Permalänk
Medlem

Switch med stöd för LACP

Hej!

Jag är jakt efter en switch med stöd för LACP som jag hade tänkt att köra i hemmanätverket. Någon som vet vilka märken/enheter man ska passa sig för, vilka som är någorlunda användarvänliga? Hade tänkt mig rangen 10-18 portar.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quack:

Hej!

Jag är jakt efter en switch med stöd för LACP som jag hade tänkt att köra i hemmanätverket. Någon som vet vilka märken/enheter man ska passa sig för, vilka som är någorlunda användarvänliga? Hade tänkt mig rangen 10-18 portar.

Vad har du för budget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kim997:

Vad har du för budget?

Upp till 4-5000 give or take.

Visa signatur

.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Quack:

Upp till 4-5000 give or take.

Några andra krav? I princip alla "Smarta" switchar samt layer 3-switchar har LACP idag. Du får en 24-portars Gigabitswitch med stöd för LACP för cirka en tusing.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Jag har en Cisco SG300-10 som jag gav runt 2000 för ny, jag är rätt så säker på att du kan få 18portars varianten för din budget. Bra switch med Cisco CLI om man gillar det. Annars så lär det finnas enklare (och framförallt billigare) alternativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem