chassin är tidlösa. R4an är som du säger lite väl tillspexad för mig också. Jag antar att man blivit gammal gubbe som vill ha pianolackade lådor och mörka läderfåtöljer...

Lian Li gör ju sjukt snygga chassin men jag tycker att de saknar ett chassi i "Super midi-tower"-klassen. A76 är på tok för stort, i stort sett fulltowerstorlek medan B12 är lite väl litet. Som jag skrev innan, A76 har 12 st HDD-platser medan B12 har 4 st. De skulle behöva ett chassi med 6-8 st HDD-platser för att jag ska titta åt deras håll igen. Det optimala chassit för mig skulle vara två 5,25"-plaster och en HDD-lösning likt den på P280 med två st 2,5"- och 6 st 3,5"-platser, med avtagbara vaggor, samt en klassiskt Lian Li-finish.

Skrivet av Mange43:

Jag har med ett P182 sen några år och visst det är snyggt men jag är trött på dom olika kammrarna speciellt h-diskarnas är svårt o bökigt och få det snyggt med kablarna.Har kollat lite på P280 insidan är helt perfekt och utsidan är snygg så länge dörren är stängd.Fractal design faller helt bort för min del p.g.a deras lucka som bara går o öppna rakt ut.ett knä på fel ställe så knäcker man nog av den.så jag gick helt mot strömmen och beställde ett gamingchassi Antec elevenhundred. Är så gott som identisk med insidan på p280.(Får det imorgon

Jag håller med, P280 är verkligen så gott som perfekt på insidan. Det enda som jag känner saknas är delbar och avtagbar HDD-bur, precis som på 550D. Eftersom jag inte är någon som kör på superlånga grafikkort så kommer nog platsen ändå att räcka till men jag vill gärna känna att jag har valmöjligheten att plocka bort en bur om man exempelvis bara använder tre diskar. Om inte annat så skulle det förbättra luftflödet mot grafikkortet en aning.

Frågan är hur man ska resonera här. När P180 kom 2005 så var den intressant men hade ett antal, för den tiden, logiska luckor. Två år senare kom så P182 och fyllde många av dessa. Vad tror vi om att en reviderad version av P280 vid namn P282 eller liknande kommer ut inom sinom tid där dessa brister kanske fixats till? Dessutom, som jag nämnt tidigare, så gillar jag inte riktigt de olika färgerna på P280. Gun metal gray på framsidan och svart på sidorna och taket. Jag säger inte att P182 är det snyggaste chassit i världen men på den fronten är det i alla fall bättre då det är Gun metal gray runt om, taket exkluderat.

Med allt detta sagt så lutar det åt att jag faktiskt behåller mitt P182 tills vidare. Kalla mig kräsen men jag känner inte att det finns något på marknaden som motsvarar det jag vill ha i nuläget. Jag är faktiskt både förvånad och besviken måste jag säga.

Om någon hittar något chassi som uppfyller de krav jag listat här ovan så får ni gärna höra av er. Det kanske finns någon obskyr och lokal datorhandlare vid namn "Nisses datorer och snus" som har något som passar mig...?Tills dess så antar jag att det bara finns en sak att göra, vänta.

Visa signatur

Antec P182 | Corsair HX750 | Asus Z87-PRO | i5 4670K | Corsair vengeance LP DDR3 1600 MHz 2x8 GB | Asus GTX 660 2 GB | Intel X25-M 80 GB | Samsung 840 120 GB | WD Caviar "RE2" 500 GB | Asus DRW-1814BLT | Dell 2209WA

Permalänk
Medlem

Har tittat lite på Lian Li själv, det jag känner spontant om dem är att de gör fina chassin men de är för smala för mig.

Jag vill ha ett ljuddämpat chassi som har gott om plats i sig för kabeldragning osv. Lian Li har ett ljuddämpat chassi men det finns ingen plats i det för någon vettig kabeldragning bakom moderkorts plåten samt det är för smalt för att ens tänka på att få in min cpu kylare.

Vilket var lite surt då jag älskade att de hade tagit bort tumskruvarna från PCI-E platserna, tycker alltid de är så satans knepiga att få dit då jag har stora fingrar.

Sitter och som funderar på om jag ska köpa en R4a eller R2 XL, eller om jag helt enkelt ska vänta och se om det dyker upp en R5'a inom en snar framtid eller något annat roligt.

Tycker personligen om looken på dem förutom just grillen runt fronten för luftintag annars passar de mig, funderat på 550D men hört det är väldigt dåligt med plats bakom moderkorts plåten så det är trångt att få på sidostycket.

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fogy:

Jag antar att du menar P280 och inte P182...

Håller med om jeansparallellen, bra chassin är tidlösa. R4an är som du säger lite väl tillspexad för mig också. Jag antar att man blivit gammal gubbe som vill ha pianolackade lådor och mörka läderfåtöljer...

Lian Li gör ju sjukt snygga chassin men jag tycker att de saknar ett chassi i "Super midi-tower"-klassen. A76 är på tok för stort, i stort sett fulltowerstorlek medan B12 är lite väl litet. Som jag skrev innan, A76 har 12 st HDD-platser medan B12 har 4 st. De skulle behöva ett chassi med 6-8 st HDD-platser för att jag ska titta åt deras håll igen. Det optimala chassit för mig skulle vara två 5,25"-plaster och en HDD-lösning likt den på P280 med två st 2,5"- och 6 st 3,5"-platser, med avtagbara vaggor, samt en klassiskt Lian Li-finish.

Jo, P280 kan det möjligtvist ha varit.
Hmm, gillar inte att P182 har den där fula utbucklingen på taket.

Varför 5.25"-platser?
Det är väl ändå ingen som använder optisk media?
Och med 6 stycken 3.5"-platser, menar du interna då? För du kan väl inte mena externa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jo, P280 kan det möjligtvist ha varit.
Hmm, gillar inte att P182 har den där fula utbucklingen på taket.

Varför 5.25"-platser?
Det är väl ändå ingen som använder optisk media?
Och med 6 stycken 3.5"-platser, menar du interna då? För du kan väl inte mena externa?

Jo jag håller med om att spoilern inte är den vackraste men det går ju att ta bort. Även om det blir ännu fulare utan om du frågar mig. Lösningen med två fläktar i toppen på P280 är ju smutt med tanke på att detta område behöver kylning men frågan är om det behövs om man kör systemet i stock med en eftermarknadskylare? Jag vill minnas att vi i den gamla P18X-tråden hade folk som moddade rejält i chassit och till och med satte igen den övre fläkten med ljuddämpning. Om jag minns rätt så hade en nisse även satt in en plastskiva som avgränsade grafikkortet och CPUn för att skapa en lufttunnel i den övre delen av chassit och på så sätt ändå hålla nere temperaturerna på CPU och nordbrygga.

För egen del så har jag faktiskt behov av en optiskt läsare emellanåt så det är inget jag känner är onödigt. Att ha två platser kanske inte alltid är nödvändigt men å andra sidan så har jag heller inte sett något chassi i denna storleken med mindre än två 5,25"-platser. Och ja, självklart menar jag interna 3,5"-platser. Annars vore det inte konstigt att jag känner mig besviken på utbudet. =P

Visa signatur

Antec P182 | Corsair HX750 | Asus Z87-PRO | i5 4670K | Corsair vengeance LP DDR3 1600 MHz 2x8 GB | Asus GTX 660 2 GB | Intel X25-M 80 GB | Samsung 840 120 GB | WD Caviar "RE2" 500 GB | Asus DRW-1814BLT | Dell 2209WA

Permalänk
Medlem

Jag har p183, sjukt fin, tidlös design, tyst - MEN, den är inte direkt byggd för high-end lösningar, har varit tvungen att borra hål i sidodörren för att få in fläktar - Designen med dubbla kammare är ju också idag inte helt optimal tror jag och det blir lite trångt.

Jag har kollat på R4'an men den känns väldigt billig (och ser billig ut) i jämförelse enligt mig så det är svårt att hitta någon bra ersättare som inte ser ut som ett rymdskepp.

Permalänk
Medlem

Man skulle kanske kunna önska att Fractal Design skulle släppa en premiumversion av sitt chassi byggt i annat material så det lyfter kvalitets känslan på chassit så skulle jag köpt den direkt, dvs inge plast, aluminium, tjockare plåtar kanske lite bredare.

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogy:

Vad gäller R4 så håller jag med om att det är cleant men sidogallret går bort. Dels för att det ser taskigt ut men också för att en bruten chassisida ger upphov till ett mer högljutt system än nödvändigt. Risken för att damm letar sig in är dessutom överhängande.

Men gallret på sidoplåten är ju tilltäppt med en ljuddämpande matta från början, så det borde väl inte göra chassit så mycket mer högljutt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aloysius:

Men gallret på sidoplåten är ju tilltäppt med en ljuddämpande matta från början, så det borde väl inte göra chassit så mycket mer högljutt?

Jo förvisso. Men en bruten sida är ändå något jag helst undviker. Där något är brutet så finns det alltid en skarv och där det finns en skarv finns alltid risk för just det jag nämnde innan, missljud och damm.

Nu har säkert Fractal Design fixat skarvarna bra men jag kan ändå inte komma över att jag inte gillar perforeringar. Jag ser gärna att mina chassisidor är hela. Chassitaket också, i den mån det går.

Bortsett från detta så är just R4an faktiskt en riktigt vass låda, inget tvivel om det.

Visa signatur

Antec P182 | Corsair HX750 | Asus Z87-PRO | i5 4670K | Corsair vengeance LP DDR3 1600 MHz 2x8 GB | Asus GTX 660 2 GB | Intel X25-M 80 GB | Samsung 840 120 GB | WD Caviar "RE2" 500 GB | Asus DRW-1814BLT | Dell 2209WA

Permalänk
Medlem

Jag tycker verkligen inte att ett fractalchassi är en värdig ersättare. Har både R3an och p183 och det är stor skillnad i ljudnivå och kvalitetskänsla. Tunt, lätt och plastigt i jämförelse. Helt klart värt att lägga några extra hundralappar.

Permalänk
Medlem

Närmaste chassit skulle jag nog säga är Fractal Design R4/XL. Dock har P182 lite mer kvalitetskänsla som sagts ovan.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av petterg:

Jag tycker verkligen inte att ett fractalchassi är en värdig ersättare. Har både R3an och p183 och det är stor skillnad i ljudnivå och kvalitetskänsla. Tunt, lätt och plastigt i jämförelse. Helt klart värt att lägga några extra hundralappar.

Skrivet av ronz:

Närmaste chassit skulle jag nog säga är Fractal Design R4/XL. Dock har P182 lite mer kvalitetskänsla som sagts ovan.

Tack båda för era synpunkter!

Det är just detta som gör att jag tvekar på att köpa något över huvud taget. Jag vill inte köpa något bara för köpandets skull. Ska det bli ett nytt chassi så ska det vara ett som inte gör sådana stora kompromisser som nuvarande utbud gör i mina ögon. I sådana fall så kan jag lika gärna köpa det billigaste som finns, om jag nu känner att jag inte vill packa ner de gamla komponenterna i kartonger. Mitt P182 duger fint till att bygga ett helt nytt system i, inga problem med det. Det hade dock varit kul att byta chassi nu när jag byggt i samma under snart sex års tid.

Visa signatur

Antec P182 | Corsair HX750 | Asus Z87-PRO | i5 4670K | Corsair vengeance LP DDR3 1600 MHz 2x8 GB | Asus GTX 660 2 GB | Intel X25-M 80 GB | Samsung 840 120 GB | WD Caviar "RE2" 500 GB | Asus DRW-1814BLT | Dell 2209WA

Permalänk
Medlem

Jag har gått igenom en hel del chassit, och min absoluta favorit är Silverstone Fortress FT02 som jag har nu
Annars är Corsair's chassin trevliga också.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken