Hjälp med att få tillbaka mina coins

Permalänk
Medlem

Hjälp med att få tillbaka mina coins

Till problemet....

Jag har alltid säkerhetskopierat min plånbok med jämna mellanrum och har då fått en .dat fil. (ifall något skulle hända)
Och igår så slutade min SSD att fungera men det gör ju inget tänkte jag då jag sparar .dat filen på en annan hårddisk.
Hur gör jag för att få tillbaka mina coins?

Har jag gjort rätt? Räcker det med endast .dat-filen för att få tillbaka coinsen?
Någon som vet?

MVH

Visa signatur

Datorn: Cpu: AMD Ryzen 2600X + Lian Li Galahad 240 Ram: 32Gb Corsair Vengence Chassi: Lian Li Dynamic Gpu: GeForce GTX 1070 Moderkort: Asus Rog Strix HDD: SSD HyperX 120Gb Psu: Corsair RM1000 Skärm: Acer Predator 32" 144hz

Permalänk
Medlem

Det går enkelt att fixa. När du installerat ditt OS, ladda ner klienten och ersätt helt enkelt wallet.dat filen du får i den nya klienten med .dat-filen du säkerhetskopierat. Den brukar oftast finnas i /AppData/Roaming/DittCoin

Permalänk
Medlem

C:\Users\ditt konto namn\AppData\Roaming\DEN COIN DU HAR

sen har du en fil som heter wallet.dat den ska du ersätta med din sparade wallet.

Du får gärna donate för att jag letade åt det.

DTH6vBnKFaekP6dM5ngwKcpP5geD3YPfHf

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Jays_swe:

C:\Users\ditt konto namn\AppData\Roaming\DEN COIN DU HAR

sen har du en fil som heter wallet.dat den ska du ersätta med din sparade wallet.

Du får gärna donate för att jag letade åt det.

DTH6vBnKFaekP6dM5ngwKcpP5geD3YPfHf

Gött att du specificerar vilket coin du har lämnat adress på

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

haha ja jäkligt gött. Av någon anledning så hänger jag bara på dogecoins på andra forum så tänkte inte att på swec har vi en samlad för alla krypto valutor. Är doges.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Gött att du specificerar vilket coin du har lämnat adress på

Det har han ju, Dogecoin.
Börjar alltid med "D"

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Jola:

Det har han ju, Dogecoin.
Börjar alltid med "D"

Och det är alltid självklart om man kollar på alla mynt som finns med antalet bokstäver vi har i latinska alfabetet?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Och det är alltid självklart om man kollar på alla mynt som finns med antalet bokstäver vi har i latinska alfabetet?

Var inte meningen att du skulle bli ledsen.
Bara LTC och Doge vad jag vet, finns säkert fler.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Jola:

Var inte meningen att du skulle bli ledsen.
Bara LTC och Doge vad jag vet, finns säkert fler.

Okej!
Man lär sig något nytt varje dag!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Okej!
Man lär sig något nytt varje dag!

Nu ska jag faktiskt inte vara så hård heller.. bara för att doge alltid börjar på "D" så kanske inte det betyder att de har ensamrätt på det? Kan ju finnas nått randomcoin som har en adress som börjar på "D". Men brukar dock betyda doge

Permalänk
Medlem

Tack!

Googlade på problemet och testade det som ni tipsade om men fick det inte att fungera, nu döpte jag om min säkerhetskopia till just "wallet" och ersatte den befintliga, då fungerade det!

Visa signatur

Datorn: Cpu: AMD Ryzen 2600X + Lian Li Galahad 240 Ram: 32Gb Corsair Vengence Chassi: Lian Li Dynamic Gpu: GeForce GTX 1070 Moderkort: Asus Rog Strix HDD: SSD HyperX 120Gb Psu: Corsair RM1000 Skärm: Acer Predator 32" 144hz