Permalänk
Medlem

Bästa headsetet ?

Söker nu nytt headset.. Och finns såå många o välja på .. Har nu ett Razer megalodeon med 7.1 ljud.. Skapligt headset.
Enda nackdelen är att den tappar kontakt med datorn en stup i kvarten o så måste jag plugga ur o in headsetet igen..
Och streamar så då får man starta om hela skiten för att ljudet ska fungera.

Så söker ett headset som har grym bas, bra ljud & framförallt bra mic.

Permalänk
Medlem

Du måste ange tänkt max prisklass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Du måste ange tänkt max prisklass.

800kr

Permalänk
Inaktiv

Jag tänkte precis köpa ett par Corsair vengence 1500/2000 beroende på om du vill ha trådlöst eller inte (2000 är trådlöst) eftersom jag har skapat ett par trådar och det headsetet har fått majoriteten av rösterna. så jag, utan att ha testat dom, rekommenderar att du tar dig en koll på dom

Permalänk
Skrivet av anon196866:

Jag tänkte precis köpa ett par Corsair vengence 1500/2000 beroende på om du vill ha trådlöst eller inte (2000 är trådlöst) eftersom jag har skapat ett par trådar och det headsetet har fått majoriteten av rösterna. så jag, utan att ha testat dom, rekommenderar att du tar dig en koll på dom

Hej!

Ursäkta om jag lånar tråden lite men jag funderar på ett par Corsair Vengeance 2100. Skulle du rekommendera dem? Är det bättre att köpa 2100 än att köpa 1400 som är analoga och köpa ett ljudkort till?

Visa signatur

Ryzen 5600x @ 4.7Ghz - MSI B550 Tomahawk - ASUS TUF 3080 - 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200 MHz - Arctic Freezer 34 Esports Duo - Corsair TX 850W - NZXT H440

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon196866:

Jag tänkte precis köpa ett par Corsair vengence 1500/2000 beroende på om du vill ha trådlöst eller inte (2000 är trådlöst) eftersom jag har skapat ett par trådar och det headsetet har fått majoriteten av rösterna. så jag, utan att ha testat dom, rekommenderar att du tar dig en koll på dom

Funderar på 1500.. Såg rätt så intressant ut !

Permalänk

Jag kan starkt rekommendera Asus Orion Pro.

Permalänk
Permalänk

.. eller, fixa dom du har? Lär aldelles säkert gå att fixa, måste vara något som är glappt. Låter mycket billigare

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

.. eller, fixa dom du har? Lär aldelles säkert gå att fixa, måste vara något som är glappt. Låter mycket billigare

Frugan ska få mina Razer.. För på hennes dator funkar dom perfa..
Är flera som har problem med Razer Megalaedon som jag har.. Funkar på vissa datorer o andra inte.

Permalänk
Medlem

min kompis har corsair vengeance, minns inte modellnumret, men de hade bra ljud och satt bra enligt mig. så ta en titt på de

Permalänk
Medlem

SteelSeries Siberia Elite, Hands down.. Hade själv Razer Megalodon som gick sönder köpte Razer Tiamat 7.1 efteråt och märkte direkt att det är SKIT. lämnade tebax det och köpte SteelSeries Frost Blue Edition som jag är skit nöjd med, fast tyvärr har den inte 7.1 vill du ha 7.1 så rekommenderar jag Steelseries Siberia Elite som nyligen släpptes!

Priset ligger på 1.790kr dock. =/

Visa signatur

Case: Lian Li O11 Dynamic XL ROG CPU: Intel Core i7 12700KF Mobo: Asus Rog Strix Z690-E GPU Asus Rog Strix RTX 3080 OC Ram: Corsair Dominator Platinum DDR5 6200Mhz 32GB PSU: Corsair RM 1000W HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Monitor: LG 34'' UltraGear 34GP950G Tangentbord: Razer Huntsman Mini Mus: Razer Naga Epic Pro Kylning: Corsair iCUE H150i Elite LCD Fläkt: 12x Lian Li UNI FAN AL120 RBG PWM Annat: Waveshare 7inch QLED i chassit, Lian Li Strimmer Plus

Permalänk
Medlem

QH-90, hands down.

Skrivet av Unor92:

SteelSeries Siberia Elite, Hands down.. Hade själv Razer Megalodon som gick sönder köpte Razer Tiamat 7.1 efteråt och märkte direkt att det är SKIT. lämnade tebax det och köpte SteelSeries Frost Blue Edition som jag är skit nöjd med, fast tyvärr har den inte 7.1 vill du ha 7.1 så rekommenderar jag Steelseries Siberia Elite som nyligen släpptes!

Priset ligger på 1.790kr dock. =/

Är du nöjd med SteelSeries kan jag lova dig att du har aldrig hört bra ljud.

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Unor92:

SteelSeries Siberia Elite, Hands down.. Hade själv Razer Megalodon som gick sönder köpte Razer Tiamat 7.1 efteråt och märkte direkt att det är SKIT. lämnade tebax det och köpte SteelSeries Frost Blue Edition som jag är skit nöjd med, fast tyvärr har den inte 7.1 vill du ha 7.1 så rekommenderar jag Steelseries Siberia Elite som nyligen släpptes!

Priset ligger på 1.790kr dock. =/

Har du ens testat Siberia Elite då? Ifall du inte har, rekommendera gärna något du ha testat o inget du tror är bra

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Unor92:

Och här kommer en liten troll istället för att rekommendera något skriver du något OT.

http://www.sweclockers.com/recension/17847-steelseries-siberi...

Varför skulle man vilja betala så mycket för lite LED belysning på huvudet?

Permalänk
Medlem

Har själv Roccat Kave 5.1 med äkta 5.1 ljud.

Inge USB utan man kopplar in det i sitt ljudkort

Grymt ljud är det i dom och man kan dra på väldigt högt och det låter fortfarande bra..

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unor92:

SteelSeries Siberia Elite, Hands down.. Hade själv Razer Megalodon som gick sönder köpte Razer Tiamat 7.1 efteråt och märkte direkt att det är SKIT. lämnade tebax det och köpte SteelSeries Frost Blue Edition som jag är skit nöjd med, fast tyvärr har den inte 7.1 vill du ha 7.1 så rekommenderar jag Steelseries Siberia Elite som nyligen släpptes!

Priset ligger på 1.790kr dock. =/

Har haft 2 par siberia v2 nu, båda har gått sönder utan anledning och alldeles för tidigt. Ljudkvalitén och micken är heller inget att hurra över.
Siberia Elite har inte fått några vidare bra recensioner heller, för 1800 spänn kan du garanterat få mycket bättre grejer.

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av Unor92:

Och här kommer en liten troll istället för att rekommendera något skriver du något OT.

Det enda jag har å rekommendera är förbi hans budget. Så nej, jag har inget o rekommendera.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Astro A40 ska tydligen vara riktigt bra. Det är det Frankie on pc kör efter att ha provat väldigt många olika headset, och han spelar ju in videos så kvaliteten på mic, ljud osv måste vara hög.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Ljusskygg
Skrivet av deadich:

Astro A40 ska tydligen vara riktigt bra. Det är det Frankie on pc kör efter att ha provat väldigt många olika headset, och han spelar ju in videos så kvaliteten på mic, ljud osv måste vara hög.

Det är något jag rekommenderar också, dock så överstiger den TS budget.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av TheSwedishPeanut:

Hej!

Ursäkta om jag lånar tråden lite men jag funderar på ett par Corsair Vengeance 2100. Skulle du rekommendera dem? Är det bättre att köpa 2100 än att köpa 1400 som är analoga och köpa ett ljudkort till?

Skrivet av anon196866:

Jag tänkte precis köpa ett par Corsair vengence 1500/2000 beroende på om du vill ha trådlöst eller inte (2000 är trådlöst) eftersom jag har skapat ett par trådar och det headsetet har fått majoriteten av rösterna. så jag, utan att ha testat dom, rekommenderar att du tar dig en koll på dom

Skulle inte köpa 2000/2100 , Jag och 4 st andra körde 2000 och efter 3-6 så hade samtliga headset börjat glappa i laddningen och var svåra att använda vid laddning utan tejp.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk

Körde 1500 ett tag, rena helvetet att få funka rätt. Varierande ljudkvalité som kräver absolut bästa möjliga bitrate för att slippa statiskt ljud från stora närsittande drivare.

Kort och gott, Vengeance 1500 kan ibland låta rejält bra men annars låter allting uruselt.

Kan dock rekommendera Asus Vulcan Pro, visserligen är sladden något att verkligen hata men ljudet och komforten är suverän.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Skrivet av Palme_570:

Skulle inte köpa 2000/2100 , Jag och 4 st andra körde 2000 och efter 3-6 så hade samtliga headset börjat glappa i laddningen och var svåra att använda vid laddning utan tejp.

Jag kör Vengeance 2000 och har inga problem med glapp eller liknande efter ca 1,5 år, Ljudet duger för spelande och batteritiden är bra, Men jag skulle nog inte heller rekommendera detta headset. Känns som att det borde ligga några hundralappar lägre isf.

Tror det är värt att lägga lite extra pengar och köpa typ Sennheiser PC360 eller Astro A40

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

Du kommer inte hitta något okej ljud bland "gaming" headsets, speciellt inte med surround. Kolla på ett riktigt par hörlurar istället, att köpa gaming headsets är en massiv ripoff.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Medlem

CM storm sirus 5.1. Bästa lurarna jag ägt.
Fetebas och ljudet för battlefield
Rätt inställda piskar de en del hifilurar.
Här en kille som jämför dem med denon ahd2000. Så visst kan man få bra ljud i surroundlurar.
http://www.cmhd.tv/index_blog.php/cm-storm-sirus-bringing-the...
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1