Splinter Cell Blacklist tråd.

Permalänk
Medlem

Splinter Cell Blacklist tråd.

Ska spelet släppas idag eller blir det imorgon för oss här i Europa?

Ubisofts servrar fuckar upp just nu iallafall, så det går inte att checka.. Tur man inte förbeställt eller så, fått det genom ett köp av gtx780

Edit: 20 Augusti för USA och för helvete den 23 augusti för oss här... Jaha..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFuq:

Ska spelet släppas idag eller blir det imorgon för oss här i Europa?

Ubisofts servrar fuckar upp just nu iallafall, så det går inte att checka.. Tur man inte förbeställt eller så, fått det genom ett köp av gtx780

Edit: 20 Augusti för USA och för helvete den 23 augusti för oss här... Jaha..

22 Augusti på steam <3

Börjar bli taggad nu!

Visa signatur

_______________________

Patience is a virtue

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noggiman:

22 Augusti på steam <3

Börjar bli taggad nu!

Fuuu >< Trodde utvecklare/publiserare hade lärt sig.. släpp inte spel med så många dagar mellanrum mellan de olika världsdelarna, det leder till att folk... fixar från "andra ställen".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheFuq:

Fuuu >< Trodde utvecklare/publiserare hade lärt sig.. släpp inte spel med så många dagar mellanrum mellan de olika världsdelarna, det leder till att folk... fixar från "andra ställen".

kan ju vara så att dom gör så för att inte överbelasta servrarna !! ;D många som laddar ner ochsen spelar osv

Visa signatur

MIn dator: Intel i7 4770k@4,6ghz, Gtx 780, 32gb ddr3 1866 ,4,25tb hd
Min Htpc: Intel i7 2600k@4,6ghz 1*gtx 760 ,16gb ddr 1600 ,4tb hd

Permalänk
Medlem

Har en vän som precis uppgraderat sin dator, 4670k - 8gb ram - etc etc..
Dock valde han att behålla sitt gamla XFX 4870 1gb för att antagligen uppgradera i ett senare skede, Han är precis som jag lite förälskad i denna spelserie, jag tvivlade på att det blir något bra sålänge han har det grafikkortet som kommer flaska en del.

Tror ni att det kommer gå att spela med detta grafikkort ( självklart låga settings )

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobikong:

Har en vän som precis uppgraderat sin dator, 4670k - 8gb ram - etc etc..
Dock valde han att behålla sitt gamla XFX 4870 1gb för att antagligen uppgradera i ett senare skede, Han är precis som jag lite förälskad i denna spelserie, jag tvivlade på att det blir något bra sålänge han har det grafikkortet som kommer flaska en del.

Tror ni att det kommer gå att spela med detta grafikkort ( självklart låga settings )

Det kommer nog rulla på hyfsat på låga inställningar ska din polare se!

/MVH Noggiman

Visa signatur

_______________________

Patience is a virtue

Permalänk
Snusfri

Någon mer än jag som tycker att kontrollen är väldigt konstig?
Musen är sjukt snabb och ställer man ner känsligheten så händer... inget alls.

Känns som att det är en väldigt dålig konsolport so far.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Någon mer än jag som tycker att kontrollen är väldigt konstig?
Musen är sjukt snabb och ställer man ner känsligheten så händer... inget alls.

Känns som att det är en väldigt dålig konsolport so far.

Sitter på jobbet just nu.

Steam aktiverar nerladdning vid 19.00.

Återkommer med svar. (Hoppas för guds skull att detta är det jag väntat på nu)

Visa signatur

_______________________

Patience is a virtue

Permalänk

Jag fick mitt spel när jag köpte mitt 780 men spelet går ej att starta i Uplay ?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Avstängd

Om någon har en kod för Blacklist över så byter jag den gärna mot origin koderna för: crysis 2 maximum ed, mirrors edge, battlefield 3, burnout paradise

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WongFeiHung:

Om någon har en kod för Blacklist över så byter jag den gärna mot origin koderna för: crysis 2 maximum ed, mirrors edge, battlefield 3, burnout paradise

Eller så fixar du de koderna själv för 7kr här: https://www.humblebundle.com/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maximm:

Eller så fixar du de koderna själv för 7kr här: https://www.humblebundle.com/

Är väll ganska givet att det är humblebundle koder, men det finns ganska mycket blacklist koder runt om kring så just putting it out there.

Och hur får du dem för 7kr ? :S

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

Splinter Cell Blacklist:

Ja, jag vet inte men jag dunka ner Blacklist igår då de släpptes och har spelat lite ikväll.. Stora rubriker och stora förhoppningar om detta spel.. Älskar dom första 2 spelen i serien.
Unreal motorn: Man skulle kunna ha förhoppningar att motorn har blivit bättre och förväntar sig Frostbite3 typ eller iallafall bättre än splinter cell 2 rent grafikmässigt.Jag vet inte men spelet känns rätt många år tillbaks i tiden vad gällande grafik. Jag har i skrivande stund bara spelat lite grand i början men saknar också den briljanta styrningen som fanns i 1:an och 2:an där man kunde rulla på mushjulet för att kunna gå fort respektive huka sig och smyga.. Grafiken lider oerhört av en gammal motor och grafiken speciellt på vissa personers ansikten lider brutalt av detta. Finns bra saker men får se om själva historien får mig att spela igenom spelet.

Brukar jämnt få varning om avstängning när jag skriver mina tankar och sanningar om saker och ting och detta är mitt första inlägg på länge. Kan bli mitt sista då jag har yttrat negativ energi.

Permalänk

Någon mer som har jätte problem att spela över huvudtaget??
Först när jag skulle starta så står det att directx 11 har slutat fungera. Löste det genom att plocka bort dll filen till "systemvalidation" som den vill göra varje gång man startar. Då kom jag in på spelet. Men det verkar som om jag bara kan få 22 FPS i vilka inställningar jag än väljar. Allt ifrån Ultra till low ger endast 22 FPS, alltså helt ospelbart.. :s

Permalänk

Jävla snyggt spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dirty_Harry:

Jävla snyggt spel

Jaså, ja jag vet inte.. Spelar bara Pacman.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan0135:

Någon mer som har jätte problem att spela över huvudtaget??
Först när jag skulle starta så står det att directx 11 har slutat fungera. Löste det genom att plocka bort dll filen till "systemvalidation" som den vill göra varje gång man startar. Då kom jag in på spelet. Men det verkar som om jag bara kan få 22 FPS i vilka inställningar jag än väljar. Allt ifrån Ultra till low ger endast 22 FPS, alltså helt ospelbart.. :s

Jag hade också detta att det stängdes av helt random av errors. Ubisoft har släppt en patch som åtgärdade detta. Sen jag har installerat denna patch har mitt spel flytit på i ulta utan några som helst beskymmer.

Länk till patch: https://support.ubi.com/en-gb/faq.aspx?platformid=9&productid...

Visa signatur

[CORSAIR GS700] [Z68X-UD3H-B3] [i5-3770k] [CORSAIR H60] [Asus 770] [CORSAIR 8GB DDR3 XMS3] [180 GB SSD]

[Logitech G930] [Logitech G710+] [NAOS 5000] [Define R4] [7 Pro x64]

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag och min polare som INTE kan lira detta tillsammans i Co-Op?
Det går inte att ansluta till varandras game, och man ''skall försöka igen senare''

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobikong:

Någon mer än jag och min polare som INTE kan lira detta tillsammans i Co-Op?
Det går inte att ansluta till varandras game, och man ''skall försöka igen senare''

Jag och en kompis har samma problem. Googlade lite och det verkar som det är ett vanligt problem.

Permalänk
Skrivet av Murtin:

Jag och en kompis har samma problem. Googlade lite och det verkar som det är ett vanligt problem.

Skrivet av bobikong:

Någon mer än jag och min polare som INTE kan lira detta tillsammans i Co-Op?
Det går inte att ansluta till varandras game, och man ''skall försöka igen senare''

Det kan vara så att ditt nat type är strict och då kan man inte joina varandra.

Visa signatur

Maskin 970 Strix | 4770K | 16 GB DDR3 | NH-D15
Nöje Panasonic GX-80 | Samyang MF 14/2,8 | Lumix G 25/1,7 + 35-100/4-5,6
Gear GM900 RGB | GMMK PRO+Gateron Yellow | AKG K7XX+xDuoo TA10-R