Permalänk
Medlem

N-Hörnan

Well har fått lite förfrågningar ang min samling.
Har tagit lite hastiga bilder för att ge en överblick.

Har samlat i ca 1 & ½ år +-.
Började det hela med att köpa dom spelen man hade när man var lite, sen snubblade man över ett spel med kartong, då fick man lite blodad tand och slutar med att börja samla helt.

Nu i dagsläget är det Gameboy/-color , Super Nintendo och framförallt Nintendo 8bits.

I bokhyllan ställs enbart kompletta spel.
Har några få nes lir som saknar manual, men enbart kompletta...iaf med box.
Kassetter läggs i byrålådan för att kunna användas för att icke slita på lådorna.

Finns inget värre än klåfingriga personer, har en bekant som jag redan har fått hota med att bryta fingrarna ifall han fortsätter att försöka öppna lådorna.
Jag värderar inte så himla mycket prylar, men mitt samlande är faktiskt min lilla grej, visst får folk kolla och titta på grejerna, därav skyddsboxar, men att öppna och ta ut lådorna för att sedan sen öppna kartongerna, BIG NO NO!.

Tack för ni tog er tid.
Vill ni ha andra bilder, eller frågor eller dyligt.
Bara hojta till, svårt att veta vad ni vill se osv.

Som sagt är denna samling inget direkt att skryta om, men kul att folk är intresserade iaf.

Btw ni som röstar 1or.

Är det jantelagen som trycker eller är det något som är oklart och jag kunde gjort bättre?
Feedback är alltid tacksamt både ris och ros

Besök galleriet här

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Nu snackar vi gedigen samling, roligt att kika på.
Jag skulle nog också bryta fingrarna av någon som försökte sig på att öppna liknande.

Har själv NES med Ice Climber och Super Mario Bros åt kidsen, de gillar det mer än liknande spel på PC (De är bara 4 bast iofs).

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Det är en bra samling spel och du kan inte direkt klaga på att du inte har något att spela

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Kul att ni gillar det
Känns vissa dagar att folk har lite svårt att förstå ens hobby, iaf på jobbet haha.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jäklar vilken stor samling, själv har man bara ett Wii och ett gameboy color.

Av ren nyfikenhet, vilket spel i din samling var svårast att få tag på?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Imponerande sammling helt klart, hinner du spela nått eller går all tid åt att leta spel?

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Avstängd

Vilket litet museum du har!

Permalänk
Medlem

svåraste för mig i dagsläget..hm bra fråga.
Lost vikings 2 , dock saknas manualen, men har ej hittat samma spel i bra skick.

annars väl alltid gimmick mfl i bra skick, säljs ofta, men då är skicket desvärre väldigt olika.

EDIT:
spelar lite till och från, men visst tar letandet och samlandet en del tid, men det är jakten som är det roliga delen.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Diggar samlingen

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att det kana vara svårt att få kollegorna att förstå
"Jag köpte ett 20 år gammalt spel i helgen. Kostade 5000 spänn, men det vart det värt för kartongen var blank. "

Permalänk
Medlem

mje, dyraste jag betalat so far är snes allstar bundlen på 1400kr , gimmick osv har jag get knappt en hundring för.
t.ex köpte ett paket med 10 lir, för 1200, så slår man ut det så är det 120kr st

men visst, förstår var du menar då kärringen blir lite knas varje gång en siffra kommer upp att detta är värt si och så.
hade hon bestämt så skulle jag inte fått äga något

tacka gudarna för hon inte styr sverige *s*

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Btw ni som röstar 1or.

Är det jantelagen som trycker eller är det något som är oklart och jag kunde gjort bättre?
Feedback är alltid tacksamt både ris och ros.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Det här galleriet har vi väntar länge på! Riktigt imponerande samling
Btw, såg inte i din samling men äger du alla Mega Man till Nes? Och är det nåt spel du riktigt riktigt saknar/letar efter?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

tack tack.

Har bara 1 - 3 i kassett, saknar 4 & 5.
Flintstones 2 & panic resturant saknar jag faktiskt hårt sen barndomen, och det gör inte saken bättre att det är bland dom dyraste spelen också om man vill pynta allt.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Galen samling, 5p. Jag får dock lite huvudbry över varför du sitter på denna enorma samling spel och lirar dem på en typ 19" bildrörstv som verkar vara äldre än ditt NES.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Vart är super metroid ??? :'(

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Galen samling, 5p. Jag får dock lite huvudbry över varför du sitter på denna enorma samling spel och lirar dem på en typ 19" bildrörstv som verkar vara äldre än ditt NES.

För att jag valde medvetet en CRT tv.
Den storleken valdes lite av utrymmet av rummet, som du ser så bor man inte i ett enormt rum :S

Men som sagt, tjock-tv till retro lir är enligt mig riktigt mysigt alla dagar i veckan.

Skrivet av KoSoVaR:

Vart är super metroid ??? :'(

Ej lyckats komma över något attraktivt exemplar.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

en del dubbleter av 8-bitar någon röd, genomskinlig najs
och lådor till spelen också goo feeling.

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

För att jag valde medvetet en CRT tv.
Den storleken valdes lite av utrymmet av rummet, som du ser så bor man inte i ett enormt rum :S

Men som sagt, tjock-tv till retro lir är enligt mig riktigt mysigt alla dagar i veckan.

Ej lyckats komma över något attraktivt exemplar.

:O?
Super metroid är lätt det bästa Snes Spelet tillsammans med Link to the past :D!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoSoVaR:

:O?
Super metroid är lätt det bästa Snes Spelet tillsammans med Link to the past :D!

oja, visst är dom det.
Men ska jag köpa ett S-metroid så är det ett exemplar som ser rätt bra ut.
trist med risiga lådor :/

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

oja, visst är dom det.
Men ska jag köpa ett S-metroid så är det ett exemplar som ser rätt bra ut.
trist med risiga lådor :/

Jag har kvar mina exemplar, link to the past och super metroid med plasten kvar över lådorna jag har bara skurit i plasten åt sidan så jag kan ta ut själva innehållet, brukar göra så med allt jag köper

Permalänk

PORR!!!!!

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

För att jag valde medvetet en CRT tv.
Den storleken valdes lite av utrymmet av rummet, som du ser så bor man inte i ett enormt rum :S

Men som sagt, tjock-tv till retro lir är enligt mig riktigt mysigt alla dagar i veckan.

Ej lyckats komma över något attraktivt exemplar.

Minns att jag för lite dryg 7,8 år sen spelade på vår gamla tock tv med ett snes, och super metroid, synd att man inte har tillgång till dem längre
men vet att min morfar har ett snes stående med alla mario spelen i grymt skick, ska försöka se någon dag om han vill bli av med det

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

trevligt värre

Visa signatur

no i will not go loladin over this....no not at all

Permalänk
Medlem

Jag hade The Lost Vikings på Genesis, eller Mega Drive som den heter i Europa. Spelet var kul men jag klarade det aldrig. Jag körde fast någonstans på banorna med kranar och sånt tror jag.
Tvåan kommer jag nog aldrig att prova.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Är den lilla möbeln för NES?

Tack för att du tog dig tid att lägga upp bilderna, femma från mig!

Visa signatur

Define Mini | Maximus V Gene | i5 3570k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 770 SC ACX

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Ett av kassetterna värderar jag personligen enormt högt, The lost Vikings... 1an.
Pga just den kassetten jag kom över är exakt samma som jag ägde en gång i tiden, att lyckas få tillbaka samma tog många dealer.

Hah! Fan va fränt! Jag skulle också uppskatta att få tag i en kassett man ägt en gång i tiden. Dumt nog sålde man SNES:et med alla spel för att gå till Gamecube när det kom, pga att det var "gammalt".. Oj vad man ängrat sig senare tills jag köpte ett igen för ett par år sen ^^

Hur fick du tillbaka samma kassett? Var den märkt och hittades genom en slump eller visste du vem som hade den hela tiden?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av olger:

Är den lilla möbeln för NES?

Tack för att du tog dig tid att lägga upp bilderna, femma från mig!

Yepps, mer bilder finns här:

http://nintendo.vikeskar.se/nes-storage-cabinet/

Skrivet av Tinardirith:

Hah! Fan va fränt! Jag skulle också uppskatta att få tag i en kassett man ägt en gång i tiden. Dumt nog sålde man SNES:et med alla spel för att gå till Gamecube när det kom, pga att det var "gammalt".. Oj vad man ängrat sig senare tills jag köpte ett igen för ett par år sen ^^

Hur fick du tillbaka samma kassett? Var den märkt och hittades genom en slump eller visste du vem som hade den hela tiden?

Sålde/bytte mitt snes till en barndomskompis som i sin tur någon gång i livet sålde till en annan bekant som jag tydligen inte hade en blekaste om.
Som nämde att han hade mitt snes i sin ägo, efter lite om och men fick jag loss iaf vikings.

ska se om man lyckats övertala att få resterande med,

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

gillar du nintendo?

Permalänk
Medlem

Gedigen samling måste jag säga
Jag har precis påbörjat min samling och har LÅNGT kvar för att komma upp i din kvantitet

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M