Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av ville50:

Apples enda fysiska knapp är riktigt jobbig och Iphone 5C är ännu trögare! Förstår inte varför de inte tagit bort den. Den slipper man på Nokia, tack för det.
Nackdel med Nokia är att den alltid startar då man ska ladda den och det går inte att stänga! Apple startar den också men man kan trots allt stänga den efter att laddkontakten satts i. Det betyder att man alltid måste komma ihåg att stänga av ringsignalen innan man lägger sig - riktigt irriterande när man glömmer....

Skrivet av pompe90:

Om jag minns rätt kommer detta att tas bort alt. att en inställning för detta dyka upp. Gällande Laddning utav en avstängd mobil alltså.

Det låter gott. Min princip är att folk ska välja själva vad de vill ha. Tillverkare verkar ha en benägenhet att bestämt veta vad som är bäst...

Permalänk
Medlem

Hej! Undrar om någon kan hjälpa mig med följande problem; när jag skapar ett mailkonto "xxxxx@spray.se" så fungerar det aldrig. Den börjar hela tiden att synka mot det men sedan fungerar det inte mer. Har försökt många gånger men det blir samma problem. Jag gör detta under "inställningar->e-post+konton->lägg till ett konto->annat konto". Gör jag fel? Visserligen kan jag gå via webb-/mobil läsaren men det måste väl ändå fungera att konfiga ett konto enligt ovan?

Visa signatur

Intel i5 2500K,MSI P67A-C45 REV B3, Noctua NH-U9B SE2, Kingston DDR3 32GB 1600Mhz HyperX, Corsair TX 650W, EVGA GTX 1070 8GB SC, Corsair SSD Force 3 Series 120GB, 1TB Western Digital Caviar Black 64MB,
2x500GB Western Digital Caviar SE, Zalman ZM-MFC1 Plus Fläktkontroll, Fractal Define XL, Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kings:

Hej! Undrar om någon kan hjälpa mig med följande problem; när jag skapar ett mailkonto "xxxxx@spray.se" så fungerar det aldrig. Den börjar hela tiden att synka mot det men sedan fungerar det inte mer. Har försökt många gånger men det blir samma problem. Jag gör detta under "inställningar->e-post+konton->lägg till ett konto->annat konto". Gör jag fel? Visserligen kan jag gå via webb-/mobil läsaren men det måste väl ändå fungera att konfiga ett konto enligt ovan?

En fråga uppstår i samband med detta: Är kontot skapat på sprays hemsida så att det existerar?

Att du går in i telefonens inställningar innebär ju bara att även telefonen ska känna till detta konto så att den ska kunna att synka till det.
Telefonen kan alltså inte "köra över" de regler som spray.se har vid skapandet av helt nya konton (om det är detta du försöker göra).
Samma sak gäller förstås även andra mailkonton som gmail, hotmail, telia, bredbandsbolaget, osv osv, kontot måste existera först innan telefonen kan synka mot det.

Permalänk

Nyss hände något skumt med min lur. När jag tog upp den ur fickan så var displayen helt svart förutom en stor vit blixt och ett kugghjul.
telefonen reagerade inte på något annat än en soft reset.
Jag har även haft ganska mycket problem med att batteriet har laddat ur sig väldigt fort senaste tiden. Även när den är på laddning kan den få dippar på 130%.
Mvh. Caprice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

En fråga uppstår i samband med detta: Är kontot skapat på sprays hemsida så att det existerar?

Att du går in i telefonens inställningar innebär ju bara att även telefonen ska känna till detta konto så att den ska kunna att synka till det.
Telefonen kan alltså inte "köra över" de regler som spray.se har vid skapandet av helt nya konton (om det är detta du försöker göra).
Samma sak gäller förstås även andra mailkonton som gmail, hotmail, telia, bredbandsbolaget, osv osv, kontot måste existera först innan telefonen kan synka mot det.

Jodå, det är ett sedan många år existerande konto hos Spray. Har inga problem med Gmail t.ex men just detta Spraykonto fungerar av någon anledning inte alls. Jxxxxigt frustrerande!

Visa signatur

Intel i5 2500K,MSI P67A-C45 REV B3, Noctua NH-U9B SE2, Kingston DDR3 32GB 1600Mhz HyperX, Corsair TX 650W, EVGA GTX 1070 8GB SC, Corsair SSD Force 3 Series 120GB, 1TB Western Digital Caviar Black 64MB,
2x500GB Western Digital Caviar SE, Zalman ZM-MFC1 Plus Fläktkontroll, Fractal Define XL, Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Ska det ta ett år bara att fixa så att inte telefonerna får härdsmälta? Någon som vet om det kommer någon update som fixar det, och kanske alla andra idiotbuggar? Hatar wp8..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kings:

Jodå, det är ett sedan många år existerande konto hos Spray. Har inga problem med Gmail t.ex men just detta Spraykonto fungerar av någon anledning inte alls. Jxxxxigt frustrerande!

Hej Kings,
Jag har kollat lite nu. Du har ett gratiskonto right?
Spray stöder inte synkning/inloggning direkt från mobilen på gratiskonton, du måste ha ett betalkonto för denna service.
Alternativtet du har är att logga in från webläsaren.

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem med att Wordfeud kraschar? Enbart WF som kraschar, vad jag märkt än så länge. Har installerat om men kraschar likförbaskat.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Hej Kings,
Jag har kollat lite nu. Du har ett gratiskonto right?
Spray stöder inte synkning/inloggning direkt från mobilen på gratiskonton, du måste ha ett betalkonto för denna service.
Alternativtet du har är att logga in från webläsaren.

-Tack för hjälpen! Visst är det där skon klämmer. Har ett gratiskonto sedan hur länge som helst. Det förklarar allt.

Visa signatur

Intel i5 2500K,MSI P67A-C45 REV B3, Noctua NH-U9B SE2, Kingston DDR3 32GB 1600Mhz HyperX, Corsair TX 650W, EVGA GTX 1070 8GB SC, Corsair SSD Force 3 Series 120GB, 1TB Western Digital Caviar Black 64MB,
2x500GB Western Digital Caviar SE, Zalman ZM-MFC1 Plus Fläktkontroll, Fractal Define XL, Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Någon annan som har problem med att Wordfeud kraschar? Enbart WF som kraschar, vad jag märkt än så länge. Har installerat om men kraschar likförbaskat.

Fick det problemet igår, försöker jag öppna Wordfeud så stängs det ner, oftast vid tredje försöket så funkar det. Upplever du samma eller att det bara kraschar när som? För det händer även mig.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Den här tråden går det bra för!
11111inlägg!

On topic så låter det väldigt konstigt att en app slutar funka sådär...

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Fick det problemet igår, försöker jag öppna Wordfeud så stängs det ner, oftast vid tredje försöket så funkar det. Upplever du samma eller att det bara kraschar när som? För det händer även mig.

Samma problem som för dig, att det kraschar när jag försöker öppna det. Märkligt att det blev så helt plötsligt utan någon som helst uppdatering på något.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Samma problem som för dig, att det kraschar när jag försöker öppna det. Märkligt att det blev så helt plötsligt utan någon som helst uppdatering på något.

Verkligen, dock så har andra appar uppdaterats, frågan är om det blivit någon konflikt?

Enda skillnaden jag annars gjort den senaste tiden är att jag aktiverat flygplansläget samt internetdelning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Wordfeud är ju en app som inte har uppdaterats sedan mars. Klart att den då inte är den vassaste appen i applådan. Tittar man på recensionerna finns det fler som har problem med denna app.

Själv installerar jag aldrig appar där det visar sig att utgivaren är av den slöa sorten.

Permalänk
Medlem

Haloj! med Halo Spartan Assault, efter nån uppgradering så frågade spelet efter nån xbox inloggning (eller liknande, aldrig gjort det förut) jag skapade nån inloggning i alla hast med nån app, fattade inte alls vad det gällde

nu slutar spelet vid nivån "reclaim davids remains". har för mig att det tillkom flera andra nivåer men är lite osäker, vilken är sista nivån på spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Verkligen, dock så har andra appar uppdaterats, frågan är om det blivit någon konflikt?

Enda skillnaden jag annars gjort den senaste tiden är att jag aktiverat flygplansläget samt internetdelning.

Skickades från m.sweclockers.com

Appar har inte tillgång till varanda så tanken är ju att det inte ska gå att orsaka konflikter med varandra.

Wordfeud har kanske gjort något i sin back-end som gör att WP-appen crashar, det var ju trots allt länge sedan de uppdaterade den, speciellt eftersom det är fler med samma problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Någon som vet om LG wcp-405 fungerar med lumia 920. Den följer QI standarden men har inte hittat någon info om just 920 och 405:an. Netonnet kör en kampanj, 300 ke vilket är extremt prisvärt om den fungerar:)

Jag köpte den och kommer att testa när jag får den och rapporterar när jag får den (troligtvis fredag).
Skickades från m.sweclockers.com

Den fungerar vid första testingen, återkommer ytterligare info när den fått ladda över natten.

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Appar har inte tillgång till varanda så tanken är ju att det inte ska gå att orsaka konflikter med varandra.

Wordfeud har kanske gjort något i sin back-end som gör att WP-appen crashar, det var ju trots allt länge sedan de uppdaterade den, speciellt eftersom det är fler med samma problem.

Låter logiskt, har som sagt inte hänt något utöver med min telefon iaf. Tråkigt nog lär väl detta problem vara kvar där ett bra tag, känns inte som att de bryr sig så mycket.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Någon annan som har problem med att Wordfeud kraschar? Enbart WF som kraschar, vad jag märkt än så länge. Har installerat om men kraschar likförbaskat.

Har inte spelat WF på ett tag men öppnade nu och skickade en utmaning till frun. Ingen krasch än så länge...

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet något om när det kommer Snapchat?

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zer0x:

Är det någon som vet något om när det kommer Snapchat?

Har för mig att det ska komma en officiell. Jag betatestar just nu en som heter Snapback.
Rudy Huyn (utvecklaren bakom appar som 6sec, 6tag m.fl.) utvecklar även han en app som han kallar 6snap.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zer0x:

Är det någon som vet något om när det kommer Snapchat?

6snap finns ute nu.
http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/6snap/82fa6341-28...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Beställde min härifrån i tisdags kväll, kunde hämta ut den på posten i torsdags efter jobbet.
Väntar bara på nytt simkort från halebop innan jag kan börja mecka med den, antar att det blir till att leta upp rekommendationer på nödvändiga och användbara appar etc efter det. Tyvärr är denna tråden lite för lång och svår att navigera för att kunna hitta info någorlunda enkelt, men jag antar att det går att hitta dylikt på andra webbsidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalimac:

Beställde min härifrån i tisdags kväll, kunde hämta ut den på posten i torsdags efter jobbet.
Väntar bara på nytt simkort från halebop innan jag kan börja mecka med den, antar att det blir till att leta upp rekommendationer på nödvändiga och användbara appar etc efter det. Tyvärr är denna tråden lite för lång och svår att navigera för att kunna hitta info någorlunda enkelt, men jag antar att det går att hitta dylikt på andra webbsidor.

Applikationer jag har på min "startskärm": (exluderat förinstallerade applikationer)

Nokia Camera
Facebook
Facebook messenger
Skype
Twitter
Theverge
WP-central
Nokia mixradio (f.d. nokia music).
Connectivity tiles
Adobe Reader
Skydrive
Office
Skinery Themes
Paypal
Lastpass
Stockholm travel
Filebox (dropboxklient)
Flashlight XT
Audiocloud (soundcloud)
Dn.se
Baconit (reddit)
Netflix
Handelsbanken
Quick timer
Sysapp pusher

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheik Yerbouti:

Applikationer jag har på min "startskärm": (exluderat förinstallerade applikationer)

Lista

Oj, tack för tipsen! Andra personers listor över nödvändiga appar/inställningar mottages också tacksamt.

Permalänk

Problem med att ansluta till Win 8.1 pc

Har uppdaterat pc från Win 8.0 Pro till 8.1 Pro. Allt var frid och fröjd tills jag skulle ansluta Lumia 920 till datorn och lägga in mer musik. Det är helt dött och datorn hittar inte telefonen. Den laddar så kabeln är hel (originalUSB). Jag har provat olika usbportar 2.0 och 3.0, ingen hittar telefonen. Har googlat att man i enhetshanteraren kan avinstallera RM-821 Nokia Lumia 920 som den heter där, men den finns inte. Någon som har liknande problem och löst dem ?

Visa signatur

Core I7 920 - Asus P6T SE - 12gb ram Samsung 1333mhz - Asus DC II GTX 580 - Intel SSD 330 120gb OSdisk - Intel SSD 330 120gb speldisk - Seagate Barracuda 2tb lagringsdisk - X-FI titanium - Corsair GS 800w - Noctua NH-U9B SE2 - Antec Eleven Hundred w Noctua S12B FLX fans - Scythe KS01-BK - Razer Naga Molten - Qpad MK-85 MX Red - Win 8.1 Pro 64 Bit med Media Center

Permalänk
Medlem

Fick inga svar i min tråd så jag testar min lycka här:

Hej! Vaknade nu imorse till att mobilen hade fastnat på 30. Försökte att sänka, men den gick bara ner till 29 och upp igen. Testade att starta om, men fick då den där blixten och bulten. Fick göra en hard reset för att få igång telefonen igen, men problemet med volymen kvarstod. Någon som vet hur man kan fixa detta? Verkar kunna använda mobilen, men det blir ju inget musiklyssnande eller något när volymen är på 30... Irriterande att tillbaka knappen inte fungerar heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalimac:

Oj, tack för tipsen! Andra personers listor över nödvändiga appar/inställningar mottages också tacksamt.

Skydrive (måste-ha app, dina foton och videoklipp först automatiskt över till datorn när du tar dom)
Handelsbanken (skitsmidigt att kunna kolla saldo,utgifter, föra över osv)
Spotify (Musik?)
SoundHound (Om man hör någon bra låt på radion eller någonannanstans och bara måste ta reda på vad den heter)
6tag (Instagram)
9Gag (Bra tidsfördriv om man väntar på bussen eller nåt, bara sitta o bläddra runt bland populära bilder)
Aftonbladet
Baconography (Reddit är ju ett måste)
Data Sense (Om du har begränsad mängd data)
Flashlight XT (Bra lampapp, inga dåliga extrafunktioner)
Games TV (Twitch)
Handy Valutaomvandlare (Jag använder ofta Amazon och liknande och då är det smidigt att snabbt kunna översätta valuta)
IMDb (IMDb som app)
Incognito Browser (Porrsurfar appen )
PC Remote (Styr datorn från sängen)
Quick Timer (Stoppur)
TV Guiden (Dom få gånger man kollar på TV vill man gärna veta vad som finns att välja mellan)
WiFi Live Tile (Snabbt kunna stänga av WiFi så man slipper alla irriterande notifikationer om att det finns tillgängliga nät att ansluta till)

Jag har Skydrive så mina bilder och sånt synkas till datorn direkt, men jag hittar inte appen på telefon. Allt fungerar som det ska, det är bara att jag hittar inte var på telefon jag ställer in det, var gör man det? Det är så länge sen jag fixade det där så jag kommer inte ihåg hur man gör.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fänrik Stål:

Har uppdaterat pc från Win 8.0 Pro till 8.1 Pro. Allt var frid och fröjd tills jag skulle ansluta Lumia 920 till datorn och lägga in mer musik. Det är helt dött och datorn hittar inte telefonen. Den laddar så kabeln är hel (originalUSB). Jag har provat olika usbportar 2.0 och 3.0, ingen hittar telefonen. Har googlat att man i enhetshanteraren kan avinstallera RM-821 Nokia Lumia 920 som den heter där, men den finns inte. Någon som har liknande problem och löst dem ?

Går det inte att hitta nya drivrutiner och installera dom manuellt då?

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |