Permalänk
Medlem
Skrivet av raketmaskinen:

Vad jag vet kör jag ingen beta, drog ner senaste från hemsidan här: http://www.origin.com/download

Min är Version 9.3.11.2752 - 244075 - E2-S2-A2-L2

Permalänk
Skrivet av Jukke55:

Min är Version 9.3.11.2752 - 244075 - E2-S2-A2-L2

Har samma version här.

Permalänk

Har en annan verision: 9.3.10.4710 - 241991 - E2-S2-A2-L2

Läser lite i den eländiga och långa tråden på battelog, en användare skriver såhär: A new twitter message: " We have noticed the problem of Punkbuster and we are going to solve this issue. Please be patient, we will refund all of your accounts. "

Han skriver dock inte vem som skrivit tweeten, men om någon hittar den, hojta gärna till!

Edit: VARNING till er som skapat en ticket hos evenbalance. Länka den INTE någonstans. De går att editera, och folk verkar jävlas med en del drabbade som länkat till deras tickets...

Permalänk
Medlem

Den tweeten verkar inte vara äkta. Evenbalance verkar inte änns ha ett twitter konto.

Permalänk

Jag uppfattar det som att det handlade om någon sida som säljer fusk.

Däremot verkar någon ha kontaktat supporten igen som gav ett annat besked denna gången
http://i.imgur.com/ma0G5yg.jpg

Permalänk
Medlem

9.3.10.4710 - 241991 - E2-S2-A2-L2

Samma som dig raketen.

Visa signatur

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
Spel: K2500/Asus Sabertooth P67/24Gb/7950/SSD
Media: A6-6400K/Asus F2A85-M/4gb/
Media 2: Raspberry Pi
~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

Permalänk
Skrivet av tidsoptimist:

Jag uppfattar det som att det handlade om någon sida som säljer fusk.

Däremot verkar någon ha kontaktat supporten igen som gav ett annat besked denna gången
http://i.imgur.com/ma0G5yg.jpg

Skönt att se att EA verkar förstått att något är galet, ska skriva jag med så de ser att många har problemet.

Aha, han kanske syftade på de som säljer nå fusk, då hänger jag med. Det har tjatats en del på battlelog om att någon av sidorna som säljer fusk nu blivit detekterat (sant eller inte vet jag inte).

Min teori är att PB gjort någon ändring för att upptäcka dessa fuskare, men att vissa oskyldiga också följt med (det som talar emot är kanske att vi bara blir kickade och inte bannade). Det känns ju dock inte helt hoppfullt, då jag antar att en del skyldiga faktiskt också blivit utslängda, och det känns som det gör det svårare att rentvå sig.

Permalänk
Medlem

Vore jäkligt surt o förlora sitt konto typ o köpa BF på nytt...

Visa signatur

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
Spel: K2500/Asus Sabertooth P67/24Gb/7950/SSD
Media: A6-6400K/Asus F2A85-M/4gb/
Media 2: Raspberry Pi
~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

Permalänk
Medlem
Skrivet av raketmaskinen:

Aha, han kanske syftade på de som säljer nå fusk, då hänger jag med. Det har tjatats en del på battlelog om att någon av sidorna som säljer fusk nu blivit detekterat (sant eller inte vet jag inte).

Min teori är att PB gjort någon ändring för att upptäcka dessa fuskare, men att vissa oskyldiga också följt med (det som talar emot är kanske att vi bara blir kickade och inte bannade). Det känns ju dock inte helt hoppfullt, då jag antar att en del skyldiga faktiskt också blivit utslängda, och det känns som det gör det svårare att rentvå sig.

Men då vi inte är banade så borde vi ju inte stå med på någon lista hos evenbalance i alla fal. Alltså när de ändrat så att inte fel blir kickade borde det väll funka direkt utan att behövas tas bort från någon lista.

Permalänk
Medlem

Kan inte se att jag finns med i PB listan... kanske pga av detta verkar vara en varning eller nått.

Visa signatur

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
Spel: K2500/Asus Sabertooth P67/24Gb/7950/SSD
Media: A6-6400K/Asus F2A85-M/4gb/
Media 2: Raspberry Pi
~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

Permalänk
Skrivet av Jukke55:

Men då vi inte är banade så borde vi ju inte stå med på någon lista hos evenbalance i alla fal. Alltså när de ändrat så att inte fel blir kickade borde det väll funka direkt utan att behövas tas bort från någon lista.

Sant! Då är det bara jag som ska bråka lite med GCC. Håller tummarna att det löser sig!

Permalänk
Medlem

Säger detsamma. Ger nu upp för kvällen o läsa söndertrollade trådar, detta forum har ju hållit tråden [;)

Visa signatur

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
Spel: K2500/Asus Sabertooth P67/24Gb/7950/SSD
Media: A6-6400K/Asus F2A85-M/4gb/
Media 2: Raspberry Pi
~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

Permalänk
Medlem

Kolla lite i ena tråden. En viss SpeedqueenUK verkaee totalt i panik och försökte bevisa att de som har prpblemrt har fuskat på riktigt :S undrar just vem som fuskat...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon här som blivit bannad som t.ex. kör logitech, vissa på reddit säger att det kan vara något strul med deras gaming center eller liknande program som kom med i nya server patchen?

Lite oroande iom att jag kör massa logitech

Andra säger delayed ban-wave, har det inte slutat imorgon blir det väl att avvakta lite med att spela för att se att problemet är borta

Nytt alternativ är att det inte är ett hack utan pga VPN köp.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Det funkar som vanligt nu igen, blir inte kickad mer. Verkar som att det funkar för alla som hade problem i går med att bli kickad.

Permalänk
Skrivet av Jukke55:

Det funkar som vanligt nu igen, blir inte kickad mer. Verkar som att det funkar för alla som hade problem i går med att bli kickad.

Ja, verkar så. Här finns mer information: http://battlelog.battlefield.com/bf4/forum/threadview/2955065...

Jag får testa och spela, men antar att jag är körd för tillfället på de servrar som kör gcc.

Permalänk

Detta måste ju var rena drömmen för alla dåliga spelare som anklagar alla som är bättre än dom själva för fusk! Så självklart måste dom ju passa på att fortsätta anklagelserna på forumen också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Någon här som blivit bannad som t.ex. kör logitech, vissa på reddit säger att det kan vara något strul med deras gaming center eller liknande program som kom med i nya server patchen?

Lite oroande iom att jag kör massa logitech

Andra säger delayed ban-wave, har det inte slutat imorgon blir det väl att avvakta lite med att spela för att se att problemet är borta

Nytt alternativ är att det inte är ett hack utan pga VPN köp.

spelade senast igårkväll vid 22-tiden och var då inte bannad/kickad på något sätt

har både Logitech Setpoint och Gaming Software (för G35 USB Headset) installerat. Dessutom Raptr, GPUTweak och lite annat jox som ligger i bakgrunden. Var först tveksam till att så många oskyldiga blivit bannade och satt i princip med en skål popcorn och F5:ade Battlelog-tråden. men nu ser det nästan ut som att något kan vara i görningen.... följer intressant ämnet

Permalänk

Som sagt var, jag har kört på en helt ren och nyinstallerad dator och ändå blivit kickad (inte fullständigt bannad). Nu fungerar det för mig igen på PB-servrar, det enda problemet jag har är att en server körde GCC parallelt med PB, så när PB kickade mig 2 minuter för "fusk" så blev jag helt bannad från GCC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raketmaskinen:

Som sagt var, jag har kört på en helt ren och nyinstallerad dator och ändå blivit kickad (inte fullständigt bannad). Nu fungerar det för mig igen på PB-servrar, det enda problemet jag har är att en server körde GCC parallelt med PB, så när PB kickade mig 2 minuter för "fusk" så blev jag helt bannad från GCC.

Borde ju gå att kontakta dem, om PB tar bort det är det ganska säkert att det var något fel

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Verkar funka igen, då överlever man helgen

Visa signatur

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
Spel: K2500/Asus Sabertooth P67/24Gb/7950/SSD
Media: A6-6400K/Asus F2A85-M/4gb/
Media 2: Raspberry Pi
~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

Permalänk
Medlem

Samma här, verkar funka för mig med nu!
Tack för en vettig tråd och hoppas det löser sig för dig också raketmaskinen!

Permalänk

Sådärja, kan spela jag med, blivit bortplockad från GGCs banlista vad jag kan se, dessutom har evenbalance gått ut med ett meddelande om att något blivit galet: http://www.evenbalance.com/index.php?page=support-bf4.php

Permalänk

Fungerade fint för mig med nu igen.
Synd att Pb verkar vara lite sega på att reagera men då vet man iaf det i framtiden.

Btw satt och anmälde folk i EA-tråden, 8h senare dök det äntligen upp en moderator som kunde ordna upp lite.
Kör de på anställda moderatorer eller är det "vanligt" folk, någon som vet?

Permalänk
Medlem

Att DICE fortfarande använder sig utav punkbuster är ett stort skämt i sig. Minns alla problem på BF2 tiden. Jag och min bekantskapskrets brukar säga att punkbuster bannar för att den tror att någon fuskar eller att punkbuster kör random.org om vem eller vilka som ska bli bannade.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Skrivet av AlbertMwugabi:

Att DICE fortfarande använder sig utav punkbuster är ett stort skämt i sig. Minns alla problem på BF2 tiden. Jag och min bekantskapskrets brukar säga att punkbuster bannar för att den tror att någon fuskar eller att punkbuster kör random.org om vem eller vilka som ska bli bannade.

Ja det känns verkligen som att det skulle ligga i allas intresse med ett bättre antifusksystem. Konstigt att de inte satsar något på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raketmaskinen:

Ja det känns verkligen som att det skulle ligga i allas intresse med ett bättre antifusksystem. Konstigt att de inte satsar något på det.

De satsar, bara väldigt svårt iom att de ofta döljer dem bra och sedan svårt att skilja på ok och inte ok program ibland m.m.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Even Balance bryr sig inte om respektabel och äkta kundkontakt. Blev globalt bannad från Battlefield 3 efter då jag blev hackad ett par månader sedan, han fuskade på mitt konto. Meddelade t.o.m. EA en månad innan jag blev bannad och de brydde sig inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Even Balance bryr sig inte om respektabel och äkta kundkontakt. Blev globalt bannad från Battlefield 3 efter då jag blev hackad ett par månader sedan, han fuskade på mitt konto. Meddelade t.o.m. EA en månad innan jag blev bannad och de brydde sig inte.

Problematiken är att det är mer eller mindre omöjligt att bevisa det ena hit eller dit, tekniskt sett skulle du dock i Sverige kunna driva fallet rättsligt och iaf få kanske pengarna tbax då EULA inte är juridiskt bindande här och så men utöver det är du rätt körd.
Det är inte så att de vill agera så, utan att de måste pga att fuskare förstör för alla och hittar de bevis för att ett konto används till det kan de inte avgöra om det var du eller någon annan som spelade vilket gör att de måste köra på en konto till konto basis, anledningen till att de inte utreder så ofta eller noga är pga att det kostar enorma pengar och börjar de lyfta vissa bans så måste de göra likvärdiga utvärderingar vid andra osv.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Problematiken är att det är mer eller mindre omöjligt att bevisa det ena hit eller dit, tekniskt sett skulle du dock i Sverige kunna driva fallet rättsligt och iaf få kanske pengarna tbax då EULA inte är juridiskt bindande här och så men utöver det är du rätt körd.
Det är inte så att de vill agera så, utan att de måste pga att fuskare förstör för alla och hittar de bevis för att ett konto används till det kan de inte avgöra om det var du eller någon annan som spelade vilket gör att de måste köra på en konto till konto basis, anledningen till att de inte utreder så ofta eller noga är pga att det kostar enorma pengar och börjar de lyfta vissa bans så måste de göra likvärdiga utvärderingar vid andra osv.

Beskriv gärna hur EULA inte gäller i Sverige. Gällande fuskandet så bör det lagras när fuskandets pågick, inte endast att det har hänt. Är relativt säker på att de lagrar denna information. Dessutom har jag uppgifter om att en IP-adress över 1000KM ifrån mig var inne på kontot den dagen då fuskandet pågick.

Visst går det att spoofa IP-adresser men grejen är att samma IP har flertalet konton som är bannade för fusk. Väldigt tvivelaktigt att det är en ren slump. Har redan anmält ärendet om EB till ARN och krävt återbetalning av summan lagt för BF3+Premium. Vad gäller hackern så är jag på jakt, vet att jag kommer få tag på honom förr eller senare, saknar i dagsläget endast en sak för att göra en anmälan. Är det mödan värt? Självfallet!