Konsoler, spel och filmrelaterade frågor

Permalänk

Jag bokade 7 Mars för hämtning i Solna, inget mail och order står fortfarande under behandling?
Får ringa kundtjänst och fråga imorgon men jag måste vara hyfsat långt upp i kön så håller tummarna för att Webhallen har en PS4 reserverad för mig trots allt.

-J

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Om ni bokat i någon butik förutom Fruängen ska ni ha fått ett mail idag där det står att ni kan hämta ut på fredag.
Om ni inte fått ett sådant mail lär ni inte ha kunnat få något PS4 från första leveransen.
Om ni bokat ett PS4 i Fruängen och har fått tilldelat ett från första leveransen skickas det mailet ut imorgon strax efter kl sju på kvällen.

Nu vet jag inte om jag har förstått allt rätt eller ej men såhär ligger det till för mig. Jag beställde den 20:e augusti och fick för drygt en månad sen ett mail om att jag inte kommer bli garanterad en vid lanseringen. Idag 17:24 damp det ner ett mail från er om att jag minsann får en vid lanseringen.

Jag har förbokat och valt att hämta ut i Fruängen och fick mailet idag. Fick jag för tidigt mail eller har det blivit något fel?

Permalänk

Nu måste jag bara fråga swec hära, vad tusan hände med priset på ps4'an nu då? Varför ligger ps4a så nära i pris mot xbox? eller kan man vänta sig en prishöjning på den också när det närmar sig release för den nästa år?

mvh

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Persa:

Nu vet jag inte om jag har förstått allt rätt eller ej men såhär ligger det till för mig. Jag beställde den 20:e augusti och fick för drygt en månad sen ett mail om att jag inte kommer bli garanterad en vid lanseringen. Idag 17:24 damp det ner ett mail från er om att jag minsann får en vid lanseringen.

Jag har förbokat och valt att hämta ut i Fruängen och fick mailet idag. Fick jag för tidigt mail eller har det blivit något fel?

Sorry jag är lite trött så kanske skriver dåligt
Har du fått ett mail idag om att du har en PS4a så har du det, no worries.

Däremot har Fruängen inte enattöppet.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Itchy Trojan:

Nu måste jag bara fråga swec hära, vad tusan hände med priset på ps4'an nu då? Varför ligger ps4a så nära i pris mot xbox? eller kan man vänta sig en prishöjning på den också när det närmar sig release för den nästa år?

mvh

Priserna kommer att stabiliseras över sikt och för alla dem som bokat tidigare innan höjningen så gäller priset som var på sidan när man bokade.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Sorry jag är lite trött så kanske skriver dåligt
Har du fått ett mail idag om att du har en PS4a så har du det, no worries.

Däremot har Fruängen inte enattöppet.

Tack för informationen!

Permalänk

Jag bokade en PS4 för väldigt längesedan, och redan i fredags förra veckan fick jag ett kollinummer på Webhallens hemsida. Kollar jag dock in kollinumret på postens hemsida står det fortfarande bara att Posten har "mottagit en elektronisk förhandsinformation". Borde inte maskinen ha skickats idag om jag ska hinna få den på fredag? Kanske ett ynkligt problem, men jag blir väldigt besviken om jag inte får min konsol på releasedagen då det var därför jag bokade och till och med har tagit ledigt från jobbet i helgen bara för att kunna spela PS4 med ett gäng kompisar som jag bjudit hem.

Permalänk
Skrivet av Loverlord:

Jag bokade en PS4 för väldigt längesedan, och redan i fredags förra veckan fick jag ett kollinummer på Webhallens hemsida. Kollar jag dock in kollinumret på postens hemsida står det fortfarande bara att Posten har "mottagit en elektronisk förhandsinformation". Borde inte maskinen ha skickats idag om jag ska hinna få den på fredag? Kanske ett ynkligt problem, men jag blir väldigt besviken om jag inte får min konsol på releasedagen då det var därför jag bokade och till och med har tagit ledigt från jobbet i helgen bara för att kunna spela PS4 med ett gäng kompisar som jag bjudit hem.

Skickar de på onsdagen så kommer den va framme på torsdag, vilket webhallen skulle få smisk av sony för. Alltså skickas de ut idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Om ni bokat i någon butik förutom Fruängen ska ni ha fått ett mail idag där det står att ni kan hämta ut på fredag.
Om ni inte fått ett sådant mail lär ni inte ha kunnat få något PS4 från första leveransen.
Om ni bokat ett PS4 i Fruängen och har fått tilldelat ett från första leveransen skickas det mailet ut imorgon strax efter kl sju på kvällen.

Har bokat för hämtning i Malmö butiken men ej fått mail om att det går att hämta under fredagen, jag bokade 21 februari! Är det verkligen så många bokade före mig i Malmö? Står dessutom fortfarande som under behandling under beställningar?

Permalänk

Det kanske är vi som bokade för tidigt (7 mars här) som blir straffade denna gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JustR3laxing:

Det kanske är vi som bokade för tidigt (7 mars här) som blir straffade denna gång.

Är du i samma sits, hämta i Malmö, inget mail?

Permalänk

Jag ska hämta i Solna Stockholm.
Och inget mail ännu, får se vad kundtjänst säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JustR3laxing:

Jag ska hämta i Solna Stockholm.
Och inget mail ännu, får se vad kundtjänst säger.

Jepp, är redo för den roliga kundtjänst kön

Permalänk
Skrivet av thewall:

Jepp, är redo för den roliga kundtjänst kön

Ja idag å imorn lär den gå varmt

Permalänk

Allt ok här, fick aldrig mailet, måste vara företagets spamfilter som varit boven.
Kundtjänst bekräftade att min order är ok, Tack Webhallen!

-J

Permalänk
Medlem
Skrivet av JustR3laxing:

Allt ok här, fick aldrig mailet, måste vara företagets spamfilter som varit boven.
Kundtjänst bekräftade att min order är ok, Tack Webhallen!

-J

Samma här, webhallens mail brukar gå genom utan bekymmer men tydligen inte denna gång, kundtjänst kunde dock se att mail gått iväg så det skulle inte vara några problem att hämta i morgon!

Permalänk

På posten står det fortf "Elektronisk förhandsinformation har mottagits" ... borde inte maskinen vara påväg vid det här laget? Får jag den inte imorgon så tar jag livet av mig (typ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av jahsoldier:

På posten står det fortf "Elektronisk förhandsinformation har mottagits" ... borde inte maskinen vara påväg vid det här laget? Får jag den inte imorgon så tar jag livet av mig (typ).

Posten kolli check har enligt min erfarenhet inte alltid fungerat. Det kan dröja länge innan den uppdateras ibland. Fråga mig inte varför men så är det.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av jahsoldier:

På posten står det fortf "Elektronisk förhandsinformation har mottagits" ... borde inte maskinen vara påväg vid det här laget? Får jag den inte imorgon så tar jag livet av mig (typ).

http://www.sweclockers.com/forum/84-spelkonsoler-och-konsolspel/1255212-ps4-forbokning-webhallen-post14134235/

Visa signatur

/RobbZ

Permalänk
Skrivet av jahsoldier:

På posten står det fortf "Elektronisk förhandsinformation har mottagits" ... borde inte maskinen vara påväg vid det här laget? Får jag den inte imorgon så tar jag livet av mig (typ).

Har du aldrig handlat på webhallen förr? Man får alltid de som skickas samma dag dagen efter

Permalänk
Medlem

Ja!
Min ps4 har skickats!!!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Skrivet av Barry:

Ja!
Min ps4 har skickats!!!

Min med=) Står att den transporteras.

Permalänk
Medlem

Fick nu ett nytt mail om att gårdagens mail angående att jag skulle få en var felaktig. Tråkigt men får väl vänta till nästa leverans.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Persa:

Fick nu ett nytt mail om att gårdagens mail angående att jag skulle få en var felaktig. Tråkigt men får väl vänta till nästa leverans.

Tyvärr gjorde vår IT-avdelning en miss så hämtmail har gått ut till några tiotal kunder som skulel hämta sin Playstations i fruängen igår som innehöll felaktig information.

Extremt tråkigt och vi fortsätter jobba så hårt vi kan på att få in fler så att väntetiden ska hållas nere.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Här ni planer på nattöppet för Xbox one? När de nu blir....

Permalänk
Medlem

Har ni någon ny info om xbox one eu när ni räknar med att få in den till lager och kan skicka ?

Permalänk

Ursäktar för dålig bild, tänkte bara tacka Webhallen för ännu ett smärtfritt nattöppet-event, och en fortsatt trevlig helg!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Hur långt har ni hunnit i kön till de som förhandsbokade PS4 till release? Vi som inte fick någon den här leveransen undrar nog hur många ordar ni har att behandla nu? Kunde ni leverera till merparten av dem som förhandsbokat? Jag förhandsbokade min väldigt sent och undrar om man kan ha något hopp om leverans innan 2014?

Permalänk

Kollinumret jag fick förra veckan är fortfarande inte uppdaterat och endast "elektronisk förhandsinformation mottagen" visas. Är det vanligt att det slarvas med att uppdatera denna, att ordern får ett annat kollinummer än vad som visas på Webhallens ordersida, eller har Webhallen helt fräckt struntat i att skicka min konsol?

EDIT: Det visade sig vara ett annat kollinummer för att följa själva postgången som kundtjänst nu gett mig via telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Ursäktar för dålig bild, tänkte bara tacka Webhallen för ännu ett smärtfritt nattöppet-event, och en fortsatt trevlig helg!

http://i.imgur.com/AP5u5Rih.jpg

Grattis! Ska hämta min om någon timme, grymt!

Visa signatur

Hem/Main: i9 13900KF @ Stock | ASUS RTX 4090 TUF Gaming OC | Corsair RM1200w Shift x | Kingston Fury Renegade 32GB DDR5 CL32 6400mhz | Phanteks G500A | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS Rog Strix Z790 Gaming-F | 2st Kingston Fury Renegade M2 Gen4 Heatsink 2TB | Acer 27" Predator XB271HU G-sync IPS 165Hz 1440P | Acer Gsync 24" XB240HA | Logitech G Pro X 2 lightspeed | Razer Adder Pro 3 | Corsair K70 RGB
Telefon: Iphone 13 Pro Max Konsol: Playstation 5 w/2TB SSD, Nintendo Switch, Wii U, Xbox One X w/500GB SSD Laptop: Acer Aspire 7 717-71G