Permalänk
Skrivet av pineapple:

Haft på det ett tag nu (1h) men står fortfarande 0.00 shares och 0.00 khs på dogehouse

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen aning om doggyhouse servern aldrig minat där. på fast-pool så uppdateras sharen och hashen var 5-10 minut.
står din worker som aktiv?

Permalänk
Medlem

Varför funkar det inte att minea för mig? Jag har skrivit in rätt settings i guiminer och använder då netcodepool.org. Jag har gjort ett konto på deras sida och när jag öppnar min worker på sidan så är det 0 khash/s. Även fast jag har igång Guiminer och får ut ungefär 500 Mhash/s så händer det ingenting på mitt konto på deras hemsida. Vad har jag gjort för fel? Har jag glömt att göra nånting eller är allt som det ska vara? Kan säkert vara något enkelt men jag är inte så fullt påläst inom detta. Tack på förhand iallafall!

Permalänk

Se till att du använder rätt server ip, login och worker nummer.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Formel117;14261775"]Se till att du använder rätt server ip, login och worker nummer.

Hur menar du? Alltså jag har kopierat TS settings i gpuiminer och sedan gjort ett konto på netcodepool.org. Jag använder samma username och password till guiminer som jag har på netcodepool.org

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boxpox:
Skrivet av Formel117:

Se till att du använder rätt server ip, login och worker nummer.

Hur menar du? Alltså jag har kopierat TS settings i gpuiminer och sedan gjort ett konto på netcodepool.org. Jag använder samma username och password till guiminer som jag har på netcodepool.org

Det är fel.

Du ska göra en worker på poolen och namnet + lösen på workern ska du skriva in i din config.

Undras hur mycket du gett bort till TS nu då ?? xD

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;14261814']Det är fel.

Du ska göra en worker på poolen och namnet + lösen på workern ska du skriva in i din config.

Undras hur mycket du gett bort till TS nu då ?? xD

Men jag har gjort en worker på poolen, vars hittar jag min config?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boxpox:

Men jag har gjort en worker på poolen, vars hittar jag min config?

Din config är bat-filen du kör för att starta minern. Redigera den med notepad tex och skriv in dina uppgifter istället för TS

EDIT: Såhär typ:

worker.namn lösenord

boxpox.boxarbetare boxlösenord

Get it ?

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;14261900']Din config är bat-filen du kör för att starta minern. Redigera den med notepad tex och skriv in dina uppgifter istället för TS

EDIT: Såhär typ:

worker.namn lösenord

boxpox.boxarbetare boxlösenord

Get it ?

Asså jag förstår inte riktigt, om jag öppnar GUIminer så har jag skrivit in

Host: doge.netcodepool.org

Username: Boxpox

Port: 4093

Pw: *******

Alltså det är samma username och pw som jag har på min worker på netcodepool.org

Jag har gjort på samma sätt tidigare idag när jag testade att minea bitcoins, då funkade minern och det synkade med mitt konto på deepbit, när jag gör detta nu så arbetar guiminern men det synkar inte med mitt konto på netcodepool.org

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boxpox:

Asså jag förstår inte riktigt, om jag öppnar GUIminer så har jag skrivit in

Host: doge.netcodepool.org

Username: Boxpox

Port: 4093

Pw: *******

Alltså det är samma username och pw som jag har på min worker på netcodepool.org

Aha, jag kör inte GUI utan bara bat-fil som startar kommandotolken så jag vet inte hur det är upplagt

Men om det är rätt uppgifter så kolla att porten som poolen använder är öppen.

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem

Någon som orkar förklara lite om hur det funkar med svårighetsgraden? Jag låg på Cryptovalley igår och där var det en svårighetsgrad på 19-någonting, bytte idag till dogepool då många på reddit tipsar om den och där är svårighetsgraden 295? Hur kan det skilja så mycket och vad gör det för reell skillnad egentligen.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacke123:

Finns det någon sida där man kan sälja earth coins? Eller kan man växla till andra valutor?

Ja, det finns många sidor Jag växlade just mina earthcoins till 4000 kr

Permalänk
Medlem

Har ett till problem nu. Efter att jag följde denna guide: http://www.reddit.com/r/dogecoin/comments/1sybm7/such_beginne... så när jag öppnar minern och det står "tryck ned valfri tangent för att fortsätta" så stängs minern ner direkt jag trycker ner en knapp. Varför blir det så? Har skrivit in följande i .bat filen
./cgminer --scrypt -o stratum+tcp://teamdoge.com:3333 -u boxpox.boxpox -p xxxxxx
och vad jag har förstått så ska det väl vara rätt? Mycket tacksam för hjälp!

Edit: Nu kraschar kommandotolken direkt jag trycker på .bat filen, jag hinner inte ens läsa vad som står i kommandotolken innan den stängs ner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boxpox:

Har ett till problem nu. Efter att jag följde denna guide: http://www.reddit.com/r/dogecoin/comments/1sybm7/such_beginne... så när jag öppnar minern och det står "tryck ned valfri tangent för att fortsätta" så stängs minern ner direkt jag trycker ner en knapp. Varför blir det så? Har skrivit in följande i .bat filen
./cgminer --scrypt -o stratum+tcp://teamdoge.com:3333 -u boxpox.boxpox -p xxxxxx
och vad jag har förstått så ska det väl vara rätt? Mycket tacksam för hjälp!

Edit: Nu kraschar kommandotolken direkt jag trycker på .bat filen, jag hinner inte ens läsa vad som står i kommandotolken innan den stängs ner

Om du öppnar kommandotolken och skriver in det manuellt så stängs inte fönstret ner med en gpng. Då kan du se vad cgminer säger vilket fel det är.

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk

åå, det är inte sant.... Kört hela jävla natten och inte fått ett skit. Vad i helvete?

Skrivet av Meller127:

Hur ser din config ut?

Kan länka snart.
edit: Det är fixat nu, hade error som gjorde att den inte fungerade. Men har gjort vad jag kan för att fixa, nu fungerar det men hastigheten sänktes med 100, men det får duga

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av lite_:

Om du öppnar kommandotolken och skriver in det manuellt så stängs inte fönstret ner med en gpng. Då kan du se vad cgminer säger vilket fel det är.

har testat att skriva in manuellt nu och det verkar funka, eller min worker kör men meddelandet "stratum froom pool 0 detected new block" efterföljt av "rejected 08e6f1d1 Diff 29/15 Gpu 0 <share is above target>" varför blir det såhär?

Permalänk
Skrivet av Meller127:

Hur ser din config ut?

Jag hoppas att det är den det är fel på så att det inte är något annat
http://pastebin.com/Fd1eaCJH

Skrivet av Formel117:

Se till att du använder rätt server ip, login och worker nummer.

Ja det gör det, står även att den är aktiv.

EDIT: Ajdå, stog inte HW:0
Det är därför det inte fungerar! Hoppas bara för guds skulle att jag inte tagit sönder något nu...

Permalänk

Varför används inte datorkraften till att bota cancer eller något klurigt samtidgt som den minar?

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Skrivet av RedSparowes:

Varför används inte datorkraften till att bota cancer eller något klurigt samtidgt som den minar?

Ja, gärna samtidigt som man ändå tjäna lite också. Jag hade lätt gjort det

Permalänk
Skrivet av Boxpox:

Har ett till problem nu. Efter att jag följde denna guide: http://www.reddit.com/r/dogecoin/comments/1sybm7/such_beginne... så när jag öppnar minern och det står "tryck ned valfri tangent för att fortsätta" så stängs minern ner direkt jag trycker ner en knapp. Varför blir det så? Har skrivit in följande i .bat filen
./cgminer --scrypt -o stratum+tcp://teamdoge.com:3333 -u boxpox.boxpox -p xxxxxx
och vad jag har förstått så ska det väl vara rätt? Mycket tacksam för hjälp!

Edit: Nu kraschar kommandotolken direkt jag trycker på .bat filen, jag hinner inte ens läsa vad som står i kommandotolken innan den stängs ner

cgminer.exe --scrypt -o stratum+tcp://teamdoge.com:3333 -u boxpox.boxpox -p xxxxxx
pause

testa det där och se ifall det fungerar (bara fyll i ditt PW)...

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Ja, det finns många sidor Jag växlade just mina earthcoins till 4000 kr

Hur lång tid tog det för dig att mina ihop?

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Skrivet av pineapple:

Ja, gärna samtidigt som man ändå tjäna lite också. Jag hade lätt gjort det

Tror det redan finns coins med den funktionen. Kommer dock inte riktigt ihåg vilken det var.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eatyourdog:

cgminer.exe --scrypt -o stratum+tcp://teamdoge.com:3333 -u boxpox.boxpox -p xxxxxx
pause

testa det där och se ifall det fungerar (bara fyll i ditt PW)...

Kör med Guiminer nu och det funkar fint

Permalänk
Medlem

Har ännu ett problem nu. Jag har kört minern ett tag nu och enligt mitt konto på teamdoge.com så har jag 1020 dogecoins som är unconfirmed. Hur kan jag få ut detta till min plånbok? Om jag ser under fliken "cashout" så står det att jag har 0 i account balance, det kan väl inte stämma eller?

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Boxpox:

Hur många Khash/s får ni ut med era grafikkort?

Jag ligger på ca 400 kH/s med mitt 6950. Här har du en länk som visar hashrate för de flesta korten: https://litecoin.info/Mining_hardware_comparison

Skrivet av Boxpox:

Har ännu ett problem nu. Jag har kört minern ett tag nu och enligt mitt konto på teamdoge.com så har jag 1020 dogecoins som är unconfirmed. Hur kan jag få ut detta till min plånbok? Om jag ser under fliken "cashout" så står det att jag har 0 i account balance, det kan väl inte stämma eller?

Tack på förhand!

Du får vänta tills de blir confirmed. Inget du kan göra åt saken annat än att vänta, men när de är confirmed så kan du göra en cashout så att de hamnar i din plånbok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

Hur lång tid tog det för dig att mina ihop?

Kanske 24 timmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Kanske 24 timmar

Då hade du tur som var med innan priset sjönk på TIPS. Var hittar ni alla nya coins? Känns som att man missar tåget varje gång. Likaså med doge när det kom.

Johan

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

Då hade du tur som var med innan priset sjönk på TIPS. Var hittar ni alla nya coins? Känns som att man missar tåget varje gång. Likaså med doge när det kom.

Johan

https://bitcointalk.org/index.php?board=67.0

Visa signatur

5 Stationära datorer.
2 HTPC
4 Bärbara
0 Server

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Även jag får samma felmeddelande som TTEX, någon som har en lösning på detta?

Lyckades lösa det genom att kära en stratum proxy. Då hoppade den igång Du gör en ny Stratum proxy där du lägger in adressen och sedan får du en localhost adress som du använder, står i programmet.

Visa signatur

Stationär: i5-2500K @ 4.3Ghz, Noctua NH-U12P SE2 | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Corsair VENGEANCE 8GB CL9 1600Mhz | MSI GTX 770 2GB | Samsung 840 250GB, WD Caviar: Black 1TB, Green 500GB | Cooler Master HAF 912 Plus | Corsair TX 650W
Laptop1: Clevo W150ERM: i7-3610QM @ 2.3Ghz | Kingstong HyperX 8GB 1600Mhz CL9 | Nvidia Geforce GT 650M 1GB | Plextor M3 Pro 128GB | 15" 1080p Matt display, 60% NTSC
Laptop 2: HP EliteBook 840 G2: i5-5200U | 16GB RAM | 256GB 2.5" SSD | 14" 1080p IPS

Permalänk
Medlem

http://www.coinwarz.com/cryptocurrency/

Även denna är bra att titta på, där ser man mest prisvärda just nu, dock väldigt svårt att hänga med då det svänger friskt Tex lottocoin låg #1 och 1 timem senare på plats #15.

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...

Permalänk
Medlem

Då jag nu har nått min första milstople: 100.000 Dogecoins, skänker jag 1k till de 5 första som skriver sin wallet i Tråden!

Much coin
Such Riches
wow
much digging

Edit: Ändrade från PM till Tråden, då min inkorg kan bli lätt överfylld annars :/