söker efter en ovanlig backuplösning.

Permalänk
Medlem

söker efter en ovanlig backuplösning.

Hej,

Jag letar efter ett program till windows som gör att, varje gång jag raderar en fil, så ska den automatik hamna i en special mapp, där ska den ligga i 30 dagar, sedan raderas.

finns det något sånt program?

Permalänk
Medlem

Många NAS'ar gör såkallade "snapshots" numera, så i mån av utrymme så sparas allting.
Min ReadyNAS har en "recyclebin" funktion som gör exakt vad du efterfrågar, d.v.s lägger borttagna filer i en mapp och tar bort dom efter en viss tid (eller när det specificerade utrymmet tar slut).

Permalänk
Skrivet av nabil_akhlaque:

Hej,

Jag letar efter ett program till windows som gör att, varje gång jag raderar en fil, så ska den automatik hamna i en special mapp, där ska den ligga i 30 dagar, sedan raderas.

finns det något sånt program?

Är det inte så papperskorgen fungerar, om inte, kan man inte ställa in att filerna bara skall behållas i 30 dagar?

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Är det inte så papperskorgen fungerar, om inte, kan man inte ställa in att filerna bara skall behållas i 30 dagar?

tror inte man kan ställa in antal datar i paperskorgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Många NAS'ar gör såkallade "snapshots" numera, så i mån av utrymme så sparas allting.
Min ReadyNAS har en "recyclebin" funktion som gör exakt vad du efterfrågar, d.v.s lägger borttagna filer i en mapp och tar bort dom efter en viss tid (eller när det specificerade utrymmet tar slut).

jo, det vet jag om, skulle vilja ha samma funktion fast i en programvara.

Permalänk
Skrivet av nabil_akhlaque:

tror inte man kan ställa in antal datar i paperskorgen.

Jag kan det. Är dock inte hemma över helgen, så jag kan inte visa.

Visa signatur

Om någonting går fel, skyll på Gabriel.

AMD FX-8350@4Ghz AMD R9 270X @ 1100Mhz COOLER MASTER Hyper 212 EVO
MSI 970A G43 CORSAIR Vengeance 8GB DDR3 @1600Mhz FRACTAL DESIGN Arc midi R2 XFX Core 550W
APPLE MacBook Pro -08 15'' Core2Duo 6GiB DDR3 OSX 10.9