Permalänk
Tangentbordskonnässör

Börjar bli lite dåligt med bilder här så jag lägger väl upp en bild på mitt "tangentbord". Det är en del kvar att göra om man säger så..

Permalänk

Inget speciellt egentligen, men efter att ha haft ett QPAD MK-50 i två år och ha fått detta i julklapp (från mig själv iof ) är det ändå rätt så stor skillnad Funderar dock på att köpa några fina tangenter i framtiden men är inte säker på vilka färger som skulle passa det gula caset. Vad tror ni skulle passa? Funderar för övrigt lite på att köpa en http://www.keypop.net/product/yellow-ducky-keycap

EDIT: Tangentbordet är ett Ducky Shine 3 yellow edition med engraved legends och röda switchar (http://www.inet.se/produkt/6606911/ducky-yyy-tkl-mx-red-engra...).

Permalänk
Medlem

Strålande kvalite på bilderna som vanligt

Och såklart en bild på mitt gamla HP tagentbord <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Meningen var att jag skulle få en Mini tangent till mitt Shine 3 då Minis mellanslag enligt min mening är snyggare

Ok, förstår det. Tycker inte heller att "snake-mellanslag" på Shine 3 är snyggt. Väldigt fult faktiskt. Förstår inte att de skickar med det som standard (om inte annat så borde man få med en "normal" svart utbytestangent).

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk

Vet någon här om det går att köpa gröna tjocka PBT keycaps (helst bara modifiers), gärna i ISO-layout och i så fall var? Måste också vara blanka, engraved, sideprinted eller dyesubs.

Permalänk
Medlem

Minska ner storleken på bilderna lite är ni snälla innan ni lägger upp dem!

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av huttala:

Börjar bli lite dåligt med bilder här så jag lägger väl upp en bild på mitt "tangentbord". Det är en del kvar att göra om man säger så..

http://i.imgur.com/eOt5YW9.jpg

Ugh.. evighetsgöra. Lycka till.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Jag sitter och funderar på en Ducky Mini dock så är det inte PTB, right? Om man vill ha PTB så måste man väl betala 600kr till för att byta ut. Finns det inget billigare alternativ?

Permalänk
Skrivet av huttala:

Börjar bli lite dåligt med bilder här så jag lägger väl upp en bild på mitt "tangentbord". Det är en del kvar att göra om man säger så..

http://i.imgur.com/eOt5YW9.jpg

Vad är det för plate? Ser ut att vara borstad aluminium!

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madcomp:

Jag sitter och funderar på en Ducky Mini dock så är det inte PTB, right? Om man vill ha PTB så måste man väl betala 600kr till för att byta ut. Finns det inget billigare alternativ?

Frågan är om man inte vill ha originalknapparna på det tangentbordet. Det är väldigt många funktionsknappar på det som man måste memorera annars.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Frågan är om man inte vill ha originalknapparna på det tangentbordet. Det är väldigt många funktionsknappar på det som man måste memorera annars.

Det tar lite tid första veckan, men sedan går det rätt fint och man lär sig väldigt snabbt att minnas alla funktionstangenter.

Så detta är inget som jag skulle oroa mig för. Blir ett väldigt mycket trevligare tangentbord om man byter ut keycaps till bättre av PBT.

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av CCWarlock:

Ugh.. evighetsgöra. Lycka till.

Hehe, det går ganska snabbt när man väl får tummen ur...
Det enda som är jobbigt är att koda upp och kompilera programvara till controllern.

Skrivet av Leedogustav:

Vad är det för plate? Ser ut att vara borstad aluminium!

Det stämmer nog, plattan väger inte mycket.
Borstat är det oavsett om det är alu eller stål, men det har mindre inverkan på tangentbordet ändå, det är stabilt som sten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Det tar lite tid första veckan, men sedan går det rätt fint och man lär sig väldigt snabbt att minnas alla funktionstangenter.

Så detta är inget som jag skulle oroa mig för. Blir ett väldigt mycket trevligare tangentbord om man byter ut keycaps till bättre av PBT.

mvh,
martin

Har du använt ett 60% tangentbord tidigare? Tycker personligen att det verkar vara på tok för nerslimmat för att vara praktiskt i vanlig användning. Jag har inte testat mycket men ändå stött på en massa patrull. Tenkeyless däremot har jag kört själv i några år utan några problem.
Letade själv efter tjocka blanka PBTs förut och det verkade inte finnas. Man kanske har störst chans om man kontaktar ducky.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Nyöppnat CM Storm Quickfire Ultimate.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Här är mitt Ducky shine 3 , MX brown

EDIT: jag får ursäkta för min potatiskamera

Visa signatur

i7 3770k @ 4.2, 16gb dominator platinum @ 1866, 2x 780Ti Classified, FT02, Corsair m65 vit, Ducky Shine 3 MX Brown vita keycaps, Asus Xonar STX, Sennheiser HD650, Asus Rog Swift PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Breddas:

Har du använt ett 60% tangentbord tidigare? Tycker personligen att det verkar vara på tok för nerslimmat för att vara praktiskt i vanlig användning. Jag har inte testat mycket men ändå stött på en massa patrull. Tenkeyless däremot har jag kört själv i några år utan några problem.

Har använt det knappt något halvår och trivs bättre än väntat med det, men är inte mitt huvudtangentbord. Har ett TKL, ett TK och några normala fullstora (alla med MX Brown, förutom ett med Black och ett med Clear).

Har dock köpt ytterligare ett 60% BT ifrån Filco (MINLA) när jag var på resa i Tokyo för några månader sedan. Tycker 60%:are är praktiska när man antingen är på resa och vill ha med ett "riktigt" tangentbord, eller på skrivbord där man har ont om plats.

Skulle jag vara tvungen att välja ett enda tangentbord så skulle det nog också bli mitt TKL.

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

För att jag älskar det. Köpte detta av en säljare här på Sweclockers. Ska lägga till dämpare eventuellt pilla till med lite mer, men en vit sladd är det första och viktigaste. Fantastiskt att skriva på.

I'm in love.

Sorry för crappy mobilbild.

Visa signatur

Nikon D700 | Nikon 50mm/1.8D | Nikon 135mm/2.8E | Nikon F2 x 2
Bildblogg
Flickr

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Införskaffade mig ett Ducky Shine 2 TKL..

Permalänk
Medlem

Oj, det var läckert! Får man fråga vart du köpte det? har du gjort någon mod för att få både vit/lila backlight? Jag har fortfarande inte kommit fram till vilket tangentbord jag ska ersätta mitt steelseries 6Gv2 med:) vart köper man kabeln du har till tangentbordet?

/Markus

Skrivet av huttala:

Införskaffade mig ett Ducky Shine 2 TKL..

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av margra:

Oj, det var läckert! Får man fråga vart du köpte det? har du gjort någon mod för att få både vit/lila backlight? Jag har fortfarande inte kommit fram till vilket tangentbord jag ska ersätta mitt steelseries 6Gv2 med:) vart köper man kabeln du har till tangentbordet?

/Markus

Det är 100% moddat med löstagbara LEDS och switchar (alltså utan lödning), även kabeln är custom. Så det är ingenting man kan köpa direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gholen:

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1/q71...

För att jag älskar det. Köpte detta av en säljare här på Sweclockers. Ska lägga till dämpare eventuellt pilla till med lite mer, men en vit sladd är det första och viktigaste. Fantastiskt att skriva på.

I'm in love.

Sorry för crappy mobilbild.

Nice! Vad är det för tillverkare och modell?

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Nice! Vad är det för tillverkare och modell?

mvh,
martin

Det är Cooler Master Quick Fire Rapid. Sedan är det nya tangenter, blåa brytare och lite annat smått och gott.

Visa signatur

Nikon D700 | Nikon 50mm/1.8D | Nikon 135mm/2.8E | Nikon F2 x 2
Bildblogg
Flickr

Permalänk
Medlem
Skrivet av gholen:

Det är Cooler Master Quick Fire Rapid. Sedan är det nya tangenter, blåa brytare och lite annat smått och gott.

Får man fråga vart du fick tag i de röda keycapsen med ISO enter?

Visa signatur

Prodigy | Sensation Bygglogg: Supermoddad Bitfenix med vattenkylning & "Delidd".
Filco goes custom Bygglogg: Mekaniskt tangentbord, allt utom PCB utbytt/moddat.
TANK 93 Bygglogg; Mekaniskt tangentbord i rostfritt byggs från noll

Permalänk
Medlem
Skrivet av euf0ria:

Får man fråga vart du fick tag i de röda keycapsen med ISO enter?

Fråga kan du, men jag vet faktiskt inte, eftersom jag köpte dom av en kille här på Sweclockers, och då var det redan i. Så jag vet dessvärre inte.

Visa signatur

Nikon D700 | Nikon 50mm/1.8D | Nikon 135mm/2.8E | Nikon F2 x 2
Bildblogg
Flickr

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av euf0ria:

Får man fråga vart du fick tag i de röda keycapsen med ISO enter?

Det var från en group buy på deskthority/geekhack.
Red alert set V2 kallades den om jag inte missminner mig helt.

Permalänk
Medlem

Herrejävlar va sexigt! Synd att man sitter på ett Corsair K60 som inte är speciellt lätt att modda

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av vompen:

Herrejävlar va sexigt! Synd att man sitter på ett Corsair K60 som inte är speciellt lätt att modda

Hehe, bara köpa dig ett tangentbord att modda.
Tangentbord är nog den billigaste hobbyn jag haft någonsin, det tar tid som fasen att modda saker, man blir minst lika nöjd som när man vattenkyler sin dator och clockar sönder grejerna, och de dyraste grejerna man kan köpa kostar ju inte mer än 1500kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gholen:

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1/q71...

För att jag älskar det. Köpte detta av en säljare här på Sweclockers. Ska lägga till dämpare eventuellt pilla till med lite mer, men en vit sladd är det första och viktigaste. Fantastiskt att skriva på.

I'm in love.

Sorry för crappy mobilbild.

Skrivet av huttala:

Det var från en group buy på deskthority/geekhack.
Red alert set V2 kallades den om jag inte missminner mig helt.

Mitt fd tangentbord - en toppen bräda faktiskt och visst är det goa tangenter på det gholen

Stämmer gott att det är Red Alert v2 ifrån en group buy och det var mycket bra kvalitet faktiskt, bättre än förväntat

Själv sitter jag här med samma som tidigare och väntar på att Topre med MX caps adapters släpps av Ducky och Coolermaster

(Brusig iPhone4 bild - sorry)

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem

Här är mitt Phantom tangentbord som jag byggt ihop
Keycapsen är Cherry Doubleshoot.
De gråa är från ett norskt och ett tyskt tangentbord som jag kombinerat för att få en svensk layout
De svarta är från ett danskt tangentbord, om det är nån som har en "Ö" och en "Ä" tangent att sälja från tex ett tyskt WoB cherry ds set så är jag väldigt intresserad.
Kaffekopparna är från group buy round 4 på deskthority.

Just nu kör jag med standard layout.
Är det någon som har erfarenhet att göra custom layout och lägga till FN-lager på phantom tangentbordet?

Visa signatur

Cherry MX Clear: Cherry G80-3000LQCDE Cherry MX Brown: Ducky 1087, G80-11800 Cherry MX Blue: Ducky 1087, KBC Poker Cherry MX Red: PLU ML-87, Alps Black: Delll AT102W, Alps Blue: Charisma Portabel, Acer Switch: Viglen 6312-TW, Buckling Spring: IBM Model M,

Permalänk
Medlem
Skrivet av NePpo:

Här är mitt Phantom tangentbord som jag byggt ihop
Keycapsen är Cherry Doubleshoot.
De gråa är från ett norskt och ett tyskt tangentbord som jag kombinerat för att få en svensk layout
De svarta är från ett danskt tangentbord, om det är nån som har en "Ö" och en "Ä" tangent att sälja från tex ett tyskt WoB cherry ds set så är jag väldigt intresserad.
Kaffekopparna är från group buy round 4 på deskthority.

Just nu kör jag med standard layout.
Är det någon som har erfarenhet att göra custom layout och lägga till FN-lager på phantom tangentbordet?

http://i.imgur.com/xESJShd.jpg

Är din "bottom row" Cherry eller SP?