iPhone 4 död, vägrar starta! Power knappen är trasig, hur gör jag HJÄLP!

Permalänk
Medlem

iPhone 4 död, vägrar starta! Power knappen är trasig, hur gör jag HJÄLP!

Hej, igår kväll dog min mobil helt plötsligt med nästan full batteri. Har testat ladda den (över 7h) inget händer. Har testat hålla in home knappen, inget där heller. Har testat koppla den till datorn, men Itunes hittar inte mobilen eftersom att den är död. Och min Power knapp (knappen där uppe) funkar inte så kan jag inte ens försöka sätta på den så eller lägga mobilen i DFU Mode och sedan återställa den via Itunes. Hjälp snälla! Hur får jag mobilen att hamna i DFU Mode utan att använda Power knappen?! Finns det något program som gör det kanske?

Permalänk
Lego Master

Sry dude, om du har provat återställningar och annat så låter det som att den har fått sig en knäck på nåt vis. Prova lämna in den, men om den är från när 4:orna var nya så har du troligen ingen garanti kvar. Hemförsäkring med drulletillägg?

En sista tanke, vad händer om du håller in hemknappen medan du kopplar in den till datorn? Är tydligen nån slags återställningsgenväg.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Sry dude, om du har provat återställningar och annat så låter det som att den har fått sig en knäck på nåt vis. Prova lämna in den, men om den är från när 4:orna var nya så har du troligen ingen garanti kvar. Hemförsäkring med drulletillägg?

En sista tanke, vad händer om du håller in hemknappen medan du kopplar in den till datorn? Är tydligen nån slags återställningsgenväg.

Jag har inte testat återställningar, som sagt så känner inte Itunes av att min mobil är inkopplad. Jag har fortfarande försäkring på den, som jag betalar 50sek/mån för.
Har också testat det, det händer ingenting :S

Permalänk

Händer min också ibland, testa att hålla in "hemknappen" och powerknappen i cirka 10-30 sekunder.

Fast det kanske är det som är "DFU Mode"? Googlade lite men hittade inget svar på Engelska :B

Visa signatur

450D / 50D, 30 1.4, 50 1.8, 90 2.8, 70-200 4 IS

Permalänk
Skrivet av Katten_BoB:

Händer min också ibland, testa att hålla in "hemknappen" och powerknappen i cirka 10-30 sekunder.

Fast det kanske är det som är "DFU Mode"? Googlade lite men hittade inget svar på Engelska :B

Men nu så fungerade inte powerknappen..?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel brukar iPhones starta själv när man sätter i laddaren om dom är avstängda? Har inte iPhone längre så har inte 100% koll men är vad jag minns. Så du kan nog utesluta powerknappen. Antingen har den hängt sig och då hjälper softreset eller så är det hårdvara som pajjat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Katten_BoB:

Händer min också ibland, testa att hålla in "hemknappen" och powerknappen i cirka 10-30 sekunder.

Fast det kanske är det som är "DFU Mode"? Googlade lite men hittade inget svar på Engelska :B

Står tydligt att min Power knapp inte fungerar :/ Det du sa hade jag gjort direkt och allt hade varit normalt igen, ifall knappen funkade.
Ända felet är att Power knappen inte fungerar så jag kan inte lägga den i DFU Mode, därför undrar jag hur man får mobilen i DFU Mode utan att använda Power knappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitfenix:

Om jag inte minns fel brukar iPhones starta själv när man sätter i laddaren om dom är avstängda? Har inte iPhone längre så har inte 100% koll men är vad jag minns. Så du kan nog utesluta powerknappen. Antingen har den hängt sig och då hjälper softreset eller så är det hårdvara som pajjat.

Har laddat mobilen sen 06 imorse, noll reaktion fortfarande..

Permalänk
Medlem

Dags att uppdatera din sign?

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk

Kan vara batteriet som dött. Det är det första jag hade testat.
Kan också vara fel på laddkontakten.
Men svårt att säga exakt utan att få testa den.

Du får skicka in den till mig så får jag testa. Futureon.se

Permalänk

Om du betalar 50kr/mån för försäkring som jag gissar då är utan självrisk, är det väl enklast att ta den på den?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Om du betalar 50kr/mån för försäkring som jag gissar då är utan självrisk, är det väl enklast att ta den på den?

Nu förstod jag inte, utveckla snälla.

Permalänk

Låter som batteriet, har haft samma problem några ggr o alltid löst med batteri byte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Testa att hålla inne hemknappen och power knappen i 10 sek, testa sedan att starta den vanligt.
Annars håll in dom igen och sätt sedan in laddaren från ett vägguttag, fungerar inte det så testa in i datorn med knapparna intryckta.

Går annars att ta bort luckan bak och koppla bort batteriet (eftersom garantin är förbrukad så gör det nog inte mycket).

Att telefonen "tvärdör" händer en del på mitt jobb och det är någon app som råhänger mobilen, gäller även nya iPhone 5s (vet inte vad folket lyckas med)

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Skrivet av fabinho:

Nu förstod jag inte, utveckla snälla.

Jag tänkte på att du skrev:

Skrivet av fabinho:

Jag har inte testat återställningar, som sagt så känner inte Itunes av att min mobil är inkopplad. Jag har fortfarande försäkring på den, som jag betalar 50sek/mån för.
Har också testat det, det händer ingenting :S

Jag gissar att det är en försäkring du kan använda?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem
Skrivet av tooobe:

Jag tänkte på att du skrev:

Jag gissar att det är en försäkring du kan använda?

Jasså förlåt, läste lite fel. Ska till tele2 och höra med de imorgon om detta!

Permalänk

Har haft snarlika problem. Då hade batteriet lagt av. Bytte det för 300kr i en butik som reparerade telefoner sen fungerade den direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

INTEL CORE I7 4770K|ASUS MAXIMUS VI EXTREME |CORSAIR AX 1200i |16GB G.skill Trident X|GIGABYTE GEFORCE GTX 780 OC REV 2.0 SLI |3*CROSSOVER 27Q LED|CORSAIR OBSIDIAN 900D