Diablo III expanderas med Reaper of Souls

Permalänk

Om de gör en total radering på alla konton så alla måste börja om samt att de tar bort AH/RMAH och drar ner loot på gula saker till ungefär 5-10% av det som är nu kanske det blir lite roligare.

OK, let's do this!
*2 minuter senare
Usch, min inventory är full med endast gula saker... igen.

^ Så är det för tillfället i D3, medans i D2 så kände man kliet i fingrarna varje gång man såg något gult.

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Om de gör en total radering på alla konton så alla måste börja om samt att de tar bort AH/RMAH och drar ner loot på gula saker till ungefär 5-10% av det som är nu kanske det blir lite roligare.

OK, let's do this!
*2 minuter senare
Usch, min inventory är full med endast gula saker... igen.

^ Så är det för tillfället i D3, medans i D2 så kände man kliet i fingrarna varje gång man såg något gult.

Själv plockade jag i princip aldrig upp gula eller blåa saker i D2. Bara sin första character på laddern (oftast en sorceress) efter det så nötte man Mephisto + Andariel och lite annat för att få bättre (Unika och Runord) gear samt gear till nya characters.

Även om jag inte tyckte Diablo 3 levde upp till förväntningarna så har jag ändå spelat många hundra timmar. Fortfarande ett hyffsat roligt spel som har potential att bli bättre. Om Reaper of Souls är något like Lord of Destruction var till Diablo 2 med andra ord mycket bättre än Vanilla D2 så blir det nog fint. Jag kommer definitivt att köpa D3:RoS och ge det en chans. Det som var tråkigast med D3 var att köra solo. I Diablo 2 kunde man nöta solo eller hoppa in i ett random Baal-run och köra lite MF-runs utan att det blev tråkigt (Okej efter väldigt mycket nötande efter många år så blev man less ).

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk

Kommer nog att bli ett kul tidsfördriv

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av #enbom:

Själv plockade jag i princip aldrig upp gula eller blåa saker i D2. Bara sin första character på laddern (oftast en sorceress) efter det så nötte man Mephisto + Andariel och lite annat för att få bättre (Unika och Runord) gear samt gear till nya characters.

Även om jag inte tyckte Diablo 3 levde upp till förväntningarna så har jag ändå spelat många hundra timmar. Fortfarande ett hyffsat roligt spel som har potential att bli bättre. Om Reaper of Souls är något like Lord of Destruction var till Diablo 2 med andra ord mycket bättre än Vanilla D2 så blir det nog fint. Jag kommer definitivt att köpa D3:RoS och ge det en chans. Det som var tråkigast med D3 var att köra solo. I Diablo 2 kunde man nöta solo eller hoppa in i ett random Baal-run och köra lite MF-runs utan att det blev tråkigt (Okej efter väldigt mycket nötande efter många år så blev man less ).

ökad level cap = inte Diablo längre utan WoW klon. Så nä det kommer inte bli som LoD.

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av s_jimmie:

ökad level cap = inte Diablo längre utan WoW klon. Så nä det kommer inte bli som LoD.

Tycker du verkligen att om man ökar Level cap så är det en WoW klon? Det verkar lite trångsynt. Själv tycker jag Level 60 är alldeles för lite. Jag tycker att de borde kört med Level 99 eller 90 eller något sånt från första början.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Blizzard kan göra cinematic trailers som få andra kan, men ärligt talat. Det där var nog den dummaste storyprogressionen till en expansion jag har sett. Det räckte inte med THAT IS NOT THE ONLY HELL RIFT, storyskrivarna för spelet borde bannemig skärpa sig. Vad ska de göra efter det då? Om man inte förstör stenen i expansionen kommer man ha samma problem efter det, någon kommer att sno den efter det. Om man kommer att förstöra stenen i expansionen, varför valde de att gräva ner den (där döden själv uppenbarligen kunde strosa in utan något som helst problem och sno den) istället för att göra det från första början? *head asplode*

Visa signatur

* Fractal Design Define R4 - Window | Corsair AX760 | Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K | Corsair Hydro H80i | Corsair Vengeance Pro Red 1600MHz CL9 2x8GB | EVGA GeForce GTX 780 SC ACX | Creative Sound Blaster ZxR | Samsung 840 Pro 256GB | Western Digital Red 3TB
* Asus VW248TLB | Ducky Shine 3 | Mionix Naos 8200 | Sennheiser PC 350 SE

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Kan mycket väl vara helt onödigt, nya 1h vapen verkar ha 3k dps(dock kanske svåra att få tag på) =D
Och loot 2.0 ska ju göra det enklare att få bra gear.
http://diablo.incgamers.com/wp-content/uploads/2013/08/dzop83...

Loool! 3k dps 1 handed?! De lär boosta upp alla mobs, så det blir väl +/- 0 i slutändan

Permalänk
Medlem
Skrivet av #enbom:

Tycker du verkligen att om man ökar Level cap så är det en WoW klon? Det verkar lite trångsynt. Själv tycker jag Level 60 är alldeles för lite. Jag tycker att de borde kört med Level 99 eller 90 eller något sånt från första början.

När dom tar betalt för att öka level cappen ja, är precis vad dom gjorde i Burning crusade.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av s_jimmie:

om ni WoW spelare vill spela en WoW klon... varför inte bara gå tillbaka till WoW? ni WoW nördar har förstört Diablo namnet, gjort det till ett barn spel för er barn-nivå.

Du låter som en typisk wow spelare, bra att du inte vill spela Diablo3 då slipper man möjligheten att stöta på dig där

Permalänk

Hoppas nya expansionen inte bara är en ny karaktär och miljöer. Vad som krävs för att Diablo 3 ska bli bra är att ta bort AH, skapa loby-chatter, profiler med ens karaktärer, "town-games" där man kan mötas och byta saker, bättre pvp m.m. Alltså saker omkring själva spelet. Lätta/lättare att fixa men ack så viktigt.

Inspect!? förstår jag inte varför de inte har fixat det... att maphack blev så stort i Diablo 2 var till stor del att det ofta gick att se vad folk hade saker med det.
Har läst att vissa sorgliga personer som säger "det här är inte wow" !? Om man vill spela i sin absoluta ensamhet kanske det kan gå att slå av och på den funktionen så är det problemet löst för dessa enstöringar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dussan89:

När dom tar betalt för att öka level cappen ja, är precis vad dom gjorde i Burning crusade.

Det ingår ju mer än bara ny level cap i expansionen...?

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

hur blir de me alla paragonlevlar då?

Visa signatur

Dator: Fractal Desgin Define R2 - 550W - Asus Z97-A - i5 4690k 3,5 Ghz - GTX 970 DCII - 8GB 1600Mhz Vengeance - EVO 850 250GB - WD 1TB - 22x DVD -

Permalänk
Medlem

Det Blizzard som satte berättande, känsla och innovation först finns inte längre. Jag känner inte igen de spelserier jag som ung älskade och spenderade otaliga timmar tillsammans med. Det gör mig ledsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av #enbom:

Det ingår ju mer än bara ny level cap i expansionen...?

Det hade varit ok om de haft den level cap från allra första början. Nu går dom emot allt som sagts i början. Väääldigt många va oroliga för en ökad level cap som i WoW i början av spelet vilket ledde till att blizzard sa de kommer inte öka level cappen eftersom det kommer påverka för mycket... men ojsan vad gjorde dom nu?

Så ska man stötta ett företag som blizzard som gjort bort sig gång efter gång med detta spelet?

Visa signatur

The playa haters ball, gives an opportunity to hate on a diverse array of mark-ass marks, trick-ass marks, punk bitches and skip-skop skanks and scallywags. Hoes, heffers, hee-has and hooley-hoos.

Permalänk
Medlem
Skrivet av #enbom:

Det ingår ju mer än bara ny level cap i expansionen...?

Varför ha en cap från början, kommer i alla fall sluta vid 90 nånting som i Diablo 2, Om du tror att detta är det sista tillägget som kommer till D3 så är du bra naiv.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lazaroth:

Det Blizzard som satte berättande, känsla och innovation först finns inte längre. Jag känner inte igen de spelserier jag som ung älskade och spenderade otaliga timmar tillsammans med. Det gör mig ledsen.

Gör som alla andra, skaffa Path of exile, eller installera om D2 kanske med mods denna gång.

Visa signatur

EVGA RTX 3080 / 5800x / Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI / Ballistix 32GB 3200mhz / Corsair SF750 750W / Gigabyte 48" AORUS FO48U OLED 4K 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dussan89:

Gör som alla andra, skaffa Path of exile, eller installera om D2 kanske med mods denna gång.

D2 skulle vara kul om Blizzard patcha så man kan köra i högre upplösning än 800x600. Det ska finnas någon mod men det går inte använda på battlenet

Permalänk
Medlem

Mycket blandade känslor här. Man lär väl köpa spelet ändå oavsett, fortfarande ett väldigt roligt spel att lira igenom speciellt med en ny gubbe.

Men jag kör bara hc så där är det mycket trevligare folk och alla jäktar inte så jädrans mycket på jakt efter mer dps eller va de nu e folk spelar efter. Vi spelar för att överleva så länge som möjligt

Permalänk

diablo 3 reaper of money

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

Är detta ängeln som brukar "resurrecta" en när när man dör?

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

Om de gör en total radering på alla konton så alla måste börja om samt att de tar bort AH/RMAH och drar ner loot på gula saker till ungefär 5-10% av det som är nu kanske det blir lite roligare.

OK, let's do this!
*2 minuter senare
Usch, min inventory är full med endast gula saker... igen.

^ Så är det för tillfället i D3, medans i D2 så kände man kliet i fingrarna varje gång man såg något gult.

Precis!

Varje gång en gul coronet, circlet, tiara etc droppades fick man fnatt!
Nu är det 2sorc, 20fcr, 2soc och life på!
Men nä, det blev visst 1baba 1soc och lite mana.

En total radering vore även det ganska fint.
Det är väl dock därför de höjer levelcap och sätter mer effektiva vapen.
Det gör ju mer eller mindre existerande vapen oanvändbara.

Känns dock som att en ladder reset-lösning borde vara bra även i diablo 3.
Ekonomin är ju helt urfuckad där items kostar hundratals miljoner. Inflationen är ju enorm.
Ladder reset är ju dessutom något som alla diablo 2 spelare längtade efter. En nystart. En tävling om vem som hittar bra items i ett tidigt skede.
Vem som lyckas trada till sig en Hoto först. Vem som hittar första zakan hos andy. ETC.
Exempelvis hade jag dragit upp diablo3 på studs om de skulle resetta allt.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem

Kan dom inte göra en option för folk som INTE vill ha AH (och anpassa loot dropsen efter detta självklart).

Permalänk
Medlem

Ska bli kul!

Även om man är van vid det här laget är det fortfarande helt sjukt vad alla är negativa till precis ALLTING..
"Ååå nej dem gjorde inte si", "och varför gjorde dem så.." "Aldrig igen ska jag köpa spel från blizzard", "ett jävla skit!", "för lite för sent" "så jävla glad att jag inte köpte d3" (seriöst vad gör man här och kommenterar en nyhet om en expansion till ett spel man inte ens köpte från början? Högst oklart kan jag känna) osv osv osv i all oändlighet..

Dem släpper ju iaf en expansion och lägger till flera saker som spelarna velat ha, gillar du inte spelet är det ju helt okej. Förhoppningsvis är det ingen som tvingar dig till att nöta något spel mot din vilja och inte heller någon som kommer tvinga dig köpa expansionen till det. Om det mot förmodan är så förstår jag att det känns lite jobbigt för er.

Jag spelade diablo 1 tills mina fingrar gav upp, diablo 2 spelade man en kort period och la ner tills det att LOD kom och då nötte man sönder det spelet i flera år och fick alltid återfall till det minst en gång om året tills precis innan d3 kom.

Diablo 3 är enligt mig ett sjukt bra spel, jag har spelat Diablo 3 mycket, MYCKET mer än vad jag någonsin spelade Diablo 2 pre expansion. Jag tröttnade dock nu för ett par månader sedan när jag nått paragon 100 med en klass och kände att det inte gick att göra så mycket mer; vilket dem har löst i och med denna expansion.

Sen kan man tycka vad man vill om Auction House, jag har inga problem med det egentligen eftersom man själv väljer hur man vill använda det men jag kan förstå om man tycker att det förstör mer än det tillför till viss del. Men att klaga på att dem tar in för mycket saker från WoW till D3 känns ju lite småsint och för mig rätt självklart ändå. När dem utvecklade WoW är jag säker på (i alla fall var det något jag märkte) att dem tittade på flera delar från Diablo 2 och vidareutvecklade dem efter vad spelare efterfrågade.

Dessutom är ju detta bara en första presentation över vad som kommer tilläggas med expansionen, jag är ganska säker på att det tillkommer en och annan detalj innan vi når ett releasedatum.

Torchlight 2 var ett jäkla bra spel men tyvärr varade det inte alls länge för mig, det var absolut värt pengarna man betalade för det och jag hade säkert köpt en expansion till det också men om man räknar speltid har diablo 3 varit ett fruktansvärt bra spel. Path of exile var också bra men tröttnade jag också på väldigt snabbt, för mig är det något speciellt med Blizzard spel som får mig att vilja fortsätta spela oavsett hur mycket skit alla vill kasta över dem nu för tiden.

Jag ser i alla fall fram emot expansionen, kommer bli många roliga speltimmar tillsammans med polarna i jakt efter nya legendariska föremål och jag önskar er andra som inte surat ner er totalt över att d3 inte är exakt som d2 lycka till :).

Permalänk
Medlem

Kommer att testa detta men jag känner mig mättad inom genren med Path of Exile.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Illernos:

Jag ser i alla fall fram emot expansionen, kommer bli många roliga speltimmar tillsammans med polarna i jakt efter nya legendariska föremål och jag önskar er andra som inte surat ner er totalt över att d3 inte är exakt som d2 lycka till :).

What he said.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon29708:

What he said.

Im with them!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Undrar mest när Blizzard ska göra en långfilm? Deras cinematics <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dussan89:

Varför ha en cap från början, kommer i alla fall sluta vid 90 nånting som i Diablo 2, Om du tror att detta är det sista tillägget som kommer till D3 så är du bra naiv.

Det tror jag definitivt inte att det är. Men som jag sa tidigare så hade en cap på 90 eller 99 varit bättre och att det var segt som tusan att komma till dessa levels. Om man inte har någon cap så kan man ju bli hur hög level som helst vilket är lite överdrivet.

Skrivet av s_jimmie:

Det hade varit ok om de haft den level cap från allra första början. Nu går dom emot allt som sagts i början. Väääldigt många va oroliga för en ökad level cap som i WoW i början av spelet vilket ledde till att blizzard sa de kommer inte öka level cappen eftersom det kommer påverka för mycket... men ojsan vad gjorde dom nu?

Så ska man stötta ett företag som blizzard som gjort bort sig gång efter gång med detta spelet?

Visste inte om att de har sagt att de inte kommer höja level capen. De kan ju öka level capen eftersom item-systemet är mer likt WoW där alla stats kommer från items istället för att spelaren själv sätter ut statpoints som i Diablo 2. Ja, jag vet att det de har tagit mycket inspiration från WoW. Men eftersom de kör med detta item-system gör det väl ingenting om de höjer leveln? Hade de däremot kört något mer likt Diablo 2 där man inte fick allt för mkt points från items utan via levels (statpoints). Detta kanske gör att nuvarande items blir värdelösa? So what? Det gör inte mig något men då har inte jag använt mig av RMAH. Det var ju Ladder-resets i Diablo 2 och det fanns ändå folk som köpte items från såna där kinessidor för riktiga pengar och de vet ju att deras items kommer bli värdelösa tills nästa reset.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Avstängd

Att blizzard inte lyssnade på fansen från d2 och lyckades göra ett bättre spel än det på 10 år är märkligt. Att istället gå bakåt i tiden mot diablo 1 och skapa detta så kallade diablo 3 som mer liknar Diablo 1½ ungefär. Nej förfaen vänta 10 år på ett förbättrat spel igen känns sisådär. Vill inte köpa d4 som är som d2 direkt heller. SKÄRPNING FÖR FAEN! Gör om Gör rätt! spel ska bli bättre inte sämre....

Visa signatur

MSI GE60 < Cpu: intel core i5 3210M < Geforce GT 650M < DDR3 6GB < HDD 500GB
4 Laptops och 2 extra skärmar på 32 och 22 tum.

Gaming & Hacking since Windows 95 - DOS

Permalänk
Medlem

2008 Alone in the Dark
2009 Leisure Suit Larry: Box Office Bust
2010 Naughty Bear
2011 Duke Nukém Forever
2012 Diablo 3
2013 Aliens Colonial Marines
2014 Diablo 3 Reaper of Souls?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken