Permalänk

Hejsan. Har varit i er butik varannan helg nu sedan jag fick hem min dator känns det som. Att de ska vara så svårt att få ett par fungerande stickor. Känns lagom kul att köpa en dator för 22 papp som jag inte har kunnat änvända riktigt ännu på cirka 2 månader. Är inte speciellt roligt att åka 12 mil för att bli lika besviken när man kommer hem igen. Blir så trött på allt elände. Önskar jag hade något possitivt att säga. Det har jag tyvär inte. Hälsningar en besviken kund.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag är på jakt efter en tyst spel dator? Vilken i ert sortiment skulle ni rekommendera?

Tack på förhand
/L

Permalänk
Medlem

Hur hanterar Inet.se personuppgifterna som anges då man skapar konton osv, ges det ut till 3e part om jag köper en TV, Surfplatta, Smartphone eller en komplett dator Alt. en dator i delar?
Det jag är ute efter är att jag vill inte ha ett företag som anmäler folk till blodiglarna på Radiotjänst, vet bara ett webbaserat företag som inte ger ut personuppgifter för det ovan nämnda, men det företaget undviker jag att handla på då deras support är under all kritik.

mvh

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem

Det är ju svensk lag på att ALLA butiker ska raportera in ett köp av tv så Inet gör nog det med andra ord (heller dom bryter mot lagen).
Hur det nu är med mobil,platta,dator,etc är jag inte säker på men tror inte att det finns någon sådan anmälningsplikt för butiker (ÄNNU! men det kommer nog snart det med.)

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Det är ju svensk lag på att ALLA butiker ska raportera in ett köp av tv så Inet gör nog det med andra ord (heller dom bryter mot lagen).
Hur det nu är med mobil,platta,dator,etc är jag inte säker på men tror inte att det finns någon sådan anmälningsplikt för butiker (ÄNNU! men det kommer nog snart det med.)

Mycket det är lag på i det här patetiska landet, men det finns faktiskt butiker som är humana med logiskt tänkt och sunt förnuft, jag vill veta om Inet.se är ett av dom helt enkelt.

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/1999181/samsung-galaxy-note-3-32gb...

Ska det verkligen vara sådan skillnad på webbshop och butikspriset?
5490 mot 5999

Permalänk

Hur lång tid tar det för er att få hem detta moderkort efter jag beställt det? (cirka)

Samt finns det någon 1155 processorkylare som inte är kompatibel med denna? (om ram minnena inte är högre än andra komponenter på moderkortet)

http://www.inet.se/produkt/1902228/asrock-fatal1ty-z77-profes...

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk
Medlem

Kommer ni få in SteelSeries H Wireless Headset inom snar framtid?

Permalänk
Medlem

Tjena, jag har beställt en https://www.inet.se/produkt/1972348/asus-zenbook-ux32a-i5-6gb...

Det står att den är försenad, tidigare skulle den komma i lager den 7e. Har ni någon aning om när den kommer? Är det pga stormen den blev försenad?

Permalänk
Medlem

Ville bara skriva och tacka Inet support / ekonomi för ett otroligt trevligt bemötande, dessutom så gick det snabbt!
Aldrig blivit bemött av support på ett mer mänskligt sätt. Väldigt imponerad.

God jul och gott nytt år!

Permalänk
Inet
Skrivet av pr0nz4:

Hejsan. Har varit i er butik varannan helg nu sedan jag fick hem min dator känns det som. Att de ska vara så svårt att få ett par fungerande stickor. Känns lagom kul att köpa en dator för 22 papp som jag inte har kunnat änvända riktigt ännu på cirka 2 månader. Är inte speciellt roligt att åka 12 mil för att bli lika besviken när man kommer hem igen. Blir så trött på allt elände. Önskar jag hade något possitivt att säga. Det har jag tyvär inte. Hälsningar en besviken kund.

Skickades från m.sweclockers.com

Förstår hur du känner och självklart att det är frustrerande med en dator som inte fungerar. Utan att veta mer om själva caset i sig så är det svårt att uttala sig.

Bäst är att du kontaktar antingen teknikern som du haft kontakt med direkt eller ordinarie kundtjänst på 031-65 27 00 / info@inet.se. Har du väldigt långt till butiken som du skriver så kan vi alltid lösa så du kan skicka in datorn till oss istället, bara du pratar med oss först!

Skrivet av ehskha:

Hej!

Jag är på jakt efter en tyst spel dator? Vilken i ert sortiment skulle ni rekommendera?

Tack på förhand
/L

Beror på om det är stationärt eller bärbart du är ute efter. Vill du ha tystast möjliga så skulle vi rekommendera att du sätter ihop en egen dator med förslagsvis moderkort eller grafikkort från ASUS just nu för då bygger vi den åt dig utan extra kostnad:

http://www.inet.se/kampanj/1327/asus-fri-montering

Om du vill ha hjälp med vilka delar så är det bara att kontakta oss direkt på 031-65 27 00 / info@inet.se.

Skrivet av Operatören:

Hur hanterar Inet.se personuppgifterna som anges då man skapar konton osv, ges det ut till 3e part om jag köper en TV, Surfplatta, Smartphone eller en komplett dator Alt. en dator i delar?
Det jag är ute efter är att jag vill inte ha ett företag som anmäler folk till blodiglarna på Radiotjänst, vet bara ett webbaserat företag som inte ger ut personuppgifter för det ovan nämnda, men det företaget undviker jag att handla på då deras support är under all kritik.

mvh

I dagsläget så anmäler vi inga köp till någon 3:e part.

Skrivet av Robhult:

http://www.inet.se/produkt/1999181/samsung-galaxy-note-3-32gb...

Ska det verkligen vara sådan skillnad på webbshop och butikspriset?
5490 mot 5999

Hm, det låter lite väl högt. Har dragit det vidare till inköpsavdelningen som får se över prissättningen.

Skrivet av Anndreeaas:

Hur lång tid tar det för er att få hem detta moderkort efter jag beställt det? (cirka)

Samt finns det någon 1155 processorkylare som inte är kompatibel med denna? (om ram minnena inte är högre än andra komponenter på moderkortet)

http://www.inet.se/produkt/1902228/asrock-fatal1ty-z77-profes...

Är tyvärr obekräftad leveranstid i dagsläget så kan inte riktigt svara på exakt hur lång tid det kommer ta att få det.

Ingen kylare som vi vet om direkt på rak arm så här.

Skrivet av Sainth:

Kommer ni få in SteelSeries H Wireless Headset inom snar framtid?

Ska komma in nu mot slutet på månaden preliminärt! Har tyvärr inget mer exakt än så i dagsläget.

Vi uppdaterar produktsidan så fort vi vet mer så håll utkik där!

http://www.inet.se/produkt/6606898/steelseries-h-wireless-hea...

Skrivet av pritect:

Tjena, jag har beställt en https://www.inet.se/produkt/1972348/asus-zenbook-ux32a-i5-6gb...

Det står att den är försenad, tidigare skulle den komma i lager den 7e. Har ni någon aning om när den kommer? Är det pga stormen den blev försenad?

Det är tyvärr brist på UX-chassin och denna modell har blivit försenad till mitten på januari som det ser ut just nu.

Skrivet av konabu:

Ville bara skriva och tacka Inet support / ekonomi för ett otroligt trevligt bemötande, dessutom så gick det snabbt!
Aldrig blivit bemött av support på ett mer mänskligt sätt. Väldigt imponerad.

God jul och gott nytt år!

Tack! Ska hälsa dom det. God jul på dig!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Tjenare, jag funderar om detta moderkort alternativt detta kommer få plats i detta chassi. Jag funderar då när jag köpte ett annat moderkort från er och skulle sätta i detta chassi som jag själv har resulterade det i lite våldförning på DVD-hållare(tog helt enkelt och sågade av skiten) för att få in moderkortet överhuvudtaget.

Är detta något ni skulle kunna konfirmera innan jag ger klartecken på en order jag har hos er?

Permalänk
Medlem

Tackar för fina erbjudande på er Prisfest, blev ett Func 460 för mycket trevligt pris.
Kul ni visar med lite fina priser efter utmärkelserna.

Permalänk
Inet
Skrivet av JimmieSan:

Tackar för fina erbjudande på er Prisfest, blev ett Func 460 för mycket trevligt pris.
Kul ni visar med lite fina priser efter utmärkelserna.

Kul att det uppskattas!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Grymt pris på Nexus 7:an, tror jag var först med att beställa. Det var iaf 49 st kvar i lager efter jag slutfört min beställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Kul att det uppskattas!

Lite synd att hemsidan står & tuggar fragda i ett träsk. Kan inte ens lägga till saker i korgen.

Vad händer om man blir utan för att sidan inte pallar trycket? :/

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem

är det bara jag som har problem med inets ..sida =går ej att göra några köp==?=??

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Inet
Skrivet av LÖVTRÄ:

Grymt pris på Nexus 7:an, tror jag var först med att beställa. Det var iaf 49 st kvar i lager efter jag slutfört min beställning.

Nice! Grattis

Skrivet av suzaku:

Lite synd att hemsidan står & tuggar fragda i ett träsk. Kan inte ens lägga till saker i korgen.

Vad händer om man blir utan för att sidan inte pallar trycket? :/

Skrivet av itkoll:

är det bara jag som har problem med inets ..sida =går ej att göra några köp==?=??

Det är sjukt många inne just nu och inte mycket vi kan göra åt. Sidan är inte nere utan enbart går trögt på grund av belastningen.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Det är sjukt många inne just nu och inte mycket vi kan göra åt. Sidan är inte nere utan enbart går trögt på grund av belastningen.

Ni får ta en skärmdump på statistiken efteråt och visa hur mycket trafik ni hade under prisfestens första timme

Permalänk
Inet
Skrivet av kevvs:

Ni får ta en skärmdump på statistiken efteråt och visa hur mycket trafik ni hade under prisfestens första timme

Över 1500st besökare enbart på kampanjsidan såg jag lite snabbt ca 10min efter vi gått live

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Det är sjukt många inne just nu och inte mycket vi kan göra åt. Sidan är inte nere utan enbart går trögt på grund av belastningen.

Tbh så kunde den lika gärna ha varit nere. Växlar mellan att allt står still & 502.

Är ju en riktigt trevlig kampanj som verkligen uppskattas, men det krävs nog lite förberedelser ifall ni planerar något liknande i framtiden.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160366:

jag kommer inte år kundvagnen eller checka ut och betala

Då är vi 2

Permalänk
Medlem

samma skit här ...typiskt när man e i behov av lite t-bord mm

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk

förhoppningsvis finns det något kvar när man väl kan lägga sin beställning

Permalänk
Medlem

Betvivlar det då det redan är nere på 46 (-) tangentbord

Permalänk
Medlem

Jag väntar tålmodigt på att kunna köpa pingvinstänger.

Permalänk

Om tangentborden går som smör, då lär ju allt annat vara som bort blåst innan man ens kan logga in.

Visa signatur

AsusZ170 - 6600K - 1TB Samsung 850 - Fury X - 2560x1440
Denon PMA-1560 - Cerwin Vega AT100

Permalänk

Jag hade kanske tur som fick igenom min beställning på SSD innan alla hann reagera.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem

Mycket fina erbjudanden, blev också ett FunC KB-460 för mig. Jag måste nog också ha varit en av de första, såg er facebook-status och 1 min senare hade jag orderbekräftelsen i inboxen

Visa signatur

System 1||i5 4670K @ 3,4GHz /w H100i||Maximus VI Gene||16GB 1600MHz||ASUS R9 280X 3GB DC2 TOP||840 EVO + 1TB WD Black + 2TB WD Green||AX 860||Corsair 350D|| System 2||Phenom II X4 955 BE /w Noctua NH-U9B SE2||8GB 1600MHz||Gainward GTX 460 1GB "Golden Sample - GS"||1TB WD Black Sata6 + 2TB WD Green||TX 650W||CM Storm Sniper||
||rMBP 13" Late 2013 - i5 4288u 2,6GHz, 8GB, 512GB SSD||iPad 3 16gb||iPhone 5S||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gublo:

Betvivlar det då det redan är nere på 46 (-) tangentbord

42 (harhar). Enda tragiska är ju att det pga detta är skit samma om du var först till kvarn eller inte, enbart tur & orken att sitta kvar och ladda om sidan som spelar roll nu.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz