Bästa kombinationen av moderkort och APU?

Permalänk
Medlem

Bästa kombinationen av moderkort och APU?

Jag har ett två år gammalt AMD FM1 system som på sistone har blivit allt tröttare och mer högljutt (upplever jag ) så nu tänkte jag att det med sommarlönen är dags för en uppgradering.

Skulle därför vilja ha förslag på kombination av moderkort och APU, är det FM2 som gäller eller är det dags att köra på Intel?

Jag använder datorn som primär dator men inte för spel, så tänkt HTPC med kraft för både 1080p och mycket surf. För tillfället så har jag 4GB 1333MHz med en sticka så en sådan extra sticka hade ju varit bra. Sen är det absolut dags för SSD så bra tips på vad som gäller där skulle vara bra också. Chassi och nätagg är inget problem att behålla, kör LIAN LI PC-Q08B med gammalt modulärt Antec agg på 530W och kör också Scythe Big Shuriken II Rev.B men har kvar fästen för alla socket så den funkar fortfarande.

Tack på förhand, mvh Simon.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Juste budget glömde jag nämna. Nej jag har ingen direkt budget men ser gärna att det blir så billigt som möjligt men står det mellan två modeller och du kan argumentera för varför jag ska ta den dyra så är jag inte omöjlig att övertala

Permalänk
Medlem

Jag tycker att du skall prova mer minne och en SSD med systemet du redan har.
En SSD gör underverk med de flesta datorer, och 4gb minne är lite lite idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Jag tycker att du skall prova mer minne och en SSD med systemet du redan har.
En SSD gör underverk med de flesta datorer, och 4gb minne är lite lite idag.

Jo jag har funderat på det också, det tillsammans med en nyinstallation av Win8 istället för Win7 skulle nog kunna göra en hel del.