Störande grannar, tips på dålig musik?

Permalänk

Störande grannar, tips på dålig musik?

Hej alla sweclockare!

Jag har nyss flyttat in i en ny lägenhet och det har på senaste tiden låtit väldigt mycket från lägenheten ovanför oss. Det spelas musik (dålig) på hög volym och det knakar i sängen på nätterna (if you know what I mean). Jag vill nu hämnas, därför frågar jag om tips på riktigt dåliga låtar som låter mycket och som har mycket bas.

Tack på för hand.

P.S No hate. Jag orkar helt enkelt inte med deras musik och vill hinta att de ska sluta. Det är dessutom sista utvägen, eftersom att jag har ringt störningsjouren ett antal gånger och även pratat med killen som hyr den lägenheten. D.S

Permalänk
Medlem

Du ska absolut inte hämnas, ring störningsjouren VARJE gång de spelar musik på hög volym efter "störningstimmar" och anmäl det även till hyresvärden.
Om du börjar hämnas är risken att du blir anmäld av någon annan granne som blir störd av dig och sen kan du stå där med vräkningspapper i handen.
Det lär stå i hyreskontraktet efter vilken tid det ska vara tyst i lägenheten, för min del är det 22:00 som gäller, upprepade klagomål från grannar ger en vräkning.

Edit: du kan ju kika på denna tråd http://www.sweclockers.com/forum/77-ljud/1236029-trott-pa-gra...

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Men vad gör jag om grannen fortsätter förneka att det ens är de som stör? Jag hör ju till och med hur taket skakar av basen.

Grannarna spelar musik både efter och före klockan 22 vilket är tiden som står angiven i reglerna. Men det som oftast är mest störande är på eftermiddagen, då jag har massor av skolarbete att göra. Jag kan dessutom inte lyssna på egen musik eftersom att deras musik överröstar min i hörlurarna. Det gör mig på nerverna och ibland vill jag bara gå upp och kasta en stol på deras högtalare.

Jag har ringt hyresvärden och hon ringde till grannen. Grannen säger då att han sover klockan 10 på vardagar. Det är ren bullshit! Hur ska man förhålla sig till en sådan situation där grannen nekar?

Permalänk
Medlem

Spela helt enkelt in spektaklet. Du har ju allt som behövs.
EDIT: Och spela in fler än ett tillfälle. Så grannen inte bara säger "nej men det var en gång, sorry ska inte hända igen". Spela in ljudet utanför deras dörr. Timestamp or didn't happen.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Smeta in deras dörr med bajs varje gång de spelar högt

Permalänk
Medlem

Prata med de andra grannarna i huset, om han spelar så pass högt som du säger lär det vara flera grannar som hör och störs. Ifall flera grannar ringer hyresvärden och klagar kommer vederbörande att bli tvungen att åtgärda problemet.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Ring till störningsjouren. Så tillvida din fastighetsägare du har anlitar något väktarbolag för just störningsjour. Jag ser att du bor i Borlänge. Bor du hos Stora Tunabyggen tro? De har störningsjour hos Securitas nämligen.

Du ska inte hämnas på något sätt, för det har en tendens att slå tillbaka på dig.

Väktarna som kommer ut för att kontrollera störningen skriver rapport till fastighetsägaren varje gång de är ute på ett sådant "uppdrag" så även om det råkar vara tyst när den är på plats, så skriver de en rapport om varför de var där o.s.v.

Är det så att det stör när väktaren är på plats så blir de störande belagd med en avgift. Inte roligt att behöva betala 1500:- för att man stört sina grannar.

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Som sagt, spela in med video. Spelar dom så högt som du säger så börja filma i din lägenhet, gå sedan upp till grannen och ring på. Filma allt och visa hyresvärden.

Visa signatur
Permalänk

Har en kompis som när han störde sig på grannens oljud (läs sex) sparkade in dörren och skrek in i lägenheten.
Ingen polisanmälan, men någon fick stanna hemma nästa dag för att dörren skulle bli utbytt antagligen.

Lugnt och fint sen.

Kanske inte något jag rekommenderar i första hand, men precis som dig så hade min polare snackat med grannarna ett antal gånger innan det slog slint.

Permalänk

Vad sa killen som hyr lägenheten till dig då? De flesta går säkert med på att sänka volymen. Min granne spelade också så högt ibland att jag stördes, men han var väldigt förstående när jag pratade med honom och sänkte volymen.

Permalänk
Medlem

Det är bara att fortsätta ringa till störningsjouren och även till vicevärden/hyresvärden. Det är inte OK att störa sina grannar och det kan leda till vräkning.
Om du själv "hämnas" kommer du ju bara störa grannarna bredvid/under dig, så kanske de tror att du är ansvarig för allt oljud.

Tänk också att ljud kan sprida sig genom betong/ventilation på olika sätt. Det kan faktiskt vara så att grannen talar sanning. Hade tidigare grannar som pratade högljutt halva nätterna. Var övertygat att det var de rakt under mig, men det visade sig vara en annan lägenhet på våningen under. De under mig uppskattade inte sådär jättemycket att jag stampade i golvet klockan 2 på nätterna

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av cevinchurch:

Men vad gör jag om grannen fortsätter förneka att det ens är de som stör? Jag hör ju till och med hur taket skakar av basen.

Grannarna spelar musik både efter och före klockan 22 vilket är tiden som står angiven i reglerna. Men det som oftast är mest störande är på eftermiddagen, då jag har massor av skolarbete att göra. Jag kan dessutom inte lyssna på egen musik eftersom att deras musik överröstar min i hörlurarna. Det gör mig på nerverna och ibland vill jag bara gå upp och kasta en stol på deras högtalare.

Jag har ringt hyresvärden och hon ringde till grannen. Grannen säger då att han sover klockan 10 på vardagar. Det är ren bullshit! Hur ska man förhålla sig till en sådan situation där grannen nekar?

Ring upp hyresvärden efter kl. 10 och håll upp telefonen mot taket så att han/hon hör? Eller spela in en video-film som bevis.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Superlim i nyckelhålet när dom inte e hemma

Permalänk

Bjud in väktarna på kaffe när du tror dom ska spela musik, gjorde jag efter ex antal missade koll, vips fick dom 1500kr mindre till nöje.
Tror starkt att grannen fick varning när väktarna var på väg hit och stängde av musiken, för musiken åkte på igen när väktarna åkte iväg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

som sagt. ställ dig i trappen o lyssna vid varje dörr så du är säker på vart det kommer ifrån. sen filma spektaklet så ljudet fångas på film utanför dennes dörr...spela musik får man göra på dagarna..men det får som sagt inte störa grannarna fast det är mitt på blanka dagen..du ska kunna ha ditt eget privatliv i din lägenhet

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

PL400 i dörrkarmen?

Permalänk
Medlem

Min åsikt är att normala högtalare borde förbjudas för privat bruk till förmån för moderna teknologier som Audio Spotlight. Googla/YouTube'a så får ni se vad det är. Människans evolution har genom tiotals och hundratals årtusenden faktiskt INTE ackompanjerats och formats av elektronisk (o)ljud. Tyvärr har mångas hälsa tvingats till knä och grav till förmån för vissa industrier.

Visa signatur

Dator: Top Secret Ancient Artefact

Permalänk
Medlem

För att vara lite on topic så skulle jag spelat:

Låten kanske inte har någon bas men fyfan vad jobbig den är. Annars om du vill ha bas så kan du lyssna på:

Bass boostad version av ^ https://www.youtube.com/watch?v=dPVSrqsopiQ.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Sen spelar det ju ingen roll ifall dom spelar efter störningstimmarna..

Min f.d. granne skickade störningsjouren när jag spelade musik klockan 18 på en lördag så..

Var inte superhögt heller, vanliga datorhögtalare med en liten subbas.

DÄRFÖR bor jag i villa nu, saknar inte lägenheten om vi säger så För man vet aldrig vad man får för grannar runt sig..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

För att vara lite on topic så skulle jag spelat:

https://www.youtube.com/watch?v=QBP8imm03Mo

Låten kanske inte har någon bas men fyfan vad jobbig den är. Annars om du vill ha bas så kan du lyssna på:

https://www.youtube.com/watch?v=t3a6QrXYAoA

Bass boostad version av ^ https://www.youtube.com/watch?v=dPVSrqsopiQ.

Jag tror inte resten av grannarna önskar vare sig högtalar-invadering eller högtalar-krig. TS gör bäst att lyssna på de intelligenta gossar som råder till att undvika ytterligare egoism.

Skrivet av MasteraCe:

Sen spelar det ju ingen roll ifall dom spelar efter störningstimmarna..

Min f.d. granne skickade störningsjouren när jag spelade musik klockan 18 på en lördag så..

Var inte superhögt heller, vanliga datorhögtalare med en liten subbas.

DÄRFÖR bor jag i villa nu, saknar inte lägenheten om vi säger så För man vet aldrig vad man får för grannar runt sig..

Hemska grannar som vill ha frid i sitt eget hem eller hur ? Usch...
Vad spelar det för roll vilken tid det är ? Folk (tillhör själv dem, och känner andra även) störs och mår mentalt och till och med fysiskt dåligt av en rad olika orsaker: Genetisk oförmåga, tillfällig sjukdom, permanent sjukdom, arbetstider, skador (som påverkar en psykiskt), behöver vila/sova/koppla av/studera/allmän koncentrering, osv. Och nej, de som behöver frid (tystnad) är inte de som skall köpa sig en villa. Jag vet att du inte skrev det, men jag har läst lite här och där av arroganta egoister.

Det är väldigt enkel logik egentligen:

* De som störs kan inte "stänga öronen", och även om de kunde så hadde de missat om nån ringe på dörren/telefonen och om någon i lägenheten ropade på en. Dessutom skulle man inte kunna lyssna på medie-enheter...som man kör på normal volym. Av samma anledning så är öronproppar uteslutna.

* De som stör (spelar musik osv) kan:
1. Använda något som heter hörlurar. Har funnits i många årtionden. och sedan ganska många år även i sladdlösa varianter, fiffigt va ?
2. Ja, köpa sig en villa om nu inte hörlurar duger. (Se dock till att inte störa de nya grannarna nu pga en multiplicering (höjning) av (o)ljudvolym som man gärna vill ta sig till.

Visa signatur

Dator: Top Secret Ancient Artefact

Permalänk
Medlem

När jag och brorsan bodde i lägenhet hade jag ovanför mitt rum grannar som gilla att låta mycket när dom gjorde sitt. Jag svara tillbaka med att fejk låta som dom så högt jag bara kunde då blev det tyst och efter det hörde jag dom inte mer. Musik är en annan femma då fungerar nog antingen prata med dom eller ringa väktare bäst.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3l:

Ring till störningsjouren. Så tillvida din fastighetsägare du har anlitar något väktarbolag för just störningsjour. Jag ser att du bor i Borlänge. Bor du hos Stora Tunabyggen tro? De har störningsjour hos Securitas nämligen.

Du ska inte hämnas på något sätt, för det har en tendens att slå tillbaka på dig.

Väktarna som kommer ut för att kontrollera störningen skriver rapport till fastighetsägaren varje gång de är ute på ett sådant "uppdrag" så även om det råkar vara tyst när den är på plats, så skriver de en rapport om varför de var där o.s.v.

Är det så att det stör när väktaren är på plats så blir de störande belagd med en avgift. Inte roligt att behöva betala 1500:- för att man stört sina grannar.

Lyssna på Ang3l, har din fastighetsägare störningsjour så nyttja denna. Hämndaktioner kommer bara att resultera i problem för dig själv.
Störningsjouren är två objektiva väktare som kommer rapportera vad de hör till fastighetsägaren, ibland hinner kommer de inte vara på plats i tid för att höra något anmärkningsvärt (har jobbat som väktara och vart med om hundratals åtagande för störningsjour, ibland hinner man inte fram i tid för den högljudda förfesten 23:00 så då kan man inte rapportera något mer en "lungt vid angkomst", men i övriga fall så kommer väktarna säga till din granne samt skriva rapport om störande ljud), upprepade anmälningar kommer förmodligen inte gå förbi hyresvärden.
Sen kan det även vara så att din lägenhet är lite för lyhörd och knakande i sänggavlarna vid lite sänghalmsromantik inte borde höras, i så fall kan även ett klagomål hos Hyresgästföreningen vara till nytta för att lyfta din bostadsstandard.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cevinchurch:

Hej alla sweclockare!

Jag har nyss flyttat in i en ny lägenhet och det har på senaste tiden låtit väldigt mycket från lägenheten ovanför oss. Det spelas musik (dålig) på hög volym och det knakar i sängen på nätterna (if you know what I mean). Jag vill nu hämnas, därför frågar jag om tips på riktigt dåliga låtar som låter mycket och som har mycket bas.

Tack på för hand.

P.S No hate. Jag orkar helt enkelt inte med deras musik och vill hinta att de ska sluta. Det är dessutom sista utvägen, eftersom att jag har ringt störningsjouren ett antal gånger och även pratat med killen som hyr den lägenheten. D.S

Om du inte är 12år så gå upp och knacka på när musiken spelas så sent att du störs.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har du cash??
http://www.thomann.de/se/the_box_cl_115_sub.htm
http://www.jula.se/silvertejp-25-m-503030

Tejpa upp detta aset i taket ska du se att det blir tyst där uppe!

Permalänk
Medlem

Var en man! Knacka på dörren och säg exakt vad du tänker, vänligt men bestämt.
Ta inga fegisgenvägar, som klister i låset, smeta bajs på dörren (som enligt mig är ett mycket konstigt förslag, och jag skulle inte vilja ha den medlemmen i min trappa) eller ringa någon vaktpolis/störningsjour.

Jag tycker det är fega stackare som gör så, och ärligt talat, så tycker jag synd om er!
Och inte nog med det, jag tycker ni har ett kraftigt fel i skallen som inte har k*k nog för att säga vad ni har för problem till själva problemet.

Ska det vara så svårt? Jag vet om att det är jobbigt, tro inget annat. Men min erfarenhet är att det är den bästa lösningen. Och framförallt, egenkänslan stärker en! Det känns bra att köra med raka rör. Jag har stått där framför idioten och sagt till han/hon vad jag inte tycker är ok.
Det är första steget.
Hjälper inte det, ja då kommer bajset

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Ovanför? Då måste du isf montera högtalarna i taket - "Ditt tak" eller rättare sagt "deras golv" ska agera subwoofer!!

Det där med bajs verkar vara ett hett ämne, så jag ger väl tips på en låt som får dom att bajsa ner sej, o som egentligen kanske är mer lämplig som inbrottslarm för villa, bil, lagerlokaler, företag etc då inkräktarna skulle dö av skräck:
http://www.youtube.com/watch?v=shLboPmbibM
Inte mycket bas iofs men du kan ju höja volymen o låta den gå när du ändå inte är hemma

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Tänk på att din plan kan kan skjuta dig i foten om grannarna under börjar störa sig på dig

Permalänk
Medlem

Vet hur det är att ha störande grannar hade en socialtjänstlägenhet under mig och, ibland på fyllan/droger så gjorde min granne kaffeved av lägenheten och sedan gav sig ut på bersärkargång i trapphuset, som tur är hade man låst men det var bara att ringa polisen som sedan släpade iväg honom. var lite olustigt att smyga ner och öppna för polisen när man såg blod överallt och massor med skrik ifrån lägenheten. Han hade förmodligen både slagit sin sambo och sina köksluckor sönder och samman. Så var det hela tiden där jag bodde, alla möjliga grannar flyttade men den lägenheten bestod och nytt folk som agerade likadant hade en förmåga att hitta dit. Kommunen måste betalt väldigt fin hyra eftersom alla klagomål åkte i papperskorgen.

Så länge folk har roligt och det är lite liv, musik så bryr jag mig inte men bråk och skrik accepterar jag inte. Skulle aldrig få för mig att hämnas speciellt inte med musik man själv inte tycker om, om man ändå ska hämnas så ska man väl ändå njuta av hämnden.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Smeta in deras dörr med bajs varje gång de spelar högt

Ganska dåligt förslag enligt mig. Så elak är jag inte.

Permalänk
Skrivet av akka:

Prata med de andra grannarna i huset, om han spelar så pass högt som du säger lär det vara flera grannar som hör och störs. Ifall flera grannar ringer hyresvärden och klagar kommer vederbörande att bli tvungen att åtgärda problemet.

Har pratat med två andra grannar. Både håller med om att paret som bor ovanför mig stör. Men det verkar som att de inte orkar ringa längre.

Skrivet av Ang3l:

Ring till störningsjouren. Så tillvida din fastighetsägare du har anlitar något väktarbolag för just störningsjour. Jag ser att du bor i Borlänge. Bor du hos Stora Tunabyggen tro? De har störningsjour hos Securitas nämligen.

Du ska inte hämnas på något sätt, för det har en tendens att slå tillbaka på dig.

Väktarna som kommer ut för att kontrollera störningen skriver rapport till fastighetsägaren varje gång de är ute på ett sådant "uppdrag" så även om det råkar vara tyst när den är på plats, så skriver de en rapport om varför de var där o.s.v.

Är det så att det stör när väktaren är på plats så blir de störande belagd med en avgift. Inte roligt att behöva betala 1500:- för att man stört sina grannar.

Jag bor hos Stora Tunabyggen, japp! Jag har som sagt ringt Securitas ett antal gånger, en natt blev det upp till 5 gånger och ändå så slutade paret inte spela musik. Detta var sent på kvällen. Till slut blev jag arg och skrek i trappuppgången att de skulle hålla käften. Då kom pundarna och bankade hysteriskt på vår dörr, som om det var vi som hade gjort något fel.

När jag flyttar härifrån (vilket jag inom en snar framtid kommer att göra) så ska jag minsann hämnas, det kan du skriva upp!

Skrivet av Frystpingvin:

Vad sa killen som hyr lägenheten till dig då? De flesta går säkert med på att sänka volymen. Min granne spelade också så högt ibland att jag stördes, men han var väldigt förstående när jag pratade med honom och sänkte volymen.

Jag har gått upp och frågat om paret kan sänka volymen vid två tillfällen och båda gånger har han sagt ja. Efter ungefär en halvtimma eller tre kvart börjar det om igen. Ingen j*vla hänsyn.

Skrivet av Skuggan74:

Om du inte är 12år så gå upp och knacka på när musiken spelas så sent att du störs.

Skickades från m.sweclockers.com

Du, jag har redan gjort det och han har absolut ingen jävla hänsyn. Och tror du på riktigt att någon vuxen lyssnar på en 16-årig kille med lite fjun på hakan?

Skrivet av skog1s:

Var en man! Knacka på dörren och säg exakt vad du tänker, vänligt men bestämt.
Ta inga fegisgenvägar, som klister i låset, smeta bajs på dörren (som enligt mig är ett mycket konstigt förslag, och jag skulle inte vilja ha den medlemmen i min trappa) eller ringa någon vaktpolis/störningsjour.

Jag tycker det är fega stackare som gör så, och ärligt talat, så tycker jag synd om er!
Och inte nog med det, jag tycker ni har ett kraftigt fel i skallen som inte har k*k nog för att säga vad ni har för problem till själva problemet.

Ska det vara så svårt? Jag vet om att det är jobbigt, tro inget annat. Men min erfarenhet är att det är den bästa lösningen. Och framförallt, egenkänslan stärker en! Det känns bra att köra med raka rör. Jag har stått där framför idioten och sagt till han/hon vad jag inte tycker är ok.
Det är första steget.
Hjälper inte det, ja då kommer bajset

Som sagt har jag redan försökt att knacka på och fråga om de kan sänka, men det har inte hjälpt någonting. Jag ska i alla fall flytta snart (enbart på grund av grannar), så det ska bli skönt att slippa dessa pundare!