Steam som inte vill updatea?

Permalänk

Steam som inte vill updatea?

Hejsan.

Mitt steam har slutat fungera, eller ja jag kan inte updatea står det. När jag klickar in på min steam ikon så kommer de upp en ruta där det står.

Steam - Fatal Error
Steam needs to be online to update. Please confirm your network connection and try again.

Det enda jag kan göra här är att klicka på "OK''. Sen bara försvinner denna rutan och update rutan som ligger i bakgrunden.

Vad kan jag göra för att lösa detta? Vill gärna kunna använda mina spel som jag lagt ett par tusen lappar på .
Tusen tack till den som hjälper mig! Kan även kanske gifta ngt!

Permalänk

Installera om steam programmet?

Visa signatur

Dator: CPU: I5 3570k - GPU: MSI GTX 660ti - RAM: 2x4 Kingston hyperX blue - moderkort: MSI Z77A-GD65 gaming -SSD: Samsung 840 120GB - HDD Seagate barracuda 1TB - PSU: XFX XXX Edition 850W - Kylare: CM Hyper 212 evo -Chassie: Fractal Design define R4. Kringutrusning: Montitor 1: Asus 24" VG248QE - Monitor 2: Asus 24" VE248H -Headset: Logitech G35 - Mus Logitech G400 - Tangentbord: billigt Acer tangentbord(ska uppgraderas snart).

Permalänk
Skrivet av William George:

Installera om steam programmet?

Redan gjort två gånger .

Permalänk
Medlem

Testa att gå in i din steammap och starta steam där ifrån, det är så jag får göra så har lagt en ny genväg istället för den som kom med när man installerade ^^

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av J00HHAANN:

Redan gjort två gånger .

Tog du bort programkatalogen också?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av krushy:

Testa att gå in i din steammap och starta steam där ifrån, det är så jag får göra så har lagt en ny genväg istället för den som kom med när man installerade ^^

Detta funkade tyvärr inte tack ändå!

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Tog du bort programkatalogen också?

Unistallade bara direkt i windows egna funktion. Hur menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av J00HHAANN:

Unistallade bara direkt i windows egna funktion. Hur menar du?

Hade för mig att man var tvungen att ta bort den manuellt. Var länge sedan jag tvingades installera Steam.
Hittade denna guide, som kanske kan hjälpa dig (tänker på registerförändringen): https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=9609-OBMP... ?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Hade för mig att man var tvungen att ta bort den manuellt. Var länge sedan jag tvingades installera Steam.
Hittade denna guide, som kanske kan hjälpa dig (tänker på registerförändringen): https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=9609-OBMP... ?

hmm, Testade att avinstallera som dom gjorde på den nedre guiden. Om de vad den du menade?

Detta funkade inte iallafall

Permalänk

Bump, ngn som kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Testa att döda windowsbrandväggen samt ditt antivir + antivirbrandvägg, möjligen också malwarebytes etc...

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Testa att döda windowsbrandväggen samt ditt antivir + antivirbrandvägg, möjligen också malwarebytes etc...

Får testa detta!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av J00HHAANN:

Bump, ngn som kan hjälpa mig?

Trots tidigare tillsägelse bumpar du igen och därför låses tråden. Du har därmed förlorat möjligheten till hjälp eftersom det inte är tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne när den tidigare låsts.

§ 4 Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

*Tråd låst i enlighet med §4 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro