Mexikansk proxy funkar inte.. Gör jag något fel?

Permalänk
Medlem

Mexikansk proxy funkar inte.. Gör jag något fel?

Tänkte köpa BF4.. har försökt via mexikansk proxy men den vill inte slutföra köpet.

Jag har följt denna guiden:
1. Log out of Origin.com
2. Setup your web browser with a Mexican proxy
3. Go to Origin.com and add in your cart BF4 (regular 499 MXN, not deluxe version which is 699 MXN) and/or BF4 Premium for 399 MXN
4. Turn off proxy and proceed to login and checkout (webpage should still be in Spanish)
5. Use Credit Card (not PayPal or you'll pay taxes) and enter in appropriately your First Name, Last Name, Address, etc.
* Keep billing address country as "Mexico"

jag kommer till där jag skall slutföra orden och de skall dra pengar, tredje steget, när jag trycker där så får jag upp detta felmeddelandet "Vi kunde inte behandla din betalning nu. Använd en annan betalningsmetod eller försök igen senare. [Ref. n.. nr 10048]" (fast på spanska då..)

har försökt med olika kort och det verkar inte göra ngn skillnad. Några tips??

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Jag såg här på forumet att någon hade problem med Swedbank (tror jag det var) men det fungerade med en annan betalningsmetod.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Fantastiskt när folk har råd med en dator som klarar av BF4 men inte har råd o betala 400kr för spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiKz112:

Fantastiskt när folk har råd med en dator som klarar av BF4 men inte har råd o betala 400kr för spelet.

Mer 849.- och spelet fungerar ju inte ens vid release.

Permalänk
Medlem

varför inte bara köpa premium senare?..dlcerna är ju inte på G än...

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Försökt med både visa och mastercard.. Ingen som har något mer konstruktivt?

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av archie:

Försökt med både visa och mastercard.. Ingen som har något mer konstruktivt?

Det ända jag kan komma på är att har du på proxy ända tills du loggar in innan betalningen ?
alltså har på den i kundvagnen och sedan klicka vidare där man loggar in och där stänga av proxyn

Visa signatur

Main: i5-6600k - 2x8GB DDR4-3200 - AMD FURY Tri-X - Corsair MP510 960 GB M.2
pfSense: GA-J1900N-D3V - SK Hynix 2x2gb
unRAID: Xeon E3-1230v2 - 16 GB DDR3 (ECC) - Dell PERC H310 - 8x4TB

Permalänk

funkade för mig för någon timma sedan, fast jag körde med Sverige som land också.

Permalänk
Medlem

Jag betalade med e-kort (swedbank) och det fungerade utan några problem. Se till att du lägger tillräckligt med pengar på e-kortet bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiKz112:

Fantastiskt när folk har råd med en dator som klarar av BF4 men inte har råd o betala 400kr för spelet.

Ett simpelt sätt att få spelet för halva priset med premium. Vem tackar nej till gratis?

Permalänk
Medlem

funkade för mig via paypal, behövde inte betala extra på grund av de.

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem

Nu funkade det... Gjorde samma som igår.

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

Funkar inte här heller, i 2 dgr.. dock drogs 6.50 kr , efter försöken...?

Gjord med & utan E-kort i mastercard, som bäst får jag Kredit korts verifiering kan ej göras (innan var det felkoderna)....

TIPS ?

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

Sent svar, funkade med ryssland, antar det va strul med origin/ proxy adr.
iaf kör jag med outcome + engelska sen ca 3v nu...

ska fixa Premuim nu..

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--