Spelfönster minimeras med meddelande "input: hdmi" hela tiden. Hjälp.

Permalänk

Spelfönster minimeras med meddelande "input: hdmi" hela tiden. Hjälp.

Jag installerade precis GTA 4 på datorn. Blev så sugen nu i GTA 5-tider! Hur som helst, jag har ett problem, det går nämligen inte att spela. Menyerna fungerar felfritt, men när jag är inne i game-mode så är det som att spelfönstret minimeras (bilden finns dock kvar, men jag ser på mina övriga bildskärmar att musen kommer fram), spelet fryser till och ljudet loopas i en sekunders-intervaller. Efter några sekunder börjar spelet flyta som vanligt igen, då med meddelande på monitorn. "Input: HDMI". Så börjar hela kalaset om igen efter några sekunder.

Vad kan detta bero på? Jag har ju spelat det förr utan problem. Även då hade jag tre skärmar (på två grafikkort) så där kan väl knappast problemet ligga.

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk

... det är väl adrig så att spelet är införskaffat via... *host* tveksamma medel? GTA IV var väl ökänt för att spöka loss på mindre legala versioner.

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk

Nej nej nej, jag är ett hardcore fan av GTA. Det enda spelet som jag spelar och självfallet köper. Har till och med letat upp alla gamla spel med originalförpackning för att samla på mig Så detta grämer mig verkligen....

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]