Dota 2 vs League of Legends

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Herregud har dom inte fattat det ännu? *Facepalm*

Det verkar inte bättre.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Friterad:

Herregud har dom inte fattat det ännu? *Facepalm*

Dom tror att det är delay för att det är olika turning speed och cast speed för olika heroes.

Jag har lirat LoL runt 300 games och ja det är som HoN direkt ingen cast speed eller turning speed.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

Det verkar inte bättre.

Hur menar du? Om jag får gissa så menar du alltså att det är dåligt med turning speed osv?
Vad är dåligt med det? Motivera, det finns inget "bra eller dåligt" rakt av när det gäller detta
utan det handlar mest om vana tror jag i alla fall. Sedan enligt min åsikt så är det (som jag skrev i ett tidigare inlägg)
mer logiskt att om en hero är långsam i movement speed ska den inte vara snabb i turningspeed
för det är egentligen samma sak: movement betyder rörelse, och rörelse innebär ju inte bara att man går/springer
utan även då när man vänder sig om. Så enligt mig är det mer logiskt, och svårare (earlygame då).

Skrivet av tvelander:

Dom tror att det är delay för att det är olika turning speed och cast speed för olika heroes.

Jag har lirat LoL runt 300 games och ja det är som HoN direkt ingen cast speed eller turning speed.

Påstår man något sådant har man förmodligen inte spelat mer än ett halvt game i Dota och
säkerligen en av dom långsammare heroesen. Inte nära dugligt för att kunna ha en åsikt om det hela.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Varför inte?

Att spelet är svårt och att motståndet är svårt är två olika saker.

Men om det finns motståndare som är bättre än dig så är väl spelet svårt? Det svåra ligger i att utmanöverera sina motståndare precis som i Dota/HoN/Starcraft/5 i rad. Om du sedan möter någon bättre så blir det svårt och om du möter någon dålig så blir det lätt. Att lära sig mekanikerna är väl bara startsträckan? Alltså är väl inget spel svårare än det andra. (Möjligtvis med undantag för 5 i rad)

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Skrivet av Limerence:

Jag har alltid trott att det är ilärningskurvan som gjort att folk med lite lägre IQ föredrar lol? Mekanikerna är ju fler och svårare i dota vilket inte bara gör det till strategiskt intressantare spel utan också svårt för vissa att förstå/lära sig. Detta är min objektiva syn på det hela.

Skickades från m.sweclockers.com

Från den synvinkeln så är väl alla Europa Universalis spelare Einsteins?

Men tror faktiskt du är lite fel ute. Bara för att man har lågt IQ behöver man inte ha svårare för mekaniker utan snarare för att tänka, borde inte det göra lol svårare eftersom man inte kan vinna på bara mekaniker så särkilt länge?
Dessutom så vet jag inte riktigt varifrån du har fått iden att folk som spelar Lol har lägre IQ. Det är lika sant som att alla muslimer är terrorister.

Visa signatur

i5 4670k @ 4ghz - MSI Z87 G45 - 8GB Corsair Vengance CL9 1600Mhz - XFX 80+ Bronze 750W - MSI GTX 780 @1218Mhz

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av FinApelsin:

Men om det finns motståndare som är bättre än dig så är väl spelet svårt? Det svåra ligger i att utmanöverera sina motståndare precis som i Dota/HoN/Starcraft/5 i rad. Om du sedan möter någon bättre så blir det svårt och om du möter någon dålig så blir det lätt. Att lära sig mekanikerna är väl bara startsträckan? Alltså är väl inget spel svårare än det andra. (Möjligtvis med undantag för 5 i rad)

Nej, då har du svårt motstånd i ett enkelt spel.

Ta Quake t.ex, ett väldigt simpelt spel med otroligt hårt motstånd.

LoL har färre mekaniker att hålla reda på och därmed är det det simplare spelet.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Det går inte att spela ut LoL bara för att det saknar denys. Massa olika champs med olika och hybrid builds med mycket fokus på ganks och jungle/map control.
Mer folk spelar LoL och gillar den mer för att det händer mer på kortare tid. Mindre tid slösas på farming och mer på objectives (towers/ganks/red,blue buffs etc). Det händer mer, helt enkelt.

Det pågår VM i LoL just nu och inatt så spelade kinesiska OMG mot koreanska SK. En speciell grej med det spelet är att efter Sk gankade mid o dödade midlanern så gjorde de en mega push, tog alla tre mid towers och inhib/barracks. Det här hände i 11e minut av matchen. När händer nåt lika roligt i Dota2 under så kort tid?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

Det går inte att spela ut LoL bara för att det saknar denys. Massa olika champs med olika och hybrid builds med mycket fokus på ganks och jungle/map control.
Mer folk spelar LoL och gillar den mer för att det händer mer på kortare tid. Mindre tid slösas på farming och mer på objectives (towers/ganks/red,blue buffs etc). Det händer mer, helt enkelt.

Det pågår VM i LoL just nu och inatt så spelade kinesiska OMG mot koreanska SK. En speciell grej med det spelet är att efter Sk gankade mid o dödade midlanern så gjorde de en mega push, tog alla tre mid towers och inhib/barracks. Det här hände i 11e minut av matchen. När händer nåt lika roligt i Dota2 under så kort tid?

I somras spelade Svenska Alliance mot NaVi. Efter 16 minuter hade Alliance bara sina inre torn (tier 3) kvar utan att ha slagit ned ett enda av NaVis. Alliance lyckades ändå vända och vinna. Nu är jag mer av en casual gamer så jag kan inte svara på vilken turnering det var, men det var den som sändes på 6an i somras. Sorry om jag spoilat något, men det är ju ändå ett par månader sen

Går man en pushorienterad strategi i Dota så går det rätt fort. Ser dock sällan det i mina games i normal bracket.

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Medlem

Vad jobbigt det måste vara att vara tonåring idag. Det ska tjafsas om Linux/Windows, Volvo/SAAB, Dota/LoL osv. Som om man alltid måste rangordna allt.

Jag gillar båda spelen. Helt otroligt va?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dallaboo:

Det går inte att spela ut LoL bara för att det saknar denys. Massa olika champs med olika och hybrid builds med mycket fokus på ganks och jungle/map control.
Mer folk spelar LoL och gillar den mer för att det händer mer på kortare tid. Mindre tid slösas på farming och mer på objectives (towers/ganks/red,blue buffs etc). Det händer mer, helt enkelt.

Det pågår VM i LoL just nu och inatt så spelade kinesiska OMG mot koreanska SK. En speciell grej med det spelet är att efter Sk gankade mid o dödade midlanern så gjorde de en mega push, tog alla tre mid towers och inhib/barracks. Det här hände i 11e minut av matchen. När händer nåt lika roligt i Dota2 under så kort tid?

När händer något lika roligt u say?
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=FhbO... - Under 8 minuters baracker och GG.
Alliance, världens bästa dotalag, helsvenskt. <3

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av WoG:

När händer något lika roligt u say?
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=FhbO... - Under 8 minuters baracker och GG.
Alliance, världens bästa dotalag, helsvenskt. <3

Haha, sjukt game

Ont: Fy fan vilken onödig tråd, svär på att OP är ett troll som bara vill ha en stor tråd. Finns ingenting av värde i en sådan här tråd och jag förstår inte hur ett seriöst forum som sweclockers inte tar bort sånt här omgående.

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

När händer något lika roligt u say?
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=FhbO... - Under 8 minuters baracker och GG.
Alliance, världens bästa dotalag, helsvenskt. <3

Jag tänkte posta den!

Än mer imponerande var Fanatic som lyckades ta rax (melee + ranged) på 9 min och ändå förlora matchen Tror det var mot EG men är inte säker.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, då har du svårt motstånd i ett enkelt spel.

Ta Quake t.ex, ett väldigt simpelt spel med otroligt hårt motstånd.

LoL har färre mekaniker att hålla reda på och därmed är det det simplare spelet.

... och därav är motståndet hårdare i LoL? Borde inte slutsatsen bli det?

LoL har tagit bort en del onödigt från Dota och fokuserar på lagspel. There is no I in T-E-A-M.

Lägger ner flameandet nu, jag är säkert dubbelt så gammal som dig eller inte långt ifrån. Puss å kram!

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av bobbeyblade:

... och därav är motståndet hårdare i LoL? Borde inte slutsatsen bli det?

LoL har tagit bort en del onödigt från Dota och fokuserar på lagspel. There is no I in T-E-A-M.

Lägger ner flameandet nu, jag är säkert dubbelt så gammal som dig eller inte långt ifrån. Puss å kram!

Vadå tagit bort allt onödigt DET ÄR 2 HELT OLIKA SPEL.
Det är fan som att jämföra CS:GO med CS 1.6.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av bobbeyblade:

... och därav är motståndet hårdare i LoL? Borde inte slutsatsen bli det?

LoL har tagit bort en del onödigt från Dota och fokuserar på lagspel. There is no I in T-E-A-M.

Lägger ner flameandet nu, jag är säkert dubbelt så gammal som dig eller inte långt ifrån. Puss å kram!

Varför skulle slutsatsen bli det?
Jag skulle själv säga att utefter vad folk säger, både proffs och "vanligt folk", så skulle DotA ha svårare motstånd.

LoL har tagit bort vitala saker ur spelet och då fått fram ett simplare, långt mer casual spel.

Jag har inte flame'at någonting, förutom LoL kanske, så det vet jag inte vart du får ifrån.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Vadå tagit bort allt onödigt DET ÄR 2 HELT OLIKA SPEL.
Det är fan som att jämföra CS:GO med CS 1.6.

Det är inte som att jämföra cs:go med cs 1.6 då cs:go är helt uppbyggt på cs 1.6 medans lol och dota2 är helt olika spel i moba världen. En bättre jämföring borde vara gta och saints row.

P.S
Kunde ej låta bli, sorry för off topic
D.S

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av running_wild:

Det är inte som att jämföra cs:go med cs 1.6 då cs:go är helt uppbyggt på cs 1.6 medans lol och dota2 är helt olika spel i moba världen. En bättre jämföring borde vara gta och saints row.

P.S
Kunde ej låta bli, sorry för off topic
D.S

Skit samma folk jämför hela jävla tiden.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Det är inte som att jämföra cs:go med cs 1.6 då cs:go är helt uppbyggt på cs 1.6 medans lol och dota2 är helt olika spel i moba världen. En bättre jämföring borde vara gta och saints row.

P.S
Kunde ej låta bli, sorry för off topic
D.S

Håller med båda. Spelen är väldigt olika, men det går inte att komma ifrån att LoL har 100% av grunden i Dota, sedan har de modifierat och ändrat vissa mechanics.

Inte direkt förvånande då några som utvecklade dota tidigare nu jobbar för riot.

Men tacka vet jag icefrog

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Skrivet av TheWolfbane:

Spela "Smite" istället.

100% skillshots, även auto attacks är skillshots, och se spelet i 3rd person perspective istället för sketen top view. Ta ifall och testa smite du kommer inte ångra dig. Du kommer så mycket närmare själva spelande/fighten. Oerhört mycker bättre.

Jag spelade LOL i många, många månader, har minst 5st level 30 konton och spelade länge på kontona efter dom blev level. Varför flera konton = Jag började lira LOL i början av LOL, och när jag jag skulle lära kompisar spela med så ska man inte kasta in nybörjare med level 30 konton därför skapade jag nya konton för lära kompisar spelet.

Men när jag snubblade över SMITE, så slutade jag med LOL omedelbart... Smite är minst 10ggr bättre än LOL.

Om du vill titta på spelet så testa denna streamen.
http://www.twitch.tv/smitegame

Håller med ''Smite'' är det bästa MOBA spelet just nu

Visa signatur

| Intel i9 10900KF + Fractal Design Celsius S24 + 2x Noctua NF-F12 iPPC-2000 | Kingston HyperX Predator 32GB 3600MHz | Asus ROG Strix Z490-F Gaming | Nvidia GeForce RTX 2080 Super FE | Corsair RM 660x | Phanteks Eclipse P400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Inte direkt förvånande då några som utvecklade dota tidigare nu jobbar för riot.

Ville bara tillägga att det finns 3 personer som jobbat på DotA modden, Eul, Guinsoo och Icefrog. Eul jobbar på Valve, Guinsoo har hand om LoL och IceFrog uppdaterar DotA modden och är nog anställd på Valve. Av dessa 3 är det Guinsoo som ansågs vara den sämsta utvecklaren då DotA under hans utveckling var extremt obalanserat... hm.. låter lite som...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cjal:

Ville bara tillägga att det finns 3 personer som jobbat på DotA modden, Eul, Guinsoo och Icefrog. Eul jobbar på Valve, Guinsoo har hand om LoL och IceFrog uppdaterar DotA modden och är nog anställd på Valve. Av dessa 3 är det Guinsoo som ansågs vara den sämsta utvecklaren då DotA under hans utveckling var extremt obalanserat... hm.. låter lite som...

Hahahahahaha

Har inte direkt koll på vad vilka gör, men det låter mycket rimligt

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Varför skulle slutsatsen bli det?
Jag skulle själv säga att utefter vad folk säger, både proffs och "vanligt folk", så skulle DotA ha svårare motstånd.

LoL har tagit bort vitala saker ur spelet och då fått fram ett simplare, långt mer casual spel.

Jag har inte flame'at någonting, förutom LoL kanske, så det vet jag inte vart du får ifrån.

Ja men frågar du Dota2 spelare är det klart de säger så, varför skulle de spela Dota om de föredrog LoL?
Har inte hört ngn LoL spelare säga att de spelar det för att de är för kassa på Dota2 men de kanske de sagt till dig?

LOL är mer lagbaserat och Dota2 mer individuellt om. Man spelar själv dvs,
prova kika på LoLs world series semifinaler på lördag så kanske du får upp ögonen för hur LoL spelas på en hög nivå. Solo q är väldigt annorlunda.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

Ja men frågar du Dota2 spelare är det klart de säger så, varför skulle de spela Dota om de föredrog LoL?
Har inte hört ngn LoL spelare säga att de spelar det för att de är för kassa på Dota2 men de kanske de sagt till dig?

LOL är mer lagbaserat och Dota2 mer individuellt om. Man spelar själv dvs,
prova kika på LoLs world series semifinaler på lördag så kanske du får upp ögonen för hur LoL spelas på en hög nivå. Solo q är väldigt annorlunda.

0.o?

Sa du precis att det är skillnad på hur mycket teamwork som behövs i Dota och LoL?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av bobbeyblade:

Ja men frågar du Dota2 spelare är det klart de säger så, varför skulle de spela Dota om de föredrog LoL?
Har inte hört ngn LoL spelare säga att de spelar det för att de är för kassa på Dota2 men de kanske de sagt till dig?

LOL är mer lagbaserat och Dota2 mer individuellt om. Man spelar själv dvs,
prova kika på LoLs world series semifinaler på lördag så kanske du får upp ögonen för hur LoL spelas på en hög nivå. Solo q är väldigt annorlunda.

Ja, det finns proffsspelare som gått över till LoL för att det varit enklare där, du får själv leta upp intervjuerna, och du måste drömma om du anser LoL var mer lagbaserat.

Nog för att det finns större utrymme i DotA för högre individuell skillcap med tanke på fler och svårare mekaniker, men att det skulle ta bort några av lagaspekterna stämmer inte.

Prova du att kika på DotA's International, senaste finalen med svenska Alliance till exempel, så får du upp ögonen för hur DotA spelas (och hur ett ARTS ska spelas) på en hög nivå.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, det finns proffsspelare som gått över till LoL för att det varit enklare där, du får själv leta upp intervjuerna, och du måste drömma om du anser LoL var mer lagbaserat.

Nog för att det finns större utrymme i DotA för högre individuell skillcap med tanke på fler och svårare mekaniker, men att det skulle ta bort några av lagaspekterna stämmer inte.

Prova du att kika på DotA's International, senaste finalen med svenska Alliance till exempel, så får du upp ögonen för hur DotA spelas (och hur ett ARTS ska spelas) på en hög nivå.

Hittar inga sådana intervjuer öht, kan du namedroppa vem det handlar om?

Jag såg finalen på sexan å det är klart det ingår lagspel, men det är inte jag som bashar alla spelare
som spelar Dota2 det är du som bashar alla spelare som spelar LoL som mindre intelligenta ufon.

Tycker fortfarande du ska kika på LCS semifinalerna på Lördag kl 21 börjar de på Twitch.tv eller Youtube (lolchampseries)
det är inte som det var för 2 år sedan.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

Hittar inga sådana intervjuer öht, kan du namedroppa vem det handlar om?

Jag såg finalen på sexan å det är klart det ingår lagspel, men det är inte jag som bashar alla spelare
som spelar Dota2 det är du som bashar alla spelare som spelar LoL som mindre intelligenta ufon.

Tycker fortfarande du ska kika på LCS semifinalerna på Lördag kl 21 börjar de på Twitch.tv eller Youtube (lolchampseries)
det är inte som det var för 2 år sedan.

matchen iaf från alliance
http://www.dota2.com/tournaments/international/game/44/

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

Alla är jättesnälla i Dota 2 verkligen... Är alla som spelar Dora 2 P12:or som du?

Valve köper inte in sig ngn stans? Varför har LOL streamar på twit h lika många viewers utan event som Dota2 Hade under senaste stora events om det är så jävla kul att titta på Dota2? Menar de har färre än Heroes of Warcraft nu som är ett kortspel på datorn.

Skickades från m.sweclockers.com

League of legends har många viewers på Twitch för att det är många tolvåringar som hänger på de efterblivna streamersen där. Generellt sett skulle jag nog säga att en Dota spelare är mer mogen i RIKTIGA livet än en LOL spelare är, och även äldre.

Även om de populära streamersen på Twitch hade spelat Dota/Sc2, så hade jag inte kollat på dem. De är totalt efterblivna..

Sen till Stora events. Valve har aldrig gjort en LoL. RIOT har köpt in sig ÖVERALLT DÄR DOM VARIT. Dom PUNGAR UT PENGAR för att marknadsföra sitt cancerspel. I början av LoL, i betan, så använde en av Dotaskaparna en av de största Dota community webbsidorna till att marknadsföra LoL och sen stängde han ner sidan och tog den med sig så INGEN kunde använda den.

I dota klienten kan man kolla på turneringarna. En STOR del av viewersen va inte på Twitch. Och gissa vad, DOTA 2 visas på Svensk TV, det gör inte LoL.

Valve har aldrig KÖPT sig fram för att få fram Dota 2. Dota 2 har en community som står för 99% av turneringarna, events osv. Det Valve står för är THE INTERNATIONALS som är VÄRLDENS största Gaming-turnering, ja även större än lols pissturnerningar. Om du missat så var prispengarna HELT OCH HÅLLET community funded. Minns inte hur procenten låg på hur mycket som gick till spelarna jämt mot Valve, men större delen gick till spelarna.

Skrivet av bobbeyblade:

Ja men frågar du Dota2 spelare är det klart de säger så, varför skulle de spela Dota om de föredrog LoL?
Har inte hört ngn LoL spelare säga att de spelar det för att de är för kassa på Dota2 men de kanske de sagt till dig?

LOL är mer lagbaserat och Dota2 mer individuellt om. Man spelar själv dvs,
prova kika på LoLs world series semifinaler på lördag så kanske du får upp ögonen för hur LoL spelas på en hög nivå. Solo q är väldigt annorlunda.

Du har fått det helt om bakfoten. Du kan inte vinna ett game Dota 2, public eller Turnering, utan teamplay. Därav finns det mycket rage mot ryssar osv, för de inte kan engelska och inte kan spela med engelsktalande spelare.

Prospelare från LoL har själva gått ut och sagt att League of legends är ett lättare spel, och de var även en spelare som vunnit flera stora turneringar.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av bobbeyblade:

Hittar inga sådana intervjuer öht, kan du namedroppa vem det handlar om?

Jag såg finalen på sexan å det är klart det ingår lagspel, men det är inte jag som bashar alla spelare
som spelar Dota2 det är du som bashar alla spelare som spelar LoL som mindre intelligenta ufon.

Tycker fortfarande du ska kika på LCS semifinalerna på Lördag kl 21 börjar de på Twitch.tv eller Youtube (lolchampseries)
det är inte som det var för 2 år sedan.

Nej, jag har inget intresse av att följa LoL-spelare så det orkar jag inte gräva i.

Jag "bashar" inga spelare, du gör det för personligt, det är endast spelen jag diskuterar.

Nej, jag kommer inte slösa tid på att titta på semifinalerna, även den långsammaste DotA-match innehåller mer av värde än vilken LoL-match som helst, inte minst på grund av kommentatorerna.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Vilket snack det är om att LoL är "lättare". Fler mechanics gör inte automatiskt ett spel roligare, och det finns aldrig något som heter "lätt" i PvP.

Har du en lätt match i LoL så möter du spelare som en väldigt mycket sämre än dig själv, precis som i alla andra PvP-spel.

Varför har folk behovet att sitta och basha X för att de själva föredrar/gillar/spelar/äger Y?

* Hästpolo är en bättre sport än fotboll för det finns fler regler.
* En armékniv är bättre än en kökskniv för det finns fler funktioner.
* Kinesiska tangentbord är bättre än västerländska för det finns fler knappar.
* Hajar är bättre djur än människor för de har fler tänder.
* Schack är ett lätt spel för det finns bara 9 pjäser och alla som spelar det är dumma i huvudet.

Osv.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, jag har inget intresse av att följa LoL-spelare så det orkar jag inte gräva i.

Jag "bashar" inga spelare, du gör det för personligt, det är endast spelen jag diskuterar.

Nej, jag kommer inte slösa tid på att titta på semifinalerna, även den långsammaste DotA-match innehåller mer av värde än vilken LoL-match som helst, inte minst på grund av kommentatorerna.

Du är rädd, men det är ok!

Eh kommentatorerna? Seriöst ingen större skillnad.

Jaja smaken är som baken, jag bryr mig inte så länge jag har någon att spela mot i LoL.

Kanske spelar lite Dota2 igen i framtiden, har polare som spelar det, fast de verkar ha tröttnat sista tiden iofs... Ingen av dem hade spelat på två veckor enligt steam.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB