Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv

Finns det någon sida som listar Webhallens julkalendergrejer? Det verkar vara rätt dolt.

Skrivet av metalhest:

Playstation Vita 3G, 1249:- på Webhallen idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Finns det någon sida som listar Webhallens julkalendergrejer? Det verkar vara rätt dolt.

Kommer nog upp imorgon mer fullskaligt.
Men http://www.webhallen.com/se-sv/spel/kampanjer/webhallens_julk... uppdateras den varje dag iaf på.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JimmieSan:

Kommer nog upp imorgon mer fullskaligt.
Men http://www.webhallen.com/se-sv/spel/kampanjer/webhallens_julk... uppdateras den varje dag iaf på.

Tackar!

Permalänk
Avstängd

Köpa PS vita eller behålla Ipad mini 64gb+cellular? Det är så jävla bra pris på vitan

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk

Finns det någon tråd som "räknar upp" alla julkalendrar som finns för elektronik?

Permalänk
Skrivet av Skinnsoffa:

Finns det någon tråd som "räknar upp" alla julkalendrar som finns för elektronik?

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1255390-jul...

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av amanito:

Köpa PS vita eller behålla Ipad mini 64gb+cellular? Det är så jävla bra pris på vitan

Tänk på att du behöver ett minneskort med. De kostar ett par hundringar (troligen vill du ha 16GB eller större exempelvis http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_vita/146920-p...). Har du PSN+ redan eller tänkt skaffa kan det ju vara en okej investering.

Spelutbudet har bättrat sig sedan lanseringen men är fortfarande inte direkt bra. Väldigt mycket indie-titlar dyker upp men dessa är sådanna som redan funnits på PC ett tag. Kan vara värt att kolla vilka spel som redan finns och vad som är på väg.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Tänk på att du behöver ett minneskort med. De kostar ett par hundringar (troligen vill du ha 16GB eller större exempelvis http://www.webhallen.com/se-sv/spel/playstation_vita/146920-p...). Har du PSN+ redan eller tänkt skaffa kan det ju vara en okej investering.

Spelutbudet har bättrat sig sedan lanseringen men är fortfarande inte direkt bra. Väldigt mycket indie-titlar dyker upp men dessa är sådanna som redan funnits på PC ett tag. Kan vara värt att kolla vilka spel som redan finns och vad som är på väg.

Det är ju det som är surt...minneskortet går på ett par hundra och det räcker inte med 4gb då det är för klent

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Citat:

I dagens lucka på CDON:
En 24 tums skärm för 778 kr, inklusive frakt.

Det är denna skärm: http://cdon.se/hemelektronik/aoc-e24...n-24-p25744651

Sök på e2460Sda på sidan, så ser ni julkalenderpriset 799 kr (+79 kr i frakt).
Använd rabattkod 2013XMAS så blir det en hundring i rabatt, vilket ger 778 kr med frakt..

Vi hade tänkt köpa en ny skärm till svärföräldrarna i juklapp. Nu sitter de på en gammal 15-tums skärm så denna borde bli ett eller ett par snäpp upp.

Det är väl inga konstigheter med denna skärmen? De använder bara datorn till surf, räkningar, digitalfoton och lite Office.

Vi hade väl tänkt oss en skärm runt 1200-1300, men den här verkar ju svårslagen rent prismässigt.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Medlem

Köp bara köp!! Du kommer inte hitta en bättre skärm för de pengarna kan jag lova!! Skynda dig för jag räknar kallt med att de snart är slut.

Skrivet av Bergling:

Vi hade tänkt köpa en ny skärm till svärföräldrarna i juklapp. Nu sitter de på en gammal 15-tums skärm så denna borde bli ett eller ett par snäpp upp.

Det är väl inga konstigheter med denna skärmen? De använder bara datorn till surf, räkningar, digitalfoton och lite Office.

Vi hade väl tänkt oss en skärm runt 1200-1300, men den här verkar ju svårslagen rent prismässigt.

Permalänk
Medlem

Det står Ej levererad på min Seagate Backup Plus Portable 1TB 2.5 USB HDD för 299:-
Men min order för 399 gick igenom.

CDON erbjudandet

Permalänk
Skrivet av FiftyFifty:

Det står Ej levererad på min Seagate Backup Plus Portable 1TB 2.5 USB HDD för 299:-
Men min order för 399 gick igenom.

CDON erbjudandet

Även jag testade köpa Seagate Backup Plus Portable 1TB 2.5 USB HDD för 299:- men på min order står det "Varorna packas" under status, så jag hoppas jag får hem den

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Köp bara köp!! Du kommer inte hitta en bättre skärm för de pengarna kan jag lova!! Skynda dig för jag räknar kallt med att de snart är slut.

Köpt!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergling:

Hej. Kunde du använda koden 2013XMAS för att få 100kr rabatt?

EDIT: Den ska fungera och det är en engångskod!

Stort minus till CDONs inkompetenta kundservice som inte har koll på så mycket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pika:

Hej. Kunde du använda koden 2013XMAS för att få 100kr rabatt?

EDIT: Den ska fungera och det är en engångskod!

Stort minus till CDONs inkompetenta kundservice som inte har koll på så mycket...

Jag har beställt och kan bekräfta att koden fungerar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spruce:

4G-kontantkorttelefon med Spotify Premium i ett år
http://www.icahemma.se/mobiltelefon-samsung-galaxy-ace-iii-s7...

Pris. 1699 kr inkl spotify Premium i ett år till ett värde av 1188 kr.
Ok pris med andra ord för en 4G-telefon.

1 års mobilsurf med Telia ingår också.

Finns i ica's shop att köpa för leverans hem till dig.

Det är inte tydligt om telefonen är låst eller ej.

Har köpt två 3G-nallar via samma shop där Spotify också ingår. De två ZTE-telefonerna var olåsta. Även de hade mobilt bredband från Telia.
Var beredd på att lägga 100 kr i top up/laddning för att få koden.

Koden, som har beskrivits tidigare i denna tråd skickas via sms till det simkort som finns med telefonen.
Aktiveringen sker på Telias sida.
Det fina i kråksången är att du kan lägga in dessa 12 månader till det Spotifkonto du just nu använder. Oavsett om du är teliakund eller ej.
Det finns instruktioner i diskussionstråden.

Står inget om 4G i beskrivningen? Finns 2 versioner av Ace III, 3G & 4G. Verkar ju vara just 3G versionen som Ica säljer.

Visa signatur

3570K 3.4GHz ■ GA-Z77-DS3H ■ Crucial Ballistix 1600MHz 8GB ■ GTX 760 DirectCU II ■ Samsung SSD 830 128GB
X-Fi XtremeGamer ■ Corsair Carbide 200R ■ Corsair CX500M ■ Samsung 2343NW 23"
GabeN räddar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perverted:

Står inget om 4G i beskrivningen? Finns 2 versioner av Ace III, 3G & 4G. Verkar ju vara just 3G versionen som Ica säljer.

Fast de skriver att det är S7275 vilket enligt:

http://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_ace_3-5479.php

verkar vara LTE-modellen, S7270 är 3G.

Permalänk
Medlem

Jag har telefonen från ICA hemma. På sidan av kartongen står det LTE. LTE UE Category 3, 100Mbps DL, 50 Mbps UL.

Så det bör vara 4G telefon.

Men är det någon som har koll på hur man kan komma åt spotify. Jag hade tänkt använda spotify själv och ge bort telefonen eller sälja den med Telia fri surf abonnemanget då jag inte behöver 1GB surf.

Det står att man behöver registrera telia refill kortet med 100kr och då aktiveras 1GB fri surf. Och man får ett sms om hur man gör för att aktivera spotify.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att "fynden" från olika företags dagliga kalenderspecial varken är svåra att hitta eller några vidare fynd? Visst finns det något enstaka fynd men det länkas även saker som endast är nedsatta 100-150kr.

Visa signatur

13700K & GTX 3070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bugg:

Jag har telefonen från ICA hemma. På sidan av kartongen står det LTE. LTE UE Category 3, 100Mbps DL, 50 Mbps UL.

Så det bör vara 4G telefon.

Men är det någon som har koll på hur man kan komma åt spotify. Jag hade tänkt använda spotify själv och ge bort telefonen eller sälja den med Telia fri surf abonnemanget då jag inte behöver 1GB surf.

Det står att man behöver registrera telia refill kortet med 100kr och då aktiveras 1GB fri surf. Och man får ett sms om hur man gör för att aktivera spotify.

Vet du om luren är låst till Telia?

Visa signatur

3570K 3.4GHz ■ GA-Z77-DS3H ■ Crucial Ballistix 1600MHz 8GB ■ GTX 760 DirectCU II ■ Samsung SSD 830 128GB
X-Fi XtremeGamer ■ Corsair Carbide 200R ■ Corsair CX500M ■ Samsung 2343NW 23"
GabeN räddar

Permalänk
Medlem

Angående telefonen på ICA:
jag har spotify premium redan då jag köpte en telefon tidigare. Har ett antal månader kvar på det. Om jag köper denna telefon, kan jag addera de 12 månader jag får på mitt nuvarande premiumkonto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av istorage:

Angående telefonen på ICA:
jag har spotify premium redan då jag köpte en telefon tidigare. Har ett antal månader kvar på det. Om jag köper denna telefon, kan jag addera de 12 månader jag får på mitt nuvarande premiumkonto?

Ja, MEN du måste "avsluta" ditt Premiumabonnemang först, när det sedan är Free, så kan du gå in på ditt konto och lägga in den kod du fått från Telia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perverted:

Vet du om luren är låst till Telia?

Nej det vet jag inte men jag tror inte det. Det står ju att det är Telia Refill och ingen bindningstid och uppsägningstid så jag antar att det är en olåst telefon.

Det låter iallafall logiskt om den är olåst.

Visa signatur

...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bugg:

Nej det vet jag inte men jag tror inte det. Det står ju att det är Telia Refill och ingen bindningstid och uppsägningstid så jag antar att det är en olåst telefon.

Det låter iallafall logiskt om den är olåst.

Ok. Tack för infon

Visa signatur

3570K 3.4GHz ■ GA-Z77-DS3H ■ Crucial Ballistix 1600MHz 8GB ■ GTX 760 DirectCU II ■ Samsung SSD 830 128GB
X-Fi XtremeGamer ■ Corsair Carbide 200R ■ Corsair CX500M ■ Samsung 2343NW 23"
GabeN räddar

Permalänk
Medlem

Någon som fått sin Seagate Backup Plus Portable 1TB 2.5 USB HDD för 299:- från CDON? Står fortfarande "Varorna packas" på min order. Kommer väl makuleras antar jag.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Någon som fått sin Seagate Backup Plus Portable 1TB 2.5 USB HDD för 299:- från CDON? Står fortfarande "Varorna packas" på min order. Kommer väl makuleras antar jag.

Jag fick fakturan via mail idag, så jag antar att den kommer att skickas?

Permalänk
Medlem

Jag frågar er direkt. Någon som såg något intressant moderkort på cdons rabatt vecka för 4670k? (Gaming + film titt)

tänkte bara påminna om att detta står också "Koden gäller t.o.m. 2013-12-09, eller så långt lagret räcker, och kan endast användas vid ett köptillfälle.
Observera att koden inte kan kombineras med andra rabattkoder."

Permalänk
Skrivet av fragande:

Någon som fått sin Seagate Backup Plus Portable 1TB 2.5 USB HDD för 299:- från CDON? Står fortfarande "Varorna packas" på min order. Kommer väl makuleras antar jag.

Skrivet av Keng:

Jag fick fakturan via mail idag, så jag antar att den kommer att skickas?

Sitter i samma sits som er. Tänker dock avakta med att betala fakturan för att se vad som händer. Antar att de måste va slut på den svarta modellen då de vanligtvis inte brukar ta sån tid för att få hem grejer från CDON.

Visa signatur

Wruuum!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Någon som fått sin Seagate Backup Plus Portable 1TB 2.5 USB HDD för 299:- från CDON? Står fortfarande "Varorna packas" på min order. Kommer väl makuleras antar jag.

Min blev skickad idag, så har la den imorgon.
Packades länge och väl min också, beställde typ direkt när tipset kom för 299:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Min blev skickad idag, så har la den imorgon.
Packades länge och väl min också, beställde typ direkt när tipset kom för 299:-

Gött Beställde också väldigt tidigt. Då verkar det ju inte som att de makuleras i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070