Permalänk
Medlem

Loopia eller Crystone

Hej,

Har funderat ett tag nu på att byta leverantör av Webhotell etc. Min nuvarande leverantör är Crystone och om jag ska vara helt ärlig är jag inte särskilt nöjd med dem. Har oerhört stora problem med deras email servers och sen tycker jag deras controlpanel är helt kass.

Tänkte kolla vad ni tycker? Samt även vad ni tycke rom andra leverantörer som till exempel Loopia?

Permalänk
Medlem

Föreningen jag är sekreterare har dock inte använt deras webbhotell (Loopia) men vi har beställt domän hos dem och väntar på faktura så de kan aktivera den. Får se hur de är, men webbhotell kanske någon annan har hos dem och vet bättre hur de är.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Jag har använt Crystone, Binero och City Network. Crystone är sämst av dessa, Binero och City Network tycker jag placerar sig bredvid varandra.

Du kan ju alltid testa City Network nu, ganska billigt - 10kr/månad första året, alltså 120kr för ett år

Visa signatur

Här har jag skrivit lite om hur man kan testa sin hastighet på ett bättre sätt: #13864738

Permalänk
Medlem

Tack för svaren Har beställt från City Network nu, mycket spännande!

Permalänk
Medlem

Jag använder tidigare nämnda CityNetwork och är väldigt nöjd, främst med deras support som hjälper till även om det är mina egna konfigurationer som krånglar.

Vilket webbhotell går in och editerar sina kunders php-filer?

Permalänk
Medlem

Många tänker inte på att det faktiskt fungerar utmärkt att ha utländska leverantörer som exempel godaddy.com eller hostgator.com. De är betydligt billigare och erbjuder betydligt mer för pengarna.

Visa signatur

Desktop: Win7 @ CPU: AMD X4 640 @ 3.5GHz RAM: 16GB DDR3
Server: ESXi @ CPU: AMD FX8120 @ 3.8GHz RAM: 32GB DDR3
Laptop: Lenovo G500 Win8 @ CPU: Intel i5 2.6GHz RAM: 8GB DDR3
NAS: Synology DS211j HDD: 2 x 2TB RAID1
Webb: http://www.ciph.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ciph:

Många tänker inte på att det faktiskt fungerar utmärkt att ha utländska leverantörer som exempel godaddy.com eller hostgator.com. De är betydligt billigare och erbjuder betydligt mer för pengarna.

För mig är supporten viktig och jag vill veta att den finns tillgänglig.

Permalänk
Medlem

citynetwork använder jag mig av dom fungerar jätte bra tycker jag. dock har jag inte haft behov av deras kundservice men jag tycker att det fungerar bra hitil.

Permalänk
Medlem

Har bra erfarenheter av Citynetworks support och deras prestanda är generellt bra. Dock hade jag en incident där de inte meddelande om problemet fören jag frågade och kommit fram att felet måste ligga på deras sida. Annars tycker jag man kan hålla bra koll på http://cnstatus.com/

Permalänk
Medlem

Att ha maskinen stående i sverige är dyrt, då betalat du typ för kort svarts tid också, vilket för visso kan va trevligt. Själv har jag haft https://www.lithiumhosting.com/ nu i två år och är mycket nöjd med dem, här är det cPanel som gäller om någon undrar.

Visa signatur

FreeNAS 3U | 8GB | 2x2x3TB ProxMox i7-8700K | 32GB Desktop Dell 22" | Benq 22" | i5-smth | 16GB | Intel 520 120GB | 500GB | Arch