Lite musik gjort av en förvirrad kille.

Permalänk
Medlem

Lite musik gjort av en förvirrad kille.

Hej vänner!

Jag brukar sitta o trycka lite i FL, vissa dagar mer än andra. Helt klart.
Jag har en profil på SoundCloud.com där man kan verkligen följa min progress,

Move 2 som är den första (sist i listan) där.. well. Men det är kul att själv följa, blir ibland att man hör tillbaka på
något sen 1 2 3 , remix på G och ett nytt sound följt av att man lärt sig programmet ännu mer.

Får man ner 15/20% av det man har i skallen till programmet är man ju kalasnöjd.
Frågor som, "Jaha, hur får jag nu detta att låta vjOOaawWeeiioOo med reverb.." Huvudbry delux ibland det dära.

Nåväl, jag skulle uppskatta om någon utanför min närmsta krets lyssnar och säger vad dom tycker,

https://soundcloud.com/nathanmaddams/nathan-m-hey-boombox-dub... , min senaste följt av
https://soundcloud.com/nathanmaddams/nathan-m-you-made-it-bb-...

https://soundcloud.com/nathanmaddams , där är jag skyldig till allt. :-/

För bra väder, grilla nu!
Trevlig helg vänner!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av AzII:

Hej vänner!

Jag brukar sitta o trycka lite i FL, vissa dagar mer än andra. Helt klart.
Jag har en profil på SoundCloud.com där man kan verkligen följa min progress,

Move 2 som är den första (sist i listan) där.. well. Men det är kul att själv följa, blir ibland att man hör tillbaka på
något sen 1 2 3 , remix på G och ett nytt sound följt av att man lärt sig programmet ännu mer.

Får man ner 15/20% av det man har i skallen till programmet är man ju kalasnöjd.
Frågor som, "Jaha, hur får jag nu detta att låta vjOOaawWeeiioOo med reverb.." Huvudbry delux ibland det dära.

Nåväl, jag skulle uppskatta om någon utanför min närmsta krets lyssnar och säger vad dom tycker,

https://soundcloud.com/nathanmaddams/nathan-m-hey-boombox-dub... , min senaste följt av
https://soundcloud.com/nathanmaddams/nathan-m-you-made-it-bb-...

https://soundcloud.com/nathanmaddams , där är jag skyldig till allt. :-/

För bra väder, grilla nu!
Trevlig helg vänner!

Det första jag säger är att tamburinerna/rytm instrumenten är lite för högljuda och man tappar fokus från melodin. Tog ca 10s att upptäcka så fixa det så kommer det bli bättre.

Kommer höja allt du gör ordentligt med lite mixning så försök balansera ljudstyrka bort från rytminstrumenten.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Det första jag säger är att tamburinerna/rytm instrumenten är lite för högljuda och man tappar fokus från melodin. Tog ca 10s att upptäcka så fixa det så kommer det bli bättre.

Hej vännen!

I vilken? Hey?

Jag har ett par riktigt urdåliga lurar just nu, någon som vet ett riktigt bra par? Vill ha lite tryck i basen, djupt ner.
Just nu försöker jag springa mellan lurar, stora anläggningen i vardagsrummet.
Kan bli en kilometer om dagen ifall det vill sig illa! ;-P

Såg din edit; En kall nu sen ska jag in i rattar&reglage.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AzII:

Hej vännen!

I vilken? Hey?

Jag har ett par riktigt urdåliga lurar just nu, någon som vet ett riktigt bra par? Vill ha lite tryck i basen, djupt ner.
Just nu försöker jag springa mellan lurar, stora anläggningen i vardagsrummet.
Kan bli en kilometer om dagen ifall det vill sig illa! ;-P

Såg din edit; En kall nu sen ska jag in i rattar&reglage.

Ska du göra musik bör du väl ha ganska neutrala lurar annars kan du ju inte höra/bedöma det färdiga resultat. Budget?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Ska du göra musik bör du väl ha ganska neutrala lurar annars kan du ju inte höra/bedöma det färdiga resultat. Budget?

Väldigt bra poäng. Budget är väl mer att det ska vara bra grejer så man slipper köpa om.

Permalänk
Medlem

skulle du kunna tänka dig att ge ut / sälja en låt till mig (hur det nu går till).
Skulle vela ha Kulu i mitt youtube intro !

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av AzII:

Hej vännen!

I vilken? Hey?

Jag har ett par riktigt urdåliga lurar just nu, någon som vet ett riktigt bra par? Vill ha lite tryck i basen, djupt ner.
Just nu försöker jag springa mellan lurar, stora anläggningen i vardagsrummet.
Kan bli en kilometer om dagen ifall det vill sig illa! ;-P

Såg din edit; En kall nu sen ska jag in i rattar&reglage.

Det är trixigt det där med vilka ljud som hörs bäst med vilka lurar man har.

Jag skulle föreslå att du försöker göra låtarna så balanserade som möjligt och inte ge rytminstrumenten hög volym utan köra det genom ett Filter/equilizer med lite boost på Basen (något som jag själv tycker är dumt). Less is more

Skrivet av Kent:

Ska du göra musik bör du väl ha ganska neutrala lurar annars kan du ju inte höra/bedöma det färdiga resultat. Budget?

Skrivet av AzII:

Väldigt bra poäng. Budget är väl mer att det ska vara bra grejer så man slipper köpa om.

Sedan kan väl självklart ett bra ljudkort vara att rekommendera men 3-4.000kr är nog inte helt omöjligt att ett par lurar + ljudkort kommer kosta.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreboy:

skulle du kunna tänka dig att ge ut / sälja en låt till mig (hur det nu går till).
Skulle vela ha Kulu i mitt youtube intro !

Du får ett PM snart med länk, ska bara upp med den på ftpn så kan du ta den där, kan väl skriva en rad i
description bara om det går!

Permalänk

Audio Technica ATH-M50 är riktigt nice för mixning jag använder Sennheiser HD-25-1 II som är imo dom bästa som finns har testa i princip allt (Jag producerar också elektroniskt).

Permalänk
Medlem

Känns lite som man sitter och väntar på när låten ska börja...

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av fårhäst:

Audio Technica ATH-M50 är riktigt nice för mixning jag använder Sennheiser HD-25-1 II som är imo dom bästa som finns har testa i princip allt (Jag producerar också elektroniskt).

Ska kolla dessa genast!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Det är trixigt det där med vilka ljud som hörs bäst med vilka lurar man har.

Jag skulle föreslå att du försöker göra låtarna så balanserade som möjligt och inte ge rytminstrumenten hög volym utan köra det genom ett Filter/equilizer med lite boost på Basen (något som jag själv tycker är dumt). Less is more

Sedan kan väl självklart ett bra ljudkort vara att rekommendera men 3-4.000kr är nog inte helt omöjligt att ett par lurar + ljudkort kommer kosta.

Jag kan nog tycka just balansen är svår, jag vill gärna att mina instrument låter lite rough för 'känslans' skull.
Kanske ska skruva ner det en aning iallafall!

3-4 000:- är helt acceptabelt, thomann.de , någon som beställt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Känns lite som man sitter och väntar på när låten ska börja...

Ett fenomen som jag brottas med. Jag vill få ljudet att 'svänga' till när den landar efter 'boomen'.
Förklaringarna haglar ju fram!

Permalänk
Skrivet av AzII:

Jag kan nog tycka just balansen är svår, jag vill gärna att mina instrument låter lite rough för 'känslans' skull.
Kanske ska skruva ner det en aning iallafall!

3-4 000:- är helt acceptabelt, thomann.de , någon som beställt?

Jag har ett Scarlett 2i2 ljudkort från Focusrite kostar ca 1200 som funkar ypperligt med nedladdningsbara special ASIO drivers som gör att latencyn är minimal som funkar perfekt(mycket bättre än asio4all eftersom asio4all stänger av allt annat ljud det gör inte deras egna drivrutin) sen har jag KRK Rokit 6 studiomonitorer ca 3500kr och som jag sa ovan Sennheiser HD-25-1 II för ca 1600kr.

Permalänk
Skrivet av AzII:

Ett fenomen som jag brottas med. Jag vill få ljudet att 'svänga' till när den landar efter 'boomen'.
Förklaringarna haglar ju fram!

Använder du sidechain?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AzII:

Ett fenomen som jag brottas med. Jag vill få ljudet att 'svänga' till när den landar efter 'boomen'.
Förklaringarna haglar ju fram!

sätt en punkt efter 30 sekunder där du pissar iväg massa effekter och mycket bas, lite som en drop i dubstep fast endå inte.. känns seriöst som att det är exakt samma sak hela låtarna, så sväng om lite, mixa lite mera och sätt dit mera effekter, men sätter du dit mera effekter måst du hålla koll på att de inte överöstar o skit.. lite råddigt men

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

jag förövrigt sitter på ett 7.1 system för 2000€ och tycker det låter bra annars, men lite enformigt är det.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Förresten vad är det för musik du försöker laga? kan vara bra o veta

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av AzII:

Hej vänner!

Jag brukar sitta o trycka lite i FL, vissa dagar mer än andra. Helt klart.
Jag har en profil på SoundCloud.com där man kan verkligen följa min progress,

Move 2 som är den första (sist i listan) där.. well. Men det är kul att själv följa, blir ibland att man hör tillbaka på
något sen 1 2 3 , remix på G och ett nytt sound följt av att man lärt sig programmet ännu mer.

Får man ner 15/20% av det man har i skallen till programmet är man ju kalasnöjd.
Frågor som, "Jaha, hur får jag nu detta att låta vjOOaawWeeiioOo med reverb.." Huvudbry delux ibland det dära.

Nåväl, jag skulle uppskatta om någon utanför min närmsta krets lyssnar och säger vad dom tycker,

https://soundcloud.com/nathanmaddams/nathan-m-hey-boombox-dub... , min senaste följt av
https://soundcloud.com/nathanmaddams/nathan-m-you-made-it-bb-...

https://soundcloud.com/nathanmaddams , där är jag skyldig till allt. :-/

För bra väder, grilla nu!
Trevlig helg vänner!

Låter bra de där (y) Håller själv på med fl studio när jag har tid och lust
En låt jag gjorde lite snabbt en dag : https://soundcloud.com/search?q=JowkProductions%2C%20Jowk%20-...
Enformig jag vet men långt ifrån klar

Visa signatur

-Vansinne är ärftligt, man får det av sina barn.-

AMD Ryzen 7 5800X - NZXT Kraken X73 | Asus Rog Strix LC 6800XT | 32GB DDR4 Corsair Vengeance | ASUS ROG STRIX B550-F | 500GB Samsung 860 EVO | 500GB Samsung 970 EVO | Corsair RM850 | Define 7 S/V TG | Windows 10 64bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gewdiz:

Låter bra de där (y) Håller själv på med fl studio när jag har tid och lust
En låt jag gjorde lite snabbt en dag : https://soundcloud.com/search?q=JowkProductions%2C%20Jowk%20-...
Enformig jag vet men långt ifrån klar

Den var bra

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

Förresten vad är det för musik du försöker laga? kan vara bra o veta

Skrivet av Gewdiz:

Låter bra de där (y) Håller själv på med fl studio när jag har tid och lust
En låt jag gjorde lite snabbt en dag : https://soundcloud.com/search?q=JowkProductions%2C%20Jowk%20-...
Enformig jag vet men långt ifrån klar

Skrivet av fårhäst:

Använder du sidechain?

Mordrana , om jag förstår dig rätt så är det ingen speciell genre utan gör det som faller in.

Gewdiz , tack! Ja det är så förbannat kul. Blir lätt hela söndagar i programmet. Och F1. Och YouTube-klipp. Och 'hur fan..' ;-P Jag gillar ditt med! (y)

fårhäst , i Hey! använder jag faktiskt ingen sidechain alls, däremot flitigt i You Made It. Kommer nog bli en dag med klipp hur man mixar.

Tack alla vänner för bra feedback!

Permalänk
Skrivet av AzII:

Mordrana , om jag förstår dig rätt så är det ingen speciell genre utan gör det som faller in.

Gewdiz , tack! Ja det är så förbannat kul. Blir lätt hela söndagar i programmet. Och F1. Och YouTube-klipp. Och 'hur fan..' ;-P Jag gillar ditt med! (y)

fårhäst , i Hey! använder jag faktiskt ingen sidechain alls, däremot flitigt i You Made It. Kommer nog bli en dag med klipp hur man mixar.

Tack alla vänner för bra feedback!

Okej kika några youtube filmer om sidechain i FL det kmr göra stor skillnad om du lär dig speciellt för trycket i låtarna det gör rum för dom andra instrumenten och det är mycket viktigt i tex Trance.

Permalänk
Medlem

Lite djupare och starkare bas skulle jag nog vilja höra. Känns som att det inte är så välfyllt på något sätt.

Gillar dock stilen väldigt mycket

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Hej alla igen!

Här kommer en nosleeper stora delar av veckan, hoppas ni gillar den! Jag har försökt få till ett mer gung och tonart
när det ska 'hända' grejer även om den springer mer åt pianohållet och melodi.

https://soundcloud.com/nathanmaddams/nathan-m-pace-bebabam_mi...

Bara regn i Skåne, blir att grilla under tak idag. Men grill blir det.
Trevlig helg vänner!