Permalänk
Medlem

Plats för ljudkort?

Tjenare! Jag sitter just nu på Moderkortet ASUS M5A97 (http://www.komplett.se/asus-m5a97-r20-socket-am3/759848)
Och med ett Radeon hd 7970 i första PCI-e porten och ett gammalt Radeon hd 5850 i den andra porten (för att driva en sekundärskärm).

Nu var det tänkt att jag skulle köpa mig ett ljudkort och ett par ordentliga hörlurar. Jag antar att det är ett internt ljudkort som man ska satsa på?
Bäst hade ju vart ifall det går att trycka i ett ljudkort i PCI-slotten mellan de två Grafikkorten utan att mitt Radeon hd 7970 grillas p.g.a att det bara blåser direkt på ljudkortet. Annars kanske det går att köpa ett ljudkort som går på dom nedersta PCI-portarna (kan ej namnet) och hoppas att det inte blir samma visa där, iomed att 5850't knappt belastas

Min fråga då: Kommer detta att gå eller kommer 7970't att överhettas om jag gör så?

Ber om ursäkt för att det är så sjukt dåligt förklarat av mig, men det är tyvärr så bra jag kan förklara det -.-

Permalänk
Medlem

Kan du inte koppla in din andra skärm i ditt 7970 och skaffa ett pci-e ljudkort att sätta in istället för 5850?
jag tycker det verkar dumt att skaffa ett pci ljudkort idag, pci finns inte på alla moderkort idag och kommer bli ovanligare i framtiden så du begränsar dina val av framtida moderkort då.

jag tror det är större risk att ljudkortet störs/överhettas att vara mellan två grafikkort än att ditt 7970 skulle bli för varmt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Oops glömde säga det. Har en TV i 7970't med så HDMI porten och DVI porten är upptagna, har kvar 5850't för att jag ville inte köpa en DP-adapter för ~400kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaKaTroi:

Oops glömde säga det. Har en TV i 7970't med så HDMI porten och DVI porten är upptagna, har kvar 5850't för att jag ville inte köpa en DP-adapter för ~400kr

DU har alltså bara en DVI port?

Visa signatur

ASUS Strix 980Ti, i5 6600k, 16GB RAM

Permalänk
Medlem

På Gigabytes Windforce är det tyvärr bara en DVI-port. Det blev jag rätt sur på där jag packade upp kortet xD