Permalänk
Medlem

Streamade videor laggar

Tja
Osäker på om det här är rätt forumsdel, annars får den gärna flyttas.

Jag har börjat få problem på sistone med min laptop, som är kopplad till min TV.
När jag streamar flashvideos via nätet har de börjat lagga mer och mer på sistone. Videon kan ha buffrat till 100%, så det handlar inte om det.

Det här har som sagt blivit värre och värre, för ett halvår sedan fanns inte problemet. Jag har kört CCleaner och fixat vad den vill, hijackthis säger inga konstigheter.

Finns det något vanligt problem som jag kan ha missat? Jag har tömt tempmappen och sånt, testat att slå av och på maskinvaruacceleration och ändrat det lokala lagringsutrymmet för flashplayer.

Datorn upplevs inte nämnvärt segare i övrigt, förutom detta.

Tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Vila i frid

Är det YouTube som krånglar finns det hopers trådar här som berättar vad man kan göra för att åtgärda det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av friskybob:

(via speccy)
Operating System
Windows 7 Enterprise 64-bit SP1

CPU
Intel Core i3 330M @ 2.13GHz 75 °C
Arrandale 32nm Technology

RAM
4,00GB Dual-Channel DDR3 @ 532MHz (7-7-7-20)

Motherboard
Sony Corporation VAIO (N/A) 75 °C

Graphics
42W_LCD_TV (1920x1080@30Hz)
ATI Mobility Radeon HD 5650 (Sony) 77 °C

Edit:
@hasenfrasen, näe, inte så mycket youtube (även om det inte heller är felfritt), men snarare streamingsidor som putlocker/sockshare och gorillavid. Även playkanalerna (svtplay, tv4play osv) krånglar.

Funderar på om det är dags att formatera skiten igen. Fick nytt OS gratis via KTH, så kanske är lika bra att passa på.