Permalänk
Medlem

Ska man vara nöjd med denna "fixen"??

Hejsan nu nästan efter 4v så säger då BBB att dom har fixat mitt ostabila problem med att lägga till nått extra pingfilter.
Hiur bra är det när man spelar spel som CsGo som kräver att man har bra ping för att ha nån chans.
Kört tp test.. här är resultaten
Före fix http://i.imgur.com/o1iahIn.jpg?1
Efter fix http://i.imgur.com/cYUKrxS.jpg?1

Ska man vara nöjd med detta eller överklaga och försöka få avsluta kontraktet?

Permalänk
Medlem

TP test visar inte hur bra ping eller hur stabil lina du har.

Permalänk
Medlem

Har du fiber eller varför känns 14ms för mycket? O.o

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

14 eller 30 spelar ingen roll. Stabil ping däremot är vad du vill ha. Det visar inte TP test.

Permalänk
Medlem

jag hade det här problemet med BBB oxå, antar att det är ADSL du har.
jag hade problem att jag fick dcs 1 gång i timmen lite random, kunde börja säg kl 18:04 och sen 19:04 fick jag dc igen, ifrån spel osv, detta hade med att göra att DHCP tog för lång tid på sig att förnya ipn så datorn / programmen hann med att tro att mitt nät hade dött. detta löste sig lite av sig själv efter många byten av modem / flyttar (två gånger hann jag flytta innan det löste sig), men när jag sedan tröttnade på den höga pingen med de flesta BBB modemen så bad jag att få ett Xavi modem, och bad dom ställa pingfiltret på 0.
nu pingar jag 11ms till ftp.sunet.se, och har inte haft en dc på jag vet inte hur länge.
jag tycker inte att det är acceptabelt och få högre ping än andra bara för att de inte kan fixa nätet.
i området där jag bor har alla som har tex telia ADSL inga problem och låg stabil ping. medans de med BBB adsl har sämre, jag är den enda av mina vänner som har orkat tjata på BBB supporten i månader och år, men jag har 20-30ms lägre än dem i tex LoL.

Vad gäller fps spel så är låg ping extremt viktigt, jag fick till att sluta med Quake för att jag bundit upp mig på 24månader med BBB och inte kunde få vettig ping och i Quake där shaften laggar som ett jag vet inte vad när man har ping över 12 så va det ospelbart när jag tidigare suttit på en telia lina och haft stabilt 12.
Säg åt dom att fixa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xedoz1:

jag hade det här problemet med BBB oxå, antar att det är ADSL du har.
jag hade problem att jag fick dcs 1 gång i timmen lite random, kunde börja säg kl 18:04 och sen 19:04 fick jag dc igen, ifrån spel osv, detta hade med att göra att DHCP tog för lång tid på sig att förnya ipn så datorn / programmen hann med att tro att mitt nät hade dött. detta löste sig lite av sig själv efter många byten av modem / flyttar (två gånger hann jag flytta innan det löste sig), men när jag sedan tröttnade på den höga pingen med de flesta BBB modemen så bad jag att få ett Xavi modem, och bad dom ställa pingfiltret på 0.
nu pingar jag 11ms till ftp.sunet.se, och har inte haft en dc på jag vet inte hur länge.
jag tycker inte att det är acceptabelt och få högre ping än andra bara för att de inte kan fixa nätet.
i området där jag bor har alla som har tex telia ADSL inga problem och låg stabil ping. medans de med BBB adsl har sämre, jag är den enda av mina vänner som har orkat tjata på BBB supporten i månader och år, men jag har 20-30ms lägre än dem i tex LoL.

Vad gäller fps spel så är låg ping extremt viktigt, jag fick till att sluta med Quake för att jag bundit upp mig på 24månader med BBB och inte kunde få vettig ping och i Quake där shaften laggar som ett jag vet inte vad när man har ping över 12 så va det ospelbart när jag tidigare suttit på en telia lina och haft stabilt 12.
Säg åt dom att fixa!

Ja precis tycker det känns konstigt att bara för att få en stabil lina så ökar svarstiden med 100%. Sen gå från 14-15mb ner till knappt 12,4 så det precis blir godkänt på testen.
Gör väll knappast till eller ifrån med vilket modem man får av dom eller?
Kör mitt i bryggat läge men har inget annat efter, för jag märkte att när jag körde det som vanligt "NAT" så tog det mycket längre för paket
o skickas fram o tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av denka:

14 eller 30 spelar ingen roll. Stabil ping däremot är vad du vill ha. Det visar inte TP test.

Jag kan ju skicka min pingplotter fil som jag håller på med så kanske du kan se om det är stabilt nog för att inte klaga på.
vet dock inte hur =p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gh0sTy^:

Ja precis tycker det känns konstigt att bara för att få en stabil lina så ökar svarstiden med 100%. Sen gå från 14-15mb ner till knappt 12,4 så det precis blir godkänt på testen.
Gör väll knappast till eller ifrån med vilket modem man får av dom eller?
Kör mitt i bryggat läge men har inget annat efter, för jag märkte att när jag körde det som vanligt "NAT" så tog det mycket längre för paket
o skickas fram o tillbaka.

jag hade ett bekymmer med NAT modem ifrån BBB (testade 2 olika) att jag inte kunde göra många connections samtidigt, utan vissa anslutningar tog för lång tid och klarade inte av att connecta, detta problem hade två andra vänner till mig oxå, och det va med Zyxel modemet tror jag, det lilla vita. om man körde bryggat läge så va det bättre men ändå inte helt okej, NATat kunde det ta ca 10min att få upp alla flikar i en webbläsare med 25 flikar, och bryggat kunde de gå på kanske 3min, hade problem att logga in i spel o så med om jag gjorde för mycket saker samtidigt. byte av modem och det går löjligt mycket fortare, under en minut för mina 40 flikar jag har nu.
Thompson modemet jag hade gav bara rakt av lägre hastighet på nätet när jag körde bryggat så därför bytte jag det mot zyxel, på zyxel testade vi byta firmware och även byta ut modemet mot ett annat likadant för o se om de va problem med det.
men som sagt så har de funkat bäst för mig på Xavi modemet, så mitt tips är att ringa in o fråga om du kan få ett sånt utskickat för att testa, och om inte så är de ju bara skicka tillbax det.
jag hade 3 modem hemma i 2 månader för att få testa i samband med flytt osv så det är nog inga problem att du får testa det.
"Nackdelen" med Xavi är att det bara går att köra det i bryggat läge, så det är max 4 lr 5 ip adresser om du inte har en router kopplad med.

jag använder ping ftp.sunet.se för att mäta ms, gjort i alla tider. desto lägre man hamnar dit desto bättre. med mitt BBB är jag nöjd nu när jag pingar 12, de med telia i området kan pinga så lågt som 8 dit, min granne får 8-12 och han har telia ADSL.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xedoz1:

jag hade ett bekymmer med NAT modem ifrån BBB (testade 2 olika) att jag inte kunde göra många connections samtidigt, utan vissa anslutningar tog för lång tid och klarade inte av att connecta, detta problem hade två andra vänner till mig oxå, och det va med Zyxel modemet tror jag, det lilla vita. om man körde bryggat läge så va det bättre men ändå inte helt okej, NATat kunde det ta ca 10min att få upp alla flikar i en webbläsare med 25 flikar, och bryggat kunde de gå på kanske 3min, hade problem att logga in i spel o så med om jag gjorde för mycket saker samtidigt. byte av modem och det går löjligt mycket fortare, under en minut för mina 40 flikar jag har nu.
Thompson modemet jag hade gav bara rakt av lägre hastighet på nätet när jag körde bryggat så därför bytte jag det mot zyxel, på zyxel testade vi byta firmware och även byta ut modemet mot ett annat likadant för o se om de va problem med det.
men som sagt så har de funkat bäst för mig på Xavi modemet, så mitt tips är att ringa in o fråga om du kan få ett sånt utskickat för att testa, och om inte så är de ju bara skicka tillbax det.
jag hade 3 modem hemma i 2 månader för att få testa i samband med flytt osv så det är nog inga problem att du får testa det.
"Nackdelen" med Xavi är att det bara går att köra det i bryggat läge, så det är max 4 lr 5 ip adresser om du inte har en router kopplad med.

jag använder ping ftp.sunet.se för att mäta ms, gjort i alla tider. desto lägre man hamnar dit desto bättre. med mitt BBB är jag nöjd nu när jag pingar 12, de med telia i området kan pinga så lågt som 8 dit, min granne får 8-12 och han har telia ADSL.

Har bara 2 iphones och datorn som använder nätet just nu..sen tvn och ps3an..men dom är inte inkopplade nu
Okej så testa ringa dom och be att få ett Xavi modem istället? har den router funktionen med?
Körde nyss sån där ftp.sunet.se test

C:\>ping ftp.sunet.se

Skickar ping-signal till ftp.sunet.se [194.71.11.69] med 32 byte
Svar från 194.71.11.69: byte=32 tid=36ms TTL=55
Svar från 194.71.11.69: byte=32 tid=38ms TTL=55
Svar från 194.71.11.69: byte=32 tid=36ms TTL=55
Svar från 194.71.11.69: byte=32 tid=37ms TTL=55

Ping-statistik för 194.71.11.69:
Paket: Skickade = 4, Mottagna = 4, Förlorade = 0 (0 %),
Ungefärlig överföringstid i millisekunder:
Lägsta = 36 ms, Högsta = 38 ms, Medel = 36 ms

Permalänk
Medlem

Såhär ser mitt resultat ut när jag kört pingplotter några timmar, både med spelande och utan.
http://i.imgur.com/qMnwIIw.jpg

Permalänk
Medlem

Tycker det ser rätt ok ut för en DSL-lina. Är du inte nöjd kan du självklart säga upp abonnemanget och välja en annan leverantör. Väljer du en annan DSL-leverantör är risken att det inte blir något bättre.

Här är en halvtimme hos mig på B2-100Mbit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gh0sTy^:

Har bara 2 iphones och datorn som använder nätet just nu..sen tvn och ps3an..men dom är inte inkopplade nu
Okej så testa ringa dom och be att få ett Xavi modem istället? har den router funktionen med?
Körde nyss sån där ftp.sunet.se test

C:\>ping ftp.sunet.se

Skickar ping-signal till ftp.sunet.se [194.71.11.69] med 32 byte
Svar från 194.71.11.69: byte=32 tid=36ms TTL=55
Svar från 194.71.11.69: byte=32 tid=38ms TTL=55
Svar från 194.71.11.69: byte=32 tid=36ms TTL=55
Svar från 194.71.11.69: byte=32 tid=37ms TTL=55

Ping-statistik för 194.71.11.69:
Paket: Skickade = 4, Mottagna = 4, Förlorade = 0 (0 %),
Ungefärlig överföringstid i millisekunder:
Lägsta = 36 ms, Högsta = 38 ms, Medel = 36 ms

ping ftp.sunet.se

Skickar ping-signal till ftp.sunet.se [194.71.11.69] med 32 byte data:
Svar från 194.71.11.69: byte=32 tid=10ms TTL=55
Svar från 194.71.11.69: byte=32 tid=10ms TTL=55
Svar från 194.71.11.69: byte=32 tid=10ms TTL=55
Svar från 194.71.11.69: byte=32 tid=10ms TTL=55

Ping-statistik för 194.71.11.69:
Paket: Skickade = 4, Mottagna = 4, Förlorade = 0 (0 %),
Ungefärlig överföringstid i millisekunder:
Lägsta = 10 ms, Högsta = 10 ms, Medel = 10 ms

det här är vad jag får med mitt BBB ADSL.
Xavi modemet har 4 portar och trådlöst nätverk.
Det har ingen router funktion den kan bara dela de ipadresser du får ifrån BBB. så vitt jag vet iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av denka:

Tycker det ser rätt ok ut för en DSL-lina. Är du inte nöjd kan du självklart säga upp abonnemanget och välja en annan leverantör. Väljer du en annan DSL-leverantör är risken att det inte blir något bättre.

Här är en halvtimme hos mig på B2-100Mbit.

http://dennis.se/pics/ext_post/pingplotter-20130814.png

varför skulle det vara "ok" att ha såpass mycket högre ms när man har en ADSL lina?
min lina är ju ett bevis på att BBB ADSL kan va mycke bättre än vad det är för många.
med allt va heter interleave och optimeringar avstängt och med ett obryggat modem så får jag 10-12 ms ping till sunet och 20ner/2upp @ bredbandskollen.
alla som har BBB ska oxå kunna få precis lika bra.

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om det har förändrats något med DSL-tekniken över åren, men det som avgjorde om du ska ha bra ping, hastighet och lite packet loss har väldigt lite med själva utrustningen att göra. Viktigast är att du bor nära basstationen du är kopplad till, näst viktigast är att telefonkablarna är av hög kvalité. Något du som konsument inte direkt kan påverka...

DÄREMOT... är allt jävla skit från Zyxel som BBB skickar ut ren och skär jävla skit.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av xedoz1:

varför skulle det vara "ok" att ha såpass mycket högre ms när man har en ADSL lina?

Det sitter fler prylar mellan dig och destinationen.

Hans 14ms är inte så mycket högre än dina 10ms, eller vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xedoz1:

varför skulle det vara "ok" att ha såpass mycket högre ms när man har en ADSL lina?
min lina är ju ett bevis på att BBB ADSL kan va mycke bättre än vad det är för många.
med allt va heter interleave och optimeringar avstängt och med ett obryggat modem så får jag 10-12 ms ping till sunet och 20ner/2upp @ bredbandskollen.
alla som har BBB ska oxå kunna få precis lika bra.

I teorin, JA... Men ADSL går ju via telefonledningarna, bor man i ett äldre hus med halvtaskiga telekablar kan det göra ganska stor skillnad.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xedoz1:

varför skulle det vara "ok" att ha såpass mycket högre ms när man har en ADSL lina?
min lina är ju ett bevis på att BBB ADSL kan va mycke bättre än vad det är för många.
med allt va heter interleave och optimeringar avstängt och med ett obryggat modem så får jag 10-12 ms ping till sunet och 20ner/2upp @ bredbandskollen.
alla som har BBB ska oxå kunna få precis lika bra.

Har du också 12-24?
Har du fått annat modem än zyxeln?
hur lång ifrån masten bor du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

I teorin, JA... Men ADSL går ju via telefonledningarna, bor man i ett äldre hus med halvtaskiga telekablar kan det göra ganska stor skillnad.

Finns det på något sätt man kan påverka det då? Begära att dom byter ut kablarna till/från huset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gh0sTy^:

Begära att dom byter ut kablarna till/från huset?

Vad ska du säga till Skanova när du begär att de ska byta ut kopparledningen? Att du vill ha lägre latens när du spelar spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av denka:

Vad ska du säga till Skanova när du begär att de ska byta ut kopparledningen? Att du vill ha lägre latens när du spelar spel?

Haha ingen aning.. Undra bara om man kunde begära hjälp eller nått.. inte skoj o betala samma summa för 12-24 när man inte får lika bra som andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gh0sTy^:

Haha ingen aning.. Undra bara om man kunde begära hjälp eller nått.. inte skoj o betala samma summa för 12-24 när man inte får lika bra som andra

Välj ett abonnemang med lägre hastighet och pris istället då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gh0sTy^:

Har du också 12-24?
Har du fått annat modem än zyxeln?
hur lång ifrån masten bor du?

vet inte va mitt heter, typ bredband 20 lr bredband 24 lr nåt, men det är nog de du menar 12-24, jag vet inte hur långt ifrån det är, men jag vet att jag inte kan få 60mbit (testade nyss med min adress på bbbs hemsida med).
jag har fått Zyxel Thompson och Xavi.
I ditt fall skadar de ju inte att testa, ring och säg att du skulle vilja testa ett Xavi modem och stänga av interleaven, sen kan du ju se om du får problem eller inte, funkar det så är de ju bra, om inte så skicka bara tillbaka Xavi modemet och ställ på interleaven igen. supporten och Frakt är gratis så det är inte heller något du behöver bekymmra dig om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av denka:

Välj ett abonnemang med lägre hastighet och pris istället då.

Ja precis får be dom nedgradera mitt abonnemang till kanske 8 då..
Borde jag kunna ta bort strypningen och få bättre ms då och nätet ska vara lika stabilt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av denka:

Det sitter fler prylar mellan dig och destinationen.

Hans 14ms är inte så mycket högre än dina 10ms, eller vad menar du?

dock så handlar ju tråden om frågan ifall han ska vara nöjd EFTER de fixat hans nät så han har 30ms.
han har dessutom bara 12.84mbit ner och 0.8 upp vilket oxå är nästan hälften av mitt, så jag tycker inte han ska vara nöjd, och jag själv skulle inte heller vara nöjd, vilket jag inte va just därför jag strulade med supporten för att få mitt o fungera ACCEPTABELT.

Permalänk
Medlem

Vad är problemet? Ca 16ms högre latens eller en ostabil lina? Ganska självklart val kan man ju tycka, men tydligen inte.

Avsluta kontraktet lär inte hjälpa mycket. Du kommer troligtvis behöva göra samma åtgärder på en eventuellt annan leverantör eftersom det går via samma teleledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xedoz1:

dock så handlar ju tråden om frågan ifall han ska vara nöjd EFTER de fixat hans nät så han har 30ms.
han har dessutom bara 12.84mbit ner och 0.8 upp vilket oxå är nästan hälften av mitt, så jag tycker inte han ska vara nöjd, och jag själv skulle inte heller vara nöjd, vilket jag inte va just därför jag strulade med supporten för att få mitt o fungera ACCEPTABELT.

Han bor antagligen längre ifrån stationen än dig, möjligtvis sämre kablar? Antingen får han flytta, eller betala för fiber.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rotab:

Han bor antagligen längre ifrån stationen än dig, möjligtvis sämre kablar? Antingen får han flytta, eller betala för fiber.

om man dömmer efter sådana svar så va de ju bara ren tur att inte jag skrev samma fråga här när mitt strulade.

det är möjligt att han bor längre ifrån och har sämre kablar, men det behöver inte vara anledningen heller.
modemet är ju bevisat en bov i dramat då jag har två grannar som bor i samma område (1 av dom i samma trappuppgång som mig) och oxå har problem, de problem jag fick lösta med samma modem.
går ju o lista 100 miljoner anledningar till varför det skulle strula.
Firmware i modemet kan oxå påverka, likaså kan hans kablar han har ifrån modemet till datorn, även drivrutiner för nätverkskortet. listan kan göras hur lång som helst, så borde han inte felsöka och ta reda på vad som är fel först, innan han avslutar sitt avtal och skaffar en annan operatör?
framgår inte heller om han har någon bindningstid, men tycker de verkar lite som de om man läser den här meningen "Ska man vara nöjd med detta eller överklaga och försöka få avsluta kontraktet?" och har han en bindningstid på säg 24månader, då är han tyvärr bunden till att ha kvar BBB i 24månader, jag hade skaffat tele2 på direkten när de byggde in sina grejer i husen här om det inte vore för att jag hade bindningstid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xedoz1:

om man dömmer efter sådana svar så va de ju bara ren tur att inte jag skrev samma fråga här när mitt strulade.

det är möjligt att han bor längre ifrån och har sämre kablar, men det behöver inte vara anledningen heller.
modemet är ju bevisat en bov i dramat då jag har två grannar som bor i samma område (1 av dom i samma trappuppgång som mig) och oxå har problem, de problem jag fick lösta med samma modem.
går ju o lista 100 miljoner anledningar till varför det skulle strula.
Firmware i modemet kan oxå påverka, likaså kan hans kablar han har ifrån modemet till datorn, även drivrutiner för nätverkskortet. listan kan göras hur lång som helst, så borde han inte felsöka och ta reda på vad som är fel först, innan han avslutar sitt avtal och skaffar en annan operatör?
framgår inte heller om han har någon bindningstid, men tycker de verkar lite som de om man läser den här meningen "Ska man vara nöjd med detta eller överklaga och försöka få avsluta kontraktet?" och har han en bindningstid på säg 24månader, då är han tyvärr bunden till att ha kvar BBB i 24månader, jag hade skaffat tele2 på direkten när de byggde in sina grejer i husen här om det inte vore för att jag hade bindningstid.

Har 1450m till telestationen enligt BBB. Ledningar i huset har jag ingen aning om ifall dom är dåliga eller ej.
Men tydligen ingenting som dom kommer byta ut bara för man har lite problem med linan.
Försökte själv uppgradera firmwaren i modemet. för jag hittade typ 3.4 och det som var i var bara 3.0.
Men varken jag eller supporten listade ut hur man skulle göra för att uppgradera den.
Så det funkar inte, sen kör jag med en ny cat5e guldpläterad kabel så det borde inte vara problemet... söker uppdateringar till mitt nätverkskort men hittar ingen nyare.
Har ju tyvärr bundit mig till 24 månader.. gick liksom inte att göra på något annat sätt. *Finns ju ingen leverantör som har "prova på" abonnemang.
Ska ringa dom och be att få testa med xavi modemet eller köpa ett eget o se om det ger nån skillnad.

Vill bara påpeka att jag haft datorn på med pingplotter igång och under tiden jag varit ute med barnen och frugan iväg och tränat så har jag fått packet loss 100% 4 ggr på sunet.se och 3ggr på bredbandsbolaget.se rutan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Vad är problemet? Ca 16ms högre latens eller en ostabil lina? Ganska självklart val kan man ju tycka, men tydligen inte.

Avsluta kontraktet lär inte hjälpa mycket. Du kommer troligtvis behöva göra samma åtgärder på en eventuellt annan leverantör eftersom det går via samma teleledning.

Eftersom jag direkt efter inkopplingen fick ringa och säga till om att pingen fladdrade och att dom gjorde olika åtgärder för att försöka fixa det.
En från supporten till och med satte ner hastigheten och gjorde det så stabilt som dom kunde göra där utan att söka vidare på problemet.
Det var efter deras första försök att åtgärda problemet som jag hade 11-14ms och fick upp 14mb.
Sen nu när dom satt i extra pingfilter och strypt hastigheten ännu mera som jag får över 100% ökad svarstid och knappt ut dom där lovade 12mb.. 12,4
Kanske dom andra leverantörerna har bättre utrustning så deras funkar bättre.. .. vad vet jag.
Är ju väldigt många som påpekat att när dom gått från BBB till t.ex Telia så har dom både fått bättre svarstid och stabilare nät

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gh0sTy^:

Har 1450m till telestationen enligt BBB. Ledningar i huset har jag ingen aning om ifall dom är dåliga eller ej.
Men tydligen ingenting som dom kommer byta ut bara för man har lite problem med linan.
Försökte själv uppgradera firmwaren i modemet. för jag hittade typ 3.4 och det som var i var bara 3.0.
Men varken jag eller supporten listade ut hur man skulle göra för att uppgradera den.
Så det funkar inte, sen kör jag med en ny cat5e guldpläterad kabel så det borde inte vara problemet... söker uppdateringar till mitt nätverkskort men hittar ingen nyare.
Har ju tyvärr bundit mig till 24 månader.. gick liksom inte att göra på något annat sätt. *Finns ju ingen leverantör som har "prova på" abonnemang.
Ska ringa dom och be att få testa med xavi modemet eller köpa ett eget o se om det ger nån skillnad.

Vill bara påpeka att jag haft datorn på med pingplotter igång och under tiden jag varit ute med barnen och frugan iväg och tränat så har jag fått packet loss 100% 4 ggr på sunet.se och 3ggr på bredbandsbolaget.se rutan

Jag tror du har chans att få mycke bättre med ett annat modem, alla zyxel modemen jag testade strulade massor, det mest störande med zyxel va att jag hade så svårt med anslutningarna.
Dock så flashade supporten mitt ena modem åt mig när jag tog upp det med firmwaren, så det borde han ju kunna som du pratat med oxå kan man tycka, men kan tillägga att det inte hjälpte mig, och han sa till mig att jag inte fick flasha det själv för då får jag kanske ersätta det om jag skulle behöva lämna in det och det va därför han flashade åt mig.

De 100% paketlossarna verkar ju som att dit nät går ner under tiden som du försöker pinga, jag hade ju problem att mitt nät dog vid förnyande av ipn, dvs 1gång i timmen, detta hände inte alltid utan kunde börja säg kl 18:04 sen 19:04 20:04 ända tills jag gjorde en ipconfig /release följt av en ipconfig /renew för att be om en ny ip, sedan funkade det igen och kunde funka i flera dagar innan det helt plötsligt kom tillbax igen. det här problemet hade jag dock med alla mina modem, förutom det senaste Xavi (jag började med ett Xavi och hade sen thompson -> Zyxel -> thompson -> Zyxel -> Zyxel -> Xavi.
Och jag fick oxå dessa DCs oavsett om de hade interleave på eller inte.
Och för att jag fick så många frågor om det av supporten och någon säkert kommer poängtera ut de om jag inte nämner det: Det med att mitt internet dog 1gång / tim hände på totalt 7 olika datorer med olika nätverkskort, drivrutiner, Operativsystem och ett stort antal olika kablar.
Sen mitt senaste modem har det inte gått ner på någon av mina datorer, har två som är igång 24/7. ingen av dom har fått ens 1 dc som inte har berott på att jag dragit ut kabeln ur datorn/modemet.

För o jämföra kan du se om det är samma typ av DC som jag fick så kan du gå in i eventvwr.exe (starta ifrån kör lr genom administrations verktyg i kontrollpanelen) och sen gå till Windows loggar -> System, om du har nånting ifrån Browser @ källa där som händer med en timmes intervall på ett ungefär så har du samma problem som jag hade.

Dessutom, hur längesen va det du beställde du har ju en ångerrätt på 14 dagar.