Heltäckande hörlurar till iphone 5 eller 4

Permalänk
Medlem

Heltäckande hörlurar till iphone 5 eller 4

Hallå alla kunniga människor!

Bästa heltäckande lurarna för att lyssna på musik i till Iphone 4/5?
Skall användas på långa bussresor till matcher under vinterhalvåret.
Har kollat på Audio Technica ATH-M50

Budget typ 1500.

Note: Jag har ganska stora öron.

Referenser:
Sennheiser HD555: de satt jäkligt skönt, riktigt bra ljud, men däremot en extrem avsaknad av bas, trots att allt annat var bra.
Logitech G930: Sitter skönt runt öronen. Ljudet är okej, kräver inte så mycket vid datorn mer än att de ska sitta skönt och vara trådlösa.

Ska man ha slutna lurar?

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Permalänk
Fyndjägare

Ja du ska ha slutna på bussen. Öppna lurar stör andra samt presterar inte bra när en massa omgivningsljud läcker in.
Testa Yamaha HPH-PRO400
Beyer Custom One Pro
AKG K167 Tiesto
och Sony MDR-1R om du kan gå upp några hundringar
Och kanske nya Yamaha HPH-MT220, bäst i test i senaste Hifi & Musik.

Alla har dock förmodligen mindre soundstage än de öppna HD555, men bör ha mer bas.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

In-ear hörlurar är inget alternativ?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Ja du ska ha slutna på bussen. Öppna lurar stör andra samt presterar inte bra när en massa omgivningsljud läcker in.
Testa Yamaha HPH-PRO400
Beyer Custom One Pro
AKG K167 Tiesto
och Sony MDR-1R om du kan gå upp några hundringar
Och kanske nya Yamaha HPH-MT220, bäst i test i senaste Hifi & Musik.

Alla har dock förmodligen mindre soundstage än de öppna HD555, men bör ha mer bas.

Ser ut som bra alternativ allihopa!
Har du någon personlig favorit?
Jag lägger gärna runt 1500, inga problem, ingen risk för overkill?

Jag provade ett par ATH-M50 hos min kompis och de satt bra och jag var nöjd med ljudet. Är några av de du listat bättre? Vet att han har yamaha och beyer i butiken också.

Skrivet av sj6:

In-ear hörlurar är inget alternativ?

Nej tyvärr, jag har ALDRIG gillat in-ear, jag kan ha vanliga snäckor i öronen, typ standard som följer med iphone, men får ont i öronen efter ett tag, men sådana med gummiploppar har jag aldrig ens fått att sitta kvar ordentligt...

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Permalänk
Medlem

Ath m50 om du får dem att passa bra, höj lite och du hör inget annat än musiken \ film w/e på buss etc.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Ath m50 om du får dem att passa bra, höj lite och du hör inget annat än musiken \ film w/e på buss etc.

Jag märkte att de var jäkligt slutna när jag provade dem, jag har hört att man kan få bättre i den prisklassen än m50? Har du några fler alternativ från personliga erfarenheter?

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dattuz:

Jag märkte att de var jäkligt slutna när jag provade dem, jag har hört att man kan få bättre i den prisklassen än m50? Har du några fler alternativ från personliga erfarenheter?

Inga personliga erfarenheter då de första bra lurarna ( jämnför med siberia v2 <.< ) jag köpt är just M50. Men vad jag hört så finns det ju som sagt bra lurar för samma pris, det som skiljer dem åt är dock bas/mid/diskant osv. Vilket M50 har mycket bas jämnfört med de andra, men det är ju en smaksak av musik.

M50 passar skitbra till elektronisk musik såsom dubstep hardstyle osv men kanske mindre bra till jazz och liknande musik. Det är personligt helt enkelt. D:

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av dattuz:

Ser ut som bra alternativ allihopa!
Har du någon personlig favorit?
Jag lägger gärna runt 1500, inga problem, ingen risk för overkill?

Jag provade ett par ATH-M50 hos min kompis och de satt bra och jag var nöjd med ljudet. Är några av de du listat bättre? Vet att han har yamaha och beyer i butiken också.

Svårt att säga en personlig favorit. Har inte lyssnat på dem samtidigt. Alla var dock trevliga. MT220 har jag dock ej hört (ännu). Olika lurar presterar olika bra beroende på vad man lyssnar på, gäller att hitta en lur som passar din musiksmak och dina ljudideal. Testa allt du kan och köp det som låter bäst med dina låtar.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Svårt att säga en personlig favorit. Har inte lyssnat på dem samtidigt. Alla var dock trevliga. MT220 har jag dock ej hört (ännu). Olika lurar presterar olika bra beroende på vad man lyssnar på, gäller att hitta en lur som passar din musiksmak och dina ljudideal. Testa allt du kan och köp det som låter bäst med dina låtar.

Jag är allätare, men gillar när det är lite tryck i basen utan att det blir för skränigt.
Den musik jag lyssnar på mest är väl:
1. Techno/House
2. Metal/Rock
3. Populärmusik, dvs gitarrmusik, pop osv osv.
Lyssnar aldrig på rap, klassiskt, jazz, soul, rnb, funk.

Jag kan visst prova massvis med hörlurar, men som du märker är jag ganska nollställd när det gäller hörlurar, så ett axplock från dig av hörlurar baserat på de olika genrer jag spaltat upp ovan hade varit guld för mig
Har som sagt tidigare provat ATH-M50 och tyckte de verkade ok, det är den referensen jag har.

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Permalänk

Jag köpte ett par Sony MDR-V6 som lurar till min mobil som jag har när jag pendlar till jobbet. Tycker de är grymt sköna och låter väldigt bra för priset. Mycket detaljrikt ljud. Byggkvaliteten är grym också. Sladden är dock coiled och ganska tung men jag har allt i min ryggsäck så det stör inte så mycket. Köpte dem från Amazon (LÄNK) och det hela slutade på ca 550:-. Har inte hittat dem någonstans i Sverige.

Permalänk
Medlem

Vill gärna kunna prova lurarna, så de får helst finnas i de normala elektronikaffärerna.

Funderar på ATH-M50 eller Beyerdynamic DT770 pro, (vilken ohm?)
Lyssnar som sagt på Dance/House/Dubstep > Rock/Metal > Pop/Gitarrmusik/Populärmusik

Finns det några andra lurar att rekommendera i den prisklassen?

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.