Paradise Desk finansieras på Kickstarter – datorskrivbord utan kabelhärvor

Permalänk
Medlem

I specifikationerna för bordet så står det att det finns 4st 110v power plugs. Det verkar inte finnas möjlighet att byta ut mot EU-kontakter 230v.

Permalänk
Medlem

Tycker ni verkligen det var så billigt?
1500kr hade passat bättre.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Petterk:

Min enda tanke här är, vem klarar att inte vila/stödja armarna mot bänkskivan och ha tangentbordet längst ut på bordet? Ergonomi är ju alltid utgångspunkten. Är det verkligen någon som inte blir galen av att arbeta/spela så galet?

Har själv tangentbordet alldeles på kanten av skrivbordet, lutar min handled mot 7g stödet som följde med och sedan armbågen på stolens arms-stöd, suttit så i säkert 5år+ nu och "balanserat" resten av armen

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem
Skrivet av All3z:

Nej men då måste man ju springa ett maraton varje gång man ska ha en klunk när man väntar på spawn eller vad man nu gör.

Så att sträcka på sig kan liknas vid ett maraton. Dags att komma ifrån datorn va?

Permalänk
Medlem

Som någon nämnde är priset inte så farligt och idén är ju intressant. Däremot tycker jag inte att produkten ser något vidare ut - rent stilmässigt. Dessutom behöver jag ett hörnskrivbord och inget annat. Kräsen? Kanske, men man kan dra kablar snyggt med hjälp av rännor och buntband också.

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 Vit PSU: Corsair AX 1200i Mobo: ASUS Z170-DELUXE CPU: Intel Core i7-6700K Skylake RAM: HyperX Fury 2666MHz 32GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB XTREME Gaming SSD1: Samsung 850 PRO 512GB SSD2: Samsung 840 PRO 256GB SSD3: Samsung 830 Series 256GB CPU-kylning: Corsair Hydro H105 med 2st Noctua NF-F12-PWM NAS: Synology DS1812+ med 8st Western Digital Red 3TB

Permalänk

du glömde den viktigaste komponenten: http://www.ebay.com/itm/12-x50-30cmx127cm-3-d-texture-CARBON-...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Eller.... Så kör man TRÅDLÖST!!! *mindblown*

Vilket förstås inte är ett alternativ om man inte vill ladda sina grejer stup i kvarten (t.ex. hörlurar) och den fördröjning och kvalitetsförsämring i signal det faktiskt ger. Nej tack!

Permalänk
Medlem

Föga imponerande med tanke på hur mycket kablar som fortfarande var synliga. Man kan Bygga mycket bättre lösningar själv till en långt lindrigare kostnad.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tycker ni verkligen det var så billigt?
1500kr hade passat bättre.

Håller med helt och hållet om priset. Och dessutom tycker jag 110,000 + 130,000 dollar verkar vara lite väl mycket pengar för att designa fram en "cup holder" och "undermounted lightning".

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Överkill:

Är man en inbiten gamer så använder man sig inte av trådlöst. (Headset är väl ett undantag)

Inte? Jag är "inbiten" gamer, jag kör trådlöst och det fungerar bra. Det handlar väl mer om att man får vad man betalar för.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Curik:

Vilket förstås inte är ett alternativ om man inte vill ladda sina grejer stup i kvarten (t.ex. hörlurar) och den fördröjning och kvalitetsförsämring i signal det faktiskt ger. Nej tack!

Fördröjning och kvalitetsförsämring? Vad är det för värdelösa prylar du testat?

Permalänk
Medlem

Blir billigare och snyggare att göra själv.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Inte? Jag är "inbiten" gamer, jag kör trådlöst och det fungerar bra. Det handlar väl mer om att man får vad man betalar för.

Om jag ska spela om ens en krona så skulle jag aldrig i mitt liv lita på något trådlöst, just saying

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av running_wild:

Håller med helt och hållet om priset. Och dessutom tycker jag 110,000 + 130,000 dollar verkar vara lite väl mycket pengar för att designa fram en "cup holder" och "undermounted lightning".

https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/987/407/785871aa2b892...

En gissning är att fabriken tar betalt för antalet specifikationer som skall göras. Spekulanter skulle nog bli lätt irriterade om ljusslingor och dryckhållare prioriterades över t.ex. HDMI och USB.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag säger bara nej, tack. Onödig produkt, onödigt ful, onödigt helt enkelt. Man kan tillverka ett mycket snyggare bord själv i trä med hjälp av en borrmaskin och några buntband...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GenKaan:

Om jag ska spela om ens en krona så skulle jag aldrig i mitt liv lita på något trådlöst, just saying

Jag har då aldrig upplevt något problem med trådlöst, så länge man håller sig till kvalitetsgrejer.

Permalänk
Medlem

Inte värt pengarna bättre med ett billigt bord från ikea så kan man trycka in fetare komponenter i burken

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I think there is a world market for maybe five computers.

Permalänk

Kan bara flika in att jag använt en trådlös Razer Mamba (Den äldre modellen) i ungefär fyra år och aldrig haft några sorts problem, snarare tvärtom, så trådlöst är inget att vara rädd för, bara man är beredd att faktiskt skaffa sig kvalitetsgrejer.

Använder också en Razer Orochi som laptopmus och har inte varit några problem där heller. (förutom Bluetooth-krångel från PCns sida, jävla Dell.)

Visa signatur

Mobo: AsRock B75M-ITX | GPU: Sapphire 290 Tri-x | CPU: Intel i5 2500k | HDD: 1.5TB diverse | SSD: Corsair Force GT 128GB | RAM: 8GB 1600Mhz Corsair | OS: Win 8.1 Pro 64 | Chassi: Fractal Design Node 304, Vitt |
Varför köper du sådana dyra komponenter när du inte har ens en fönsterlucka sidan? Ingen ser ju vad du har för saker i datorn - mw3gamer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Necrotwilly:

Kan bara flika in att jag använt en trådlös Razer Mamba (Den äldre modellen) i ungefär fyra år och aldrig haft några sorts problem, snarare tvärtom, så trådlöst är inget att vara rädd för, bara man är beredd att faktiskt skaffa sig kvalitetsgrejer.

Använder också en Razer Orochi som laptopmus och har inte varit några problem där heller. (förutom Bluetooth-krångel från PCns sida, jävla Dell.)

Precis, det är bara urban myth att trådlöst skulle ge mer input lag. De flesta trådlösa möss/tangentbord för gaming har mindre än 1ms input lag. Ofta har man 5-10 gånger mer lagg på skrämen och tiotals gånger mer "lagg" på nätet än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Jag har då aldrig upplevt något problem med trådlöst, så länge man håller sig till kvalitetsgrejer.

Skrivet av anon200213:

Precis, det är bara urban myth att trådlöst skulle ge mer input lag. De flesta trådlösa möss/tangentbord för gaming har mindre än 1ms input lag. Ofta har man 5-10 gånger mer lagg på skrämen och tiotals gånger mer "lagg" på nätet än så.

Tror mer dom tänker på en sådan sak som batteribyte, eller än värre, sätta batteriet på laddning.

För visst är det så att batterierna tar slut någongång?
Visst, om man är äckligt disciplinerad och ser till att alltid ha fulladdade batterier när det gäller. Men vem fan är det. Inte jag.
Inte så kul att behöva byta batteri när det gäller.

Och, 1ms input lag på trådlöst, är dock 1ms input lag. Bättre med sladd och 0ms.

Jag gillar sladdlöst jättemycket, men inte till gaming. Finns jättemånga knep att ta till så att "man inte känner sladden!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skog1s:

Tror mer dom tänker på en sådan sak som batteribyte, eller än värre, sätta batteriet på laddning.

För visst är det så att batterierna tar slut någongång?
Visst, om man är äckligt disciplinerad och ser till att alltid ha fulladdade batterier när det gäller. Men vem fan är det. Inte jag.
Inte så kul att behöva byta batteri när det gäller.

Och, 1ms input lag på trådlöst, är dock 1ms input lag. Bättre med sladd och 0ms.

Jag gillar sladdlöst jättemycket, men inte till gaming. Finns jättemånga knep att ta till så att "man inte känner sladden!

Jag laddar min mus kanske varannan var tredje vecka. Jag laddar den så sällan att jag inte ens har laddaren vid datorn. Det kommer upp en varning på skärmen när den går på "reserv" och då vet jag att jag har 3-4 timmar gaming kvar innan den måste laddas. Och du har inte 0ms input lag med sladdmus, du har upp till 1ms med sladd också. Jag vågar slå vad om att ingen kan blindtesta ut någon prestandaskillnad mellan en bra trådlös mus och en kabelansluten mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Fördröjning och kvalitetsförsämring? Vad är det för värdelösa prylar du testat?

Har faktiskt inte testat något själv, utan hanterar trådlösa enheter i jobbet och vet att teknologin har sina nackdelar. Om du tror att du inte får någon fördröjning och kvalitetsförsämring av att behöva sända data genom luften, så kan du väl naivt få fortsätta tro det.

Skrivet av anon200213:

Precis, det är bara urban myth att trådlöst skulle ge mer input lag. De flesta trådlösa möss/tangentbord för gaming har mindre än 1ms input lag. Ofta har man 5-10 gånger mer lagg på skrämen och tiotals gånger mer "lagg" på nätet än så.

Hahaha, va?

Så du tror att dina lyxiga gaming grejer kan undgå fysikens lagar och inte ge någon fördröjning? Vad rart. Kan berätta att de dyraste sändarna och mottagarna som finns fortfarande ger en viss fördröjning. Och dem sitter inte i några gaming möss/t-bord...

Hoppas det är okej att jag gillade dina inlägg för den humor de erbjuder!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Har faktiskt inte testat något själv, utan hanterar trådlösa enheter i jobbet och vet att teknologin har sina nackdelar. Om du tror att du inte får någon fördröjning och kvalitetsförsämring av att behöva sända data genom luften, så kan du väl naivt få fortsätta tro det.

Hahaha, va?

Så du tror att dina lyxiga gaming grejer kan undgå fysikens lagar och inte ge någon fördröjning? Vad rart. Kan berätta att de dyraste sändarna och mottagarna som finns fortfarande ger en viss fördröjning. Och dem sitter inte i några gaming möss/t-bord...

Hoppas det är okej att jag gillade dina inlägg för den humor de erbjuder!

Oavsett i vilket medie datan skickas igenom så finns det alltid en fördröjning. Det är en fråga om det finns någon märkbar skillnad eller inte.

Jag har aldrig gillat trådlöst men jag kan tänka mig att det inte står och hänger på tiden det tar att skicka några bitar om man "vinner" eller inte på datorspel.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Jag kan säga som många andra gjort, en design miss det där med kontakt hålet så nära kanten, men trots det, håll i er nu! man kan ju faktiskt stänga luckan OCH ha tangentbordet över luckan alternativt framför beroende på hur långt upp man vill ha det. Jag kan inte vara den enda som såg det direkt....

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Narcissisten:

Synd att utskärningen sitter i mitten och inte längre bak. Själv hatar jag att inte ha något som helst stöd att vila handen/armen på när tangentbordet står precis vid kanten.

Det var också min första tanke, såg jävligt obekvämt ut.
Men förhoppningsvis så går det att stänga luckan så man kan flytta upp tgnbordet lite.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

För er med trådlöst... Hur fungerar dom på Dreamhack för er om ni varit där med dom? ^^,

Har 2 kompisar som har kört på trådlöst headset tills dom åkte med dom till Dreamhack, båda köpte ett nytt "extra" headset när dom var där.
Mycket mycket störningar där tydligen, använder själv inte trådlöst men om någon vet så kan ni väl meddela om det är samma för mus och tangentbord kanske?

Om själva borde så var lösningarna extremt ogenomtänkta :S Kan inte förstå hur folk kan bli uppbackade av något som inte är noga genomtänkt. Om man beställer ett sådant bord så borde man ha möjligheten att ändra så gott som allting på bordet till så som man själv vill ha det.

Nej det finns många bättre lösningar och nästan lika snygga lösningar själv för det priset det hade kostat med frakt och tull till Sverige.

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!

Permalänk
Medlem

Ser ju inte så dumt ut, frågan är vad de behövt tumma på för att sälja det för 2300 kr...

Jag menar, man får knappt ett rejält skrivbord på IKEA för den pengen.

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Rolig idé men alla uttag och portar satt på fel ställen för att jag skulle gilla det

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Avstängd

Jag tror att jag behåller mitt MILK Classic ett tag till.

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon200213:

Inte? Jag är "inbiten" gamer, jag kör trådlöst och det fungerar bra. Det handlar väl mer om att man får vad man betalar för.

"Inbiten gamer" för all del men du spelar knappast FPS-spel eller RTS-spel i så fall och om du nu mot förmodan gör det så lär du knappast vara särskilt duktig på det.

Du är väl antagligen samma typ av spelare som inte märker någon skillnad på 60 hz vs 120 hz eller 16 ms vs 8 ms input lag i en skärm. Om så är fallet så good for you, då kan man ju köpa vad för skit som helst och vara nöjd med det.

Jag testade faktiskt en G700 hos en kompis för några veckor sedan och spelade ett par rundor i CS:GO. Det tog uppskattningsvis max fem sekunder innan jag kunde konstatera att trådlöst absolut inte var något för mig. Då var det ändå på en 120 hz skärm med låg input lag.

Visa signatur

:¨·.·¨:
`·.  Det spelar ingen roll vad du än säger för min Mac är bättre än din PC.