sista kollen innan beställning av delar (gaming dator ~14k)

Permalänk
Medlem

sista kollen innan beställning av delar (gaming dator ~14k)

https://www.inet.se/kundvagn/visa/4098702/datorn

Nu är jag nöjd med mitt paket, vad tycker ni andra? Något ni skulle ändra på?

Det jag är osäker på är nätagget men i Sweclockers test så får det riktig bra betyg, nästan i klass med 80+ gold..

Nått annat jag missat?

Ni som vill tipsa om en annan/bättre komponent än de jag lagt i kundvagnen se till så att den finns på Inet då jag inte vill beställa delar på olika ställen utan beställa allt på en gång från Inet, tack.

Permalänk
Hjälpsam

Kylapastan känns om överkurs då det redan sitter pasta på kylaren du valt vid leverans

Glöm ej https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Sen hade ju jag personligen tagit en luftkylare för 300:- o lagt mellanskillnaden på en bättre modulär PSU

Permalänk
Medlem

Tack för svar.

Jag la till lite kylpasta eftersom precis som du säger så kommer kylaren med pasta påsmetad vid leverans och det känns som att det är som gjort för att det ska skapas luftfickor.

Jag tar gärna kostnaden på 69kr om jag kan eliminera risken för luftfickor vid montering och på så sätt få ner temp till "korrekt" nivå från början.

Ang kylaren så kollade jag på en Hyper 212 EVO men tänker mig att jag ändå vill ha vattenkylning för att minska värmen i lådan.

Vad är det som gör be quiet KRAFT 700 till ett dåligt nätagg? Jo visst det är inte modulärt men det känns mer som det bara är en fråga om estetik.. Jag kan leva med att det hänger några sladder som ej är ikopplade om det blir mycket billigare och fungerar minst lika bra.

Edit: tack för tipset om fraktfritt!

Permalänk
Hjälpsam

Jag är nog fel kille att svara då jag inte gillar vattenkylning o älskar dyra PSUer
Fick just hem min nya fläktlösa Seasonic älskling:)

Du har nog rätt om pastan, vet inte hur bra den är som sitter på o hur väl applicerad den är.
Inget större fel på "KRAFT" men i denna dator med så fna delar är PSUn den enda som är lite "budget"

Permalänk
Medlem

Du har nog rätt ändå angående nätagget, snålheten bedrar visheten.
Det som är synd är att jag inte hittar något klockrent nätagg på inet som finns i lager dessutom.. Hade som jag skrev i början helst velat att allt fanns på inet för enkelhetens skull men jag får nog ge mig.

Jag tar och köper ett Cooler Master V700 nätagg istället på netonnet.

Så nu ser datorn ut som sådan:

  • MSI Z87-G45 GAMING ATX 1 290 kr

  • Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB 1 490 kr

  • A-Data 16GB (2x8GB) CL9 1600MHz XPG INET EDITION, Svarta 1 299 kr

  • Intel Core i7 4770K 3.5 GHz (Haswell) 2 659 kr

  • Corsair Hydro H60 (v2) 649 kr

  • MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr Gaming-series +3 spel på köpet (värde över 1000kr)! 4 249 kr

  • Fractal Design Define R4 Svart 889 kr

  • Samsung DVD±RW 24X DL Svart, Bulk 199 kr

  • Windows 8.1 Svensk 64-bit OEM 896 kr

  • Cooler Master v700w 990 kr

Vilket gör att hela paketet landar på 14679 kr

Ingen annan som har en tanke eller tycker ni detta ser bra ut?

Permalänk
Hjälpsam

700W är lite på gränsen för dubbla GTX780 o lite mycket för ett...är SLI planen eller inte?