Grand Theft Auto V (Konsol)

Permalänk
Medlem

Jag är 100% säker på att detta kommer till PC och är 80% säker på att det kommer till PS4 också.

En tanke som slagit mig är ju att Rockstar har senarelagt släppet av GTA V till September. Varför? En anledning skulle kunna vara att de vill göra ett släpp till PS4. PS4 lär komma i December.
Det vore ekonomisk idioti att inte släppa till både PC och PS4.

Permalänk
Snusfri

10 nya bilder som släpptes idag.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

^

saaaaaatan vad nice!

Visa signatur

Suomi Armeija
Kapteeni T. Salo

Permalänk
Medlem

"Nya" trailers ute.
http://www.rockstargames.com/V/

Måste säga att det verkar bli förbannat trevligt! Oj vad jag längtar.
Gillar idén med att binda samman flera karaktärer och historier.

Permalänk

20 new screenshots and previews!!!

20 nya screenshots, may take time to load

Dold text
Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Testpilot

Är lite orolig över hur det kommer att funka med att styra de tre olika karaktärerna, enligt nån källa så kan man byta helt fritt mellan allihop under uppdraget men spelet föreslår genom dialog eller annat när det är passande att byta, det känns ändå som att det finns väldiga utrymmen för att göra "fel" byte och på så vis missa det som är meningen att man ska se.

Jag trodde innan att det skulle vara bestämda avsnitt där man spelar med respektive karaktär, kanske från olika sidor liknande GTA4 där man i expansionerna fick spela samma uppdrag men ur en annan karaktärs perspektiv.

Det kanske finns mindre uppdrag med, där man bara är en av karaktärerna och de andra två ligger hemma och sover typ Det kanske heller inte är förrens långt in i spelet som alla tre träffas och gör uppdrag tillsammans.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

GTA 5 Tråden

Här kan vi diskutera GTA 5!

Rockstar har nu bekräftat att man kommer att släppa två specialutgåvor av det hett efterlängtade Grand Theft Auto V. Om du är en utav de som förbokar så kommer du att få tillgång till luftskeppet kallat Atomic. Det kommer att släppas två versioner kallade, GTA V Collectors Edition och GTA V Special Edition. Vad de kommer att kosta och vad som ingår i de olika versionerna kommer här från Gamesradar.

GTA 5 Special Edition ($79.99)

Full retail copy of Grand Theft Auto V
Collectible SteelBook with Exclusive Artwork: This special SteelBook features double-sided, never-before-seen artwork of Michael, Trevor and Franklin. Custom color and metallic treatments bring out the detail of the artwork created exclusively for this SteelBook.
Blueprint Map: This exclusive, additional 21.5” x 26.75” map displays a blueprint view of Los Santos and Blaine County. Cryptic markings indicate locations for fast cash and other points of interest for the up-and-coming entrepreneur.
Special Ability Boost: Michael, Franklin and Trevor each have a unique special ability. With this boost, the special ability bar will generate 25% faster.
Stunt Plane Trials: Single player Stunt Plane Trials let you take on additional aerial challenges spread throughout Los Santos and Blaine County.
Bonus Outfits, Tattoos and More: Michael, Franklin and Trevor get bonus outfits in their wardrobes, character specific tattoos at tattoo parlors, and special deals from shopkeepers across Los Santos and Blaine County.
Additional Weapons: When visiting Ammunation stores in single player, merchants will have special weapons in their inventory available for free: the Pistol .50, Bullpup Shotgun and melee Hammer.

GTA 5 Collector’s Edition ($149.99) includes all of the above contents plus:

Grand Theft Auto V Security Deposit Bag with Logo Key: Inspired by the heists in Grand Theft Auto V, this custom 10.75” x 8.5” money bag features a pop-up style lock and laser cut logo key to secure important items. The reverse side features a pressed Rockstar Games logo on the security mount with a framed ID window.
Grand Theft Auto V New Era 9FIFTY™ Snapback Cap: This exclusive New Era 9FIFTY™ cap features an embroidered Los Santos logo on the front, a stitched, black Rockstar Games logo on the wearer’s left side, a Grand Theft Auto ‘V’ logo applique on the opposite side, and snapback closure for an adjustable fit.
Custom Characters for Grand Theft Auto Online: Get classic Grand Theft Auto characters to use within the Grand Theft Auto Online Character Creation System.
Unique Vehicles and Garage Property: Players will instantly receive a garage to store custom vehicles. In single player, the garage will be stocked with the 1930’s style Hotknife hotrod and the CarbonRS sports bike. In Grand Theft Auto Online, players will get the high-end Khamelion electric car.

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Hoppas det släpps till PC kort efter konsolerna... >_>

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

I dagsläget är det i princip idioti att släppa PC varianter av multiplattformsspel samtidigt. Alla stora aktörer på spelmarknaden skulle inte kunna gå med vinst och producera mer "AAA" spel ifall det inte var för konsoller. PC-gaming och piratkopiering går ju hand i hand

Jag köper bra spel. Bra spel behöver inte oroa sig lika mycket för pirater för folk kommer köpa spelet. Jag piratar bara spel om det inte finns en demo, jag vet inget om spelet eller tillverkaren. Om jag gillar det så köper jag det. Om inte så spelar jag det i max 2 timmar och sen tar jag bort det.

OnT: Jag är riktigt taggat på gta V. San andreas var riktigt kul, kanske det bästa gta spelet. Hoppas bara det kommer till pc.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

PS3 för min del. Blir nomnom det här

Permalänk
Medlem

Vet att det var lite snack om att detta skulle släppas till Wii U. Har det bara dött, eller är det fortfarande något som de möjligen kommer skrida till verket med? Skulle vara lite lattjo!

Visa signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Permalänk
Medlem

Tydligen så ska gta 5 bli större till ytan än red dead redemption och gta IV tillsammans. Låter gött=)

Permalänk
Medlem

Min xbox 360 börjar bli sliten nu. Grafikbuggar och låter som ett jet-plan.

Finns det några spekulationer om hurvida detta kommer till xbox one / ps4?

Har sånna jäkla problem med att bestämma mig över vad jag ska köpa för konsol. Känns trist att köpa en ps3 när ps4 är så nära. Men finns ju inga garantier för att gta V (och last of us som jag också vill spela) ens kommer till ps4. Det är ju två helt olika processorarkitekturer. Så jag antar att det skulle vara en hel del jobb att porta. Någon som har mer insikt?

Permalänk
Medlem

Hade jag varit du så hade jag inte köpt ps3 utan väntat på ps4 istället. Om du nu inte har massa onödiga pengar som ligger och skräpar.

GTA 5 kommer komma till ps4 men frågan är bara när. Men jag tror det kommer ta ett tag innan det kommer till ps4.
Rockstar har lagt ner mycket pengar på spelet och vill självklart att så många som möjligt köper det först till ps3, så för att inte "konkurrera" ut sig själva så kommer det ta ett tag innan det kommer till ps4.

Permalänk
Medlem

Är tveksam till att det släpps till PS4/One. Kanske någon gång för julhandeln 2014 som ett "game of the year edition" med all DLC

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Hoppas att det blir jämn och fin framerate, GTA IV till PS3 var ju under all kritik. Näst intill ospelbart enligt mig.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Derix:

Hoppas att det blir jämn och fin framerate, GTA IV till PS3 var ju under all kritik. Näst intill ospelbart enligt mig.

Det skulle ju vara ologiskt om det flyter på bra eftersom det är 5 år nyare och dessutom med bättre grafik. Prepare for lagfest 2013.
Jag väntar i alla fall på en PC-version hur mycket jag än älskar GTA, konsoller ska inte få förstöra min upplevelse. (Om det nu inte bekräftas att spelet körs galant på konsoller, då kan det bli ett köp)

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrom86:

Hade jag varit du så hade jag inte köpt ps3 utan väntat på ps4 istället. Om du nu inte har massa onödiga pengar som ligger och skräpar.

GTA 5 kommer komma till ps4 men frågan är bara när. Men jag tror det kommer ta ett tag innan det kommer till ps4.
Rockstar har lagt ner mycket pengar på spelet och vill självklart att så många som möjligt köper det först till ps3, så för att inte "konkurrera" ut sig själva så kommer det ta ett tag innan det kommer till ps4.

Det är inte alls säkert att det släpps till One/PS4.

Permalänk
Medlem

Ang Bakåtkompatibilitet på one så sa dom att det inte kommer att bli så eftersom hårdvaran kommer att skilja sig så mycket. One kommer fungera mer som en dator innanför skalet, jämfört med 360. Så det är inte så troligt att det i första taget kommer att komma till one om det nu är konstruerat till 360/ps3.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Ang Bakåtkompatibilitet på one så sa dom att det inte kommer att bli så eftersom hårdvaran kommer att skilja sig så mycket. One kommer fungera mer som en dator innanför skalet, jämfört med 360. Så det är inte så troligt att det i första taget kommer att komma till one om det nu är konstruerat till 360/ps3.

Nä. Är också tveksam till att det kommer till ps4 inom en snar framtid. One är jag inte alls intresserad av i nuläget.

Blev en beställning av en ps3 igår. Kostar 1390kr för 12gb varianten. En extra släde för 99kr så kan jag stoppp i en disk som jag ändå har här hemma.

Så nu är jag förberedd inför gta v releasen. Och så har jag last of us, uncharted serien och heavy rain att sysselsätta mig med så länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

jo det kommer komma till ps4. frågan är bara när. Kan dröja som sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrom86:

jo det kommer komma till ps4. frågan är bara när. Kan dröja som sagt.

När en ny ps3 kostar 1390kr kände jag att det var värt det för att slippa vänta!

Permalänk
Medlem

de är sant=) vet själv ännu inte om jag ska köpa de till ps3 eller vänta. Men troligtvis så orkar jag ej vänta.

Permalänk
Medlem

Rapparen The Game kommer vara med i spelet, han var med i Gta san andreas som karaktären "b-dup"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Gameplay senare idag.

http://www.timeanddate.com/worldclock/fixedtime.html?msg=Gran...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

Gameplay senare idag.

Vet ni om det kommer streamas eller om det bara är en video på youtube det rör sig om?

Visa signatur

Define Mini | Maximus V Gene | i5 3570k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 770 SC ACX

Permalänk
Medlem

Rockstar hintar inte helt otippat om att det kommer PC-release av GTA v eller RDR

http://www.pcgamer.com/2013/07/09/rockstar-job-listing-hints-...

Skrivet av olger:

Vet ni om det kommer streamas eller om det bara är en video på youtube det rör sig om?

Skulle tippa på att det bara handlar om en video på YT

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ser grymt ut. Hoppas det kommer till PC bara.

Visa signatur

"Trying is the first step towards failure" Homer