[BF4] Bannad från Sweclockers servrar?

Permalänk
Skrivet av DirDir:

Blev bannad idag runt 18:00 2013/12/31 skulle jag tro. Pga team kills.
Inget jag gjort med mening utan fick inte upp den blåa pilen ovanför mina polare så jag körde spray and pray.
Spelat på era server sedan dag 1 och vill inte sluta så här.

Name:TheOneDir
Time:Ca 18:00
Date: 2013/12/31

Haha spray and pray!!

Klockren!!

Gott Nytt År på er SweClockers!!!

Permalänk

Kan inte joina servern...

Försöker joina servern "http://battlelog.battlefield.com/bf4/servers/show/pc/dc5cdf97...", men utan framgång.
Har flera gånger spelat där, men nu får jag felmeddelande varje gång.
Har så vitt jag vet inte blivit bannad, men vill kolla för säkerhets skull.

Namn: wallaholm
Tid: Vet inte... TROR som sagt inte att jag är bannad...

Mvh
Ola

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av wallaholm:

Försöker joina servern "http://battlelog.battlefield.com/bf4/servers/show/pc/dc5cdf97...", men utan framgång.
Har flera gånger spelat där, men nu får jag felmeddelande varje gång.
Har så vitt jag vet inte blivit bannad, men vill kolla för säkerhets skull.

Namn: wallaholm
Tid: Vet inte... TROR som sagt inte att jag är bannad...

Mvh
Ola

Tjena,

Du är inte bannad, var lugn. Det är antagligen "bara" anslutningsproblemen vi haft med servern. Det är anmält sedan länge till Rocketblast och de har gått vidare med det till EA. Beklagar men det är väldigt lite vi kan göra åt det.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Tjena,

Du är inte bannad, var lugn. Det är antagligen "bara" anslutningsproblemen vi haft med servern. Det är anmält sedan länge till Rocketblast och de har gått vidare med det till EA. Beklagar men det är väldigt lite vi kan göra åt det.

Tackar!

Permalänk
Medlem

Vad är ditt ingame namn Ghaan
Vad hände: Efter att blivit TK'ad ~2gånger och säger inget, sen kliver jag ur min AA för att reparera och någon snubbe snor den. Då brister det och jag blir förbannad på han. Blev kickad, när jag försökte komma in för ca 30min sedan så upptäckte jag bannen.
När hände det (klockslag och datum): 6:e jan (klockslag la jag inte på minne)
Vilken av våra servrar skedde detta på: 64 HC conquest

Det är bra att veta att ni prioriterar att ta bort alla dessa otroligt farliga ord, istället för dom som faktiskt förstör och griefar för andra.

Jag må inte vara len i munnen, men jag har i alla fall aldrig gått ut för att griefa andra. Vilket är den största orsaken varför man svär åt folk öht.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Kuzul:

Vad är ditt ingame namn Ghaan
Vad hände: Efter att blivit TK'ad ~2gånger och säger inget, sen kliver jag ur min AA för att reparera och någon snubbe snor den. Då brister det och jag blir förbannad på han. Blev kickad, när jag försökte komma in för ca 30min sedan så upptäckte jag bannen.
När hände det (klockslag och datum): 6:e jan (klockslag la jag inte på minne)
Vilken av våra servrar skedde detta på: 64 HC conquest

Det är bra att veta att ni prioriterar att ta bort alla dessa otroligt farliga ord, istället för dom som faktiskt förstör och griefar för andra.

Jag må inte vara len i munnen, men jag har i alla fall aldrig gått ut för att griefa andra. Vilket är den största orsaken varför man svär åt folk öht.

Jag har precis kollat igenom loggarna och dina ordval är långt bortom ok, samt att du konstant försöker gömma dig från språkfiltret.
Nästan alla dina fula ord var riktat mot någon på ett nedlåtande sätt, så din 3 dagars ban var rätt mild då.

Vi vill att folk är trevliga mot varandra på server, även fast andra kan göra fel så måste inte du också göra det.
Otrevlig attityd ger bara en otrevlig spelupplevelse.

Vilka ord menar du att vi inte har med/har med i språkfiltret?

Permalänk
Medlem

"Nästan alla dina fula ord var riktat mot någon på ett nedlåtande sätt". Minst hälften av de gångerna är pga folk hålt på att jävlas med fordon (stulit, medvetet krashat osv) eller liknande, vilket inte är något som kan avgöras genom logs, där ni endast ser texten och inte sammanhanget vad som faktiskt hände inne i spelet.

Faktumet att det inte kan avgöra (eller att ni inte kan avgöra det genom logs) i vilket läge det används gör det bara mer till ett hinder. Vet att jag sett fler personer som tycker åt samma håll.

Att ni tillåter ordet "jävla/jävlar" men inte "fuck" (vilket är engelskans motsvarighet), samt att man inte kan skriva "noob", men "rape" är okej. Sådant som gör att jag anser att filtret inte fungerar.

Och nej, jag försöker inte göra någon ursäkt för hur jag skriver ibland, vet väl att fingrarna kan gå lite väl fort ibland. Men det ändrar inte det faktum att filtret ställer till minst lika mycket problem som det skyddar mot och att admins inte kan avgöra i vilket läge saker sägs.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Kuzul:

"Nästan alla dina fula ord var riktat mot någon på ett nedlåtande sätt". Minst hälften av de gångerna är pga folk hålt på att jävlas med fordon (stulit, medvetet krashat osv) eller liknande, vilket inte är något som kan avgöras genom logs, där ni endast ser texten och inte sammanhanget vad som faktiskt hände inne i spelet.

Faktumet att det inte kan avgöra (eller att ni inte kan avgöra det genom logs) i vilket läge det används gör det bara mer till ett hinder. Vet att jag sett fler personer som tycker åt samma håll.

Att då kalla den personen för diverse fula saker är inget alternativ. Ta kontakt med en admin och förklara situationen så löser vi det.
Tyvärr kan vi inte ha full koll in-game hela tiden, men oftast har vi folk som övervakar chatten och kan då se vad som skrivs.

Citat:

Att ni tillåter ordet "jävla/jävlar" men inte "fuck" (vilket är engelskans motsvarighet), samt att man inte kan skriva "noob", men "rape" är okej. Sådant som gör att jag anser att filtret inte fungerar.

Vi hade med "jävla/jävlar" i listan men tog bort den då vi ansåg att den användes sällan i negativ betoning. "Fuck" används alltid på ett otrevligt sätt och kommer aldrig tas bort. Spelar ingen roll att det är engelskans motsvarighet på "jävlar", det är sättet som ordet används som vi bedömmer det på.

"noob" är ett väldigt onödigt ord att använda i spel. Att påstå att den person är dålig pga någon händelse är inte tillåtet. Därför finns det ordet tillagt medans "rape" används nästan alltid ihop med "baserape" vilket vi inte kan straffa för eftersom vi vill att folk ska meddela ifall någon utsätts för baserape.

Citat:

Och nej, jag försöker inte göra någon ursäkt för hur jag skriver ibland, vet väl att fingrarna kan gå lite väl fort ibland. Men det ändrar inte det faktum att filtret ställer till minst lika mycket problem som det skyddar mot och att admins inte kan avgöra i vilket läge saker sägs.

Språkfiltret är till för att skapa en trevligare stämning på servern genom att minska svordomar och påhopp. Det spelar ingen roll vilket läge det är, man kan alltid använda andra ord för att få sitt sagt.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Kuzul:

Vad är ditt ingame namn Ghaan
Vad hände: Efter att blivit TK'ad ~2gånger och säger inget, sen kliver jag ur min AA för att reparera och någon snubbe snor den. Då brister det och jag blir förbannad på han. Blev kickad, när jag försökte komma in för ca 30min sedan så upptäckte jag bannen.
När hände det (klockslag och datum): 6:e jan (klockslag la jag inte på minne)
Vilken av våra servrar skedde detta på: 64 HC conquest

Det är bra att veta att ni prioriterar att ta bort alla dessa otroligt farliga ord, istället för dom som faktiskt förstör och griefar för andra.

Jag må inte vara len i munnen, men jag har i alla fall aldrig gått ut för att griefa andra. Vilket är den största orsaken varför man svär åt folk öht.

Den som förstör och "greifar" andra i detta fall var du genom att skriva dumheter i chatten, dumheter som du VET att vi inte tillåter och aktivt försökte arbeta runt med att skriva punkter mellan bokstäverna.
Avsiktliga teamkills är självklart inte heller tillåtet men det är inget vi kan se i loggarna och där behöver vi rapporter från er spelare, utan bevis så kan vi dock endast lägga personen under bevakning så ta gärna med en inspelning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det håller jag inte med om och det är nästintill omöjligt att moderera med en gräns på spawntid.
Det finns många begränsningar i vad EA/Dice tillåter att vi ser och detta är tyvärr en sådan där vi inte kan skapa ett script för det.

Jag önskar det fanns ett bättre sätt, ett enklare men...så är det tyvärr väldigt svårt.
Kartans design, möjligheterna man har som admin att läsa kod har minskat...

Dvs om det inte finns nåt sätt att övervaka en regel så är det enda logiska att antingen ta bort eller hårddra regel då ingen part kan utan direkt videoinspelning bekfräfta / dementera.

Efter x antal poster så lämnas alltså regel 8 upp för tycke å smak eller ska ni sätta en klar deffination?

Ps. Mjo mitt tycke så var BC2 helt klart bättre å mer genomtänkt spel än BF4 som tyvärr blivit mer COD likt :/

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur många admins finns det men tydligen inte så det räcker till.
Jag undrar varför ni inte väljer några personer som spelar lite olika tider och som spelar ofta och gör dom till admins med rätt att minst kicka folk som inte följer reglerna?
Självklart ska det vara spelare som sköter sig som blir admin.
Om man märker att det finns minst en admin inne väldigt ofta så kanske blir problemen mindre.

Och nej jag själv vill inte vara admin

Visa signatur

Case: Corsair 650D | PSU: Asus Thor 1200W | RAM: Corsair 2*16GB Dominator Platinum RGB 5600MHz | Cooling: Corsair H100i Elite LCD | CPU: i7-12700K | MB: Asus ROG Strix Z690-F Gaming WIFI | GPU: MSI 4080 SUPRIM X | Monitor: Acer XB270HU

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Zorrox:

Jag vet inte hur många admins finns det men tydligen inte så det räcker till.
Jag undrar varför ni inte väljer några personer som spelar lite olika tider och som spelar ofta och gör dom till admins med rätt att minst kicka folk som inte följer reglerna?
Självklart ska det vara spelare som sköter sig som blir admin.
Om man märker att det finns minst en admin inne väldigt ofta så kanske blir problemen mindre.

Och nej jag själv vill inte vara admin

Just nu har många av oss fortfarande ledigt och är inte hemma, därför känns styrkan lite tunn just nu.
När folk är tillbaka så ska vi faktiskt ta in minst en till admin, kan bli flera. Vi har några kandidater som folk ska sätta sista ordet om.

Annars tror jag vi har mer admins än vanligt jämfört med andra servrar. Vi kan inte tyvärr inte bevaka servrarna 24-timmar om dygnet, men vi försöker så gott vi kan.

Permalänk
Medlem

Bara ett litet tips till admins, det vore trevligt om man kunde få en varning först innan man blev bannad för att man skriver något dumt.

Som nu ikväll när jag fick en ban av raven.... Jag har inget emot att bli få time-ban om jag är ful i mun när jag väl vet om det. Men om man blivit dödad flera gånger på raken av någon som står och inte kappar punkter utan bara skjuter på nyspawnat folk och sedan i stridens hetta skriver nåt dumt och får omedelbar ban utan någon som helst varning så är det fruktansvärt irriterande, speciellt när man ligger i toppen av laget.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Damocles:

Bara ett litet tips till admins, det vore trevligt om man kunde få en varning först innan man blev bannad för att man skriver något dumt.

Som nu ikväll när jag fick en ban av raven.... Jag har inget emot att bli få time-ban om jag är ful i mun när jag väl vet om det. Men om man blivit dödad flera gånger på raken av någon som står och inte kappar punkter utan bara skjuter på nyspawnat folk och sedan i stridens hetta skriver nåt dumt och får omedelbar ban utan någon som helst varning så är det fruktansvärt irriterande, speciellt när man ligger i toppen av laget.

Det du sa var verkligen inte acceptabelt och det förstår du nog själv. Synd att du missade den matchen, men du får tyvärr stå ditt kast.
Det enkla sättet att få vara kvar hela matchen är att vara trevlig och inte skiva sånna saker du skrev, helt enkelt (Om inte spelet själv tycker annat).

Permalänk
Medlem

Alltså, jag fattar poängen, men jag säger bara att det hade varit vettigt med en varning först, alternativt iaf en kick första gången det händer, då det långt ifrån alltid man har sett alla regler när man hopper in i en het runda.

Permalänk
Medlem

Bannad eller? :D

Hej jag kan inte komma in på servern, lirade varje dag annars. Får bara ett connection error meddelande

Vad är ditt ingame namn: Nithrow
Vad hände: Jag har ingen aning, kanske en felplacerad c4?
När hände det (klockslag och datum): vet inte, kanske den 19 jan. Kvällstid.
Vilken av våra servrar skedde detta på: SweC 64 HC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nithrow:

Hej jag kan inte komma in på servern, lirade varje dag annars. Får bara ett connection error meddelande

Vad är ditt ingame namn: Nithrow
Vad hände: Jag har ingen aning, kanske en felplacerad c4?
När hände det (klockslag och datum): vet inte, kanske den 19 jan. Kvällstid.
Vilken av våra servrar skedde detta på: SweC 64 HC

Hade du läst igenom tråden lite istället för att skynda dig och skriva så hade du kunnat läsa att "connection error" betyder just connection error. Är du bannad står det att du är bannad.

Permalänk
Medlem

Så nu blir man bannad för att man ber en AA som inte gör nått att faktiskt skjuta mot helis?

Det är bra admins, ta oss som är fula i munnen men skit i dom som faktiskt saboterar för andra.
Värdelösa admins som inte ens är aktiva på servern och endast kollar i loggar. Bra där.

Som du kanske inser så bryr jag mig inte längre om jag blir perma-bannad eller inte, admins på servern är bara för inkompetenta. En 70-årig nunna har ju högre tolerans för svordomar än er.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Kuzul:

Så nu blir man bannad för att man ber en AA som inte gör nått att faktiskt skjuta mot helis?

Det är bra admins, ta oss som är fula i munnen men skit i dom som faktiskt saboterar för andra.
Värdelösa admins som inte ens är aktiva på servern och endast kollar i loggar. Bra där.

Som du kanske inser så bryr jag mig inte längre om jag blir perma-bannad eller inte, admins på servern är bara för inkompetenta. En 70-årig nunna har ju högre tolerans för svordomar än er.

Det är inte bara ditt ordval som vi reagerade på. Du har flertal gånger förolämpat folk och varit allmänt otrevlig i chatten.
Du har fått tillräckligt med chanser tidigare utan förbättring så nu fick vi nog av ditt beteende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Det är inte bara ditt ordval som vi reagerade på. Du har flertal gånger förolämpat folk och varit allmänt otrevlig i chatten.
Du har fått tillräckligt med chanser tidigare utan förbättring så nu fick vi nog av ditt beteende.

Det är lungt, hade inga planer på att komma tillbaks till servern så länge ni är admins :).
Bara stärker poängen att ni endast fokuserar på "otrevliga" människor istället för folk som faktiskt exploitar/griefar/fuskar.

Inte så konstigt att server bara blitt tommare och tommare, så hej då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damocles:

Alltså, jag fattar poängen, men jag säger bara att det hade varit vettigt med en varning först, alternativt iaf en kick första gången det händer, då det långt ifrån alltid man har sett alla regler när man hopper in i en het runda.

Rent krasst så ska det inte behövas någon varning. Vet du inte hur man uppför sig så ska inte admin behöva dalta med dig heller. Respekt fungerar åt båda hållen.

Önskar det fanns mer admins av Sweclockers kaliber ute på BF3 servrarna.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Vad är ditt ingame namn: tovgis
Vad hände: jag blev kickad pga mitt emblem. bytte emblem och reconnectade. blev bannad från servern.
När hände det (klockslag och datum): 19:20ish 2014-02-22
Vilken av våra servrar skedde detta på: sweclockers 64 hc conquest [sniper limit]

här är en bild på emblemet som jag bytte till och som jag hade som aktivt när jag blev bannad från servern
https://www.dropbox.com/s/yehv540pr0zzhfe/Screenshot%202014-0...

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av tovgis:

Vad är ditt ingame namn: tovgis
Vad hände: jag blev kickad pga mitt emblem. bytte emblem och reconnectade. blev bannad från servern.
När hände det (klockslag och datum): 19:20ish 2014-02-22
Vilken av våra servrar skedde detta på: sweclockers 64 hc conquest [sniper limit]

här är en bild på emblemet som jag bytte till och som jag hade som aktivt när jag blev bannad från servern
https://www.dropbox.com/s/yehv540pr0zzhfe/Screenshot%202014-0...

Jag vet inte riktigt vem som bannade dig men du använde troligen någon av dina andra 2 emblem: http://battlelog.battlefield.com/bf4/emblem/edit/personal/295...
De tester vi gjort tidigare så uppdateras emblemet ganska direkt, men om du joinat server innan du ändrat emblem så ligger det gamla sparat. Jag hittar dig inte längre i banlistan så du kan komma in igen.

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av tovgis:

Vad är ditt ingame namn: tovgis
Vad hände: jag blev kickad pga mitt emblem. bytte emblem och reconnectade. blev bannad från servern.
När hände det (klockslag och datum): 19:20ish 2014-02-22
Vilken av våra servrar skedde detta på: sweclockers 64 hc conquest [sniper limit]

här är en bild på emblemet som jag bytte till och som jag hade som aktivt när jag blev bannad från servern
https://www.dropbox.com/s/yehv540pr0zzhfe/Screenshot%202014-0...

Du är som Hitman sagt, välkommen tillbaka med tanke på att du bytt emblem. Dock uppskattar vi inte att du bryter mot chatreglerna direkt efter att du blev kickad och slänger ur dig "Din kuk".

Citat:

§3, Vi vill ha en trevlig stämning på serven, stötande eller förolämpande uttryck som namn, emblem eller smädningar i chatten är inte tillåtet. I chatten är vi trevliga, respekterar andra och använder ett vårdat språk. Alla har någon gång varit nybörjare! Tillrättavisa andra spelare istället för att förolämpa dem!

Så även om du ändrade ditt emblem så bröt du igen mot exakt samma regel. Tänk gärna på det i fortsättningen, ok?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Du är som Hitman sagt, välkommen tillbaka med tanke på att du bytt emblem. Dock uppskattar vi inte att du bryter mot chatreglerna direkt efter att du blev kickad och slänger ur dig "Din kuk".

Så även om du ändrade ditt emblem så bröt du igen mot exakt samma regel. Tänk gärna på det i fortsättningen, ok?

Tackar, jag skrev det när jag blev teamkillad helt utan anledning av en kille i mitt lag och uppmärksammade att man fick en varning för det och därför höll jag tyst efter det. Efter det blev jag kickad och jag skapade ett helt nytt emblem som jag bytte till innan jag reconnectade till servern.

Permalänk
Medlem

What is your ingame name: Oraste
When it happened (time and date): I had a potrait with a swastika symbol and I was accused of rasism, (Did not talk to the chat at all) Anyways there is all kinds of logos there from christianity, islam communish all of them killed more than "nazis" I did not see it as so big deal I would change it if I would be asked to... But I was banned immidiedly. Isint that a bit racist too?
Which one of our servers was this: SweClockers.com 64 HC Conquest [Sniper Limit]

Anyways its now changed, even I dont understand the reaction of it. You can kill and stab people use stalin/lenin logos and islamic symbols but as long it has anything to do with the axis its ban and racist. I would hope the ban would be removed and the admins would tell playes what they are upto before ban.

We must remember that not all swastikas are from Germany they have been allaround the world thousands of years.

Turo Oraste
Finland.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av oraste:

What is your ingame name: Oraste
When it happened (time and date): I had a potrait with a swastika symbol and I was accused of rasism, (Did not talk to the chat at all) Anyways there is all kinds of logos there from christianity, islam communish all of them killed more than "nazis" I did not see it as so big deal I would change it if I would be asked to... But I was banned immidiedly. Isint that a bit racist too?
Which one of our servers was this: SweClockers.com 64 HC Conquest [Sniper Limit]

Anyways its now changed, even I dont understand the reaction of it. You can kill and stab people use stalin/lenin logos and islamic symbols but as long it has anything to do with the axis its ban and racist. I would hope the ban would be removed and the admins would tell playes what they are upto before ban.

We must remember that not all swastikas are from Germany they have been allaround the world thousands of years.

Turo Oraste
Finland.

Hello, unfortunately the admin who banned you is away until the end of the week, so I can't verify the ban with him. In the mean time, could you send me a private message with the emblem you had at the time of the ban?

Visa signatur

Meow

Permalänk

Visst jag svor, men det var en gång och jag fick varning. Glömde jag var på svensk server och skrev på svenska. Förlåt mig!
Sedan plötsligt blev jag bannad för bad language. Bannad efter en svärning???????????????

Är detta en temp ban eller?

Spelarnamn: TheOddSwede
Server: SweClockers.com 64 HC Conquest [Sniper Limit]

Permalänk
Medlem

Ganska löjligt med ban på svordommar då alla karaktärerna skriker både det ena o andra som det är ändå när man spelar...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av TheSwede1970:

Visst jag svor, men det var en gång och jag fick varning. Glömde jag var på svensk server och skrev på svenska. Förlåt mig!
Sedan plötsligt blev jag bannad för bad language. Bannad efter en svärning???????????????

Är detta en temp ban eller?

Spelarnamn: TheOddSwede
Server: SweClockers.com 64 HC Conquest [Sniper Limit]

Nu har jag kollat vad som hände, det var en admin som bannade eftersom du (förutom att du svor) försökte kringå språkfiltret genom att skriva ihop din svordom. Enligt uppgift så vad det stökigt och bråkigt på servern vid tillfälligt också.

[13:43:48] TheOddSwede > fittknullarmongp

Dold text

Det där är ett påhopp (inte en generell svordom) och ett medvetet försök att kringgå filtret (sammanskrivningen), därför blev du tempbannad i tre timmar. Du är välkommen tillbaka om en timme.

Skrivet av Homer_S1:

Ganska löjligt med ban på svordommar då alla karaktärerna skriker både det ena o andra som det är ändå när man spelar...

/Homer_S

Vet du vad personen sade ingame? Vet du något om reglerna på servern? Vet du varför vi har förbudet?

Du är väldigt snabb med att fördömma innan du har full koll.

Det vi vill åt är personpåhopp, vilket är 99% av alla svordomar i FPS spel. Sedan förstår vi inte varför någon egentligen vill skriva en svordom ingame, vilket syfte fyller det annat än att få ur sig sina egna irritationer genom att sprida dem till andra? Det finns 63 andra online som antagligen struntar i svordomar, därmed är det onödigt. Svär över Skype eller Mumble eller vad som helst, de lär bry sig hur det går för dig och sympatisera med dina urladdningar.

I grunden, om man är grinig och svär så sänker man stämningen online. Det tycker vi är onödigt men visst, fine, det kan hända. Vårt filter varnar, varnar och tredje ggn kickar det.

Visste du inte att forumet har samma regel? Många andra servers har samma regler för att höja stämningen, detta är långt ifrån sällsynt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers